Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kun täällä on mietitty, miksi kaikilla on nyt vähän ikävämmät vibat päällä, niin noihin ns. henkimaailman juttuihin liittyen juuri tänään on joku Lion's Gate Portal auki, en oikein ymmärrä mitä tarkalleen tarkoittaa, ja kuuluuko enempi new age -osastoon, vai astrologiaan vai mihin. Tietäisköhän Tarotar tai energiamamma tuosta jotain?
Sori siis tännehän oli jo tullutkin energiammalta tästä tässä välissä...
 
vierailija
Sori siis tännehän oli jo tullutkin energiammalta tästä tässä välissä...
Joo, siis itse en ollut koskaan kuullutkaan tuosta, mutta energiamentorini mielestä se Lion's Gate Portal itsessään on New Age -juttuihin kuuluva jonkinlainen väärinkäsitys(?), mutta niin voimallinen että se sitten jo vaikuttaa maailman energioihin. Nyt hän sanoi myös, että voi mennä 3-4 päivää saada nämä energiat puhdistettua. Hyvällä tuurilla tässä on jokin totuuden siemen ja olo helpottaa viimeistään muutaman päivän päästä.

-energiamamma
 
vierailija
Muakin olisi kiinnostanu Martinin luenta, nimenomaa tolta kantilta, en hänestä mitää henkilökohtasta ois tarvinnu
Martinin luenta kiinnostais kyllä juuri tältä kannalta. Mitään henkilökohtaisuuksia ei tarvitsisi olla, eikä ne niin kiinnostakaan. Mut jos jollekin B on avautunut, niin varmasti Martinille. Mut oliko se niin, et kyseisestä henkilöstä ei voi tehdä luentaa? 🤔
 
vierailija
Kiitos kovasti. Ilma on kyllä tosi painostava edelleen, joo.

Olisi tosi kiva kuulla enemmän millaisia tunteita sinulla on herännyt ficeistäni, jos vain jaksat/pystyt kirjoittamaan! Nyt yritän kirjoittaa uutta lyhyttä aiheesta "Nace houkuttelee Jeren Sloveniaan piristämään hermoromahduksen saanutta Bojania", mutta tästä ei kyllä taida tulla kovin ihmeellinen. Lisäksi en kehtaa pistää tähän Martinia mukaan, jos hän ei ollut innostunut shippailusta yms.

- Joymuffin
Miten tätä nyt lyhyesti avaisi. Etenkin noiden tuoreimpien ficcien kautta oon tipahtanut tosi syvälle pohtimaan omaa suhdehistoriaani, kaikkia epävarmuuksia, pettymyksiä, itse rakennettuja päänsisäisiä esteitä ja sitä, minkälaisen suojakuoren takaa milloinkin on katsonut maailmaa, miten auki ja vastaanottavainen on tai ei ole uskaltanut olla, miten paljon helpompaa on kaivata jotain kaukaista saavuttamatonta kuin uskaltaa täysillä tarttua ja sitoutua siihen mikä olisi käden ulottuvilla. Ja miten surkea sitä voi joskus olla omien tunteiden käsittelemisessä ja miten paljon helpompaa on tosi paikan tullessa paeta niitä ja juosta karkuun. I feel you ficci-B! (Toisaalta olin muuten todella vihainen B:lle siinä kohti kun se meinas laittaa hanskat heti parin päivän jälkeen tiskiin.)

