Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jatkuvasti näillä palstoilla kyllä hämmentää, että miten on mahdollista, että kirjoittajat ovat enimmäkseen 35-60-vuotiaita kun iso osa parisuhdeaiheisista kommenteista kuulostaa lähinnä 15-vuotiaan putkiaivoilla ja nyanssintajulla kirjoitetuilta.
Täsmälleen samaa oon ihmetellyt jo pitkään. Ikään kuin näillä kommentoijilla ei olisi oikein minkäänlaista kokemusta ihmissuhteista ja siitä, miten monimutkaisia ne ovat. Tai elämästä ylipäänsä.
 
vierailija
Tuli hyvä mieli B:n postauksesta! Vitsit toivottavasti suomen reissu on taas mukava kokemus heille. En ymmärrä tätä jankkausta taaskaan. Mua ei jaksa kiinnostaa heidän yksityiselämä, miten voi olla ettei näe heidän välistä kiintymystä toisiinsa?? Ja aika suoraan K ilmaissut brothers or maybe something more. Eiköhän ole aika selvää että tuskin itsekkään täysin ymmärtävät suhdettaan toisiin ja who cares? Koska jos olis puhdas veljellinen suhde niin ei se tuolle tasolle menisi. Minun pää ei siinä asiassa muutu etteikö olisi läheisiä ja toki toivon että joskus olisivat yhdessä mutta parisuhde ei ole mikään mittari sille kuinka paljon toista rakastaa. Voi rakastaa vaikkei suhde ole mahdollinen, voi olla yksinäinen vaikka olisi parisuhteessa. Tilanteita on miljoonia ja tämä ei ole mikään poikkeus. Antaa heidän elää ja selvittää mitä haluavat ja sillä aikaa itse kunnoitan tätä ja SHIPPAAN koska sille tää alusta on tarkoitettu ja ko henkilöt eivät ole tästä pahastuneet. Kiitos
❤💚
 
vierailija
Jatkuvasti näillä palstoilla kyllä hämmentää, että miten on mahdollista, että kirjoittajat ovat enimmäkseen 35-60-vuotiaita kun iso osa parisuhdeaiheisista kommenteista kuulostaa lähinnä 15-vuotiaan putkiaivoilla ja nyanssintajulla kirjoitetuilta.
Me puhumme tässä asiassa jatkuvasti jotenkin toistemme ohi. En usko ollenkaan, että mun vuosilla en ymmärtäisi miten monimutkaisia ihmissuhteet voivat olla. Ehkä mun vuosilla ymmärtää myös, miten yksinkertaista kaikki voi olla, kun rakastaa. Jollain tavalla on tosi vaikea käsittää, että oikeasti toiseen romanttisessa mielessä rakastunut pitää yllä siis varasuhdetta. Voisin kuvitella, että K B suhteen toteuttamisessa esteenä voi olla molempien urat, läheisten reaktiot, omien tunteiden käsittelyn keskeneräisyys ja vaikka mitä muuta. Vaikea uskoa, että K pitäisi toista ihmistä roikkumassa parisuhteessa kanssaan, jos tällä henkilöllä ei ole todellista merkitystä B n yli. Ja toivon, että uskotte tämän olevan oikeaa pohdiskelua eikä ankeutusta.
 
vierailija
Me puhumme tässä asiassa jatkuvasti jotenkin toistemme ohi. En usko ollenkaan, että mun vuosilla en ymmärtäisi miten monimutkaisia ihmissuhteet voivat olla. Ehkä mun vuosilla ymmärtää myös, miten yksinkertaista kaikki voi olla, kun rakastaa. Jollain tavalla on tosi vaikea käsittää, että oikeasti toiseen romanttisessa mielessä rakastunut pitää yllä siis varasuhdetta. Voisin kuvitella, että K B suhteen toteuttamisessa esteenä voi olla molempien urat, läheisten reaktiot, omien tunteiden käsittelyn keskeneräisyys ja vaikka mitä muuta. Vaikea uskoa, että K pitäisi toista ihmistä roikkumassa parisuhteessa kanssaan, jos tällä henkilöllä ei ole todellista merkitystä B n yli. Ja toivon, että uskotte tämän olevan oikeaa pohdiskelua eikä ankeutusta.
Tästä aiheesta on useita minusta erittäin uskottavia teorioita, mutta ne eivät kuulu tälle palstalle. Usein myös ihmisillä, jotka tuntuvat haluavan elää montaa eri ristiriitaista elämää samaan aikaan takana löytyy dissosiaatiota: omassa mielessään he tavallaan elävät useita eri rinnakkaisia elämiä. Tällaiseen olen törmännyt vähän turhankin usein. Koska aihe ei kuulu tälle palstalle, siitä kiinnostuneet voivat itse perehtyä lisää.
 
