Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi luoja kuinka rakastunut mä oon Bojaniin. Miten tästä tokenee takas normaaliin elämään?
Mulla tätä rakkautta on kestäny jo yli 4 kk. Alotin uudessa työssä elokuussa ja mua on yritetty perehdyttää, mutta ajatukset harhailee vähän väliä Bojaniin. Toistaiseksi kukaan ei oo huomannu mitään. Ehkä tää onki vaan voimavara! Näin oon päätellyt!
 
vierailija
Tässä tuo karaokehetki vähän selkeämmäksi käsiteltynä

Ja samalla tavalla kun tavastianki keikalla nähtii, B ei pysty pitämään katsettaan suoraan J jos tekee yhtään mitään tollasta suoremman flirtti henkistä, oli kyse vitsistä tai ei
 
  • Tykkää
Reactions: ❤🌿❤
vierailija
Mulla tätä rakkautta on kestäny jo yli 4 kk. Alotin uudessa työssä elokuussa ja mua on yritetty perehdyttää, mutta ajatukset harhailee vähän väliä Bojaniin. Toistaiseksi kukaan ei oo huomannu mitään. Ehkä tää onki vaan voimavara! Näin oon päätellyt!
.
Samassa paatissa ollaan. Täytyy kyllä myöntää, että eihän tässä ole järjen häivää. Kun ihminen, jota ei oikeasti edes tunne, inspiroi moneen uuteen asiaan. Tuolla jossain toisella palstalla törmäsin muuten mielipiteeseen, että Jere rakastaa kovasti Bojania platonisesti. Mulla ei nyt raksuta enää tähän aikaan, jos sitten muutenkaan. Mietin vaan sitä Loverpoolin carpe diem- carpet retkahdusta ja muutenkin sitä alituista keskinäistä hiplaamista noin platonisuuden kannalta. En kyllä itsekään usko, että suhde K B on romanssi tai sellaiseksi tulee, kunhan mietin.
 
vierailija
Mielestäni ne jermautismin tekemät fanitaidekuvat (osa tosi eksplisiittistä eroottista, osa söpöilyä) ovat kivempia kuin mikään Vauvalle koskaan linkattu fanitaide (vaikka luluxan Bojan-hali pääseekin lähelle), mutta nämä ovat toki makasioita. Lätkäficci on vähän samantyyppinen kuin Ugly Beautiful, että jos tykkäsit siitä kovasti, suosittelisin kyllä, mutta eivät ne lukitut muuten ole parempilaatuisia kuin lukitsemattomat.

- Joymuffin
Hei, mikäs tää lätköficci on tarkemmin nimeltään? 😇
 
vierailija
.
Samassa paatissa ollaan. Täytyy kyllä myöntää, että eihän tässä ole järjen häivää. Kun ihminen, jota ei oikeasti edes tunne, inspiroi moneen uuteen asiaan. Tuolla jossain toisella palstalla törmäsin muuten mielipiteeseen, että Jere rakastaa kovasti Bojania platonisesti. Mulla ei nyt raksuta enää tähän aikaan, jos sitten muutenkaan. Mietin vaan sitä Loverpoolin carpe diem- carpet retkahdusta ja muutenkin sitä alituista keskinäistä hiplaamista noin platonisuuden kannalta. En kyllä itsekään usko, että suhde K B on romanssi tai sellaiseksi tulee, kunhan mietin.
Minulle vahvistui tämän pienen pätkän jälkeen se, että kyse on tosiaan erittäin lämpimästä platonisesta ystävyydestä. B ja J ovat siitä ihania, että he uskaltavat koskettaa ja halata muita. Heillä on kyky jonkinnäköiseen poikkeukselliseen läsnäoloon. Kun kaksi tällaista avointa heittäytyjää kohtaa, niin syntyy näin ihanaa jälkeä. Hienoa, että nykynuorista (myös miehistä) löytyy näin hyvin tunnekasvatettuja ihmisiä. Minusta koko Jokereiden porukka on poikkeuksellisen avointa ja lämmintä sakkia. Valitettavasti multa on karissut viimeinenkin usko siihen, että B ja J olisivat koskaan olleet mitään muuta kuin ystäviä, heillä vain kemiat sattuivat kohtamaan erityisen hyvin. Itse ajattelen niin, että viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen, jonka sitten B ja J tyydyttivät. Kyse on ollut meidän omista heijastetuista tunteista heitä kohtaan. Voi kun kaipaan välillä sitä Käärijän vihreän kevään syleilyä, mutta onneksi kohta on tulossa Jokereiden konsertit. Ei ole tarkoitus loukata ketään sellaista, jolla on vielä ne ihanat, vaaleanpunaiset, romanssiin uskovat lasit päässä. Pitäkää ne toki päässä. Itsekin pitäisin mielelläni, mutta jostakin syystä realismi on jo iskenyt. Edelleen kuitenkin fiilistelen heitä sekä yksinään että erikseen, mutta eri tavoin kuin keväällä. Hyvää syksyä kaikille.
 
