Haaveena vauva 2024

vierailija
Kunnalla kyllä maksetaan.
Tätä komppaisin. Toki voi olla, että olen ymmärtänyt jotain täysin väärin, mutta tuskin kukaan työnantaja maksaa omasta pussistaan työntekijälleen täyttä palkkaa siitä, että tämä jää pois työstä. Kelan kautta työsuhteessakin se raha tulee. Raskaus- ja vanhempainrahan suuruus määräytyy vuositulon mukaan, laskukaava on eri riippuen vuositulon suuruudesta:


Vuositulo euroa / vuosiPäivärahan laskentakaava euroa/arkipäivä
enintään 13 71231,99 e
13 713 - 43 7400,7 x vuositulo : 300
43 741 - 67 296102,06+ 0,40 x (vuositulo - 43 740) : 300
yli 67 296133,47 + 0,25 x (vuositulo - 67 296) : 300

Vuosituloihin perustuva raskausraha ja vanhempainraha ensimmäisen 16 arkipäivän ajalta vuonna 2024
Vuositulo euroa / vuosiPäivärahan laskentakaava euroa / arkipäivä
enintään 10 664vähimmäispäiväraha
10 665 - 67 2960,9 x vuositulo : 300
yli 67 296201,89 + 0,325 x (vuositulo - 67 296) : 300
 
Täältäkin onnittelut kaikille plussanneille 😍❤ @aida91 , @sarlei ja @ykslokki oli ainakin!

Tsemppiä kovasti sarlei sinne hcg nousu pohdintoihin! ❤ Toivottavasti pian viivan vahvistuminen ottaisi hyvää spurttia!

@tamuli saitko siis ihan perus gyne käynniltä letrot? Tehdäänkö seuranta ultria sen kanssa? Tarvitsiko tehdä kaikkia perus lapsettomuus tutkimuksia alle, että sait ne? Sori kysely, mutta aihe kiinnostaa kovasti, jos itselläkin on jossain vaiheessa edessä.

Mä oon täällä vähän viettänyt taustalla eloa. Mulla oli kp10 alkaen rusehtavaa tiputtelua ja kp12 menin gynelle ihmettelemään mikä mua taas vaivaa. Mulla oli vahvat ovisoireet kp8-10. Ultrassa näkyi sekretorinen limakalvo (eli oviksen jälkeinen vaihe) mutta ei ollenkaan keltarauhasta 😔 eli oletettavasti en ole taas vaihteeksi ovuloinut. Gyne määräsi vähän labroja, jotka kaikki on ollut ok. Ei syytä ovuloimattomuudelle niissä tai elämän tilanteessa. Eli jos tilanne ei tästä tokene oviksien suhteen, täytyy miettiä lähdetäänkö hakemaan letrot kokeiluun yksityiseltä (mietin kuinka kallis investointi on).

Vaikka todennäköisesti en oo ovuloinut, on se ihmismieli jännä, kun tässä silti tekis mieli uitella raskaustestejä 😅🤯🙈
 