Melkoinen tunnekirjo näistä pohdinnoista ja menneisyyden muistelusta on vyörynyt päälle. Hyvä prosessi, mutta nyt kun luen mitä tässä olen kirjoittanut, en ihmettele yhtään että yöunet on taas jääneet aika vähiin. Tavallaan myönteinen seuraus on se, että ei ole ollut tilaa myöskään murehtia K:n Sloveniaan menemistä tai menemättömyyttä. Jos nyt tällaisen kerettiläisen ajatuksen uskaltaa tässä shippilaivassa sanoa ääneen. 😄

Kun en täältä näköjään minnekään pääse, päätin olla jatkossa nimeltäni Sissi (kuten Itävallan keisarinna, ei siksi että meillä olisi mitään yhteistä, tuli vaan mieleen kun kysymyksessä mainittiin sisilisko plus se että Balkanin maiden joukossa Slovenia on mun mielessä jonkinlainen pikku-Itävalta)
 
vierailija
Miten tätä nyt lyhyesti avaisi. Etenkin noiden tuoreimpien ficcien kautta oon tipahtanut tosi syvälle pohtimaan omaa suhdehistoriaani, kaikkia epävarmuuksia, pettymyksiä, itse rakennettuja päänsisäisiä esteitä ja sitä, minkälaisen suojakuoren takaa milloinkin on katsonut maailmaa, miten auki ja vastaanottavainen on tai ei ole uskaltanut olla, miten paljon helpompaa on kaivata jotain kaukaista saavuttamatonta kuin uskaltaa täysillä tarttua ja sitoutua siihen mikä olisi käden ulottuvilla. Ja miten surkea sitä voi joskus olla omien tunteiden käsittelemisessä ja miten paljon helpompaa on tosi paikan tullessa paeta niitä ja juosta karkuun. I feel you ficci-B! (Toisaalta olin muuten todella vihainen B:lle siinä kohti kun se meinas laittaa hanskat heti parin päivän jälkeen tiskiin.)

Melkoinen tunnekirjo näistä pohdinnoista ja menneisyyden muistelusta on vyörynyt päälle. Hyvä prosessi, mutta nyt kun luen mitä tässä olen kirjoittanut, en ihmettele yhtään että yöunet on taas jääneet aika vähiin. Tavallaan myönteinen seuraus on se, että ei ole ollut tilaa myöskään murehtia K:n Sloveniaan menemistä tai menemättömyyttä. Jos nyt tällaisen kerettiläisen ajatuksen uskaltaa tässä shippilaivassa sanoa ääneen.

Kun en täältä näköjään minnekään pääse, päätin olla jatkossa nimeltäni Sissi (kuten Itävallan keisarinna, ei siksi että meillä olisi mitään yhteistä, tuli vaan mieleen kun kysymyksessä mainittiin sisilisko plus se että Balkanin maiden joukossa Slovenia on mun mielessä jonkinlainen pikku-Itävalta)
Kiitos, että jaksoit avata, tosi kiinnostavaa! Itsellä kaikki ihmissuhteet/ihmissuhdeyritelmät (myös käytännössä kaikki ystävyyssuhteet) ovat menneet puihin toisen osapuolen suojakuoren/karkuun juoksemisen takia. Itse en pidä oikein mitään suojakuoria, ja tämä tuppaa olemaan ihmisille tosi triggeröivää. Herkkänä ja empaattisena ihmisenä on toki opetella pitämään hyvät rajat. Kiintymyssuhdeteoria on ollut myös itselleni kiinnostavaa ja silmiä avaavaa kamaa, selittää esim. miksi jotkut ihmiset joko juoksevat pakoon tai sitten pystyttävät muurin ympärilleen.

Minä onnistuin olemaan miettimättä Slovenia-hommia juurikaan ennen eilistä ja suhtauduin asiaan aika agnostisesti, mutta Vauvan jatkuva vatvonta aiheesta sai sen kyllä jumittamaan omaankin pääkoppaan.

- Joymuffin
 
vierailija
Tänään on ollut herkkä päivä. Törmäsin Porissa otettuun videoon, jossa K tapaa sen parantumatonta syöpää sairastavan tytön.

Miten hieno kohtaaminen - ei voi kuin ihailla. Tyttö seuraa keikkaa lavan reunalla, Kärtsä lähettää hänelle lentosuukon kesken shown. Ja kun keikka on ohi ja kohtaavat - hän esittelee itsensä "Jere". Ei mitään Käärijää tai vastaavaa. Kyyneleet nousivat silmiin. Ja kun tyttö antaa lahjan, hän kysyy, saako halata.