vierailija
Me puhumme tässä asiassa jatkuvasti jotenkin toistemme ohi. En usko ollenkaan, että mun vuosilla en ymmärtäisi miten monimutkaisia ihmissuhteet voivat olla. Ehkä mun vuosilla ymmärtää myös, miten yksinkertaista kaikki voi olla, kun rakastaa. Jollain tavalla on tosi vaikea käsittää, että oikeasti toiseen romanttisessa mielessä rakastunut pitää yllä siis varasuhdetta. Voisin kuvitella, että K B suhteen toteuttamisessa esteenä voi olla molempien urat, läheisten reaktiot, omien tunteiden käsittelyn keskeneräisyys ja vaikka mitä muuta. Vaikea uskoa, että K pitäisi toista ihmistä roikkumassa parisuhteessa kanssaan, jos tällä henkilöllä ei ole todellista merkitystä B n yli. Ja toivon, että uskotte tämän olevan oikeaa pohdiskelua eikä ankeutusta.
Realismi ja shippaus eivät kulje käsi kädessä. Mielelläni näkisin nämä kaksi suhteessa keskenään, koska olen nähnyt heidän välillään sekä vahvaa kemiaa että poikkeuksellista yhteyttä ensitapaamisista lähtien. Toki kumpikin taitaa olla ihmisinä sellaisina, että saavat yhteyden lähellään oleviin helposti.

Luulen kyllä, että joudun tämän asian suhteen pettymään. Parisuhdetta ei taida tulla, ja syitä on monia. Vahva kemia kahden samaa sukupuolta olevan välillä ei tarkoita sitä, että he haluavat/kykenevät parisuhteeseen. Jos toinen ei vain nappaa seksuaalisessa mielessä, silloin ei vain nappaa. Ja vaikka nappaisikin, voi sen viimeisen rajan ylittäminen olla liian iso hyppy.

J totesi jossain Emma-haastatteluissa, että nyt loman aikana on ollut vähän enemmän aikaa pohtia kulunutta vuotta ja sitä, mitä on tapahtunut. Ehkä hän on pohtinut myös suhdettaan Bn kanssa ja ehkä tilannettaan ylipäänsä. Ehkä hän on tehnyt sitä myös yhdessä Bn kanssa, jotenkin hänen avoimemmaksi tulleet K-kommenttinsa viittaidivat siihen. Kukapa tietää. Ehkä parin viikon päästä nähdään jotain.

Mutta parisuhdetta kyllä vähän epäilen.
 
vierailija
Tästä aiheesta on useita minusta erittäin uskottavia teorioita, mutta ne eivät kuulu tälle palstalle. Usein myös ihmisillä, jotka tuntuvat haluavan elää montaa eri ristiriitaista elämää samaan aikaan takana löytyy dissosiaatiota: omassa mielessään he tavallaan elävät useita eri rinnakkaisia elämiä. Tällaiseen olen törmännyt vähän turhankin usein. Koska aihe ei kuulu tälle palstalle, siitä kiinnostuneet voivat itse perehtyä lisää.
Tiedän itsekin, että tästä aiheesta ei voi puhua täällä. Muutenkin kyseenalaista tehdä oletuksia ja tulkintoja muiden elämäntilanteesta, kun siitä ei todellisuudessa tiedä kuin sen pienen osan, joka yleisölle annetaan. Kiitos vinkistä. Erittäin mielenkiintoinen aihe.
 