On se vaan uskottava, et mussa on jotain vikaa. (tämä vain omaa ajattelu tapaa) Nimittäin kävin tänään toisessa ultrassa. Oli muuten paljon mukavampi kokemus kuin ensimmäinen käynti. Huono suomi vaihtui parempaan vaikka olikin ulkomaalainen. Tosi mukava ja kertoi paljonkin asioita. Kertoi miten hyvin on yksi kasvanut. Joten aattelin et ehkä tässä onkin sitten toivoa, riittäähän se yksikin mahdollisesti. Lääkäri äsken soitti ja ilmoitti ettei ivf lähdetä. Aivan liian vähän on palleroita. Molemmin puolin yhdet. Sain vaihtoehdoksi inseminaation huomis aamuun. Puolisolta ei tullut hip-hurraa huutoja kun häntä tavoittelin, hänellä on vaikeuksia saada omat työnsä huomiselta hoidettua alta pois. Jouduin nöyrtymään kaiken alla ja soittamaan lääkärille et voisiko päivää siirtää. Kuulema ei kun on jo niin isoksi kasvanut. Pitkin hampain puoliso lupasi huomenna lähteä inseminaatioon. Hämmennyin kun ehdotteli et loppu viikosta tai ensi viikolla olisi parempi. Ei meinannut millään ymmärtää ettei me voida päättää ajan jaksoa koska me menemme sinne. Mutta huomenna mennään inseminaatioon. Toivottavasti ottaa tuulta purjeisiin, muuten odottaa uusi pistos rumpa. Olisi jo ovitrelle pitänyt pistää, mut kerroin lääkärille odottavan tunnin, en suostu itse pistämään.
Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, vai miten se sanonta meni.. ivf/icsi vaatii lääkkeiden oikean määrään oikeaan aikaan ja kaikki kuut jä tähdet oikeaan asentoon.
Miulla ei esikoisen aikana kroppa lähtenyt myöskään ottamaan lääkkeellistä kiertoa vastaan ensimmäisellä yrityksellä. Rakkuloita oli 5-10 joista löyty 3 kypsää munasolua, näistä kolmesta kaksi tai yksi hedelmöittyi mutta siirtoon ei päästy. Toisella yrittämällä (ja isommalla annoksella) munasarjat otti sit vähä liiankin hyvin vastaan ja molemmista tyhjennettiin yli 10 rakkulaa. Tässä vaiheessa määrä ei korvannut laatua ja olisiko pakkaseen jääny 2 vai 3 ja yksi siirrettiin tuoreeltaan. Siirrossa löytyi vielä pieni sirppi vatsaontelosta, oli kerännyt nestettä ja lääkäri pohti hetken uskaltaako edes siirtää. Onneksi siirto tehtiin, siitä syntyi nyt 11v. tyttö.. Tytön jälkeen kokeiltiin vielä pas:t ja kaksi icsi:ä. Viimeinen icsi tehtiin lyhyellä kaavalla ja annostus laskettiin samaan mitä oli 1. kerralla ja silti meinasi tulla taas yli tuotantoa.
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Toivottavasti @sarlei viiva vahvistuisi, itsellänikään ei tainnut tasavahva viiva olla muussa kuin ovistestissä tuossa vaiheessa

Itse olen tämän päivän miettinyt ja kuulostellut kroppaa, vatsassa tuntunut menkkamaista juilimista, hyvin lievää kylläkin. Rehellisesti sanottuna en tiedä onko tämä sen stressivapaampaa näin kun hoitojen kautta. Kauheasti joutuu pinnistelemään että saa päivällä ajatukset pysymään töissä. Teen töitä täysin etänä ja vaikka olenkin työkavereihin yhteydessä paljon niin tämä on se vaihe jossa toivoisi olevansa toimistolla. Oman mausteensa yrittämiseen luo miehen reissutyö, kahden viikon jaksoista 5-8 yötä poissa kotoa. Nyt ovis sattui sille viikolle kun mies oli poissa vain yhden yön, saatiin hyödynnettyä mielestäni hyvin. Kierron säännöllisyydestä ei ole mitään tietoa, ex-miehen kanssa en käyttänyt ehkäisyä ja silloinkaan oma kierto ei ollut kovin säännöllinen. Toisaalta luin, jotta ehkäisyn lopettamisen jälkeen kolme ekaa kk olisi otollista aikaa ja siltä tuo ainakin nyt aluksi näyttää. Mutta sitten kun ei ole täyttä varmuutta onko hedelmöittymistä tapahtunut ja jos on niin kiinnittyykö ja jos kiinnittyy niin missä vaiheessa. Yleensä olen optimisti mutta tämä laittaa jossittelemaan. Toisaalta voidaan yrittää oman aikataulun mukaan eikä lääkäreiden ja tiedossa myös jos ei 6kk sisällä raskaudu voi hakeutua lääkäriin kysymään apuja. Että ehkä kuitenkin valitsen tämän kotona yrittämisen, on se paljon mukavampi hoitaa samalla parisuhdetta kun sairaalan kautta kiertää :)
 
  • Tykkää
Reactions: aida91
Täältäkin onnittelut kaikille plussanneille @aida91 , @sarlei ja @ykslokki oli ainakin!

Tsemppiä kovasti sarlei sinne hcg nousu pohdintoihin! Toivottavasti pian viivan vahvistuminen ottaisi hyvää spurttia!

@tamuli saitko siis ihan perus gyne käynniltä letrot? Tehdäänkö seuranta ultria sen kanssa? Tarvitsiko tehdä kaikkia perus lapsettomuus tutkimuksia alle, että sait ne? Sori kysely, mutta aihe kiinnostaa kovasti, jos itselläkin on jossain vaiheessa edessä.