vierailija
K jäi sitten hyvin ansaitulle lomalle. Täytyy todeta, että kova luu on kyseessä, kun jaksoi painaa Suomen mittapuussa todella harvinaisen tiukan keikkakesän. Eikä pelkästään ilmestynyt paikalle ja vetäissyt biisejä vasemmalla kädellä, vaan jokaiselta keikkapaikalta kuulunut samaa, että täydellä energialla on aina esiintymässä ja saanut yleisön pauloihinsa joka paikassa.

Ja vuosi sitten ei juuri kukaan ollut Käärijästä kuullutkaan, eli ei ole edes vuosien varrella kasvanut hiljalleen koko kansan viihdyttäjäksi, vaan tuntemattomuudesta tähtiin raketin lailla, ja silti jaksoi fyysisesti ja henkisesti tuon viisukevään ja keikkakesän.

Ei tässä sen kummempaa pointtia ollut kuin että hattua nostan ja toivon, että viettää hän lomaa missä ja kenen kanssa tahansa, niin saa akut ladattua ja vietettyä just oman näköisen loman. Jos haluaa someen laittaa jotakin, niin toki me siitä ilahdutaan. Mutta jos haluaa viettää hiljaiseloa ICIP:n julkaisuun saakka, niin enemmän kuin ymmärrettävää.

Golacha 🌻
 
vierailija
Minulle vahvistui tämän pienen pätkän jälkeen se, että kyse on tosiaan erittäin lämpimästä platonisesta ystävyydestä. B ja J ovat siitä ihania, että he uskaltavat koskettaa ja halata muita. Heillä on kyky jonkinnäköiseen poikkeukselliseen läsnäoloon. Kun kaksi tällaista avointa heittäytyjää kohtaa, niin syntyy näin ihanaa jälkeä. Hienoa, että nykynuorista (myös miehistä) löytyy näin hyvin tunnekasvatettuja ihmisiä. Minusta koko Jokereiden porukka on poikkeuksellisen avointa ja lämmintä sakkia. Valitettavasti multa on karissut viimeinenkin usko siihen, että B ja J olisivat koskaan olleet mitään muuta kuin ystäviä, heillä vain kemiat sattuivat kohtamaan erityisen hyvin. Itse ajattelen niin, että viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen, jonka sitten B ja J tyydyttivät. Kyse on ollut meidän omista heijastetuista tunteista heitä kohtaan. Voi kun kaipaan välillä sitä Käärijän vihreän kevään syleilyä, mutta onneksi kohta on tulossa Jokereiden konsertit. Ei ole tarkoitus loukata ketään sellaista, jolla on vielä ne ihanat, vaaleanpunaiset, romanssiin uskovat lasit päässä. Pitäkää ne toki päässä. Itsekin pitäisin mielelläni, mutta jostakin syystä realismi on jo iskenyt. Edelleen kuitenkin fiilistelen heitä sekä yksinään että erikseen, mutta eri tavoin kuin keväällä. Hyvää syksyä kaikille.
Nyt en ymmärrä tuota kommenttia "viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen" Siis miksi oli niin poikkeuksellinen? Käärijä-huuma herätti meissä rakkauden kaipuun vai häh? :) Itse en seurannut viisuja lainkaan paitsi ykkössemi ja finaali Kärtsään asti (eli en edes nähnyt Jokereita viisuissa), hurahdin shippaukseen vasta heti finaalin jälkeen.

