K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mutta jos tota lukemaa nyt pienentää ne joilla on ollut CD jollain soittolistalla, eivätkä sitä listaa enää kuuntele, niin eihän ne kuulijamäärät nouse, jos vain fanit kuuntelevat sitten uutta levyäkin. Ei sitä randomit kuuntele.
Tässä on se oletus että kaikki fanit olisi niitä, jotka kuuntelee bändiä koko ajan tai sitten satunnaisia listakuuntelijoita. Siinä välissä on todennäköisesti paljon sellaisia, jotka tykkää bändistä, muttei kuuntele biisejä jatkuvasti, kun edellisestä levystä tulee jo kaksi vuotta täyteen. Tällaiset fanit varmasti palaa kuuntelemaan kun uusi levy tulee.
 
vierailija
Tässä on se oletus että kaikki fanit olisi niitä, jotka kuuntelee bändiä koko ajan tai sitten satunnaisia listakuuntelijoita. Siinä välissä on todennäköisesti paljon sellaisia, jotka tykkää bändistä, muttei kuuntele biisejä jatkuvasti, kun edellisestä levystä tulee jo kaksi vuotta täyteen. Tällaiset fanit varmasti palaa kuuntelemaan kun uusi levy tulee.
Toivotaan todellakin näin juu.
 
vierailija
Tässä on se oletus että kaikki fanit olisi niitä, jotka kuuntelee bändiä koko ajan tai sitten satunnaisia listakuuntelijoita. Siinä välissä on todennäköisesti paljon sellaisia, jotka tykkää bändistä, muttei kuuntele biisejä jatkuvasti, kun edellisestä levystä tulee jo kaksi vuotta täyteen. Tällaiset fanit varmasti palaa kuuntelemaan kun uusi levy tulee.
Joo oon lukenut jodelista et pari ainakin on kuunnellut nyt tän kesän omia kesäsoittolistojaan, joissa ei Joksuja ole tai pitää nyt taukoa Joksujen kuuntelusta ja kuuntelee tällä hetkellä muita artisteja/bändejä yms
 
vierailija
Samaa sanotttiin sbj:stä. Olin oikeasti yllättynyt ettei sillonkaan noussut juuri yhtään. Oliko joku tuhat, mutta ei siis käytännössä mitään.
Olin myös vähän yllättynyt, mutta jälkeenpäin se on ihan yllättävää . Se että kuuntelijat ei nousseet yhtään SBJ:n julkaisusta tarkoittaa että sitä ei tullut kuuntelemaan ketkään uudet ihmiset, vaan samat uskolliset fanit jotka on kuunnelleet vähintään yhden JO-biisin siinä kuussa joka tapauksessa. Eli se ei saavuttanut viisuvuoden jälkeen pois pudonneita, eikä löytänyt tietään täysin uusien uteliaiden ihmisten kuunneltavaksi edes kertaakaan.

Vastakohtana niin K:lla kuuntelijaluvut on pomppineet sadoilla tuhansilla pariksi kuukaudeksi Ruoskan ja Trafikin kanssa, koska molemmat saavutti ns. uudet yleisöt. Ruoska oli Suomen eri hittisoittolistoilla pitkään, joita kuuntelee myös ihmiset jotka ei muuten kuuntele K:n musaa. Ja Trafikia kuunteli myös Joostin fanit, joista monet on tulleet viisujen ulkopuolelta ja ei olleet K:n musan kuuntelijoita ennestään, ei edes CCC:n kuuntelijoita.

