Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei oikeasti, mikä sua vaivaa? Sulla on ihan selvästi tosi paha olo. Nimittelet täällä jatkuvasti muita ihmisiä ääliöiksi, idiooteiksi jne, ja suorastaan tihkut pahaa oloa. Onko sulla just tapahtunut elämässä jotain ikävää? Hakeuduthan avun piiriin, jos olo pahenee. Onko sulla ystäviä, joiden kanssa voit käsitellä asioita?
Pakkopositiivisuus on asia, jonka edustajat saisivat pitää turpansa kiinni täällä. Jos osa ei noista verisydänpaidoista tykkää, niin älä tule siihen kirjoittamaan valheellista paskaa, että se on ollut trendi keskiajalta asti, kun ei ole ollut. Paitsi ehkä sun kirkkokuorossasi, mutta nyt oli puhe siitä, että fanit tekee näitä trendin orjina!
 
vierailija
Pakkopositiivisuus on asia, jonka edustajat saisivat pitää turpansa kiinni täällä. Jos osa ei noista verisydänpaidoista tykkää, niin älä tule siihen kirjoittamaan valheellista paskaa, että se on ollut trendi keskiajalta asti, kun ei ole ollut. Paitsi ehkä sun kirkkokuorossasi, mutta nyt oli puhe siitä, että fanit tekee näitä trendin orjina!
Voit vihata paitaa niin paljon kuin haluat mutta sinulla ei ole aavistustakaan tykkääkö Bojan paidasta vai ei. Ja todennäköisesti tykkää kun on sen päälleen pukenut.
 
vierailija
Äääääkkk, mitä merkitystä sillä on, milloin on ollut joku sydänsymboliikka in, mitä tekemistä tällä keskustelulla on enää joksujen keikan kanssa?? Fani oli tehnyt paidan tiktok-trendin mukaisesti, oli nähnyt vaivaa, Bojan halusi laittaa päälle joko siksi että tykkäsi tai sitten kohteliaisuudesta, mitä väliä sillä on?? Oli siinä paidassa sentään selkäpuolella ihan joksujen omaa logoa mukaileva miekkojen lävistämä sydän, joten jos kompromissina sovitaan, että paita viittasi nyt vain siihen joksujen logoon. Ja tiktok-trendiin kaupanpäälle.
Keskustelu taisi lähteä siitä, että Aito kysyi onko vertavuotava sydän-symboli joku trendi. Joku vastasi että vertavuotava sydän on ollut trendi vuosisatoja. Aito väitti että ei ole. Sitten joku laittoi todistusaineiston linkkeinä. Aito vastasi että paskapuhetta, että ainakaan silloin ja silloin ei ollut trendi. Sitten joku laittoi todistusaineiston, että on ollut silloinkin. Ja aito vastasi että ei varmana ole. Jne jne. Miksi tää mene aina tähän?
 
vierailija
Mä oon katsonut noin vuodesta 1984 lähtien musiikkikanavia joka vtun päivä tuntikaupalla (nuoruudessani siis) ja nauhoittanut sieltä silloin sen ajan musaa vhs-kasettikaupalla. Siellä ei toki suomalaista tai marginaalimusaa niin paljon tai ollenkaan ollut, mutta gooteista ei silti puhuttu yhtään mitään.
 
vierailija
Mä oon katsonut noin vuodesta 1984 lähtien musiikkikanavia joka vtun päivä tuntikaupalla (nuoruudessani siis) ja nauhoittanut sieltä silloin sen ajan musaa vhs-kasettikaupalla. Siellä ei toki suomalaista tai marginaalimusaa niin paljon tai ollenkaan ollut, mutta gooteista ei silti puhuttu yhtään mitään.
Niin, gootit ovatkin alakulttuuri, ei valtavirtaa.

