Haaveena vauva 2024

Milloin ovuloit, kuinka pitkä kierto?
Hämää kun ihmiset saa ovistesteihin plussan niin laskevat että ovis on seuraavana päivänä vaikka sehän voi olla samana iltana, se selviää varmaan vasta kun testi alkaa näyttää hiipumisen merkkejä. Eli tiedämmekö edes todella milloin ovuloimme?

Monet googlessa saa plussat kp 14-15 testiin mutta todellisuudessa ovis on myöhemmin. Eli mistä voi tietää..
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Voi että, miksi en uskaltanutkaan aiemmin jo ottaa yhteyttä kunnalliselle puolelle?! Kävin tosiaan gynellä, yksin vastaanotolla ilman puolisoa. Lekuri oli oikein mukava ja kerto kaiken mahdollisen. Pettymys oli kuitenkin itselleni suuri kun meidän sairaalassa ei tehdä lapsettomuushoitoja vaan annetaan maksusitoumus juurikin Jyväskylän ovumiaan taikka jos haluaa niin Kuopioon. Kertoi kuitenkin et suurin osa valitsee Jyväskylän kun sinne on nopeampi mennä. Kauhukseni jo piirtelin kuvia miten saan töiden kannalta onnistumaan. Vuorotyö ja suunnitellut työtehtävät niin ei oikein hyvältä kuulosta. Miten työantaja suhtautuu jos soitan joku aamu etten tule tänään töihin lähden koko päiväksi lääkäriin… 🙈 Joudunko menemään työnjohtajalle kertomaan tilanteemme, löytyisikö sitten asioihin ymmärrystä? Mutta palatakseni käyntiin, menkat eivät haitanneet tutkimusta. Teki tutkimukset ja otti varmuuden vuoksi samalla Klamydian ja kävin verikokeissa samalla. Seuraavaksi loppu kierrossa täytyy käydä uudestaan verikokeessa ja lääkäri soittaa joulukuun alussa ja kertoo onko kaikki muuten kunnossa. Jos kaikki on Ok niin laittaa maksusitoumuksen ovumiaan. Siis yllätyin miten tämä hoitui ainankin tähän asti näin kivuttomasti. Moni on kuitenkin puhunut kunnallisen puolen kimuroista, ja siksi olen piirrellyt kauhu kuvia mielessäni, mutta tää oli positiivinen yllätys. Puolison ei tarvitse mennä antamaan uutta sperma näytettä kun se on jo kerran otettu (ovumialla maaliskuussa). Se tieto riitti et kaikki oli kunnossa. Nyt sit vain odotellaan! Huh, uskalsin ottaa ensimmäisen askeleen. Ai niin, ihan yllätyksenä tuli et jos kärsii keliaakikosta niin se voi olla syy ettei raskaudu. Mutta ei mulla ole sitä koskaan todettu, mut halusi siitäkin nyt ottaa kuitenkin verikokeen.
 
Milloin ovuloit, kuinka pitkä kierto?
Hämää kun ihmiset saa ovistesteihin plussan niin laskevat että ovis on seuraavana päivänä vaikka sehän voi olla samana iltana, se selviää varmaan vasta kun testi alkaa näyttää hiipumisen merkkejä. Eli tiedämmekö edes todella milloin ovuloimme?

Monet googlessa saa plussat kp 14-15 testiin mutta todellisuudessa ovis on myöhemmin. Eli mistä voi tietää..
Ovulaatio vaihtelee, viime kierrossa oli vasta kp 21 kun tuli positiivinen ja kierto kesti hurjat 36 päivää. Normaalisti ovulaatio tapahtuu itselläni 13-16 päivän välillä ja kierto pysyy 28-30 päivän kierrossa. Joku joskus kertoi, et sinä päivänä kun saa clearblue testiin hymynaaman niin se on dpo -1, seuraava päivä 0. Joskus olen tes-tail-lut (<—kääntää koko aika tekstaillut muotoon) hymynaaman jälkeen liuskalla, et kauan kestää positiivisena. Välillä viiva on jo samana iltana haalistunut tai seuraavana päivänä. Tuskin 100% tiedämme koska ovuloimme, mutta voimme päätellä ja arvailla. Eikös se tapahdu noin 12-24 tunnin sisällä positiivisen testin tehtyä, ainankin keskimäärin?

