Hauska on ollut lukea taas näitä pohdintoja. Itse postasin tämän kirjoituksen joskus kesällä ja se pätee vieläkin:
"Mietin tässä tätä omituista kesää... ig:ssä kavereiden kuvia taidenäyttelyistä, kesäjuhlista, metsäretkistä. Kahvitauolla keskustellaan mansikoiden pakastamisesta, mattojen pesusta, kasvimaan kitkemisestä.
En ole tänä kesänä tehnyt mitään noista. Sen sijaan olen tutustunut balkanilaisen bändin tuotantoon, uppoutunut tämän hetkisen suomiräpin ykkösnimen biiseihin, opiskellut sloveniaa, tutustunut fanituksen alakulttuureihin, oppinut jumalattoman määrän itselleni uusi termejä kuten shippaus, fanficcion, fandom, fanservice jne., lataillut kännykkääni vielä hetki sitten tarpeettomilta tuntuneita sovelluksia. Olen valvonut öitä lukien fanficcejä ja pohdiskellut, olisiko tarot-korteissa ja energiahoidoissa sittenkin jotakin perää. Ja tietenkin löytänyt tämän palstailun ihmeellisen maailman.
Tämä kaikki on tarjoillut välillä niin hauskoja hetkiä ja sellaisia endorfiinipiikkejä, että hetkittäiset onnettomat tunnelmat eivät tätä matkaa kyllä pilaa.
Olen varma, ettei toista tällaista kesää kohdalleni satu ja olen todella onnellinen, että saan tämän kaiken kokea"
Ja matkahan vaan edelleen jatkuu. Onneksi tunnelmat on jo hieman rauhoittuneet tuon kevään ja kesän jälkeen, jolloin jopa lomamatka tuntui häiriötekijältä shippaukseen. Vessakäyntejä tuli reippaaseen tahtiin, kun missään muualla en kehdannut kännykkää selata
Molemmat shipin päähenkilötkin olen onnekseni nähnyt. K: n keikalle pääsin juuri ennen eurotouria ja JO:n keikalle onnistuin jollain ihmeen kaupalla Tampereelle hommaamaan Jodelin kautta lipun. Ja tuo Jodel (jota en siis oikeasti osannut edes käyttää) aiheuttaa edelleen vitsailua työkavereiden keskuudessa, jotka eivät toki tästä shippauksesta tiedä, mutta keikoista kylläkin. Se Jodel seikkailu oli niin hullu juttu, että se oli pakko jakaa jonkun kanssa
Se mikä tuosta kesällä kirjoittamastani tekstistä puuttuu, on ehdottomasti se maininta, kuinka paljon täällä kirjoitetut pitkäkin pohdinnat ovat rikastuttaneet ja avartaneet omaa maailmaani