Mä oon täällä vähän viettänyt taustalla eloa. Mulla oli kp10 alkaen rusehtavaa tiputtelua ja kp12 menin gynelle ihmettelemään mikä mua taas vaivaa. Mulla oli vahvat ovisoireet kp8-10. Ultrassa näkyi sekretorinen limakalvo (eli oviksen jälkeinen vaihe) mutta ei ollenkaan keltarauhasta eli oletettavasti en ole taas vaihteeksi ovuloinut. Gyne määräsi vähän labroja, jotka kaikki on ollut ok. Ei syytä ovuloimattomuudelle niissä tai elämän tilanteessa. Eli jos tilanne ei tästä tokene oviksien suhteen, täytyy miettiä lähdetäänkö hakemaan letrot kokeiluun yksityiseltä (mietin kuinka kallis investointi on).

Vaikka todennäköisesti en oo ovuloinut, on se ihmismieli jännä, kun tässä silti tekis mieli uitella raskaustestejä
Joo perus gynekäynniltä sain. Ultrasi ja totesi, että ei näy mitään kasvamassa, ja oli kuitenkin jo kp13. Ei myöskään mitään muita lapsettomuustutkinuksia tarvinnut. Ja pcos tosiaan diagnosoitu jo vuosia sitten.

Ei tule myöskään seuranta ultraa, koska meillä on jo huhtikuun alussa ensikäynti lapsettomuustutkinmuksiin, sanoi että tarkistavat siellä sitten tarkemmin+miten jatketaan 😬 Mulla annostus se pienin, eli 1 tabletti/vrk, niin ei kuulemma sen kanssa yleensä ole mitään riskiä, että munasolut riehaantuisivat ja alkaisi kypsyä enemmän 😅. Jos nyt ei kahden seuraavan kierron aikana tule kahta viivaa testiin, niin sitten varmaan huhtikuussa tarkistetaan, että toimiiko letrot vai tarvitseeko fiksata annostusta.

@EvAnnu Tuttua, itsellä kanssa nyt ollut syksystä asti "terveellinen" elämä käynnissä, vaikka olen myös normaalipainoinen. Jos nyt ei muuten ole pcos:ään vaikuttanut, niin ainakin iho on paremmassa kunnossa kuin vuosiin 😄
 
Joo perus gynekäynniltä sain. Ultrasi ja totesi, että ei näy mitään kasvamassa, ja oli kuitenkin jo kp13. Ei myöskään mitään muita lapsettomuustutkinuksia tarvinnut. Ja pcos tosiaan diagnosoitu jo vuosia sitten.

Ei tule myöskään seuranta ultraa, koska meillä on jo huhtikuun alussa ensikäynti lapsettomuustutkinmuksiin, sanoi että tarkistavat siellä sitten tarkemmin+miten jatketaan Mulla annostus se pienin, eli 1 tabletti/vrk, niin ei kuulemma sen kanssa yleensä ole mitään riskiä, että munasolut riehaantuisivat ja alkaisi kypsyä enemmän . Jos nyt ei kahden seuraavan kierron aikana tule kahta viivaa testiin, niin sitten varmaan huhtikuussa tarkistetaan, että toimiiko letrot vai tarvitseeko fiksata annostusta.

@EvAnnu Tuttua, itsellä kanssa nyt ollut syksystä asti "terveellinen" elämä käynnissä, vaikka olen myös normaalipainoinen. Jos nyt ei muuten ole pcos:ään vaikuttanut, niin ainakin iho on paremmassa kunnossa kuin vuosiin
Kiitos paljon vastauksesta! 😊 Hyvä tietää, että on myös mahdollista saada ilman kaiken kattavia tutkimuksia käynniltä mukaan 😁 täytyy itsekin varailla jollekin lapsettomuushoitoihin erikoistuneelle keväämmällä aikaa ja kysellä miten omalla kohdalla voitais edetä.
Toivottavasti siellä ovis tapahtuisi jo tuolla 1tbl annostuksella ja tärppi kävisi pian! ❣🤞
Täällä myös olleet "terveellisemmät" elämäntavat käytössä jonkin aikaa ja ainakin tuntuu, että vatsa voi paremmin ja ei turpoile miten sattuu. Toivottavasti auttaisi hormonitoiminnankin kanssa.
 