Eikö kukaan plussannut lokakuulle? 🙀
 
Milloin ovuloit, kuinka pitkä kierto?
Hämää kun ihmiset saa ovistesteihin plussan niin laskevat että ovis on seuraavana päivänä vaikka sehän voi olla samana iltana, se selviää varmaan vasta kun testi alkaa näyttää hiipumisen merkkejä. Eli tiedämmekö edes todella milloin ovuloimme?

Monet googlessa saa plussat kp 14-15 testiin mutta todellisuudessa ovis on myöhemmin. Eli mistä voi tietää..
Mulla on kierto ollut ennen ehkäisyn aloittamista siinä noin 25-28 päivää. Nyt elokuussa lopetin ehkäisyn niin kaksi ekaa kiertoa oli juuri tuota pituutta. Ovulaatiot kp12-14. Mut nyt tää menossa oleva kierto menee päivässä 35 ja ovisplussan sain kp30😅 eli joku 44 päiväinen kierto tulossa, toki toivon että menkat ei koskaan alkaisikaan 😇
Itse oon laskenut aina ovispäiväksi sen ovisplussan jälkeisen päivän, koska oireiden perusteella arvelen oviksen olevan silloin. Toki satavarma ei voi koskaan olla. Ja nyt tässä kp30 saadussa ovisplussassa en oo kyllä varma oliko ovis kp31 vai 32, koska oireet oli voimakkaita mut tuli eri tavalla kun normisti 😅

Mut mietin tässä, et jos ja kun uuteen kiertoon mennään, niin milloin alotan tikuttaa ovista?! 🤣 Jos se nyt viimeisen kolmen kierron perusteella tapahtuu kp12-31. Huoh 🤦🏼‍♀️ olisin viel halunnut sen cb dual hormone testin hankkia ens kiertoon, mut onko mitää järkeä maksaa niistä, jos ovista ei saa kiinni siinä 10 päivän aikana mitä niitä liuskoja on.
 
Milloin ovuloit, kuinka pitkä kierto?
Hämää kun ihmiset saa ovistesteihin plussan niin laskevat että ovis on seuraavana päivänä vaikka sehän voi olla samana iltana, se selviää varmaan vasta kun testi alkaa näyttää hiipumisen merkkejä. Eli tiedämmekö edes todella milloin ovuloimme?

Monet googlessa saa plussat kp 14-15 testiin mutta todellisuudessa ovis on myöhemmin. Eli mistä voi tietää..
Täällä tulee ovis+ kp 14-16, kierto 25-28 päivää. Ja arvelen oireiden (eli limojen loppumisajankohdan 😆) perusteella ovuloivani ovisplussaa seuraavana päivänä. Mutta se on vain arvaus, kukaan ei voi varmasti tietää ovulaatioajankohtaansa. Mutta toisaalta onko sitä tarpeellistakaan tietää? 😊
 
Mulla on kierto ollut ennen ehkäisyn aloittamista siinä noin 25-28 päivää. Nyt elokuussa lopetin ehkäisyn niin kaksi ekaa kiertoa oli juuri tuota pituutta. Ovulaatiot kp12-14. Mut nyt tää menossa oleva kierto menee päivässä 35 ja ovisplussan sain kp30 eli joku 44 päiväinen kierto tulossa, toki toivon että menkat ei koskaan alkaisikaan
Itse oon laskenut aina ovispäiväksi sen ovisplussan jälkeisen päivän, koska oireiden perusteella arvelen oviksen olevan silloin. Toki satavarma ei voi koskaan olla. Ja nyt tässä kp30 saadussa ovisplussassa en oo kyllä varma oliko ovis kp31 vai 32, koska oireet oli voimakkaita mut tuli eri tavalla kun normisti

