Hyvät uuden vuoden toivotukset tännekin
Aloin käydä säännöllisemmin täällä Puutarhassa vasta poni-invaasion jälkeen, mutta tästäkin ketjusta on tullut itselle tärkeä 🥹 Arvostan Puutarhassa vallitsevaa rauhallisempaa ja pohdiskelevampaa linjaa, joten tää on siinä mielessä hyvä lisä Vauvan paatille (sekä tietenkin tyyssija yökukkujille
).
Kiitos vielä teidän ihanista kommenteista siihen mun Bojere-piirustukseen
Mä oon ihan häkeltynyt, että siitä on tullut mun tykätyin ja reblogatuin piirustus Tumpussa ja että tuossa tykkääjien joukossa on mun suosikkificcien kirjoittajia (ai niin ja Luluxa tykkäsi mun Bojan-piirustuksesta 🥹). Olin myös otettu niistä teidän pyynnöistä, että postaisin mun piirustuksia myös Instaan, mutta samalla vähän ahdistuin niistä. Tai lähinnä siitä ajatuksesta, että tägäisin K:ta, B:tä tai ketään muutakaan niihin. Ensi sijassa mä piirrän ihan omaksi ilokseni: no, aina se ei yhtä iloa ole, jos muutun yhtään perfektionistisemmaksi, mutta se on mahtava tunne, kun onnistuu ja huomaa taitojen kehittyvän. Ja onhan tuo piirtäminen yksi tapa palvoa fanittamiaan henkilöitä, kun saa katsella hartaudella mallikuvia heistä
Toisekseen nää mun piirustukset on teitä toisia faneja varten ja tapa osallistua fandomiin: tääkin on vaatinut multa rohkeutta julkaista mun piirustuksia tätä tarkoitusta varten ja tunnen helposti kateutta, kun vertaan piirustuksiani toisten ihmisten taiteeseen, mutta tää on onneksi helpottanut viime aikoina.
Mutta että piirtäisin näitä kuvia artisteja itseään varten, äh... Mun Tumppu-tilihän on julkinen eli teoriassa on mahdollista, että mun piirustukset voisivat jotakin kautta nytkin päätyä K:n ja Joksujen tietoisuuteen (voi apua, jos niillä on salaiset Tumppu-tilit
). Insta on kuitenkin vielä julkisempi alusta siitä syystä, että ne artistit on myös itsekin siellä. Ehkä mä oon vaan helvetin vaatimaton tai jotain, mutta mä en tarvitse sitä, että K tykkää mun piirustuksesta tai Nace jakaa sen jossain stoorissa parin minuutin päästä julkaisusta. En mä kyllä toisaalta kiellä sitä, ettenkö olisi ihan tohkeissani, jos noin kävisi: samalla koen kuitenkin, että mulla tulisi liikaa paineita piirtämiseen, jos tietäisin olevani ns. artistien tutkassa.
Tulipas tästä nyt pitkä lätinä, mutta tuo Insta-asia oli vaan jäänyt mietityttämään mua ja halusin purkaa mun ajatuksia. Näillä näkymin mun uudenvuodenlupaus ei siis ole, että alan julkaista mun taidetta myös Instassa. Mutta en silti täysin tyrmää tätä ajatusta, koska never say never: eli ehkä mun näkemykset tässä asiassa voi vielä muuttua vuonna 20kakskytäneljä
- Jossu