Voi ei😔♥ voisit pyytää hcg mittaukset kahden päivän väleillä niin näkisit miten nousee? Testiviivoihin vaikuttaa vielä tässä kohden paljon (silloinkun viiva vielä haalea) helposti moni asia. Toki pitäisi vahvistua nähtävästi mutta ne on silti vain paperia. Veritesti varmaa tietoa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin♥♥🙏♥♥ .. sulla myös vasta dpo 14 (ko?) Tuli haamu niin sekin voisi kyllä meinata että nousu on vasta niin alussa ettei vielä ole ottanut spurttia? Itsellä viime syksyltä sama kokemus . Viivojen vahvistumisen kanssa . Se ei todellakaan ole mitään mukavaa murheilua😔tsemppiä sarlei♥
Kiitos tsempeistä! En tiedä mikä eilen oli, varmaan hormonit myös vaikuttaa tähän oloon. Tosiaan rauhoituin eilen illalla, ja raskaana kuitenkin toistaiseksi ollaan. Mä tosiaan aloitin testailun aikaisin ja voi olla että oon vaan malttamaton. Nyt päätin että odotan viikonloppuun ja katson sitten. 🙂 Mulla tosiaan tosta kakkosesta tuli vasta 5+0 kunnon vahva viiva, niin se rauhoitti kun nyt on vasta 4+4.
 
vierailija
Tätä komppaisin. Toki voi olla, että olen ymmärtänyt jotain täysin väärin, mutta tuskin kukaan työnantaja maksaa omasta pussistaan työntekijälleen täyttä palkkaa siitä, että tämä jää pois työstä. Kelan kautta työsuhteessakin se raha tulee. Raskaus- ja vanhempainrahan suuruus määräytyy vuositulon mukaan, laskukaava on eri riippuen vuositulon suuruudesta:


Vuositulo euroa / vuosiPäivärahan laskentakaava euroa/arkipäivä
enintään 13 71231,99 e
13 713 - 43 7400,7 x vuositulo : 300
43 741 - 67 296102,06+ 0,40 x (vuositulo - 43 740) : 300
yli 67 296133,47 + 0,25 x (vuositulo - 67 296) : 300

Vuosituloihin perustuva raskausraha ja vanhempainraha ensimmäisen 16 arkipäivän ajalta vuonna 2024
Vuositulo euroa / vuosiPäivärahan laskentakaava euroa / arkipäivä
enintään 10 664vähimmäispäiväraha
10 665 - 67 2960,9 x vuositulo : 300
yli 67 296201,89 + 0,325 x (vuositulo - 67 296) : 300
Työehtosopimuksessa on määritelty, miltä ajalta on oikeutettu palkkaan. Tällöin työnantaja siis maksaa täyden palkan ja Kela maksaa raskausrahan/vanhempainpäivärahan työnantajalle. Se ei siis todellakaan ole palkan suuruinen, mutta silti työnantajalla on työehtosopimuksen mukaisesti maksaa palkka.

Kannattaa lukea omaa työehtosopimusta, jossa asia kyllä selkeästi kerrotaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Nyt pitää purkaa mieltä. Käytiin perhesuunnitteluneuvolassa lääkärillä, joka kyseli perusasiat, teki molemmille tutkimuksen ja laittoi lähetteet verikokeisiin ja spermanäytteeseen. Itse koin ihan ok perus käyntinä. Puolison mielestä lääkäri oli tyly ja koki käynnin erittäin vastenmielisenä. Turhauttaa vaan, kun tuntuu, että itse kärsin tästä lapsettomuudesta enemmän eikä puolisolta irtoa muuta kuin negatiivista käynnin suhteen. Itse hän on kuitenkin suostunut ja tuli mukaan. Onko muilla kokemuksia, että mies on tutkimuksia vastustanut vai onko kaikki ilomielin lähtenyt mukaan?

Tottakai tästä nyt vielä keskustellaan ja oliko vain tuo yksi lääkäri, joka tämän aiheutti. Tuntuu silti, että on ihan yksin, jos ei puolisokaan tue asiassa. Haluaisin tietenkin, että mitään tutkimuksia ja hoitoja ei koskaan tarvittaisi, mutta en vaan jaksa odottaakaan vuosikausia. Huoh.
 
Nyt pitää purkaa mieltä. Käytiin perhesuunnitteluneuvolassa lääkärillä, joka kyseli perusasiat, teki molemmille tutkimuksen ja laittoi lähetteet verikokeisiin ja spermanäytteeseen. Itse koin ihan ok perus käyntinä. Puolison mielestä lääkäri oli tyly ja koki käynnin erittäin vastenmielisenä. Turhauttaa vaan, kun tuntuu, että itse kärsin tästä lapsettomuudesta enemmän eikä puolisolta irtoa muuta kuin negatiivista käynnin suhteen. Itse hän on kuitenkin suostunut ja tuli mukaan. Onko muilla kokemuksia, että mies on tutkimuksia vastustanut vai onko kaikki ilomielin lähtenyt mukaan?