Voi hyvänen aika sentään. Oli elinaikaa miten paljon tahansa, tyttö ei ikinä unohda tapaamista Jeren kanssa.

Iso sydän meidän ihanalle Jerelle.
 
vierailija
Tänään on ollut herkkä päivä. Törmäsin Porissa otettuun videoon, jossa K tapaa sen parantumatonta syöpää sairastavan tytön.

Miten hieno kohtaaminen - ei voi kuin ihailla. Tyttö seuraa keikkaa lavan reunalla, Kärtsä lähettää hänelle lentosuukon kesken shown. Ja kun keikka on ohi ja kohtaavat - hän esittelee itsensä "Jere". Ei mitään Käärijää tai vastaavaa. Kyyneleet nousivat silmiin. Ja kun tyttö antaa lahjan, hän kysyy, saako halata.

Voi hyvänen aika sentään. Oli elinaikaa miten paljon tahansa, tyttö ei ikinä unohda tapaamista Jeren kanssa.

Iso sydän meidän ihanalle Jerelle.
😭❤❤
 
vierailija
Tänään on ollut herkkä päivä. Törmäsin Porissa otettuun videoon, jossa K tapaa sen parantumatonta syöpää sairastavan tytön.

Miten hieno kohtaaminen - ei voi kuin ihailla. Tyttö seuraa keikkaa lavan reunalla, Kärtsä lähettää hänelle lentosuukon kesken shown. Ja kun keikka on ohi ja kohtaavat - hän esittelee itsensä "Jere". Ei mitään Käärijää tai vastaavaa. Kyyneleet nousivat silmiin. Ja kun tyttö antaa lahjan, hän kysyy, saako halata.

Voi hyvänen aika sentään. Oli elinaikaa miten paljon tahansa, tyttö ei ikinä unohda tapaamista Jeren kanssa.

Iso sydän meidän ihanalle Jerelle.
Oi, mistähän tuon videon löytäisi? Näin kyllä sen instapostauksen, mutta video kuulostaa ihanalta sekin💖

-Suviruusu 🥀
 
vierailija
Jouduin jäämään hyttiin vähän pidemmäksi ajaksi ja kummastellut surumielistä fiilistäni. Ja kun tulen tänne, samat tunnelmat ovat täälläkin! Itse ajattelin sen liittyvän eiliseen kuumaan ja kosteaan päivään, viimeiseen kesäpäivään (siltä se musta tuntui) ennen kuin taas arki ja syksy saapuu. itsellä on vielä toki lomaa jäljellä ja kivoja juttuja odottamassa, mutta kun koulut alkaa ja joka paikassa puhutaan ”paluusta arkeen”, niin kyllä se vaikuttaa.

Mutta tunnistan myös sellaisen pienen toivottomuuden, että olen mielestäni nähnyt kuinka universumi on tuonut yhteen täydellisen kaksikon ja sitä onnellista loppua ei olekaan näkyvissä. Että B odottaa jotain lupausta mitä J ei ole aikeissa pitää.

Toivottavasti Joymuffin olet oikeassa ja tämä alakuloisuus helpottaa muutaman päivän päästä!

Enid (minä rakastan sinua kysymys tietysti tähän)
 
vierailija
Siitä monen tykkäämästä juhannusficistä tuli vielä jatkoa, mutta tämä luku oli vähän pettymys, siinä lähinnä Mikke haukkuu, että Bojan ei ole hyväksi Jerelle. https://archiveofourown.org/works/49184821

Minulla surumielisyyteen ei liity niinkään loman tai kesän loppu, koska en ole pitänyt yhtään lomaa tänä kesänä ja kun muutan selvästi etelämmäksi, niin ainakin viime vuonna siellä oli vielä lokakuun lopussa kesäiset säät. Mutta se lähestyvä muutto ja kropan yhteistyökyvyttömyys kun pitäisi saada paljon asioita tehtyä hyvin joustamattomaan deadlineen mennessä stressaavat kyllä senkin edestä... Ja Slovenia-hämminki myös pyörii mielessä.