Eli silloin jos kuuntelijat ei nouse biisin julkaisuviikolla niin se tarkoittaa että biisi on saavuttanut vain olemassa olevat melko aktiiviset fanit.
 
vierailija
Ja esim oon ite Louisin fani, mutta en kuuntele häntä tällä hetkellä jatkuvasti, vaan aina välillä, jos tekee mieli. Tämmösiä faneja on varmasti Joksuillakin
Itsekin oon useimpien muiden kuuntelemieni bändien kanssa sellainen että kuuntelen aikani uutta levyä ja sen jälkeen satunnaisesti suosikkibiisejäni. Joksut on niiden harvojen joukossa joita kuuntelen tosi paljon.
 
vierailija
Ja esim oon ite Louisin fani, mutta en kuuntele häntä tällä hetkellä jatkuvasti, vaan aina välillä, jos tekee mieli. Tämmösiä faneja on varmasti Joksuillakin
Huomaan myös itse, kun arki ja työ on taas alkanut, vähemmän tulee muutenkin kuunneltua musiikkia. Lyhyille automatkoille ei jaksa erikseen laittaa Spotify:ta päälle, radio on helpompi. Töissä ei kuunnella mitään.
 
vierailija
Olin myös vähän yllättynyt, mutta jälkeenpäin se on ihan yllättävää . Se että kuuntelijat ei nousseet yhtään SBJ:n julkaisusta tarkoittaa että sitä ei tullut kuuntelemaan ketkään uudet ihmiset, vaan samat uskolliset fanit jotka on kuunnelleet vähintään yhden JO-biisin siinä kuussa joka tapauksessa. Eli se ei saavuttanut viisuvuoden jälkeen pois pudonneita, eikä löytänyt tietään täysin uusien uteliaiden ihmisten kuunneltavaksi edes kertaakaan.

Vastakohtana niin K:lla kuuntelijaluvut on pomppineet sadoilla tuhansilla pariksi kuukaudeksi Ruoskan ja Trafikin kanssa, koska molemmat saavutti ns. uudet yleisöt. Ruoska oli Suomen eri hittisoittolistoilla pitkään, joita kuuntelee myös ihmiset jotka ei muuten kuuntele K:n musaa. Ja Trafikia kuunteli myös Joostin fanit, joista monet on tulleet viisujen ulkopuolelta ja ei olleet K:n musan kuuntelijoita ennestään, ei edes CCC:n kuuntelijoita.

Eli silloin jos kuuntelijat ei nouse biisin julkaisuviikolla niin se tarkoittaa että biisi on saavuttanut vain olemassa olevat melko aktiiviset fanit.
Trafik ja ruoska on collabeja niin helpostihan kuten sanoit ne löytää uusia kuuntelijoita sille toiselle osapuolelle. SBJ ei ole collab kenenkään kanssa ja Joksujen markkinointi ei yllä fanikunnan ulkopuolelle niin ei ihme, ettei se saavuttanut uusia kuuntelijoita
 
vierailija
Olin myös vähän yllättynyt, mutta jälkeenpäin se on ihan yllättävää . Se että kuuntelijat ei nousseet yhtään SBJ:n julkaisusta tarkoittaa että sitä ei tullut kuuntelemaan ketkään uudet ihmiset, vaan samat uskolliset fanit jotka on kuunnelleet vähintään yhden JO-biisin siinä kuussa joka tapauksessa. Eli se ei saavuttanut viisuvuoden jälkeen pois pudonneita, eikä löytänyt tietään täysin uusien uteliaiden ihmisten kuunneltavaksi edes kertaakaan.

Vastakohtana niin K:lla kuuntelijaluvut on pomppineet sadoilla tuhansilla pariksi kuukaudeksi Ruoskan ja Trafikin kanssa, koska molemmat saavutti ns. uudet yleisöt. Ruoska oli Suomen eri hittisoittolistoilla pitkään, joita kuuntelee myös ihmiset jotka ei muuten kuuntele K:n musaa. Ja Trafikia kuunteli myös Joostin fanit, joista monet on tulleet viisujen ulkopuolelta ja ei olleet K:n musan kuuntelijoita ennestään, ei edes CCC:n kuuntelijoita.