Tottakai tästä nyt vielä keskustellaan ja oliko vain tuo yksi lääkäri, joka tämän aiheutti. Tuntuu silti, että on ihan yksin, jos ei puolisokaan tue asiassa. Haluaisin tietenkin, että mitään tutkimuksia ja hoitoja ei koskaan tarvittaisi, mutta en vaan jaksa odottaakaan vuosikausia. Huoh.
meillä vähän sama tilanne tai siis, että mies ei ole mitenkään innoissaan lähdössä tähän lapsettomuustutkimusjuttuun, mutta tekee sen minun takia. Hänenki pitää käydä antamassa se siemennestenäyte ja sekin tuntui jotenkin vastenmieliseltä. Tai ainakin tämä oli puheista aistittavissa. Olen sanonut miehelle, että käydään nyt se käynti (joka siirtyi nyt kun tuo spermanäytteen anto viivästyi) ja katsotaan sitten, miten siitä jatketaan. 🙄 hänen mielestä nämä kaksi lasta riittää, mutta minä taas haluaisin vielä lapsen. Noo.. katsotaan nyt mitä siellä tapaamisessa ja sen jälkeen selviää 😏
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
meillä vähän sama tilanne tai siis, että mies ei ole mitenkään innoissaan lähdössä tähän lapsettomuustutkimusjuttuun, mutta tekee sen minun takia. Hänenki pitää käydä antamassa se siemennestenäyte ja sekin tuntui jotenkin vastenmieliseltä. Tai ainakin tämä oli puheista aistittavissa. Olen sanonut miehelle, että käydään nyt se käynti (joka siirtyi nyt kun tuo spermanäytteen anto viivästyi) ja katsotaan sitten, miten siitä jatketaan. 🙄 hänen mielestä nämä kaksi lasta riittää, mutta minä taas haluaisin vielä lapsen. Noo.. katsotaan nyt mitä siellä tapaamisessa ja sen jälkeen selviää 😏
Meille annettiin purkki mukaan ja sen spermanäytteen saa viedä sitten labraan. Toki on aika tarkkaa tuon viemisen kanssa, mutta ajattelisin, että näin on ehkä helpompi.
Tuo (nais)lääkärin tekemä sukuelinten tutkimus näytti ottaneen koville. Ymmärrän kyllä sen, mutta täytyy tässä epämukavuusalueelle mennä ja hyväksyä sekin. Aika yleisesti kai lapsettomuuslääkärit on naisia.

Teilläkö siis siirtyi käynti vai onko jo ensi viikolla?
 
Meille annettiin purkki mukaan ja sen spermanäytteen saa viedä sitten labraan. Toki on aika tarkkaa tuon viemisen kanssa, mutta ajattelisin, että näin on ehkä helpompi.
Tuo (nais)lääkärin tekemä sukuelinten tutkimus näytti ottaneen koville. Ymmärrän kyllä sen, mutta täytyy tässä epämukavuusalueelle mennä ja hyväksyä sekin. Aika yleisesti kai lapsettomuuslääkärit on naisia.

Teilläkö siis siirtyi käynti vai onko jo ensi viikolla?
meillä nyt käynti kuun lopussa; piti olla nyt ensi viikolla. Meille annettiin ajat niin, että minä menen ensin ja mies tulee sitten noin puolen tunnin päästä. en tiedä sitten miksi näin järjestely🤔
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
vierailija
Meille annettiin purkki mukaan ja sen spermanäytteen saa viedä sitten labraan. Toki on aika tarkkaa tuon viemisen kanssa, mutta ajattelisin, että näin on ehkä helpompi.
Tuo (nais)lääkärin tekemä sukuelinten tutkimus näytti ottaneen koville. Ymmärrän kyllä sen, mutta täytyy tässä epämukavuusalueelle mennä ja hyväksyä sekin. Aika yleisesti kai lapsettomuuslääkärit on naisia.

Teilläkö siis siirtyi käynti vai onko jo ensi viikolla?
Naiset kyllä joutuu kärsimään enemmän näissä tutkimuksissa ja hoidoissa et miehet pääsee niin helpolla..
 
