Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Hauska on ollut lukea taas näitä pohdintoja. Itse postasin tämän kirjoituksen joskus kesällä ja se pätee vieläkin:
"Mietin tässä tätä omituista kesää... ig:ssä kavereiden kuvia taidenäyttelyistä, kesäjuhlista, metsäretkistä. Kahvitauolla keskustellaan mansikoiden pakastamisesta, mattojen pesusta, kasvimaan kitkemisestä.
En ole tänä kesänä tehnyt mitään noista. Sen sijaan olen tutustunut balkanilaisen bändin tuotantoon, uppoutunut tämän hetkisen suomiräpin ykkösnimen biiseihin, opiskellut sloveniaa, tutustunut fanituksen alakulttuureihin, oppinut jumalattoman määrän itselleni uusi termejä kuten shippaus, fanficcion, fandom, fanservice jne., lataillut kännykkääni vielä hetki sitten tarpeettomilta tuntuneita sovelluksia. Olen valvonut öitä lukien fanficcejä ja pohdiskellut, olisiko tarot-korteissa ja energiahoidoissa sittenkin jotakin perää. Ja tietenkin löytänyt tämän palstailun ihmeellisen maailman.
Tämä kaikki on tarjoillut välillä niin hauskoja hetkiä ja sellaisia endorfiinipiikkejä, että hetkittäiset onnettomat tunnelmat eivät tätä matkaa kyllä pilaa.
Olen varma, ettei toista tällaista kesää kohdalleni satu ja olen todella onnellinen, että saan tämän kaiken kokea"

Ja matkahan vaan edelleen jatkuu. Onneksi tunnelmat on jo hieman rauhoittuneet tuon kevään ja kesän jälkeen, jolloin jopa lomamatka tuntui häiriötekijältä shippaukseen. Vessakäyntejä tuli reippaaseen tahtiin, kun missään muualla en kehdannut kännykkää selata 😄
Molemmat shipin päähenkilötkin olen onnekseni nähnyt. K: n keikalle pääsin juuri ennen eurotouria ja JO:n keikalle onnistuin jollain ihmeen kaupalla Tampereelle hommaamaan Jodelin kautta lipun. Ja tuo Jodel (jota en siis oikeasti osannut edes käyttää) aiheuttaa edelleen vitsailua työkavereiden keskuudessa, jotka eivät toki tästä shippauksesta tiedä, mutta keikoista kylläkin. Se Jodel seikkailu oli niin hullu juttu, että se oli pakko jakaa jonkun kanssa 😂
Se mikä tuosta kesällä kirjoittamastani tekstistä puuttuu, on ehdottomasti se maininta, kuinka paljon täällä kirjoitetut pitkäkin pohdinnat ovat rikastuttaneet ja avartaneet omaa maailmaani ❤
 
vierailija
Täällä oli nyt useampi Siddharthan kuuntelija niin suositelkaa jotakin kappaleita mieluiten uudempia, en oo oikein löytänyt hyviä tai sitten ei ole oma juttu, tämmöiset kuin Prepovedana ja Medrevesa on kuuntelussa, mutta enemmän pidin Mrfy:n Prjatucki kappaleesta, tältäkin voi ehdottaa jotakin
 
Hello everyone,
Completely off-topic. I haven't had a chance to read the thread today yet, but I just saw a movie advertisement just now online and thought I'd share. It's probably not easy to get hold of Slovenian movies in Finland, but if you ever come across a movie from the late 90s called Outsider ( https://www.imdb.com/title/tt0117273/ ) I think some of you might like it. Here's a synopsis:)
Yugoslavia before Tito's death. A young guy born to a mixed marriage (Slovenian - Bosnian) trying to find himself and fit in society, falls in love with a Slovenian woman.

It's a kind of dark-ish Comedy and it's pretty good. It was very popular back in the day.
 
There were more Siddhartha listeners here now, so please recommend some songs, preferably newer ones, I haven't really found any good ones or it's not my thing, I'm listening to songs like Prepovedana and Medrevesa, but I liked Mrfy's Prjatucki song more, you can suggest something from this one too
Btw Not sure if you're aware, Siddharta has a concert in Stožice in a few days. Not sure if there will be a live (you know how it is with that around here) but there should at least be some good clips. :)
 
vierailija
Nyt pakko kertoa yksi henk. koht. tarina, johon kyllä shippauskin vähän liittyy. :) Olen maininnut aiemmin, että asun täällä Bojanistanissa alle kilsan päässä pariskunnasta, joka oli ennen parhaat ystäväni, mutta eivät ole puhuneet minulle kuukausiin (en ole perseillyt heille mitään, enemmänkin toisin päin). Tämä on toki vähän surullinen tilanne. No, tänään törmäsin pariskunnan naiseen muksuineen kadulla ja menimme leikkipuistoon istumaan. Tosi kivaa, vaikkakin vähän awkward, mutta myös jotenkin outoa, että olen nyt 1,5 viikon sisällä nähnyt kolme tärkeää ja elämääni paljon vaikuttanutta ystävää IRL (joista kahta en ollut nähnyt yli vuoteen ja yhtä en tavannut koskaan aiemmin) plus toki The Bojanin. :)