vierailija
Me puhumme tässä asiassa jatkuvasti jotenkin toistemme ohi. En usko ollenkaan, että mun vuosilla en ymmärtäisi miten monimutkaisia ihmissuhteet voivat olla. Ehkä mun vuosilla ymmärtää myös, miten yksinkertaista kaikki voi olla, kun rakastaa. Jollain tavalla on tosi vaikea käsittää, että oikeasti toiseen romanttisessa mielessä rakastunut pitää yllä siis varasuhdetta. Voisin kuvitella, että K B suhteen toteuttamisessa esteenä voi olla molempien urat, läheisten reaktiot, omien tunteiden käsittelyn keskeneräisyys ja vaikka mitä muuta. Vaikea uskoa, että K pitäisi toista ihmistä roikkumassa parisuhteessa kanssaan, jos tällä henkilöllä ei ole todellista merkitystä B n yli. Ja toivon, että uskotte tämän olevan oikeaa pohdiskelua eikä ankeutusta.
Sivusta: Minua shippaajana puolestaan harmittaa, että ei ymmärretä sitä, että todellisten tapahtumien merkitystä ei pitäisi shippauksessa korostaa. Tämä perusperiaate, joka monessa muussa fandomissa on itsestäänselvää, on tässä kyseisessä yhteisössä jotenkin aivan hukassa. Shippaus on rusinoiden poimimista pullasta, valikoitujen iloa tuovien hetkien arvostamista, asioiden korjaamista mieleiseksi, tarinallistamista, yhteisöllisyyttä, haaveilua, toiveita tähdenlennolle, sitä mitä voisi olla. Ei vaatimuksia, toisten korjailua, virkaintoista asiaohjelmaa, ennaltapäätettyjä lopputuloksia, ja pettymystä kun niihin ei päästy. Jos ei itse pysty hyväksymään sitä, ettei pysty päättämään tämän kyseisen todellisuuden kulkua kuin fiktion keinoin, pitäisi antaa niiden nauttia, jotka siihen pystyvät.
 
vierailija
Me puhumme tässä asiassa jatkuvasti jotenkin toistemme ohi. En usko ollenkaan, että mun vuosilla en ymmärtäisi miten monimutkaisia ihmissuhteet voivat olla. Ehkä mun vuosilla ymmärtää myös, miten yksinkertaista kaikki voi olla, kun rakastaa. Jollain tavalla on tosi vaikea käsittää, että oikeasti toiseen romanttisessa mielessä rakastunut pitää yllä siis varasuhdetta. Voisin kuvitella, että K B suhteen toteuttamisessa esteenä voi olla molempien urat, läheisten reaktiot, omien tunteiden käsittelyn keskeneräisyys ja vaikka mitä muuta. Vaikea uskoa, että K pitäisi toista ihmistä roikkumassa parisuhteessa kanssaan, jos tällä henkilöllä ei ole todellista merkitystä B n yli. Ja toivon, että uskotte tämän olevan oikeaa pohdiskelua eikä ankeutusta.
Vuosia on itselläkin takana ja uskon, että ihminen todellakin voi olla rakastunut/ihastunut kahteen ihmiseen yhtäaikaa. Jos näistä ihmisistä toinen tuntuu saavuttamattomalta, niin miksi ihmeessä rikkoisit suhteen siihen toiseenkin?
Tälläistähan tapahtuu pitkissä parisuhteissakin. Voit olla hyvinkin kiintynyt puolisoosi, mutta sitten tulee joku, joka vie jalat alta. Siinä tapauksessa se on vaikea valinnan paikka, joko jäät vanhaan kuitenkin ehkä ihan tyydyttävään parisuhteeseen tai sitten lähdet kokeilemaan jotain uutta, jonka kestävyydestä ei edes ole takeita.
On vain inhimillistä, että valinta monesti päätyy siihen turvalliseen vaihtoehtoon.
 
vierailija
Sivusta: Minua shippaajana puolestaan harmittaa, että ei ymmärretä sitä, että todellisten tapahtumien merkitystä ei pitäisi shippauksessa korostaa. Tämä perusperiaate, joka monessa muussa fandomissa on itsestäänselvää, on tässä kyseisessä yhteisössä jotenkin aivan hukassa. Shippaus on rusinoiden poimimista pullasta, valikoitujen iloa tuovien hetkien arvostamista, asioiden korjaamista mieleiseksi, tarinallistamista, yhteisöllisyyttä, haaveilua, toiveita tähdenlennolle, sitä mitä voisi olla. Ei vaatimuksia, toisten korjailua, virkaintoista asiaohjelmaa, ennaltapäätettyjä lopputuloksia, ja pettymystä kun niihin ei päästy. Jos ei itse pysty hyväksymään sitä, ettei pysty päättämään tämän kyseisen todellisuuden kulkua kuin fiktion keinoin, pitäisi antaa niiden nauttia, jotka siihen pystyvät.
Tämä on kuitenkin vähän monimutkaista, koska vaikka tätä kutsutaan shippausketjuksi, niin sehän ei sitä ole ainakaan 100%. Tosi paljon pohditaan ihan oikeita tapahtumia ja tulee kyllä paljon myös esille, että moni uskoo (toivoo?), että päähenkilöiden tunteet toisiaan kohtaan ovat täysin aidot (kun taas käsittääkseni "aidossa" shipissä todellisuudella ei ole niinkään väliä). En siis yritä ankeuttaa, että niitä tunteita ei olisi (mielestäni nimenomaan näyttäisi olevan), mutta "shipin" kannalta kai ei olisi mitään väliä, onko totuudenpohjaa vai ei (?)