- Joymuffin
 
vierailija
Minulla on ollut tuossa viikonloppuna hyvin samankaltaiset energiat kuin mitä täällä moni kuvaa, ja tänne kirjoittelussakin tuli monen päivän tauko, mutta nyt töiden alettua on jotenkin helpottanut, kaipa se arki jollain tavalla myös maadoittaa positiivisesti 🤔

Tosi monella tuntuu olevan suuria odotuksia ja toiveita K:n mahdollisen Slovenian reissun suhteen, ja olen itse vähän pelännyt, että onko palstoilla lohta käynnissä joku massiivinen K:n dissauskampanja jos/kun reissu ei tässä kohtaa toteudu. Itse voin ihan helposti kuvitella, että reissun toteutumattomuudelle voi olla noin miljoona käytännön syytä joiden ei tarvitse liittyä K ja B väleihin tai keskinäiseen kiinnostukseen mitenkään, siksi se ei ole itselleni mikään big deal.

Joymuffinin ficit ovat itselläni jo toista kierrosta luvussa, ja se viimeinen osa odottelee vielä, sitä en oo lukenut vielä kertaakaan. Voisin vaikka laittaa sulle ehtiessäni sähköpostilla tarkempia fiiliksiäni näistä, olen tykännyt tosi paljon, kiitos jo tässä kohtaa näistä ❤

Ainakin yksi uusi nimerkillinenkin siellä ilmoittautui, tervetuloa hytistä kannelle, Sissi!

Stella
 
vierailija
Minulla on ollut tuossa viikonloppuna hyvin samankaltaiset energiat kuin mitä täällä moni kuvaa, ja tänne kirjoittelussakin tuli monen päivän tauko, mutta nyt töiden alettua on jotenkin helpottanut, kaipa se arki jollain tavalla myös maadoittaa positiivisesti

Tosi monella tuntuu olevan suuria odotuksia ja toiveita K:n mahdollisen Slovenian reissun suhteen, ja olen itse vähän pelännyt, että onko palstoilla lohta käynnissä joku massiivinen K:n dissauskampanja jos/kun reissu ei tässä kohtaa toteudu. Itse voin ihan helposti kuvitella, että reissun toteutumattomuudelle voi olla noin miljoona käytännön syytä joiden ei tarvitse liittyä K ja B väleihin tai keskinäiseen kiinnostukseen mitenkään, siksi se ei ole itselleni mikään big deal.

Joymuffinin ficit ovat itselläni jo toista kierrosta luvussa, ja se viimeinen osa odottelee vielä, sitä en oo lukenut vielä kertaakaan. Voisin vaikka laittaa sulle ehtiessäni sähköpostilla tarkempia fiiliksiäni näistä, olen tykännyt tosi paljon, kiitos jo tässä kohtaa näistä

Ainakin yksi uusi nimerkillinenkin siellä ilmoittautui, tervetuloa hytistä kannelle, Sissi!

Stella
Hänen keisarillinen Sissiytensä kiittää! 👸 Saattoi myös olla että jalosukuiset pyrkivät pintaan siksikin, että luen parhaillaan Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä. En muuten yleensä ikinä koskaan milloinkaan lue tällaista romanttista hömppää, mutta suurkiitos myös sille joka aikanaan tätä suositteli!

Sissi
 
vierailija
Hänen keisarillinen Sissiytensä kiittää! Saattoi myös olla että jalosukuiset pyrkivät pintaan siksikin, että luen parhaillaan Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä. En muuten yleensä ikinä koskaan milloinkaan lue tällaista romanttista hömppää, mutta suurkiitos myös sille joka aikanaan tätä suositteli!

Sissi
Tervetuloa, Sissi!

Pitäisiköhän itsekin tutustua tuohon Punaista ym. -kirjaan. Silloin kun siitä aikanaan puhuttiin, ajattelin, että tämä shippaus saa riittää mutta ehkä voisin kuitenkin antaa tuolle mahdollisuuden.

