vierailija
Mä olen se tyyppi joka muutti teininä Lontooseen, mutta asuu nyt lasten takia Suomessa. Mä inhoan Suomen talvea ja huomaan miten tämä marraskuu on taas vienyt kaikki voimat. Väsyttää & masentaa. Kun lapset on aikuistunut niin muutan kyllä pois Suomesta jonnekin etelään talviksi. Omaa työtäni voin tehdä mistä vaan ja samalla palkalla eläisi paremmin jossain muualla.Tämä on vähän monimutkainen juttu, koska terveydentilani takia en kestä oikein kuumaa enkä kylmää ja täällä päin riittää kyllä molempia. Tai siis riippuu ihan missä tällä seudulla talvensa viettää, vaikkapa Kreikassa on suht lämmintä, mutta Balkanilla on paikkoja, joiden talvet eivät juuri eroa Etelä-Suomen vähän leudommasta talvesta. Jos kylmyyden välttäminen olisi minulle olennaista, niin olisin kyllä muualla kuin missä nyt olen, vaikka nautinkin suuresti siitä, että talvi on selvästi lyhempi ja kesä taas pidempi.
Tykkään myös siitä, että ilmasto on kuiva, niin sademäärien kuin ilmankosteudenkin takia, tosin täällä sateet tuntuvat tulevan ryppäinä - voi olla kuukausi että sataa vain kerran, tai ilmeisesti voi olla myös kuukausia, jolloin sataa jatkuvasti, ja tätä ei näe siis kalenterista, vaan se voi olla myös kuivina vuodenaikoina.
Sanoisin myös kaikille, jotka eivät pidä Suomen talvesta, oli siihen terveyssyitä tai ei, että jos pystyt työn yms puolesta olemaan ulkomailla talven, niin se on ihan sallittu vaihtoehto! Toki tähän liittyy ilmastonäkökulmia (lentäminen) jne, mutta itse tulen perheestä, jossa pidettiin tosi junttina mennä talveksi pois Suomesta ja piti aikuisena itse ymmärtää, että eri ihmiset tykkäävät eri jutuista eikä ole mitenkään väärin tai "noloa" jos talvi ei ole oma juttu.
Mutta eiköhän jatketa taas musiikki/shippaushommista tämän jälkeen.
- Joymuffin