Korjatkaa toki, jos olen ymmärtänyt koko shippaus-käsitteen väärin (minulla ei ole sellaisesta aiempaatietoa/kokemusta, enkä yritä mitenkään provota).
 
vierailija
Tämä on kuitenkin vähän monimutkaista, koska vaikka tätä kutsutaan shippausketjuksi, niin sehän ei sitä ole ainakaan 100%. Tosi paljon pohditaan ihan oikeita tapahtumia ja tulee kyllä paljon myös esille, että moni uskoo (toivoo?), että päähenkilöiden tunteet toisiaan kohtaan ovat täysin aidot (kun taas käsittääkseni "aidossa" shipissä todellisuudella ei ole niinkään väliä). En siis yritä ankeuttaa, että niitä tunteita ei olisi (mielestäni nimenomaan näyttäisi olevan), mutta "shipin" kannalta kai ei olisi mitään väliä, onko totuudenpohjaa vai ei (?)

Korjatkaa toki, jos olen ymmärtänyt koko shippaus-käsitteen väärin (minulla ei ole sellaisesta aiempaatietoa/kokemusta, enkä yritä mitenkään provota).
EDIT: Lisään vielä, että viittaan tuossa romanttisiin tunteisiin. Se, että herroilla on lämpimiä tunteita muuten toisiaan kohtaan, ei liene mitenkään epäselvää...shipillä tai ilman
 
vierailija
Minun shippaukseeni liittyy vahvasti erilaisia tosielämän toiveita ja uskomuksia tosielämässä mahdollisista asioista (jotka hyvin mahdollisesti eivät toteudu, kuten mahdolliset asiat usein eivät). En näe sitä ongelmaksi, koska maailmani ei kaadu enkä alkaisi koskaan kritisoida ketään ihmistä siksi, ettei tämä toimi toiveideni mukaan, enkä myöskään näe shipissä varsinaista "päämäärää". Ts. toivon shipin kohteille parisuhdetta, mutta vaikka sellaista ei koskaan tapahtuisi, niin mikään ei ole "epäonnistunut", rakkautta ja onnea aiheen tiimoilta on silti ollut paljon ja riittänee jatkossakin.
 
vierailija
Tämä on kuitenkin vähän monimutkaista, koska vaikka tätä kutsutaan shippausketjuksi, niin sehän ei sitä ole ainakaan 100%. Tosi paljon pohditaan ihan oikeita tapahtumia ja tulee kyllä paljon myös esille, että moni uskoo (toivoo?), että päähenkilöiden tunteet toisiaan kohtaan ovat täysin aidot (kun taas käsittääkseni "aidossa" shipissä todellisuudella ei ole niinkään väliä). En siis yritä ankeuttaa, että niitä tunteita ei olisi (mielestäni nimenomaan näyttäisi olevan), mutta "shipin" kannalta kai ei olisi mitään väliä, onko totuudenpohjaa vai ei (?)

Korjatkaa toki, jos olen ymmärtänyt koko shippaus-käsitteen väärin (minulla ei ole sellaisesta aiempaatietoa/kokemusta, enkä yritä mitenkään provota).
Kyllä iso konsensus vaikuttaisi olevan siitä, että shippaajat toivovat ja uskovat tunteiden olevan aidot, ja niistä ainakin itsellänikin shippaus saanut alkunsakin. Tämän jälkeen tulee se Mutta: shipissä keskitytään alkutekijöistä huolimatta siihen, mitä voisi olla, mikä olisi ihanaa olla, eikä siihen mikä on realistista. Ymmärrätkö eron? Voi samaan aikaan toivoa ja uskoa, sekä ymmärtää, että omilla toiveilla ja uskomuksilla ei ole mitään merkitystä, ja keskittyä hyvään.
 