Mä en oo jaksanut stressata tuota K:n Slovenian-matkan toteutumista. Voi tosiaan olla ihan hyviä käytännön esteitä matkustamiselle lähiaikoina. Oon tyytyväinen, jos K menee sinne tämän vuoden aikana.

Sen juhannusficin uusin osa ei tosiaan nosta kenenkään mielialaa korkeuksiin, mutta mielestäni kirjoittaja lupaili, että tulossa olisi onnellisempaa jatkoa.

Järki-tunteet-vaiheilija
💡🤔❤🔥
 
Tarotar: Voiko K ja B olla yhtä aikaa luennassa? Olisi kyllä ihana saada luenta siitä mitä heidän välillään nyt on. Vähän siis samaan tapaan kuin on ollut näitä JO pojat luentoja yhtä aikaa.

Tunnistan tuon olon erinomaisesti. Se levottomuus, puhelimen hapuilu laukusta, ajatusten harhailu, fomo ja se että täytyy vain päästä lukemaan palstaa jatkuvasti kun muuten ahdistaa. Tosin fomo on onneksi hellittänyt otettaan minusta mutta on edelleenkin läsnä.

Luin erästä kirjaa viikkoja aiemmin, ja siinä mainittiin ohimennen sana aavesärky. Aavesärky on mielestäni hyvin kuvaava sana tälle tunteelle, fyysisesti ehkä kihelmöi ja on levoton olo, mutta varsinaisesti mitään ei särje paitsi psyykkisesti. En tiedä mikä sanan virallinen määritelmä on tai onko edes sellaista, mutta ristin sanan tälle tunteelle, kun se vangitsee sen niin hyvin ainakin omalla kohdalla.

Indigo
Oli pakko kommentoida tuota Indigo että aavesärky kuvaa tätä omituista olemattoman kaipuuta todella hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Olen yrittänyt pysyä realistisena (koska sellainenhan minä olen!?) tuon Slovenian- matkan suhteen. Molemmilla on elämässään nyt monta muuttujaa levytysten ja keikkojen suhteen, joten välttämättä aiemmat suunnitelmat eivät voi ehkä toteutua.
Mutta siitä huolimatta olen huomannut vajonneeni sellaiseen aamuyöntunnelmaan, sellaiseen kun herää kesken unen ja päässä alkaa pyöriä absurdeja ajatuskuvioita ja huolia, millä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Ja kun sitten aamulla heräät, kaikki on kuitenkin hyvin ja ongelmiin löytyy ratkaisut.
Tää yö tuntuu kuitenkin vain niin kauhean pitkältä ja haluaisin jo kyllä herätä 😔
Olen lohduttautunut uppoutumalla ficcien maailmaan ja onnistuin jopa keskittymään kirjaan, jota joku täällä joskus suositteli "Kutsu minua nimelläsi". Todella vahva suositus, kuulemma hyvä elokuvanakin.

Katrina
 
vierailija
Terve täältä laivan hiilivarastosta. Olin jäänyt sinne pimeään lukkojen taakse muutamaksi päiväksi. Nyt sain itseni tiirikoitua ulos ja kannelle haukkaamaan puhisevaa etelätuulta. Taivaalla näkyy myrskypilviä, mutta kuten Muumipappakin totesi: ehkä myrskyjä on siksi, että niiden jälkeen saadaan auringonnousu. Olo on toiveikas ja odottavainen. Hiljaisuus JO:n ja Käärijän suunnalta voi merkitä lepoa tai salaisuuksia tai molempia. Ehkä K on todella päässyt Sloveniaan pötköttämään ja studiolle. Nämä ajatukset kihelmöivät, mutta pääsen yli pettymyksestä jos tapaaminen onkin vasta tulevaisuudessa. Hiilivaraston sijaan ajattelin rakentaa laivalle itselleni pesäkolon johonkin mukavampaan sopukkaan, jossa on ikkuna ja valoa. Seinille teippailen onnellisia kuvia näistä kahdesta, patjan alla on ficcivarasto. Se on turvapaikka, kun arki ahdistaa.