Lisäksi huhtikuun loppupuolella ihastuin läheiseen ystävään, joten ei luulisi, että toukokuussa olisin erityisesti kaivannut lisäihastuksia. :) Olen edelleen enemmän fiiliksissä K&B:stä kuin omasta ihastuksestani.

- Joymuffin
 
vierailija
Minulle vahvistui tämän pienen pätkän jälkeen se, että kyse on tosiaan erittäin lämpimästä platonisesta ystävyydestä. B ja J ovat siitä ihania, että he uskaltavat koskettaa ja halata muita. Heillä on kyky jonkinnäköiseen poikkeukselliseen läsnäoloon. Kun kaksi tällaista avointa heittäytyjää kohtaa, niin syntyy näin ihanaa jälkeä. Hienoa, että nykynuorista (myös miehistä) löytyy näin hyvin tunnekasvatettuja ihmisiä. Minusta koko Jokereiden porukka on poikkeuksellisen avointa ja lämmintä sakkia. Valitettavasti multa on karissut viimeinenkin usko siihen, että B ja J olisivat koskaan olleet mitään muuta kuin ystäviä, heillä vain kemiat sattuivat kohtamaan erityisen hyvin. Itse ajattelen niin, että viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen, jonka sitten B ja J tyydyttivät. Kyse on ollut meidän omista heijastetuista tunteista heitä kohtaan. Voi kun kaipaan välillä sitä Käärijän vihreän kevään syleilyä, mutta onneksi kohta on tulossa Jokereiden konsertit. Ei ole tarkoitus loukata ketään sellaista, jolla on vielä ne ihanat, vaaleanpunaiset, romanssiin uskovat lasit päässä. Pitäkää ne toki päässä. Itsekin pitäisin mielelläni, mutta jostakin syystä realismi on jo iskenyt. Edelleen kuitenkin fiilistelen heitä sekä yksinään että erikseen, mutta eri tavoin kuin keväällä. Hyvää syksyä kaikille.
Voiko K:n/J:n keväällä käyttämä ilmaus "strange things happen" toisiaan viitata uuteen, alkavaan, platoniseen ystävyyssuhteeseen? Miksi uuden, platonisen ystävän kohtaaminen olisi "strange thing"? Kunhan mietin.
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Voiko K:n/J:n keväällä käyttämä ilmaus "strange things happen" toisiaan viitata uuteen, alkavaan, platoniseen ystävyyssuhteeseen? Miksi uuden, platonisen ystävän kohtaaminen olisi "strange thing"? Kunhan mietin.
Viisuissa edustaminen ja uusien kavereiden löytyminen sieltä on jo itsessään sellaista taikaa, mitä suurin osa meistä ei tule koskaan kokemaan. Spesiaalia.
 
vierailija
Ei kai jokaista ihmissuhdetta tarvitse määritellä niin tarkasti. Voi olla joltain osin platoninen ja joltain osin sitten jotain muuta. Minusta platoninen on tosi kylmä termi, joka jollain tavalla sulkee liikaa pois. Uskonko, että heidän suhteensa on seksuaalinen? En. Mutta kyllä siinä on eroottisia viboja ja päänsisällä tapahtuvaa kuvittelua. Siis minun mielestäni. Mutta jonkun toisen mielestä jotain muuta, ja osapuoltenkin välillä on aivan varmasti eroja. Jos olisi pakko laittaa jokin nimilappu tälle suhteelle, niin paras varmaan olisi friends with benefits, jolloin jokainen voi itse kuvitella, minkälaisia etuja siinä suhteessa nyt oikein on.
 
vierailija
Nyt en ymmärrä tuota kommenttia "viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen" Siis miksi oli niin poikkeuksellinen? Käärijä-huuma herätti meissä rakkauden kaipuun vai häh? Itse en seurannut viisuja lainkaan paitsi ykkössemi ja finaali Kärtsään asti (eli en edes nähnyt Jokereita viisuissa), hurahdin shippaukseen vasta heti finaalin jälkeen.

