Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei tosiaan näy mitään kriittistä mutta läheltä liippaa. Ja jos ei ole tilannut OF:ää, ei voi nähdä sitä kuvaa ja voinee näin nukkua yönsä rauhassa siltä osin
No mä en ole tilannut enkä voi nyt nukkua rauhassa, kun pohdin vain, kuinka paljon kriittisiä alueita sitten näkyy todella vai näkyykö ollenkaan. xD Ehkä täytyy laittaa se OF tilaukseen, jos tällaista materiaalia tulee lisää.
 
vierailija
No mä en ole tilannut enkä voi nyt nukkua rauhassa, kun pohdin vain, kuinka paljon kriittisiä alueita sitten näkyy todella vai näkyykö ollenkaan. xD Ehkä täytyy laittaa se OF tilaukseen, jos tällaista materiaalia tulee lisää.
😄
Ajattelin tosiaan vaan heitä, joita Kärtsän OF-hommat ahdistavat, mutta unen laatu voi tosiaan heiketä monista muistakin syistä.
 
vierailija
Noista OF-sisällöistä saa pelkän kuvailun perusteella todella paljon hurjemman kuvan kuin mitä todellisuus on, oon huomannut tämän aiemminkin ja erityisesti tänään. Ei siis näy mitään kaistaleita missään, väärä hälytys.

Mä kyllä jollain tavalla ymmärrän teitä joille tuli paha mieli, vaikka en sitten ihan täysin osaakaan selittää, miksi asialla pitäisi olla mulle jotain merkitystä. Muuttaisiko se jollain tavalla mielikuvaani K:sta jos hän "näyttäisi kaiken"? On pakko myöntää, että kyllä se ainakin hetkellisesti muuttaisi, ja sit taas samalla en saa kiinni siitä, että miten ja miksi. Kyseinen ruumiinosa on puolella maailman ihmisistä, joten siinä ei ihan oikeasti ole mitään mystistä tai tabun arvoista, kaikessa on kyse vain siitä, miten kulttuuriset normit ohjaavat meitä ajattelemaan.
 
vierailija
En ole tilannut OF:ää, mutta olen silti henkilökohtaisellakin tasolla kiitollinen koko projektista, koska pelkällä olemassaolollaan se auttoi minua pääsemään irti viimeisistäkin nihkeyden rippeistä, joita vähemmän mukavat puolet minusta kokivat seksityötä kohtaan.
 
vierailija
Yksi ongelma täällä on se, ettemme näe kenelle olemme kirjoittamassa. En näe, onko jostain asiasta hermostunut henkilö esim. teini-ikäinen, jolloin voisin vähän sovitella vastaustani sen mukaisesti tai antaa asian vain olla. Täällä saattaa olla niinkin absurdi tilanne usein päällä, että esim. keski-ikäinen ihminen kinastelee alaikäisen kanssa tietämättään ja kuvittelee vastapuolen vain olevan tyhmä tai epäkypsä, olettaen että kyseessä on aikuinen, ehkä itsensä ikäinen ihminen. Tulemme kaikki eri lähtökohdista, erilaisistä taustoista, olemme tottuneet erilaiseen ilmaisutapaan. Mutta täällä emme tiedä yhtään mitään toistemme taustoista jne. Tämä on mielestäni anonyymien palstojen suurin ongelma sen lisäksi, että anonyyminä on helppo suoltaa mitä tahansa juttua ilman suodatusta, kun kukaan ei näe, kuka sieltä puskista huutelee.
Tämä ongelma täällä on ollut tänäänkin läsnä :)
 
vierailija
Osa ihmisistä vissiin on vaan parantumattomia moukkia, jotka ei kykene noudattamaan normaaleja käyttäytymissääntöjä. Jostain syystä tämä korostuu näillä keskustelupalstoilla. Itselle on ollut jopa lievä järkytys kohdata täällä tätä ihmisten totaalista piittaamattomuutta ja muiden ihmisten kunnioituksen puutetta. Omassa arjessa en ole joutunut tällaisia tyyppejä kohtaamaan.
En tiedä mistä varsinaisesti puhut mutta kyllähän normaalissa sosiaalisessa elämässä pätee eri säännöt. Vaikea kuvitella että jossain kahvipöydässä täräytettäsiin jollekin toiselle olipa tämä sanonut mitä tahansa että "sinä olet muuten bifobinen", "ootpa raskas tyyppi" tai "mene nyt pois". Eikä myöskään tuota "olet parantumaton moukka". Anonyyminä kyllä onnistuu.

Ja sama tietysti toiselta kannalta eli harva varmaankaan on kysellyt livenä että mitä mieltä muuten olet tästä videosta/haastattelusta jne? Mikä on K seksuaalinen suuntautuneisuus sinun mielestäsi jne? Täällä keskustellaan aika paljon sellaisista asioista mitä ei livenä tulisi otettua esille.
 
vierailija
En tiedä mistä varsinaisesti puhut mutta kyllähän normaalissa sosiaalisessa elämässä pätee eri säännöt. Vaikea kuvitella että jossain kahvipöydässä täräytettäsiin jollekin toiselle olipa tämä sanonut mitä tahansa että "sinä olet muuten bifobinen", "ootpa raskas tyyppi" tai "mene nyt pois". Eikä myöskään tuota "olet parantumaton moukka". Anonyyminä kyllä onnistuu.

