Kirjoitin pitkän raapustuksen vauvan puolelle, laitanpa tännekin.
Olen lueskellut noita pettymyksen purkauksia Käärijän "käytöksestä" tällä kiertueella, välien viilentymisestä ja vaikka mistä. Toki tajuan, että suurin osa noista kirjoittelijoista on trollaajia, jotka nauttivat aiheuttamastaan hämmennyksestä ja haluavatkin levittää mielipahaa. Sairasta sinänsä. Mutta joukossa lienee muutama, joka aidosti on kokenut jonkin asteista pettymystä.
Se, mitä tässä vuoden päivät ollaan saatu seurata, on täysin ainutlaatuista. Se on fakta. En muista elämäni aikana yhtäkään tällaista julkisuuden henkilöiden välistä ystävyystarinaa. Kun kysymyksessä on vieläpä eri maista kotoisin olevat, eri musiikkigenreen kuuluvat, hyvin vähän aikaa toisensa tunteneet artistit, kuvio on vähintäänkin erikoislaatuinen.
Olen varma, että koko suhde (on se sitten millainen tahansa, tämähän täytyy aina mainita) sai alkunsa erittäin voimakkaista tunteista. Ja silloin alussa niitä oli vaikeaa peitellä, niin kuin nähtiin. Mutta se, että tällä hetkellä meille ei näytetä yhtä paljon, ei kyllä kertoo siitä, että jotain välien viilenemistä olisi tapahtunut.
Se, että J varta vasten lähti mukaan JO:n keikoille on hyvin vahva todiste siitä. Kertokaapa jostain muusta artistista, joka on huvikseen lähtenyt seuraamaan kaverinsa keikkoja, siis ei vain yhtä vaan perä jälkeen muutaman? Mulle ei tule mieleen ketään.
Se, miten J esim on Tallinnaan mennyt, on täysin merkityksetöntä. J:llä kuitenkin on perussairaus, joka ajoittain voi olla hyvinkin hankala ajatellen täyttä keikkabussia, jossa mukana on myös vieraampia ihmisiä kuin B. Suunnitelmat ovat todellakin voineet muuttua.
Me ollaan sivusta seuraajia, eikä meillä ole oikeutta vaatia näiltä kahdelta yhtään mitään. Tämä ei ole elokuva tai kirja, jonka juonta tai kirjoitustyyliä voisi arvostella. Tämä, mitä me katsellaan ja saadaan seurata edes vähän, on näiden kahden elämää