vierailija
Sivusta: Minua shippaajana puolestaan harmittaa, että ei ymmärretä sitä, että todellisten tapahtumien merkitystä ei pitäisi shippauksessa korostaa. Tämä perusperiaate, joka monessa muussa fandomissa on itsestäänselvää, on tässä kyseisessä yhteisössä jotenkin aivan hukassa. Shippaus on rusinoiden poimimista pullasta, valikoitujen iloa tuovien hetkien arvostamista, asioiden korjaamista mieleiseksi, tarinallistamista, yhteisöllisyyttä, haaveilua, toiveita tähdenlennolle, sitä mitä voisi olla. Ei vaatimuksia, toisten korjailua, virkaintoista asiaohjelmaa, ennaltapäätettyjä lopputuloksia, ja pettymystä kun niihin ei päästy. Jos ei itse pysty hyväksymään sitä, ettei pysty päättämään tämän kyseisen todellisuuden kulkua kuin fiktion keinoin, pitäisi antaa niiden nauttia, jotka siihen pystyvät.
No itseäni kiinnostaa vain totuus. Yritän jatkossa vaieta tosielämän tilanteesta, koska tämä on shippiketju.
 
vierailija
Minun shippaukseeni liittyy vahvasti erilaisia tosielämän toiveita ja uskomuksia tosielämässä mahdollisista asioista (jotka hyvin mahdollisesti eivät toteudu, kuten mahdolliset asiat usein eivät). En näe sitä ongelmaksi, koska maailmani ei kaadu enkä alkaisi koskaan kritisoida ketään ihmistä siksi, ettei tämä toimi toiveideni mukaan, enkä myöskään näe shipissä varsinaista "päämäärää". Ts. toivon shipin kohteille parisuhdetta, mutta vaikka sellaista ei koskaan tapahtuisi, niin mikään ei ole "epäonnistunut", rakkautta ja onnea aiheen tiimoilta on silti ollut paljon ja riittänee jatkossakin.
Yritän lähinnä ymmärtää tosielämän tilannetta, tarkoitus ei ole kritisoida muiden elämää. Heidän asiansa eivät tietenkään kuulu minulle ollenkaan.
 
vierailija
Nyt päivittyi Spotifyyn EW:n striimiluvut, jotka siis käsittääkseni käsittävät perjantain ja lauantain, ja meni aivan piirun yli 100K. Päälle tulee toki vielä muiden striimialustojen striimit.
 
vierailija
Täällä oli aiemmin hyviä selityksiä EW:n lyriikoiden merkityksistä. Osaisiko joku kertoa, mitä tarkoittaa laini: "a perfect time to get lost in the unoriginal line"?
Minä ajattelin, että viittaa johonkin kriittiseen kommenttiin huonosta laulun sanoituksesta. 'Unoriginal line'. Eli alkaa nyt surra sitä, että jonkun mielestä joku pätkä laulun sanoja ei ollut omaperäinen.
 
vierailija
Kärtsää pyydettiin esiintymään Serbian viisukarsintoihn, mikä on kiinnostavaa sekä Bojan-yhteyden takia että koska se on Euroopan homofobisimpia maita, mutta ei mene koska Joksut Suomessa. https://www.tumblr.com/anxious-witch/742690225869963264/in-another-episode-of-jere-ditches-an-event-to?source=share
Kärtsä: Juu ei nyt pääse, I'm a busy busy man. I have a dic--- A GIG to do. Yes yes. Bo--- eikun Böle harjoitukset. Yes yes.
 
vierailija
Se laini menee "a perfect time to get lost in deep, unoriginal line"
Mun mielestä se vois kutakuinkin tarkoittaa "täydellinen aika eksyä syvälle epäolennaiseen"
Vaikken ole biisiä juurikaan kuunnellut niin itse tulkitsisin tuon (pelkän tuon lauseen perusteella) eksymiseksi syvälle epätavalliseen linjaan elämässä. Elämässä on ikäänkuin tavallisia/perinteisiä linjoja (tai ehkä virtoja suomeksi) mutta niitä ei nyt kuljeta vaan eksyttiin johonkin epätavalliseen. Tulkintani voi mennä pieleenkin.
 

Yhteistyössä