Ja sama tietysti toiselta kannalta eli harva varmaankaan on kysellyt livenä että mitä mieltä muuten olet tästä videosta/haastattelusta jne? Mikä on K seksuaalinen suuntautuneisuus sinun mielestäsi jne? Täällä keskustellaan aika paljon sellaisista asioista mitä ei livenä tulisi otettua esille.
No totta helvetissä kommentoin myös livenä, jos joku syytää bifobista törkyä, kuten kaikkien pitäisi tehdä. Se ei ole sama kuin sanoisi itse kommentoijaa bifobiseksi, useimmilla ihmisillä on bifobisia ajatusmalleja samalla lailla kuin homofobisia, rasistisia, ableistisia yms. Niistä pitää puhua ääneen. Syrjintää ei koskaan pidä hyväksyä, tapahtui se netissä tai livenä. Merkillinen ajatuskin.
 
vierailija
Kärtsän itsevarma tapa kantaa oma vartalonsa on saanut minut tykkäämään vähän enemmän omastani. Minullakin on arpia, railoja, jälkiä, mutta niistä ei tarvitse kantaa häpeää tai kokea taakkaa, ne ovat vain osa tarinaa. Kärtsä on ihana, kaunis, epätäydellinen, seksikäs. Minunkin kehollani on oikeus kokea olevansa hyvä ja rakastettu, juuri sellaisena kuin on.
 
vierailija
No totta helvetissä kommentoin myös livenä, jos joku syytää bifobista törkyä, kuten kaikkien pitäisi tehdä. Se ei ole sama kuin sanoisi itse kommentoijaa bifobiseksi, useimmilla ihmisillä on bifobisia ajatusmalleja samalla lailla kuin homofobisia, rasistisia, ableistisia yms. Niistä pitää puhua ääneen. Syrjintää ei koskaan pidä hyväksyä, tapahtui se netissä tai livenä. Merkillinen ajatuskin.
No sepä se eli keskustelisit. Täällä on tapana just nämä huutelut että olet sitä ja tätä ja itse taas en toimi noin täällä enkä livenä. Enkä sanoisi myöskään tuota aiemmin käyttämääsi parantumaton moukka täällä enkä livenä.

Ja itse en ole osallistunut koko bi/heterofoobinen keskusteluun kun en edes älyä mistä ja kenen kommentista se on lähtenyt eikä sillä niin väliäkään ole että minun pitäisi sitä tietää. Enkä ymmärrä tuota viimeistä "merkillinen ajatuskin" kohtaa. Aivan kuin osoittaisit sen jotenkin minulle.
 
vierailija
Kärtsän itsevarma tapa kantaa oma vartalonsa on saanut minut tykkäämään vähän enemmän omastani. Minullakin on arpia, railoja, jälkiä, mutta niistä ei tarvitse kantaa häpeää tai kokea taakkaa, ne ovat vain osa tarinaa. Kärtsä on ihana, kaunis, epätäydellinen, seksikäs. Minunkin kehollani on oikeus kokea olevansa hyvä ja rakastettu, juuri sellaisena kuin on.
❤
 
vierailija
En tiedä mistä varsinaisesti puhut mutta kyllähän normaalissa sosiaalisessa elämässä pätee eri säännöt. Vaikea kuvitella että jossain kahvipöydässä täräytettäsiin jollekin toiselle olipa tämä sanonut mitä tahansa että "sinä olet muuten bifobinen", "ootpa raskas tyyppi" tai "mene nyt pois". Eikä myöskään tuota "olet parantumaton moukka". Anonyyminä kyllä onnistuu.

Ja sama tietysti toiselta kannalta eli harva varmaankaan on kysellyt livenä että mitä mieltä muuten olet tästä videosta/haastattelusta jne? Mikä on K seksuaalinen suuntautuneisuus sinun mielestäsi jne? Täällä keskustellaan aika paljon sellaisista asioista mitä ei livenä tulisi otettua esille.
Niin, miksi täällä olisi eri käyttäytymissäännöt kuin normaalissa sosiaalisessa elämässä. Ihmisten kunnioittaminen pitäisi olla lähtökohta kaikkialla.
Muuten kyllä mä ihan livenäkin puhun näistä aiheista, jos on joku, jota nämä aiheet kiinnostaa. Tuo oli vähän ontuva analogia sulta, että kun puheenaiheet on erit niin sitten säännötkin olisi erit, vai mitä sitten tarkoititkaan tuolla toisella kappaleella. Ehkä ymmärsin väärin?
 
vierailija
No sepä se eli keskustelisit. Täällä on tapana just nämä huutelut että olet sitä ja tätä ja itse taas en toimi noin täällä enkä livenä. Enkä sanoisi myöskään tuota aiemmin käyttämääsi parantumaton moukka täällä enkä livenä.

Ja itse en ole osallistunut koko bi/heterofoobinen keskusteluun kun en edes älyä mistä ja kenen kommentista se on lähtenyt eikä sillä niin väliäkään ole että minun pitäisi sitä tietää. Enkä ymmärrä tuota viimeistä "merkillinen ajatuskin" kohtaa. Aivan kuin osoittaisit sen jotenkin minulle.
Toi oli muuten ihan eri tyyppi jolle nyt vastaat kuin joka kirjoitti alkuperäisen. Taas kerran tämä ongelma, että kun ei nähdä kenelle ollaan vastaamassa, niin sitten oletetaan väärin.
-ap
 

Yhteistyössä