Mut mietin tässä, et jos ja kun uuteen kiertoon mennään, niin milloin alotan tikuttaa ovista?! Jos se nyt viimeisen kolmen kierron perusteella tapahtuu kp12-31. Huoh olisin viel halunnut sen cb dual hormone testin hankkia ens kiertoon, mut onko mitää järkeä maksaa niistä, jos ovista ei saa kiinni siinä 10 päivän aikana mitä niitä liuskoja on.
Itse olen joka kierrossa aloittanut testaamisen kp 10 ja viime että yhdessä aiemmassa 36 päivän kierrossa meinasi usko loppua kesken kaiken. Viime kierrossa taisin käydä tuskastumaan ennen kp 18. Mut aattelin et testaan niin kauan kun testejä on. Sain sen sit lopulta kiinni, mut eipähän oo tähän kierto montaa testiä jäljellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Noups
Kiitos‍🩹 niin tuolta katsoinkin, että meillä on yhtäläisyyksiä.

Miten sulla uudessa raskaudessa km vaikutti?
Pelotti ekaa kertaa se alkuraskaus. Ja siinä kävi samalla tavalla, kun keskeen menneessäkin. Tuli alkuviikoilla verta ja olin varma, että taas tuli km. No ei tullut onneksi ja saatiin vauva.❤ Km:ssa se verenvuoto seukki päivänä sitten runsastui todella, mutta onnistuneessa raskaudessa tuli vain vähän ja sitten se loppui. Mutta pelotti kyllä todella paljo.😔 Ja sitä seuraava raskauskin pelotti alkuun tai siihen ekaan ultraan asti. Sitten uskalsi jo vähän enemmän luottaa, että kaikki menee hyvin.😌 Pelko kyllä oli sen jälkeenkin, tosin ei enää läheskään niin suurta.😊
 
Ihania plussauutisia tullut 🥰

Kurkkasin kannan tekstin, ja siellä luki gynekäynnistä että 24mm johtofollikkeli + kyljessä nesterakkula. Eikös tuo ole jo aika iso? Ei ihme siis että se lääkäri sanoi, että arvelen että saatat ihan tässä juuri ovuloida. No, se oli siis eilen, kp17. Ja nyt tänään tullut vielä aika runsaasti ovislimaa, ja tässä loppuillasta on alkanut voimistumaan kivut alavatsalla, etenkin oikealla (jossa tuo nesterakkula). Tuleekohan kipu jälkijunassa, vai onko ovis juuri nyt käynnissä? Mietin tähänkin liittyen, meillä "joka toinen pv" taktiikka, ja se ajoittuisi huomiselle alkuiltaan. Mahtaako olla jo myöhäistä... jos joka pv (tänään) ei kuitenkaan ole kannattavaa. Vaikka täältä luinkin, kuka sen olikaan kirjoittanut, että kyllähän niitä siittiöitä siellä on jonkun verran vaikka päivittäisiin tarpeisiin 🤔 alkaa tympimään tämä odottelu ja jatkuvat neg. testit, niin alkaa tällä lailla ikävästi taktikoimaan tätä touhua 😂 kivut on kyllä sen verran kovat nyt, että eipä juuri huvittaisi millään tuonne sörkkiä. 🙄
 
  • Tykkää
Reactions: uip ja Browneye2023
Huomenta.

Mulla kp 19 tänään ja dpo 5. Tein jostain päähänpistosta ovulaatiotestin ja se oli tasavahva😳 Voiko olla kun mulla sillon kp 14 oli se tasavahva ja seuraavana päivänä nega, et se jostain syystä ei tapahtunutkaan, vaan tapahtuu vasta nyt? Oon hämilläni! Oon ihmetellytkin kun ei oo tullut mitään perus oviksen jälkeisiä oireita..
 
Huomenta.

