K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No emt, ehkä mä aattelen, että moni alkaa kuuntelemaan? muistan kun esim paperi t (ei ollut vielä itselleni tunnettu, eka levyn aikaa) veti teltan ihan täyteen ja mietin et mitä pskaa tämä on ja tunnelma oli outo, mutta kun jäi kuunteleen niin tykästyin ja aloin kuuntelemaan. Ettekö te muka ala jos tykästytte johonkin uuteen?

Eikö joksut sanonut että tää ois myös tavoite, että sais uusia kuuntelijoita tän festarikesän kautta?
Kyllä mulla on jäänyt festareiden jälkeen monet artistit/bändiT kuunteluun. Spotifyssa on se vika, etten välttämättä jaksa lähteä selvittämään mitään sen enempää jostakin artistista/bändistä, tarviin sen jonkun fyysisen jutun, että mun mielenkiinto herää kunnolla.
 
vierailija
Mulla myös vaihtuu musiikkimaku, kun kesä vaihtuu syksyksi. Kuuntelen monesti keväällä ja kesällä paljon menevämpää musiikkia kuin talvella. En tiedä onko muita mun kaltaisia?
Mulla vaihtui nuorena soittolistat ainakin 4 kertaa vuodessa. Oli todellakin vuodenaikabiisit! Ja hakeuduin niiden pariin aina takaisin siihen vuodenaikaan, kun edellisen kerran niitä kuuntelin. Tai siis milloin opin ne tuntemaan.
Nyt vanhana menee vuosikin lähes samoilla 😂 Tai ainakin puoli vuotta!
 
vierailija
Mulla vaihtui nuorena soittolistat ainakin 4 kertaa vuodessa. Oli todellakin vuodenaikabiisit! Ja hakeuduin niiden pariin aina takaisin siihen vuodenaikaan, kun edellisen kerran niitä kuuntelin. Tai siis milloin opin ne tuntemaan.
Nyt vanhana menee vuosikin lähes samoilla Tai ainakin puoli vuotta!
Eli käykö mullekin sitten noin, kun täytän 40 v., ettei ne soittolistat enää vaihdu niin usein?😂
 
vierailija
No emt, ehkä mä aattelen, että moni alkaa kuuntelemaan? muistan kun esim paperi t (ei ollut vielä itselleni tunnettu, eka levyn aikaa) veti teltan ihan täyteen ja mietin et mitä pskaa tämä on ja tunnelma oli outo, mutta kun jäi kuunteleen niin tykästyin ja aloin kuuntelemaan. Ettekö te muka ala jos tykästytte johonkin uuteen?

Eikö joksut sanonut että tää ois myös tavoite, että sais uusia kuuntelijoita tän festarikesän kautta?
No mulla käy usein niin että tykästyn ja saatan mennä keikallekin uudestaan, mutta en ryhdy kuitenkaan kuuntelemaan. Esim tänä kesänä näin lahdesti Elsa Brotheruksen ja tykkäsin älyttömästi, mutta eipä vaan oo tullu kuunneltua. Toisaalta nyt kun sen oon nähnyt ja tiedän tykkääväni, kynnys on tosi matalalla, jos joku päivä mietiskelen että mitäs uutta kivaa kuuntelisin.
 
vierailija
Mulla vaihtui nuorena soittolistat ainakin 4 kertaa vuodessa. Oli todellakin vuodenaikabiisit! Ja hakeuduin niiden pariin aina takaisin siihen vuodenaikaan, kun edellisen kerran niitä kuuntelin. Tai siis milloin opin ne tuntemaan.
Nyt vanhana menee vuosikin lähes samoilla 😂 Tai ainakin puoli vuotta!
Mulla vaihtuu soittolistat nykyään noin kerran kuukaudessa jo, kun taas nuorena oli samat biisit kuukausitolkulla samat kun ei ollut mitää striimauspalveluita. En vaihda silleen että tekisin täysin uuden listan tyhjästä, mutta kun joka viikko kyllästyn kouralliseen biisejä ja poistan ne, ja tilalle tulee muutamat uudet, niin kuukauden kierrossa melkein kaikki ehtii vaihtumaan. Jotkut kestosuosikit sit pyörii pidempään, tai päsee takaisin listalle aina välillä uudestaan.
 
vierailija
Festareilla nähdään usein monia uusia kiinnostaviakin bändejä, mutta niiden siirtyminen aktiiviseen kuunteluun ei aina tapahdu heti. Sit tulee niitä ”hei mikäs se yks hyvä siellä ruisrockissa olikaan” hetkiä, joiden seurauksena aletaan kaivella spotifyta
 
vierailija
Itseasiassa huvittaa näissä kesäfestaripätkissä, että uutena mielenkiinnon kohteena on kytätä juuri tuota yleisömäärää ja miten yleisö on mukana keikalla. No, tässä ei sitä tietoa löytynyt.
Tuolla aikaisemmin on instatili jossa näkyy yleisöä. :D nyt näyttää paljon olevan sellaisia jotka ei tiedä joksuja etukäteen. tai siihen malliin pönöttivät kädet puuskassa :D