H
Noniin, nyt oli siis PÄIVÄSSÄ toinen viiva testissä vahvistunut miltei tasavahvaksi toisen kanssa että eiköhän tässä raskaana olla, vaikka hirveästi on pelottanut ja pelottaa vähän edelleen. Mut voi lisätä plussanneeksi siis 2/24.
Hiphei miten ihanaa!! ❤

Mä koitan pitää välipäivän testaamisessa ja testata vasta huomenna seuraavan kerran.

Mutta ehkäpä minäkin kuitenkin uskallan liittyä plussanneisiin 2/24
 
Nyt pitää purkaa mieltä. Käytiin perhesuunnitteluneuvolassa lääkärillä, joka kyseli perusasiat, teki molemmille tutkimuksen ja laittoi lähetteet verikokeisiin ja spermanäytteeseen. Itse koin ihan ok perus käyntinä. Puolison mielestä lääkäri oli tyly ja koki käynnin erittäin vastenmielisenä. Turhauttaa vaan, kun tuntuu, että itse kärsin tästä lapsettomuudesta enemmän eikä puolisolta irtoa muuta kuin negatiivista käynnin suhteen. Itse hän on kuitenkin suostunut ja tuli mukaan. Onko muilla kokemuksia, että mies on tutkimuksia vastustanut vai onko kaikki ilomielin lähtenyt mukaan?

Tottakai tästä nyt vielä keskustellaan ja oliko vain tuo yksi lääkäri, joka tämän aiheutti. Tuntuu silti, että on ihan yksin, jos ei puolisokaan tue asiassa. Haluaisin tietenkin, että mitään tutkimuksia ja hoitoja ei koskaan tarvittaisi, mutta en vaan jaksa odottaakaan vuosikausia. Huoh.
Meillä on ekakäynti vasta edessä, ei mieskään sitä innolla odota, mutta hyväksyy. Meillä kyllä mieskin jo suhteen alusta asti tiennyt minun pcos:tä ja että mahdollisesti joudutaan johonkin hoitoihin, niin on osannut varautua. Totesi vaan, että sitten mennään jos kerran täytyy. Koska ensikäynti huhtikuun alussa, niin mies joutuu kohtapuoleen menemään antamaan sen simppanäytteen, kun kutsussa luki että kannattaa mahd pian se tehdä, kun tuloksissa ilmeisesti kestää.

Jostain syystä se näyte tuntuu olevan miehille kova paikka, kyllähän he yleensä aika paljon helpommalla pääsevät kuitenkin kun naiset 😅
Itse saa kuitenkin joka käynnillä olla haarat auki törkittävänä ja ties mitä hormooneja ottaa
 
Meillä on ekakäynti vasta edessä, ei mieskään sitä innolla odota, mutta hyväksyy. Meillä kyllä mieskin jo suhteen alusta asti tiennyt minun pcos:tä ja että mahdollisesti joudutaan johonkin hoitoihin, niin on osannut varautua. Totesi vaan, että sitten mennään jos kerran täytyy. Koska ensikäynti huhtikuun alussa, niin mies joutuu kohtapuoleen menemään antamaan sen simppanäytteen, kun kutsussa luki että kannattaa mahd pian se tehdä, kun tuloksissa ilmeisesti kestää.

Jostain syystä se näyte tuntuu olevan miehille kova paikka, kyllähän he yleensä aika paljon helpommalla pääsevät kuitenkin kun naiset
Itse saa kuitenkin joka käynnillä olla haarat auki törkittävänä ja ties mitä hormooneja ottaa
Meille sanottiin, että siemennesteanalyysin tuloksissa menee viikko tai kaksi.
Lupasi tehdä lähetteenkin vasta, kun tulokset tulleet.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
Meillä mies suhtautui hyvin lapsettomuushoitoihin ja oli alusta saakka mukana. Totesi et jos ei tärppää mennään hoitojen kautta. Sperma näyte häntä arvelutti kun pelkäsi että hänessä on vika, mikä sitten osottautuikin vääräksi ajatukseksi. Spermassa ei ole vikaa ja vastauskin saatiin vielä saman päivän aikana. Ehkäpä miehillä on vain pelko, et heistä löytyy vika ja he ovat haittoina kun eivät voi välttämättä tuottaa jälkikasvua. Suuri huolen aihe vierähti häneltäkin sydämeltä kun kuuli et kaikki ok.

