Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minusta on turha kiistellä Tarot korteista. Itse en usko niihin ollenkaan, mutta ei se poissulje sitä, etteikö niistä tehtyjä tulkintoja olisi hauska lukea ja spekuloida. Itselleni ne on harmitonta viihdettä. Jokainen saa kuitenkin ajatella näistä Tarot-tulkinnoista mitä haluaa ja jokainen saa uskoa tai olla uskomatta niihin. Ei se kuitenkaan ole asia, mistä kannattaisi täällä sen enempää väitellä. Nämä tulkinnat liittyvät kuitenkin niin harmittamaan asiaan kuin shippaukseen.
 
vierailija
Kiitos taas Tarotar! Ehdin vasta nyt kommentoimaan, käytin ison osan viime tunneista siihen että kahlasin vauvapalstan keskustelunkin ajan tasalle...

Jos ei usko taroteihin, niin voisi sitten vaan jättää niihin liittyvät viestit lukematta sen sijaan, että alkaa tivata luentojen tekijältä todisteita luotettavuudesta tms. Kuten tuossa joku aiemmin sanoi, niin se on jokaisen oma päätös, uskooko vai eikö. Vaikka toki ymmärrän, että jos kyseessä on trolli, niin silloin riidanhaastaminen on ihan tavoitteenakin.

Minulle jäi tuosta luennasta jotenkin hyvä ja luottavainen olo, vaikka siinä ei tullutkaan mitään konkreettiseen tilanteen etenemiseen viittaavaa. Itse pidän merkittävänä sitä, että luennassa oli symboliikaltaan tosi "isoja" kortteja, kuten Maailma ja Kuu. Itselläni ei ole yhtään sellaista tunnetta, että tilanne olisi jotenkin pysähdyksissä, vaan enemmänkin sellainen fiilis, että pinnan alla tapahtuu koko ajan, vaikkakin ehkä hitaasti. Sellainen "syvässä vedessä suuret kalat uivat" -olo, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Itse asiassa minulla oli jo ennen luentaa tästä jotenkin hyvä intuitio, vaikka päivällä kuumottelinkin laivan uppoamisella. * siirtyy myös sisustamaan hyttiä ja pakkaamaan talvivaatteita *

Stella
Mulla sama fiilis, että pinnan alla kuplii... Ja nyt se vahvistui ton tarot-luennan myötä. Jotain on tulossa, mutta ei ihan nyt heti.
 
vierailija
Eliii kun luennat sopii toisiinsa ja on realistisia niin se on ongelma? sitten valittaisit myös jos luennoista tulisi jotain super räväkkää ja sanoisit että nonnii, nyt yrittää kehitellä jotain omia päätelmiään
Ei se sinänsä ole, että luennat sopivat toisiinsa, ymmärtääkseni korttien avulla tehdään tulkintaa. Koska kaikkea voidaan tulkita on mahdollista nähdä varmaan aika lailla kortista kuin kortista sopiva näkymä. Olen myös ymmärtänyt, että kortteja käytetään apuna sille, mitä asiassa nähdään, että ne jotenkin suuntaavat tai varmentavat näkymiä.
Silti tuntui, että nytkin nousi todella helpot kortit näkymiä avaamaan. Samoin että (oliko se edellisessä?) tuli siinä lopussa superosuvasti johonkin kysymykseen juuri Kuningas, Kuningas ja Kuningatar, kaksi viimeistä ollen samaa maata, kuten J ja X:n horoskoopitkin on. Hieno sattuma, jos tosiaan oli sitä.
Ja kaksi kuningasta vastasivat johonkin kysymykseen K&B:stä.
 
vierailija
Minusta on turha kiistellä Tarot korteista. Itse en usko niihin ollenkaan, mutta ei se poissulje sitä, etteikö niistä tehtyjä tulkintoja olisi hauska lukea ja spekuloida. Itselleni ne on harmitonta viihdettä. Jokainen saa kuitenkin ajatella näistä Tarot-tulkinnoista mitä haluaa ja jokainen saa uskoa tai olla uskomatta niihin. Ei se kuitenkaan ole asia, mistä kannattaisi täällä sen enempää väitellä. Nämä tulkinnat liittyvät kuitenkin niin harmittamaan asiaan kuin shippaukseen.
En mäkään ole sanonut mitään siitä, voiko sitten täydestä hömpästä olla hauska spekuloida. Ihmettelen sitten vain, että miten sitten ”kortit kertovat” yhtään mitään, jos luennan tekijä vaikkapa valitseekin ne itse? Tuntiessaan niiden merkitykset. Valitkoon, jos se auttaa muutenkin hyvää ihmistulkitsijaa tekemään vielä paremman analyysin tilanteesta. Mutta eihän siihen liity silloin mitään mystistä korttien kertomaa ainakaan.
Ja kortit eivät varsinaisesti ohjanneet mitään tai auttaneet mitään ihmeempää. Tai varsinkaan paljastaneet mitään.
En nyt ihan niin ole ajatellutkaan, mutta siis jos luulee, että kortit vielä tulivat sokkona, niin onhan se wau-elementti vähän eri kokoinen.
 
