vierailija
Palaan tähän yhden viestin verran, koska tässä viitattiin minuun: Ei, vaan historioitsijan eli minun mukaan verta vuotavalla sydämellä on ollut erilaisia symbolisia tulkintoja historian saatossa aina nykypäivään asti. Kuten linkkaamissani lähteissäkin kerrottiin.No en ole väärässä, vaan tämä ”historioitsija”, jonka mielestä verinen sydän on ollut trendi, joka inspiroisi ihan millä aikakaudella tahansa nuoret askartelemaan tuollaisen paidan ei-gootti-bändille. Vaikka ei oo ollut.
En kirjoittanut mitään nuorten askartelemista paidoista. Kirjoitin vain vertavuotavasta sydämestä ja siihen liittyvästä symboliikasta. Gooteista kirjoitti eri henkilö, ja hänen kanssaan olen samaa mieltä, että verta vuotavat sydämet ovat olleet osa myös goottirockareiden symboliikkaa erityisesti 1980-luvulla, jolloin goottialakulttuuri koki kukoistuskautensa. Tähän viittaa esimerkiksi levynkansitaide. Gootteja en kuitenkaan ole tutkinut tarkemmin, joten tähän minulla ei ole antaa lähteitä, mutta muut linkkasivat niitä sinulle jo.