Lisäksi huhtikuun loppupuolella ihastuin läheiseen ystävään, joten ei luulisi, että toukokuussa olisin erityisesti kaivannut lisäihastuksia. Olen edelleen enemmän fiiliksissä K&B:stä kuin omasta ihastuksestani.

- Joymuffin
Täällä kirjoittelee hyvin monenlaisia ihmisiä, mutta itsekin muistelen miten ollaan täällä ja vauvalla avauduttu Käärijän ja Bojanin aiheuttamista tunteista. Vaikka sinulla oli tuollainen tilanne Joymuffin, niin hyvin moni muu oli kuitenkin erilaisessa tilanteessa. Moni kommentoija eli selvästi tylsää ja tasaista arkea. B&K täytti jonkinnäköisen rakkauden kaipuun. Muistan kuinka porukka on kirjoitellut, että B&K tuo mieleen ensirakkauden ja moni kaipasi juuri tätä tunnetta. Osa on jopa pohtinut identiteettiään ja osa taas käsitellyt ikääntymistä näiden kahden varjolla. Ihmeellistä, miten suuria tunteita ja pohdintoja elämästä K&B ovat saaneet meissä aikaan. Oli miten oli, niin selvästi näille kahdelle oli tilausta ja moni on päässyt kokemaan tiettyjä tunteita heidän avullaan. Tottahan se kuitenkin on, että me projisoimme omia tunteitamme heihin ja saamme heistä mielihyvää. Ei siinä mitään väärää ole.
 
vierailija
Ei kai jokaista ihmissuhdetta tarvitse määritellä niin tarkasti. Voi olla joltain osin platoninen ja joltain osin sitten jotain muuta. Minusta platoninen on tosi kylmä termi, joka jollain tavalla sulkee liikaa pois. Uskonko, että heidän suhteensa on seksuaalinen? En. Mutta kyllä siinä on eroottisia viboja ja päänsisällä tapahtuvaa kuvittelua. Siis minun mielestäni. Mutta jonkun toisen mielestä jotain muuta, ja osapuoltenkin välillä on aivan varmasti eroja. Jos olisi pakko laittaa jokin nimilappu tälle suhteelle, niin paras varmaan olisi friends with benefits, jolloin jokainen voi itse kuvitella, minkälaisia etuja siinä suhteessa nyt oikein on.
Juuri näin. Kunhan muistaa, että ne jutut tapahtuu siellä oman pään sisällä, eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Silloin on hukassa, jos tuo asia unohtuu.
 
