Erittäin outo kirjoitus sinulta taas.
1) Sinä yritit kovasti rajoittaa sananvapautta. Et halunnut 2015 -> kuulla totuutta ja yritit kaikin keinoin tätä piilottaa. Ihmisiä jopa poltettiin elävältä näiden turvapaikanhakijoiden toimesta, naisia/lapsia raiskattiin valtavia määriä.
2) Suomalaisten turvallisuus on kärsinyt valtavasti näiden valheiden/rikollisten piilotusyritysten vuoksi. Koko nuorisokulttuuri on muuttunut.
3) Sinä olet osaltasi ollut vaikuttamassa edellä mainittuihin toimiin suomalaisia vaarantaen.
1) Taidat nyt sekoittaa minut yksityishenkilönä johonkin muuhun. Minä en halunnut rajoittaa mitään vaan toivoin totuudenmukaista uutisointia. Sitä ei ollut täysin ollut valtamediassa. Uskoisin tosin, että se pääosin johtui itsesensuurista. Ja tämä taas johtui siitä, että nähtiin totaalisen sananvapauden tässä tapauksessa polkevan muita oikeuksia.
Minä uskon, että pohjimmiltaan valtamedian vääristelyssä/vähättelyssä on/oli kyse juuri tästä.
2) Olen jossain määrin samaa mieltä.
3) Eli hetkinen. Eli "minunkaltaisten" sananvapauttako olisi pitänyt rajoittaa. Aikamoista syyllistämistä.
Jos MV-lehteä ei olisi ollut, niin tilanne olisi silti parempi. Tilannetta ei olisi kärjistetty väärällä tavalla. Keskustelupalstoilla, somessa yms. todelliset ja perättömät syytteet olisivat sinkoilleet ja jopa valtamedia olisi ollut pakotettu poistamaan filttereitään. Tällä hetkellä kaikki oleellinen tieto on saatavissa ja saavutettavissa ilman mitään vihamedioitakin. Tilastot osoittavat kyllä tietyt isot ongelmat, ei siihen tarvita mitään miljoona kertaa kiertäviä samoja uutisia,
Muistat varmaan sen Teemu Selänteen (jääkiekkoilijana yhä idolini) väittämän "kaverin tytär raiskattiin"-juttu, joka sittemmin osottautui perättömäksi. Kun tarpeeksi moni lähtee mukaan valheelliseen öyhötykseen (vaikka taustalla on myös todellisia tapauksia) niin valheet ja mututuntumat alkaa elää todellisena tapahtumina. Vastaavia tapauksia oli paljon. Yhtäkkiä melkein joka toisella oli "hyvän ystävän tytär, joka oli raiskattu"
Näin kävi juuri tuossa pakolaisvyöryssä. Totta oli se, että ongelmia oli paljon. Ja seuraukset ovat kanssamme yhä. Mutta pelkkä manaaminen ei auta. Eikä myöskään se, että tietyt ihmisryhmät kokonaisvaltaisesti syyllistetään.
On kyllä aika absurdia, että syytät minua osana näitä ongelmia. Minä en missään vaiheessa ole hyssytellyt. Mutta en myöskään öyhöttänyt. Käytän nyt näitä termejä, saattaa olla, että ne tarkoitavat eri asiaa eri ihmisille.
Minä en todellakaan toivottanut 2015-2016 "refugees welcome". Olin huolissani ja olisin halunnut kaikki mahdolliset keinot käyttöön, että pakolaisvirtaa olisi hillitty. Persiilleen se meni, en siitä kiitä tuonaikaista hallitusta. Mutta sitä en tiedä, mitä olisi voitu tehdä tosin. Suomea sitoo kansainväliset määräykset. En kuitenkaan näe "Unkariksi" muuttumistakaan kovin hyvänä.
Luulenpa, että olemme tästä asiasta pohjimmiltaan aika samaa mieltä. Joten merkittävin erimielisyyden kohde on juuri se, että mitä ja miten asiasta olisi pitänyt uutisoida. Voi kuitenkin miettiä, että miten se olisi asiaan vaikuttanut?
No kaipa minäkin olen sinua syyllistänyt jostain väärällä tavalla. Eli sinällään en nyt viitsi loukkaantua esittämistäsi syytöksistä. Ei ne tässä nyt ole tämän homman ydin. Ydin lienee se, että olisi varmaan hyvä yrittää jotenkin parantaa keskustelun ilmapiiriä. Syyllistäminen ei periaatteessa siihen kuulu.
Toisaalta jos kokee vahvasti, että tietynlaiset mielipiteet edistävät epäsuotuisaa kehitystä, niin kai senkin saa sitten sanoa. Oli se sitten syyllistämistä tai ei.