Mulla kp 19 tänään ja dpo 5. Tein jostain päähänpistosta ovulaatiotestin ja se oli tasavahva😳 Voiko olla kun mulla sillon kp 14 oli se tasavahva ja seuraavana päivänä nega, et se jostain syystä ei tapahtunutkaan, vaan tapahtuu vasta nyt? Oon hämilläni! Oon ihmetellytkin kun ei oo tullut mitään perus oviksen jälkeisiä oireita..
Nuo ovistestit on kyllä vähän outoja kun saattaa oviksen jälkeenkin jotenki vaihdella se vahvuus. Olen törmännyt tähän jossain muuallakin. Oletko tehnyt raskaustestiä?🤔
 
Nuo ovistestit on kyllä vähän outoja kun saattaa oviksen jälkeenkin jotenki vaihdella se vahvuus. Olen törmännyt tähän jossain muuallakin. Oletko tehnyt raskaustestiä?
Tein äsken rfsu:n raskaustestin ja oletetusti negaa näytti jos nyt tosiaan on se dpo 5.. 🤔 Aiemmin kun oon jatkanut oviksen jälkeen tikuttelua, just nähdäkseni miten haalenee, ni ei oo näin käynyt. Noh, hyödynnetään varmuuden vuoksi tämäkin ja jännäillään kuin käy ja mitä tää meinaa. 😁
 
Kova epäusko niin tein vielä pc:n testin ja huvikseni testasin miten ovulaatiotesti reagoi.
Teen enää yhden testin ensi viikon ti millon menkat olisi päivän myöhässä ja sitten loppuu testailu. Toivottavasti silloin on tasavahvat viivat

Mikä kp sulla menossa nyt ja koska ovis on ollut? 😊 Luin just tästä aiheesta kun ihmettelin tota omaa ovistestiäni, et lh- ja hcg-hormonien proteiinit niin samankaltaiset et siks saattaa näkyä raskaus ovistestissä.
 
Ei ole edelleenkään uusi kierto mulla alkanut, onnetonta tuhrua eikä edes joka wc-käynnillä.. Yöllä ei mitään. Kierrot olleet ihan sekaisin nyt En tiedä mitä ajatella.. Ikää 39v niin pelottaa, ettei onnistuisi enää
Mulla ollu kierto tosi tasainen ja tyyliin joka kierrossa ovistestit plussia (joka ei tietenkään vielä tarkoita ovista) niin silti ei raskautta kuulu ( tai menee kesken nopeaa) 😥 mulla kans ikää se 39v niin mietin jo että pitäisikö vaan tyytyä siihen ettei enää saada kolmatta lasta.
 
Hei. Onko jotain hyviä appeja teillä käytössä?Tekis mieli ladata joku appi mutta niitä on varmaan sata
Mun eka appi on oma kalenteri, sillä siis seurannut menkkoja ja ennustanut alkamisajan tosi hyvin silloin, kun menkat oli säännölliset. Nyt useita vuosia käyttänyt Oura älysormusta, joka mittaa yölämmön ja siitä kivasti näkee kierron, vaikkei vielä olekaan esim. raskauden suunnittelun suhteen informatiivinen.

Nyt kesästä on ollut käytössä Natural Cycles, joka toimii synkassa Ouran kanssa tai sitten niillä on Bluetooth kuumemittari, jolla lämmön saa appiin. Se ennustaa ja lopulta vahvistaa ovulaation ajan eli parantaa mahiksia.

Natural cycles -appi

Tässä mun viime kierto. Yleensä ensin tippuu lämpötila ja sitten alkaa menkat. Nyt luulen, että meinas lähteä käyntiin, kun oli niitä kaikkia oireita. Pettymys on taas valtava.
 
Mun eka appi on oma kalenteri, sillä siis seurannut menkkoja ja ennustanut alkamisajan tosi hyvin silloin, kun menkat oli säännölliset. Nyt useita vuosia käyttänyt Oura älysormusta, joka mittaa yölämmön ja siitä kivasti näkee kierron, vaikkei vielä olekaan esim. raskauden suunnittelun suhteen informatiivinen.