vierailija
Minulle vahvistui tämän pienen pätkän jälkeen se, että kyse on tosiaan erittäin lämpimästä platonisesta ystävyydestä. B ja J ovat siitä ihania, että he uskaltavat koskettaa ja halata muita. Heillä on kyky jonkinnäköiseen poikkeukselliseen läsnäoloon. Kun kaksi tällaista avointa heittäytyjää kohtaa, niin syntyy näin ihanaa jälkeä. Hienoa, että nykynuorista (myös miehistä) löytyy näin hyvin tunnekasvatettuja ihmisiä. Minusta koko Jokereiden porukka on poikkeuksellisen avointa ja lämmintä sakkia. Valitettavasti multa on karissut viimeinenkin usko siihen, että B ja J olisivat koskaan olleet mitään muuta kuin ystäviä, heillä vain kemiat sattuivat kohtamaan erityisen hyvin. Itse ajattelen niin, että viisukevät oli niin poikkeuksellinen, että se herätti meissä monessa ihmisessä rakkauden tarpeen, jonka sitten B ja J tyydyttivät. Kyse on ollut meidän omista heijastetuista tunteista heitä kohtaan. Voi kun kaipaan välillä sitä Käärijän vihreän kevään syleilyä, mutta onneksi kohta on tulossa Jokereiden konsertit. Ei ole tarkoitus loukata ketään sellaista, jolla on vielä ne ihanat, vaaleanpunaiset, romanssiin uskovat lasit päässä. Pitäkää ne toki päässä. Itsekin pitäisin mielelläni, mutta jostakin syystä realismi on jo iskenyt. Edelleen kuitenkin fiilistelen heitä sekä yksinään että erikseen, mutta eri tavoin kuin keväällä. Hyvää syksyä kaikille.
Viisukevät oli ihana sellaisena koko kansaa yhdistävänä juttuna, millaista en muista koskaan nähneeni.
Mutta B&K onkin jo sitten eri asia. Siinä suhteessa aika moni näki jotain spesiaalia, niin me täällä kuin myös koko euroviisuyhteisö
Täällä shippilaivassa jokainen peilasi varmaan omista lähtökohdistaan siihen suhteeseen erilaisia odotuksia ja oletuksia, mutta mielestäni tuntuu jotenkin vähättelevältä puhua vain kaverisuhteesta.
Voihan toki olla, että en ole ikinä itse tavannut sellaista ihmistä, jota kutsuisin vain kaveriksi, mutta josta kertoisin kuitenkin silmät hehkuen joka välissä, jonka läheisyys saisi minut loistamaan ja joka saisi minut nauraa räkättämään älyttömille insidejutuille. Ja siis kysymyksessä ihminen, jonka olisin tuntenut käytännöllisesti ottaen vain pari viikkoa.
Olen kyllä itsekin joskus kokenut jotain tällaista, mutta siinä on ehdottomasti ollut kyse yksinkertaisesti molemmin puolisesta ihastumisesta.
Vuosien varrella, ajan kuluessa, nämä suhteet sitten ehkä ovat haalistuneet pelkäksi ystävyyssuhteeksi.
En siis todellakaan odota mitään B&K parisuhdetta, mutta toteanpahan vaan, että kyllä siinä taisi olla aika paljon syvempiä tunteita mukana kuin pelkkä ystävyys.
Eikä meidän kai tarvitse tuolle suhteelle etsiä mitään sen kummempaa nimitystä, onnellisilta ja iloisilta näyttivät ja sitä oli ihana seurata. Toivottavasti pystyvät säilyttämään yhteyden toisiinsa ❤

Katrina
 
vierailija
Ei kai jokaista ihmissuhdetta tarvitse määritellä niin tarkasti. Voi olla joltain osin platoninen ja joltain osin sitten jotain muuta. Minusta platoninen on tosi kylmä termi, joka jollain tavalla sulkee liikaa pois. Uskonko, että heidän suhteensa on seksuaalinen? En. Mutta kyllä siinä on eroottisia viboja ja päänsisällä tapahtuvaa kuvittelua. Siis minun mielestäni. Mutta jonkun toisen mielestä jotain muuta, ja osapuoltenkin välillä on aivan varmasti eroja. Jos olisi pakko laittaa jokin nimilappu tälle suhteelle, niin paras varmaan olisi friends with benefits, jolloin jokainen voi itse kuvitella, minkälaisia etuja siinä suhteessa nyt oikein on.
Minusta tuo vaikuttaa ystävuudeltä, johon sekoittuu myös romanttisia ja seksuaalisia kemioita. "Platoninen" on tosiaan vähän outo sana sille, mutta "friends with benefits" taas yleensä viittaa ystävyyteen, jossa nimenomaan on seksiä mutta ei romanttisia viboja ja siksi se kuulostaa minulle huonosti osuvalta.
 