Tänään yhtä kokemusta rikkaamaampana. Käyntiin tosiaan inseminaatiossa. Aamusta kun mentiin niin puoliso kävi ruikkumissa tavaran purkkiin ja lähdettiin muutamaksi tunniksi keskustaan pyörimään. Klinikalle takaisin. Lääkäri teki vielä nopean tutkimuksen ja ultras. Tosiaan kaksi isompaa palluraa ruudussa näkyi ja kertoi, et muistattehan että tässä on se kaksois riski nyt sit olemassa. Jatkoi myös et tuskin se nytkään tärppää kun teillä on ollut vaikeuksia muutenkin.
Itse toimenpide, tyhjään rakkoon. Kysyin vielä et pitääkö rakon olla täysi niin ei kuulemma. Miten huojentavaa pääsimpähän käymää vessassa. Alkuun ei ollut mitään tuntemuksia, mutta sit kun sanoi et pitää ottaa pinseteillä kohdun päästä kiinni niin iski järjetön polttelu. Sen hän kyllä kertoikin ennen toimenpidettä. Puoliso oli siinä vaiheessa käyny kattelee seiniä ja kuulema ajatellut et jos roolit olisivat toistepäin niin saisi olla koko asia, häntä ei sellaisella ronkittaisi. Ajatella mitä me naiset joudutaan kärsimään, kun miehen vain tarvitsee purkittaa tavaransa. En tiedä tarkkaa missä vaiheessa, mutta varmaan kun katetri meni läpi niin tuntui viiltävä ''kipu'', Nytkähdin ihan ja säpsähdin, onneksi lääkäri oli hereillä. Siinä vaiheessa se tuntui tosi epämukavalta. Toimenpide meni muuten oikein hyvin ja kaikki ihan ok, mutta kuulema sai aiheutettua vähäisen verenvuodon.

Itseäni mietityttää kuitenkin se, et mitä järkeä on inseminaatiossa? Joo, pitkällä katetrilla ohjataan kohdun pohjaan siittiöt ja sit kuitenkin kehotetaan jatkamaan yhdyntöjä et varmasti sieltä jotain löytyisi ja tavoittaisi paikkansa. Kotonakin kun sitä peittoa kuitenkin heilutellaan ja tulos on ollut jatkuva 0 niin tuntuu vaan niin turhauttavalle. Onnistumis prosenttikin on loppujen lopuksi pieni.

Jos tästäkään kierrosta ei tärppää niin aloitamme perään uuden ivf hoidon annoksella 300.. Mut mukavaa, ei tarvitse nyt hetkeen pistellä yhtään mitään, saa vain olla. Sunnuntaina aloitan 10 päivän kuurin teroluteja. Mut jos menkat alkaa tulla läpi niin tulee kyllä tosi lyhyt kierto. Mut samalla jännittävää ajatella et olisi mahdollisuus kaksosraskauteen.. Saa nähdä mitä tulevan pitää... Laitanko DPO -1? Nyt en osaa yhtään ajatella mikä dpo päivä on? Eilen on laitettu irrotuspiikki.
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 3/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@mamarski ★ 11/23 ★ 2.
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@EvAnnu ★ 12/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2., (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

6.2.2024 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä


@EvAnnu kp 33/28-34
@syksynsävel_ kp 27/28
@S0nj4 kp 27/27
@Dinaas kp 26/27-33
@Päivänsäde84 kp 25/25-31
@Frija kp 22/28-30
@rimpsukka84 kp 20/30
@jauhopeukalo kp 20/?
@Liilja kp 19/30-34
@Noups kp 19/26-28
@mamarski kp 16/34-35
@marik91 kp 15/27-33
@heltsuli kp 11/28-36
@Cherrymint kp 8/26
@haaveillen kp 8/25-28
@Min204 kp 7/22-30
@tamuli kp 4/24-27
@andune kp 3/?
@Masunen kp 1/24-28


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@syksynsävel_ DPO 10
@jauhopeukalo DPO 5
@rimpsukka84 DPO 2
@Liilja DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.
★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
 
Viimeksi muokattu:
Meillä mies suhtautui hyvin lapsettomuushoitoihin ja oli alusta saakka mukana. Totesi et jos ei tärppää mennään hoitojen kautta. Sperma näyte häntä arvelutti kun pelkäsi että hänessä on vika, mikä sitten osottautuikin vääräksi ajatukseksi. Spermassa ei ole vikaa ja vastauskin saatiin vielä saman päivän aikana. Ehkäpä miehillä on vain pelko, et heistä löytyy vika ja he ovat haittoina kun eivät voi välttämättä tuottaa jälkikasvua. Suuri huolen aihe vierähti häneltäkin sydämeltä kun kuuli et kaikki ok.