Leikkipuistossa oli sateenkaarenvärinen aita ja randompojat puhuivat tytöstä nimeltä Katrina. Sitten yhtäkkiä ystäväni 4v poika sanoi, että hän haluaa vihreät kynnet ja mietin, että mitä hittoa nyt oikeasti, eikö tätä hommaa pääse missään karkuun, käveleekö täällä kohta lehmä kadulla vastaan tai vähintään seuraavan muksun paidassa lukee Carpe diem. :D

- Joymuffin
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Nyt pakko kertoa yksi henk. koht. tarina, johon kyllä shippauskin vähän liittyy. :) Olen maininnut aiemmin, että asun täällä Bojanistanissa alle kilsan päässä pariskunnasta, joka oli ennen parhaat ystäväni, mutta eivät ole puhuneet minulle kuukausiin (en ole perseillyt heille mitään, enemmänkin toisin päin). Tämä on toki vähän surullinen tilanne. No, tänään törmäsin pariskunnan naiseen muksuineen kadulla ja menimme leikkipuistoon istumaan. Tosi kivaa, vaikkakin vähän awkward, mutta myös jotenkin outoa, että olen nyt 1,5 viikon sisällä nähnyt kolme tärkeää ja elämääni paljon vaikuttanutta ystävää IRL (joista kahta en ollut nähnyt yli vuoteen ja yhtä en tavannut koskaan aiemmin) plus toki The Bojanin. :)

Leikkipuistossa oli sateenkaarenvärinen aita ja randompojat puhuivat tytöstä nimeltä Katrina. Sitten yhtäkkiä ystäväni 4v poika sanoi, että hän haluaa vihreät kynnet ja mietin, että mitä hittoa nyt oikeasti, eikö tätä hommaa pääse missään karkuun, käveleekö täällä kohta lehmä kadulla vastaan tai vähintään seuraavan muksun paidassa lukee Carpe diem. :D

- Joymuffin
:D:D:D siinä on jo aika paljon yhtäläisyyksiä:D puutarha tai laiva materialisoituu! Mukavaa ja uskon, että myös outoa, että niin lyhyen ajan sisällä oot nähnyt monia tärkeitä ihmisiä siellä! Ja the Bojan - kesti hetki hoksata kirjoitusasu:D
 
vierailija
Btw Not sure if you're aware, Siddharta has a concert in Stožice in a few days. Not sure if there will be a live (you know how it is with that around here) but there should at least be some good clips.
Yeah, I was aware. I hope they'll play some new songs, considering they just released a new single in September it would be quite possible for them to play another new song. :)

Ja sille joka kyseli Siddhartan uudempia biisejä, niin minusta uusimmalla Nomadi-albumilla on monia hyviä, esim. Lej Lej Lej, Blizu, Kripto ja Matador. Vanhemmista esim. Napalm 3 (livenä paras), Piknik, Pot v X (liveversiot!), Platina (liveversiot). Nastalo bo ja Diamanti.

- Joymuffin
 
vierailija
Täällä oli nyt useampi Siddharthan kuuntelija niin suositelkaa jotakin kappaleita mieluiten uudempia, en oo oikein löytänyt hyviä tai sitten ei ole oma juttu, tämmöiset kuin Prepovedana ja Medrevesa on kuuntelussa, mutta enemmän pidin Mrfy:n Prjatucki kappaleesta, tältäkin voi ehdottaa jotakin
Aloin vasta pari päivää sitten kuunnella ja olen vielä sillä tasolla että annan biisien soida, en tunnista niitä nimeltä, enkä ole katsonut käännöksiäkään. Mutta pidän paljon monista. Pari hyvää hitaampaa kappaletta on jäänyt nimeltä mieleen, Ledena ja Joymuffuninkin tuossa mainitsema Platina. Pitäisikin kuunnella myös se liveversio.
 
vierailija
Hauska on ollut lukea taas näitä pohdintoja. Itse postasin tämän kirjoituksen joskus kesällä ja se pätee vieläkin:
"Mietin tässä tätä omituista kesää... ig:ssä kavereiden kuvia taidenäyttelyistä, kesäjuhlista, metsäretkistä. Kahvitauolla keskustellaan mansikoiden pakastamisesta, mattojen pesusta, kasvimaan kitkemisestä.
En ole tänä kesänä tehnyt mitään noista. Sen sijaan olen tutustunut balkanilaisen bändin tuotantoon, uppoutunut tämän hetkisen suomiräpin ykkösnimen biiseihin, opiskellut sloveniaa, tutustunut fanituksen alakulttuureihin, oppinut jumalattoman määrän itselleni uusi termejä kuten shippaus, fanficcion, fandom, fanservice jne., lataillut kännykkääni vielä hetki sitten tarpeettomilta tuntuneita sovelluksia. Olen valvonut öitä lukien fanficcejä ja pohdiskellut, olisiko tarot-korteissa ja energiahoidoissa sittenkin jotakin perää. Ja tietenkin löytänyt tämän palstailun ihmeellisen maailman.
Tämä kaikki on tarjoillut välillä niin hauskoja hetkiä ja sellaisia endorfiinipiikkejä, että hetkittäiset onnettomat tunnelmat eivät tätä matkaa kyllä pilaa.
Olen varma, ettei toista tällaista kesää kohdalleni satu ja olen todella onnellinen, että saan tämän kaiken kokea"