Viisukevät oli ihana sellaisena koko kansaa yhdistävänä juttuna, millaista en muista koskaan nähneeni.
Mutta B&K onkin jo sitten eri asia. Siinä suhteessa aika moni näki jotain spesiaalia, niin me täällä kuin myös koko euroviisuyhteisö
Täällä shippilaivassa jokainen peilasi varmaan omista lähtökohdistaan siihen suhteeseen erilaisia odotuksia ja oletuksia, mutta mielestäni tuntuu jotenkin vähättelevältä puhua vain kaverisuhteesta.
Voihan toki olla, että en ole ikinä itse tavannut sellaista ihmistä, jota kutsuisin vain kaveriksi, mutta josta kertoisin kuitenkin silmät hehkuen joka välissä, jonka läheisyys saisi minut loistamaan ja joka saisi minut nauraa räkättämään älyttömille insidejutuille. Ja siis kysymyksessä ihminen, jonka olisin tuntenut käytännöllisesti ottaen vain pari viikkoa.
Olen kyllä itsekin joskus kokenut jotain tällaista, mutta siinä on ehdottomasti ollut kyse yksinkertaisesti molemmin puolisesta ihastumisesta.
Vuosien varrella, ajan kuluessa, nämä suhteet sitten ehkä ovat haalistuneet pelkäksi ystävyyssuhteeksi.
En siis todellakaan odota mitään B&K parisuhdetta, mutta toteanpahan vaan, että kyllä siinä taisi olla aika paljon syvempiä tunteita mukana kuin pelkkä ystävyys.
Eikä meidän kai tarvitse tuolle suhteelle etsiä mitään sen kummempaa nimitystä, onnellisilta ja iloisilta näyttivät ja sitä oli ihana seurata. Toivottavasti pystyvät säilyttämään yhteyden toisiinsa

Katrina
Ihanasti muotoiltu Katrina, ja ajattelen tismalleen samoin. On totta että ainutlaatuisen viisukevään jälkeen tunneresptorit olivat valmiiksi aivan auki ja suorastaan pursuivat, ja siihen päälle B:n ja K:n lähes reaaliaikaisen itkettävän ihanan yhteyden seuraaminen oli jotain aivan huumaavaa, enkä usko hetkeäkään että sitä yhteyttä olisi voinut näytellä. Luulen ettei vastaavaa yhteyttä ole koskaan samalla lailla edes dokumentoitu maailmalle, mikä selittää sen kollektiivisen rakkaudellisen hupsahtamisen niin monella. Ei heidän tarvitse selittää tai lokeroida sitä yhteyttään, selvää on että se on jotain minkä universumi tarkoitti tapahtuvan, tarkoitti tulevan myös näkyväksi ja tätä varmuutta ei kukaan saa minulta pois. Se rakkaus ja yhteys ja ilo ja pulppuaminen on kannatellut mua omassa elämässä ja tuonut niin paljon hyvää, että olen ikuisesti kiitollinen molemmille että saimme sivusta seurata jotain ainutlaatuista ja kaunista tässä usein niin paskassa maailmassa. Kaikkea hyvää ja kaunista molemmille ja kanssaristeilijöille. Täällä seilaan edelleen, vaikka alkukesän myrskyistä on onneksi merisää huomattavasti tyyntynyt.
 