Jos sinä et ole jostain ollut tietoinen niin se ei tarkoita sitä että asiaa ei ollut olemassa. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
 
vierailija
Mä oon katsonut noin vuodesta 1984 lähtien musiikkikanavia joka vtun päivä tuntikaupalla (nuoruudessani siis) ja nauhoittanut sieltä silloin sen ajan musaa vhs-kasettikaupalla. Siellä ei toki suomalaista tai marginaalimusaa niin paljon tai ollenkaan ollut, mutta gooteista ei silti puhuttu yhtään mitään.
MTV ja goottirock. LOL. Aito varmaan luulee että joku Him on goottirokkia.
 
vierailija
Nyt oli kyse trendeistä. Eikä siitä, tiesinkö mä gootit vai ei. Totta kai olisin tiennyt, jos gootit ois olleet trendi 80-luvulla. Mutkun ei ollut.
Jokin asia saattoi olla valtava trendi alakulttuureissa vaikka se ei ollutkaan kaupallista mainstreamia. Kuten goottirock, jonka symboliikkaan veri ja vertavuotavat sydämet satavarmasti kuuluivat. Mutta miten tämä nyt liittyy enää Jokereihin? Mun silmät vuotaa verta sun viestien takia.
 
vierailija
Nyt oli kyse trendeistä. Eikä siitä, tiesinkö mä gootit vai ei. Totta kai olisin tiennyt, jos gootit ois olleet trendi 80-luvulla. Mutkun ei ollut.
Ei se halvatun sydänreikäpaitakaan ole mikään valtavirran trendi! Ei niitä näe joka marketin hyllyllä niin kuin niitä Boitsun Adduja.

Noi sydänpaidat trendaa nimenomaan gootti/emo-estetiikkaa ammentavien DIY-nuorten keskuudessa.
 
vierailija
Jokin asia saattoi olla valtava trendi alakulttuureissa vaikka se ei ollutkaan kaupallista mainstreamia. Kuten goottirock, jonka symboliikkaan veri ja vertavuotavat sydämet satavarmasti kuuluivat. Mutta miten tämä nyt liittyy enää Jokereihin? Mun silmät vuotaa verta sun viestien takia.
Ei ollut ”valtava trendi” alakulttuurissa, kun siihen aikaan ei ollut mitään valtavia alakulttuureja. Nyt oli kyse trendeistä, ei pienten piirien sössötyksistä. Kasarilla veriset sydämet eivät olleet trendi eivätkä mikään juttu, SORI.
 
vierailija
Tämä ihminen jaksaa vängätä vastaan maailman loppuun asti, vaikka olisikin väärässä. Hän on esimerkki ihmisestä, joka ei osaa kuvitella tai samastua muuhun kuin oman kapean oman kokemuksensa raameihin. Mitkään todistusaineistot eivät hänen kantaansa muuta. Hän on oikeassa silloinkin kun on väärässä.
 
vierailija
Nyt oli kyse trendeistä. Eikä siitä, tiesinkö mä gootit vai ei. Totta kai olisin tiennyt, jos gootit ois olleet trendi 80-luvulla. Mutkun ei ollut.
 
vierailija
Tämä ihminen jaksaa vängätä vastaan maailman loppuun asti, vaikka olisikin väärässä. Hän on esimerkki ihmisestä, joka ei osaa kuvitella tai samastua muuhun kuin oman kapean oman kokemuksensa raameihin. Mitkään todistusaineistot eivät hänen kantaansa muuta. Hän on oikeassa silloinkin kun on väärässä.
No en ole väärässä, vaan tämä ”historioitsija”, jonka mielestä verinen sydän on ollut trendi, joka inspiroisi ihan millä aikakaudella tahansa nuoret askartelemaan tuollaisen paidan ei-gootti-bändille. Vaikka ei oo ollut.
 
vierailija
Joo, no ei ollut noin, kasarilla ei ollut trendinä goottius. Tuon linkin mukaan muka 80-luvun lopulla, mikä ei oikein sekään ole oikea kuvaus, jos siis esim katsotaan, että muutamasta new wave -bändistä tuli gootteja siihen mennessä. Ne eivät olleet uusia bändejä, jotka olisivat tulleet goottistatuksella esille. Tai joita olisivat kuunnelleet vain goottikulttuurin ”jäsenet”. Siis että sieltä ois tullut vaan joku verisen sydämen trendi ei-goottienkin tietoisuuteen. Ei tullut. Goottihomma on kyllä enempi ysärin juttuja ja pysyi silloinkin aika marginaalisena verrattuna trendijuttuihin.
 

Yhteistyössä