Nyt kesästä on ollut käytössä Natural Cycles, joka toimii synkassa Ouran kanssa tai sitten niillä on Bluetooth kuumemittari, jolla lämmön saa appiin. Se ennustaa ja lopulta vahvistaa ovulaation ajan eli parantaa mahiksia.

Natural cycles -appi

Tässä mun viime kierto. Yleensä ensin tippuu lämpötila ja sitten alkaa menkat. Nyt luulen, että meinas lähteä käyntiin, kun oli niitä kaikkia oireita. Pettymys on taas valtava.
Mulla myös oura + NC, mutta tänään juuri päätin luopua tuosta NC:stä. Lämmöt nyt usean kuukauden heitellyt niin paljon, totesin että aika turha maksaa siitä, kun en saa tuloksia. Hyvä jos muilla toimii 😊
 
Moikka, saataispa lisää plussa tuulia kun lokakuu oli aika hiljanen.

Ollut kauhee työviikko mut nyt vihdoin perjantai ja tänään oon ehk ihan vähän ilosempi kuin eilen kun tuntu että en oo syönyt ja nukkunut hyvin. Aion tänä viikonloppuna kyllä rentoutua ja olla paljon kotosalla ilman mitään suunnitelmia. Ehkä vähän käydään kaupoilla.

Kp 20, ei mitään uutta, samat kuin edelliset kolme päivää. En usko tärppiin mutta teen testin jo kp 25-26 ensi viikolla ke kun edellinen raskaus näytti silloin jo haaleaa. Oon sitä mieltä ainakin omalla kohdalla että kyllä ne herkät testit jotain reagoi jo aikases vaiheessa jos on tärpännyt, voi hyvin alottaa ajoissa. Kp 25-26 näkyy varmaan jotain ja kp 27-28 varmasti. Mun ekassa raskaudessa olin niin pitkään kuvitellut oireita et en antanut itelleni enää lupaa siihen joten odotin et menkat alkaa kp 28 mut sit kun ne ei alkaneet odotin kiltisti pisimmän mahdollisen kierron loppuun ja tein testin vasta kp 32 joka oli aivan järkyttävän tumma. Ja siis tokassa en malttanut odottaa niin tosiaan epäselvien kirjoitusten perusteella oon tehnyt kp 26 hailakan ja siit sitten varmaan 10 kappaletta viikon aikana :D mulla apteekin ja pregcheckin testit on näyttänyt ihan oikein, tässä viimesimmässä taisin alottaa kaapista löytyneellä sofin testillä ja siihen tulikin se haalee.. joka tosin näytti pitkään haaleelta kun muut alko tummua nopeemmin. Haen varmaan halpoja pregchekin testejä ens tiistaina, en viiti ennen sitä koska tiedän et käytän ne muuten heti.

Vertaan viime kuun ja tän kuun merkintöjä oloista appista, kierto toistaa samaa kaavaa nyt näil kiertopäivillä eli en vi sanoa tietäväni ollenkaan mitä kropassa tapahtuu.

Tavallaan masentavaa tietää kuinka monimutkanen ja hankala prosessi raskaaksi tulo on, oon kattonut valistavia videoita youtubesta :D siis se että olisi ensinäkin ovis, siittiöt lähtisi matkaan oikeaan aikaan, ne onnistuis mennä kohtuun asti ja matkata metrin matkan ja kohdata munsolun ja liittyä toisiiinsa ja ja ja.. kyl te tiiätte. Se on vaan niin ihmeellistä ja samalla jotkut sanoo niin luonnollista että ei pitäisi olla vaikeaa mutta on se vaan niin upee juttu jos raskaus testi näyttäisi pian plussaa. Jos en ole raskaana tässä kierrossa niin seuraava kierto loppuu juuri ennen joulua, olisi liian jännää ennen joulua miettiä tällasia juttuja :D katsomme..
 
  • Tykkää
Reactions: aida91

Yhteistyössä