vierailija
Viisukevät oli ihana sellaisena koko kansaa yhdistävänä juttuna, millaista en muista koskaan nähneeni.
Mutta B&K onkin jo sitten eri asia. Siinä suhteessa aika moni näki jotain spesiaalia, niin me täällä kuin myös koko euroviisuyhteisö
Täällä shippilaivassa jokainen peilasi varmaan omista lähtökohdistaan siihen suhteeseen erilaisia odotuksia ja oletuksia, mutta mielestäni tuntuu jotenkin vähättelevältä puhua vain kaverisuhteesta.
Voihan toki olla, että en ole ikinä itse tavannut sellaista ihmistä, jota kutsuisin vain kaveriksi, mutta josta kertoisin kuitenkin silmät hehkuen joka välissä, jonka läheisyys saisi minut loistamaan ja joka saisi minut nauraa räkättämään älyttömille insidejutuille. Ja siis kysymyksessä ihminen, jonka olisin tuntenut käytännöllisesti ottaen vain pari viikkoa.
Olen kyllä itsekin joskus kokenut jotain tällaista, mutta siinä on ehdottomasti ollut kyse yksinkertaisesti molemmin puolisesta ihastumisesta.
Vuosien varrella, ajan kuluessa, nämä suhteet sitten ehkä ovat haalistuneet pelkäksi ystävyyssuhteeksi.
En siis todellakaan odota mitään B&K parisuhdetta, mutta toteanpahan vaan, että kyllä siinä taisi olla aika paljon syvempiä tunteita mukana kuin pelkkä ystävyys.
Eikä meidän kai tarvitse tuolle suhteelle etsiä mitään sen kummempaa nimitystä, onnellisilta ja iloisilta näyttivät ja sitä oli ihana seurata. Toivottavasti pystyvät säilyttämään yhteyden toisiinsa

Katrina


Minä kyllä tunnistan tällaisen yli kaiken käyvän kemian, joka voi ihmisten välillä olla ilman, että siihen liittyisi mitään seksuaalista. Oma kokemus on jo muutaman vuosikymmenen takaa ja vastakkaisen sukupuolen kanssa. Yhä edelleen ikävöin ja muistelen kaikkea sitä, mitä yhdessä tehtiin ja miten ilman sanoja tiedettiin, mitä toinen milloinkin ajattelee.

Olisin ehkä (vahva ehkä) ollut valmis johonkin oikeasti vakavaan, mutta meillä kummallakin oli omat kumppanimme, eikä alta kaksikymppisinä sitten ehkä kuitenkaan riittävästi rohkeutta / kokemusta tai riittävää seksuaalista vetovoimaa lähteä heitä pettämään tai vaihtamaan toiseen. No, hänen parisuhteensa kariutui, minun jatkuu edelleen.
 
vierailija
Otetaanpa vielä pieni nostalginen kertaus siihen kemiaan:



 
vierailija
Viisukevät oli ihana sellaisena koko kansaa yhdistävänä juttuna, millaista en muista koskaan nähneeni.
Mutta B&K onkin jo sitten eri asia. Siinä suhteessa aika moni näki jotain spesiaalia, niin me täällä kuin myös koko euroviisuyhteisö
Täällä shippilaivassa jokainen peilasi varmaan omista lähtökohdistaan siihen suhteeseen erilaisia odotuksia ja oletuksia, mutta mielestäni tuntuu jotenkin vähättelevältä puhua vain kaverisuhteesta.
Voihan toki olla, että en ole ikinä itse tavannut sellaista ihmistä, jota kutsuisin vain kaveriksi, mutta josta kertoisin kuitenkin silmät hehkuen joka välissä, jonka läheisyys saisi minut loistamaan ja joka saisi minut nauraa räkättämään älyttömille insidejutuille. Ja siis kysymyksessä ihminen, jonka olisin tuntenut käytännöllisesti ottaen vain pari viikkoa.
Olen kyllä itsekin joskus kokenut jotain tällaista, mutta siinä on ehdottomasti ollut kyse yksinkertaisesti molemmin puolisesta ihastumisesta.
Vuosien varrella, ajan kuluessa, nämä suhteet sitten ehkä ovat haalistuneet pelkäksi ystävyyssuhteeksi.
En siis todellakaan odota mitään B&K parisuhdetta, mutta toteanpahan vaan, että kyllä siinä taisi olla aika paljon syvempiä tunteita mukana kuin pelkkä ystävyys.
Eikä meidän kai tarvitse tuolle suhteelle etsiä mitään sen kummempaa nimitystä, onnellisilta ja iloisilta näyttivät ja sitä oli ihana seurata. Toivottavasti pystyvät säilyttämään yhteyden toisiinsa