Ja matkahan vaan edelleen jatkuu. Onneksi tunnelmat on jo hieman rauhoittuneet tuon kevään ja kesän jälkeen, jolloin jopa lomamatka tuntui häiriötekijältä shippaukseen. Vessakäyntejä tuli reippaaseen tahtiin, kun missään muualla en kehdannut kännykkää selata
Molemmat shipin päähenkilötkin olen onnekseni nähnyt. K: n keikalle pääsin juuri ennen eurotouria ja JO:n keikalle onnistuin jollain ihmeen kaupalla Tampereelle hommaamaan Jodelin kautta lipun. Ja tuo Jodel (jota en siis oikeasti osannut edes käyttää) aiheuttaa edelleen vitsailua työkavereiden keskuudessa, jotka eivät toki tästä shippauksesta tiedä, mutta keikoista kylläkin. Se Jodel seikkailu oli niin hullu juttu, että se oli pakko jakaa jonkun kanssa
Se mikä tuosta kesällä kirjoittamastani tekstistä puuttuu, on ehdottomasti se maininta, kuinka paljon täällä kirjoitetut pitkäkin pohdinnat ovat rikastuttaneet ja avartaneet omaa maailmaani
Hassua, mutta muistan hyvin tuon sun vanhan viestin, kaikkien tuhansien viestien joukosta. Oli vissiin niin samaistuttava, että jäi jotenkin mieleen. On tää ollut melkoinen matka kyllä.
 
vierailija
Nyt pakko kertoa yksi henk. koht. tarina, johon kyllä shippauskin vähän liittyy. Olen maininnut aiemmin, että asun täällä Bojanistanissa alle kilsan päässä pariskunnasta, joka oli ennen parhaat ystäväni, mutta eivät ole puhuneet minulle kuukausiin (en ole perseillyt heille mitään, enemmänkin toisin päin). Tämä on toki vähän surullinen tilanne. No, tänään törmäsin pariskunnan naiseen muksuineen kadulla ja menimme leikkipuistoon istumaan. Tosi kivaa, vaikkakin vähän awkward, mutta myös jotenkin outoa, että olen nyt 1,5 viikon sisällä nähnyt kolme tärkeää ja elämääni paljon vaikuttanutta ystävää IRL (joista kahta en ollut nähnyt yli vuoteen ja yhtä en tavannut koskaan aiemmin) plus toki The Bojanin.

Leikkipuistossa oli sateenkaarenvärinen aita ja randompojat puhuivat tytöstä nimeltä Katrina. Sitten yhtäkkiä ystäväni 4v poika sanoi, että hän haluaa vihreät kynnet ja mietin, että mitä hittoa nyt oikeasti, eikö tätä hommaa pääse missään karkuun, käveleekö täällä kohta lehmä kadulla vastaan tai vähintään seuraavan muksun paidassa lukee Carpe diem.

- Joymuffin
😂
 
vierailija
Ja MRFY:ltä parhaat kuulemani biisit ovat Prjatucki ja Zaljubila, tosin en ole hirveän laajalti kuunnellut. Najlepše Bitje -kappaleessa on sikahieno musiikkivideo, mutta itse biisi ei ole niin jännä.
 
vierailija
How frequently do you talk about Joker Out with other people?

How much of your free time do you dedicate to fandom activities? (i.e. fanfic, fanart, online discussion, etc.)

How often do you communicate with other Joker Out fans?

kysytään myös ikä ja kotimaa
(En huijannut 😅)

Käykää tekin vastaamassa! Pojat saa mielenkiintoista tietoa kun tämä on valmis.

 
vierailija
How frequently do you talk about Joker Out with other people?

How much of your free time do you dedicate to fandom activities? (i.e. fanfic, fanart, online discussion, etc.)

How often do you communicate with other Joker Out fans?

kysytään myös ikä ja kotimaa
(En huijannut )

Käykää tekin vastaamassa! Pojat saa mielenkiintoista tietoa kun tämä on valmis.

Apua, miten noihin kehtaa rehellisesti vastata 😂😂😂
 
vierailija
Ja MRFY:ltä parhaat kuulemani biisit ovat Prjatucki ja Zaljubila, tosin en ole hirveän laajalti kuunnellut. Najlepše Bitje -kappaleessa on sikahieno musiikkivideo, mutta itse biisi ei ole niin jännä.
Ok kiitos, minulle ei nuo viimeksi mainitut oikein uponnut ja en löytänyt tuota musiikkivideota ollenkaan jatkan kuuntelua, Tobocan oli ihan ok mun mielestä ja kiitos kummallekin Siddhartan kappaleiden suosittelijalle en oo vielä ehtinyt perehtymään
 

Yhteistyössä