Tänään yhtä kokemusta rikkaamaampana. Käyntiin tosiaan inseminaatiossa. Aamusta kun mentiin niin puoliso kävi ruikkumissa tavaran purkkiin ja lähdettiin muutamaksi tunniksi keskustaan pyörimään. Klinikalle takaisin. Lääkäri teki vielä nopean tutkimuksen ja ultras. Tosiaan kaksi isompaa palluraa ruudussa näkyi ja kertoi, et muistattehan että tässä on se kaksois riski nyt sit olemassa. Jatkoi myös et tuskin se nytkään tärppää kun teillä on ollut vaikeuksia muutenkin.
Itse toimenpide, tyhjään rakkoon. Kysyin vielä et pitääkö rakon olla täysi niin ei kuulemma. Miten huojentavaa pääsimpähän käymää vessassa. Alkuun ei ollut mitään tuntemuksia, mutta sit kun sanoi et pitää ottaa pinseteillä kohdun päästä kiinni niin iski järjetön polttelu. Sen hän kyllä kertoikin ennen toimenpidettä. Puoliso oli siinä vaiheessa käyny kattelee seiniä ja kuulema ajatellut et jos roolit olisivat toistepäin niin saisi olla koko asia, häntä ei sellaisella ronkittaisi. Ajatella mitä me naiset joudutaan kärsimään, kun miehen vain tarvitsee purkittaa tavaransa. En tiedä tarkkaa missä vaiheessa, mutta varmaan kun katetri meni läpi niin tuntui viiltävä ''kipu'', Nytkähdin ihan ja säpsähdin, onneksi lääkäri oli hereillä. Siinä vaiheessa se tuntui tosi epämukavalta. Toimenpide meni muuten oikein hyvin ja kaikki ihan ok, mutta kuulema sai aiheutettua vähäisen verenvuodon.

Itseäni mietityttää kuitenkin se, et mitä järkeä on inseminaatiossa? Joo, pitkällä katetrilla ohjataan kohdun pohjaan siittiöt ja sit kuitenkin kehotetaan jatkamaan yhdyntöjä et varmasti sieltä jotain löytyisi ja tavoittaisi paikkansa. Kotonakin kun sitä peittoa kuitenkin heilutellaan ja tulos on ollut jatkuva 0 niin tuntuu vaan niin turhauttavalle. Onnistumis prosenttikin on loppujen lopuksi pieni.

Jos tästäkään kierrosta ei tärppää niin aloitamme perään uuden ivf hoidon annoksella 300.. Mut mukavaa, ei tarvitse nyt hetkeen pistellä yhtään mitään, saa vain olla. Sunnuntaina aloitan 10 päivän kuurin teroluteja. Mut jos menkat alkaa tulla läpi niin tulee kyllä tosi lyhyt kierto. Mut samalla jännittävää ajatella et olisi mahdollisuus kaksosraskauteen.. Saa nähdä mitä tulevan pitää... Laitanko DPO -1? Nyt en osaa yhtään ajatella mikä dpo päivä on? Eilen on laitettu irrotuspiikki.
Nyt vaan jännäilemään , hienoa et sujui hyvin 🤩❤
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
vierailija
Meillä on ekakäynti vasta edessä, ei mieskään sitä innolla odota, mutta hyväksyy. Meillä kyllä mieskin jo suhteen alusta asti tiennyt minun pcos:tä ja että mahdollisesti joudutaan johonkin hoitoihin, niin on osannut varautua. Totesi vaan, että sitten mennään jos kerran täytyy. Koska ensikäynti huhtikuun alussa, niin mies joutuu kohtapuoleen menemään antamaan sen simppanäytteen, kun kutsussa luki että kannattaa mahd pian se tehdä, kun tuloksissa ilmeisesti kestää.

Jostain syystä se näyte tuntuu olevan miehille kova paikka, kyllähän he yleensä aika paljon helpommalla pääsevät kuitenkin kun naiset
Itse saa kuitenkin joka käynnillä olla haarat auki törkittävänä ja ties mitä hormooneja ottaa
Miehet pelkää että heissä vikaa joten siksi se on kova paikka mennä näyte antamaan.
 

Yhteistyössä