Eli silloin jos kuuntelijat ei nouse biisin julkaisuviikolla niin se tarkoittaa että biisi on saavuttanut vain olemassa olevat melko aktiiviset fanit.
Hyviä pointteja. Täällä puhuttiin keväällä, että nämä kesäfestarit ovat nyt tuhannen taalan paikka saada niitä uusia kuuntelijoita. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miten niitä ei tullut. Edes suomessa? ruississa oli kuitenkin useita tuhansia ihmisiä katsomassa. Tuskin ne kaikki oli joksu faneja. Ja kaikki muut festarit. Tosi hämmentävää oikeesti.
 
vierailija
Hyviä pointteja. Täällä puhuttiin keväällä, että nämä kesäfestarit ovat nyt tuhannen taalan paikka saada niitä uusia kuuntelijoita. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miten niitä ei tullut. Edes suomessa? ruississa oli kuitenkin useita tuhansia ihmisiä katsomassa. Tuskin ne kaikki oli joksu faneja. Ja kaikki muut festarit. Tosi hämmentävää oikeesti.
Tuli varmastikin, mutta ne ei näy oikeen kuuntelijaluvuissa, kun siellä putoaa muita pois. Ruissin kanavilla oon nähnyt muutamia, jotka on sanoneet, että voisivat kuunnella Joksuja jatkossa
 
vierailija
Hyviä pointteja. Täällä puhuttiin keväällä, että nämä kesäfestarit ovat nyt tuhannen taalan paikka saada niitä uusia kuuntelijoita. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miten niitä ei tullut. Edes suomessa? ruississa oli kuitenkin useita tuhansia ihmisiä katsomassa. Tuskin ne kaikki oli joksu faneja. Ja kaikki muut festarit. Tosi hämmentävää oikeesti.
Miks niistä tulisi uusia kuuntelijoita? Voin itsekin katsoa jos esiintyjä on hyvä alkamatta kuuntelijaksi.
 
vierailija
Hyviä pointteja. Täällä puhuttiin keväällä, että nämä kesäfestarit ovat nyt tuhannen taalan paikka saada niitä uusia kuuntelijoita. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä miten niitä ei tullut. Edes suomessa? ruississa oli kuitenkin useita tuhansia ihmisiä katsomassa. Tuskin ne kaikki oli joksu faneja. Ja kaikki muut festarit. Tosi hämmentävää oikeesti.
Ehkä se kuuntelijoiden lisäys vaatisi oikeasti sellaisen kappaleen, joka pääsisi radiosoitantaan, eikä vain yhtä kertaa vaan useasti. Itse olen löytänyt tällä tapaa uusia artisteja. Varmaan näin toimii suurin osa kestovertomassasta.
 
vierailija
Tuli varmastikin, mutta ne ei näy oikeen kuuntelijaluvuissa, kun siellä putoaa muita pois. Ruissin kanavilla oon nähnyt muutamia, jotka on sanoneet, että voisivat kuunnella Joksuja jatkossa
Mä en ihan osta tota. Kuukaudessa kuuntelut on tippunut noin 17 000. Jos sinne on tullut jotain yksittäisiä niin missä ne kaikki tuhannet ja tuhannet ihmiset on jotka heidät kesällä on kuulleet?

Joksut on hyviä livenä ja musta heidän biisit on paljon ns. helpommin kuunneltavia kuin k:n. Mä siis itse kuuntelen ja tykkään k:n musiikista, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan.
 
vierailija
Miks niistä tulisi uusia kuuntelijoita? Voin itsekin katsoa jos esiintyjä on hyvä alkamatta kuuntelijaksi.
No emt, ehkä mä aattelen, että moni alkaa kuuntelemaan? muistan kun esim paperi t (ei ollut vielä itselleni tunnettu, eka levyn aikaa) veti teltan ihan täyteen ja mietin et mitä pskaa tämä on ja tunnelma oli outo, mutta kun jäi kuunteleen niin tykästyin ja aloin kuuntelemaan. Ettekö te muka ala jos tykästytte johonkin uuteen? :D

Eikö joksut sanonut että tää ois myös tavoite, että sais uusia kuuntelijoita tän festarikesän kautta?
 
vierailija
Summer well festarit instassa pätkää Bojanin puheesta. Soundchekin aikana oli ollut joku 25 fania jo paikalla ja Joksut olisivat olleet tyytyväisiä siihen. Mutta ilmeisesti paikalla on hyvin porukkaa kun Bojan oli yllättynyt vähän :D
 

Yhteistyössä