Mitä tulee demoni huutoon niin meni vähän aikaa tajuta että b tekee sen itse :D luulin et tulee nauhalta tai jotain
 
vierailija
Mä en ihan osta tota. Kuukaudessa kuuntelut on tippunut noin 17 000. Jos sinne on tullut jotain yksittäisiä niin missä ne kaikki tuhannet ja tuhannet ihmiset on jotka heidät kesällä on kuulleet?

Joksut on hyviä livenä ja musta heidän biisit on paljon ns. helpommin kuunneltavia kuin k:n. Mä siis itse kuuntelen ja tykkään k:n musiikista, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan.
Olen samaa mieltä analyysistäsi että JO:n musiikki on ns helpompaa kuunneltavaa kuin K:n. Se on keskitempoista melodista rokkia, ja aika lähellä mainstream-musiikkia, kun taas K:n musaan ensireaktiot on usein WFT.
Ja se on JO:lle hyöty mutta myös kirous, varsinkin festareilla. Ihmiset nauttii helposti, mutta kun se musiikki on niin "normaalia" niin harva lopulta muistaa mennä spotifyhyn jälkeenpäin, vaikka sanovatkin ( täysin totuudellisesti) että voisivat kuunnella lisääkin. Ja samantyylistä musiikkia löytyy tusinoittain muita artisteja. Vastakohtana taas Kärtsän watafak-musiikki on sen verran erilaista, että ne jotka tykkää on pakko mennä katsomaan sen spotify, koska muuta saman tyyppistä musiikkia on vaikea löytää edes muilla kielillä.
 
vierailija
Olen samaa mieltä analyysistäsi että JO:n musiikki on ns helpompaa kuunneltavaa kuin K:n. Se on keskitempoista melodista rokkia, ja aika lähellä mainstream-musiikkia, kun taas K:n musaan ensireaktiot on usein WFT.
Ja se on JO:lle hyöty mutta myös kirous, varsinkin festareilla. Ihmiset nauttii helposti, mutta kun se musiikki on niin "normaalia" niin harva lopulta muistaa mennä spotifyhyn jälkeenpäin, vaikka sanovatkin ( täysin totuudellisesti) että voisivat kuunnella lisääkin. Ja samantyylistä musiikkia löytyy tusinoittain muita artisteja. Vastakohtana taas Kärtsän watafak-musiikki on sen verran erilaista, että ne jotka tykkää on pakko mennä katsomaan sen spotify, koska muuta saman tyyppistä musiikkia on vaikea löytää edes muilla kielillä.
Jep. Toisaalta puuttuuko joksuilta se yksi ylivoimainen hitti? Minusta heillä on yllättävän paljon tasaisen (tosi) hyviä biisejä. En tiedä voisiko se vaikuttaa.

K:lla on hittejä useampikin, mutta kyllähän ccc ja nyt uusimpana ruoska on semmosia korvamatoja, että ne lähtee heti ja jää päähän.
 
vierailija
Olen samaa mieltä analyysistäsi että JO:n musiikki on ns helpompaa kuunneltavaa kuin K:n. Se on keskitempoista melodista rokkia, ja aika lähellä mainstream-musiikkia, kun taas K:n musaan ensireaktiot on usein WFT.
Ja se on JO:lle hyöty mutta myös kirous, varsinkin festareilla. Ihmiset nauttii helposti, mutta kun se musiikki on niin "normaalia" niin harva lopulta muistaa mennä spotifyhyn jälkeenpäin, vaikka sanovatkin ( täysin totuudellisesti) että voisivat kuunnella lisääkin. Ja samantyylistä musiikkia löytyy tusinoittain muita artisteja. Vastakohtana taas Kärtsän watafak-musiikki on sen verran erilaista, että ne jotka tykkää on pakko mennä katsomaan sen spotify, koska muuta saman tyyppistä musiikkia on vaikea löytää edes muilla kielillä.
Onko jollain lukuihin perehtyneellä tietoa miten kärtsän vanhempi tuotanto on maistunut ccc:n jälkeen tulleelle yleisölle? Keikoillahan ne menee kuin kuumille kiville, mutta onhan vaikka joku Viulunkieli aika eri maailmaa kuin vaikka Kot kot. Mietin lähinnä sitä että mitkä biisit jäävät uusillekin faneille kuunteluun kun kyse on aika erilaisesta musiikista.
 

Yhteistyössä