Elokuvavinkki, jos joku sellaista kaipaa: God's own country. Siinä on tarinankerronnallisista syistä vähän angstia mutta onnellinen loppu.
 
vierailija
Kiitos Stella, jos joskus jaksat laittaa mailia ficeistä!

On ihana saada palautetta, vaikka välillä tulee paineita. Seuraavasta ficistä voi tulla tusinakamaa, koska ei minulla nyt joka viikko tule lukusia hyviä juoni-ideoita sentään vastaan, joskus saattaa tulla vain okei-tasoisia. :)

Ymmärrän kyllä hyvin, jos K ei Sloveniaan päädykään tässä kuussa. Tai vaikka koko vuonna.. Elämä ja ihmissuhteet ovat huomattavasti monimutkaisempaia kuin moni ajattelee, emmekä näy mitä kulisseissa oikeasti tapahtuu. Toivotaan kuitenkin, että pääsisi sinne tai olisi jo siellä. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Ai niin! Tänä aamuna töissä kahvitauolle mennessäni, sain lähes sydärin, kun keskelle kahvihuoneen pöytää oli aseteltu kortti, jossa luki iloisesti Carpe Diem. Mitä ihmettä 😲! Päässä risteili kyllä miljoona ajatusta aina siitä lähtien, että olenko puhunut huomaamattani itsekseni ääneen näitä JO-juttuja vai onko työpaikallani toinenkin puutarhuri 🙀?
Että jos joku tunnistaa itsensä, niin hei vaan ja hyvää jatkoa kesäsijaiselle 🙋🏻‍♀️😄

Katrina
 
vierailija
Tarotar: Voiko K ja B olla yhtä aikaa luennassa? Olisi kyllä ihana saada luenta siitä mitä heidän välillään nyt on. Vähän siis samaan tapaan kuin on ollut näitä JO pojat luentoja yhtä aikaa.



Oli pakko kommentoida tuota Indigo että aavesärky kuvaa tätä omituista olemattoman kaipuuta todella hyvin.
Periaatteessa joo, mutta vasta tein kummastakin tunneluennat ja niistä on mennyt liian lyhyt aika. Etenki kun molempien luennoissa käsiteltiin heidän ajatuksia toisistaan.

Aion tehdä Malediivien aikaisen luennan myöhemmin tänään niin nyt kannattaa pistää kysymyksiä tulille. 🔮

(En ole myöskään tehnyt vielä päätöstä Martinin luennan suhteen, koska siitä oli täällä niin erilaisia mielipiteitä ja oma tietämykseni hänen julkisuuden / yksityisyyden tasosta on liian vähäinen)
 
vierailija
Ai niin! Tänä aamuna töissä kahvitauolle mennessäni, sain lähes sydärin, kun keskelle kahvihuoneen pöytää oli aseteltu kortti, jossa luki iloisesti Carpe Diem. Mitä ihmettä ! Päässä risteili kyllä miljoona ajatusta aina siitä lähtien, että olenko puhunut huomaamattani itsekseni ääneen näitä JO-juttuja vai onko työpaikallani toinenkin puutarhuri ?
Että jos joku tunnistaa itsensä, niin hei vaan ja hyvää jatkoa kesäsijaiselle

Katrina
Eikä! 😂 Itse täällä juuri angstailen huomisen töihinpaluun kanssa. Mitä vastata, kun kysytään että mites loma meni, mitäs teit? Että nooooh, luin paljon (köh), kuuntelin slovenialaista indierockia, kävin Käärijän keikalla ja loput ajasta roikuin kahdella eri keskustelupalstalla 🙈🙈🙈 Send help!

Ja kyllä, ihan on kolme vokaalia sanassa AASI.

-Suviruusu🥀
 

Yhteistyössä