Katrina
Ettekö te oikeasti ole koskaan kokeneet tällaista syvää ystävyyttä kenenkään kanssa? No ilmankos K&B herätti sitten monissa näin syviä tunteita ja kaipausta. Minulla on ollut kaksi ns. elämänkumppania, joiden kanssa on ollut heti sellainen tunne, että olen ns. kotona. Sen lisäksi minulla on kemiat kohdanneet poikkeuksellisesti hyvin kahden muun ihmisen kanssa, vaikka en heihin seksuaalista vetoa tuntenutkaan. Heidänkin kanssaan tuli myös heti sellainen olo, että olen tullut kotiin. Heistä tuli minulle erittäin läheisiä ystäviä tai paremminkin perheenjäseniä. Jotkut jopa luulivat, että minulla on suhde tämän toisen ystäväni kanssa, koska meille meni kaikki niin hyvin yksiin. Sanoisin siis kokemuksesta, että poikkeuksellista kemiaa voi olla myös ns. pelkän (huono termi) ystävän kanssa. Ihmisillä on vaan taipumus nähdä romantiikkaa siellä, missä sitä ei ole. Se on meihin sisään ajettu. Ihana kevät ja vielä ihanammat B&K. Itse en vaan näe mitään seksuaalista heidän välissään.
 
vierailija
Minusta tuo vaikuttaa ystävuudeltä, johon sekoittuu myös romanttisia ja seksuaalisia kemioita. "Platoninen" on tosiaan vähän outo sana sille, mutta "friends with benefits" taas yleensä viittaa ystävyyteen, jossa nimenomaan on seksiä mutta ei romanttisia viboja ja siksi se kuulostaa minulle huonosti osuvalta.
Minäkin näen ystävyyttä, jossa on leikillisyyttä sekä romanttista ja seksuaalista kipinää, jota asianosaiset tuskin aikovat parisuhteeseen edistää, koska ovat tyytyväisiä tilanteeseen sellaisena kuin se on. Uskon myös, että ihastuminen Bojaniin on saanut K:n tutkailemaan omaa suuntautumistaan ja "ilmaisemaan itseään" kuten K itse sanoo.
 
vierailija
Ettekö te oikeasti ole koskaan kokeneet tällaista syvää ystävyyttä kenenkään kanssa? No ilmankos K&B herätti sitten monissa näin syviä tunteita ja kaipausta. Minulla on ollut kaksi ns. elämänkumppania, joiden kanssa on ollut heti sellainen tunne, että olen ns. kotona. Sen lisäksi minulla on kemiat kohdanneet poikkeuksellisesti hyvin kahden muun ihmisen kanssa, vaikka en heihin seksuaalista vetoa tuntenutkaan. Heidänkin kanssaan tuli myös heti sellainen olo, että olen tullut kotiin. Heistä tuli minulle erittäin läheisiä ystäviä tai paremminkin perheenjäseniä. Jotkut jopa luulivat, että minulla on suhde tämän toisen ystäväni kanssa, koska meille meni kaikki niin hyvin yksiin. Sanoisin siis kokemuksesta, että poikkeuksellista kemiaa voi olla myös ns. pelkän (huono termi) ystävän kanssa. Ihmisillä on vaan taipumus nähdä romantiikkaa siellä, missä sitä ei ole. Se on meihin sisään ajettu. Ihana kevät ja vielä ihanammat B&K. Itse en vaan näe mitään seksuaalista heidän välissään.
Olen ihan pysähtynyt miettimään, onko pitkän elämäni aikana tullut vastaan ihmistä, joka heti tuntuisi läheiseltä. Eipä ole. On ihmisiä, joista heti tiedän, että he ymmärtävät minua mutta mitään suurempaa siihen ei ole sisältynyt. Tuntuu jotenkin surulliselta ja olen myös miettinyt, olenko kylmä ihminen. Järjelläni kyllä luulen ymmärtäväni mistä tuossa K ja B suhteessa on kyse.
 

Yhteistyössä