vierailija
Viittaan siis tähän:
Jännä, jos tosiaan ihan pakasta nostamalla tulivat.
”Päätin nostaa vielä kolme korttia rinnakkain, edustamaan tätä kolmiodraamaa. Tähän tuli Miekkojen Kuningas, Kolikkojen Kuningas ja Miekkojen Kuningatar käänteisenä. En olisi ikinä arvannut, että M tulisi näyttämään minulle mielipiteensä näin selkeästi. Kaksi positiivista Kuningas korttia ja yksi negatiivinen Kuningatar kortti, ei tarvitse edes tuntea Taroteja kovin hyvin, että osaa päätellä mitä tässä ajetaan takaa, etenkin kun kysymys oli kolmiodraamasta. Lisäksi on hyvin mielenkiintoista, että Miekat edustaa ilma elementtiä, ja siten siis horoskooppeja Vesimies, Kaksonen ja Vaaka. (Jere on Vaaka) ja Kolikot taas edustaa maata, eli horoskoopeista Kaurista, Härkää ja Neitsyttä (Bojan on Kauris)”
 
vierailija
Enemmän tarottaresta ja luennoista on ollut iloa tälle shipille ja monille ihmisille (esim minulle, kyllä, uskon kaikenlaiseen hömppään ja saan niistä voimaa) kun taas sinun negatiivisesta jankutuksesta ei ole hyötyä yhtään kellekään.
 
vierailija
Viittaan siis tähän:
Jännä, jos tosiaan ihan pakasta nostamalla tulivat.
”Päätin nostaa vielä kolme korttia rinnakkain, edustamaan tätä kolmiodraamaa. Tähän tuli Miekkojen Kuningas, Kolikkojen Kuningas ja Miekkojen Kuningatar käänteisenä. En olisi ikinä arvannut, että M tulisi näyttämään minulle mielipiteensä näin selkeästi. Kaksi positiivista Kuningas korttia ja yksi negatiivinen Kuningatar kortti, ei tarvitse edes tuntea Taroteja kovin hyvin, että osaa päätellä mitä tässä ajetaan takaa, etenkin kun kysymys oli kolmiodraamasta. Lisäksi on hyvin mielenkiintoista, että Miekat edustaa ilma elementtiä, ja siten siis horoskooppeja Vesimies, Kaksonen ja Vaaka. (Jere on Vaaka) ja Kolikot taas edustaa maata, eli horoskoopeista Kaurista, Härkää ja Neitsyttä (Bojan on Kauris)”
Unohat sen että tosta esim tuli ilmi se että muratti on myös vaaka. Minä olen ollut mukana shippailussa alkuperäisistä puutarha ajoista lähtien ja silti en tiennyt tota faktaa. Se ei ole mitään yleistä tietoa minkä vaan löytää instasta.
 
vierailija
Unohat sen että tosta esim tuli ilmi se että muratti on myös vaaka. Minä olen ollut mukana shippailussa alkuperäisistä puutarha ajoista lähtien ja silti en tiennyt tota faktaa. Se ei ole mitään yleistä tietoa minkä vaan löytää instasta.
Ei se tuosta ilmi tullut, vaan oli tiedossa, ainakin minulla. Uskotko oikeasti, että jos missään ei ois tätä tietoa ollut, voisimme nyt luottaa noiden korttien perusteella, että X on ilmamerkki tai jopa vaaka?
t. kriittinen
 
vierailija
En mäkään ole sanonut mitään siitä, voiko sitten täydestä hömpästä olla hauska spekuloida. Ihmettelen sitten vain, että miten sitten ”kortit kertovat” yhtään mitään, jos luennan tekijä vaikkapa valitseekin ne itse? Tuntiessaan niiden merkitykset. Valitkoon, jos se auttaa muutenkin hyvää ihmistulkitsijaa tekemään vielä paremman analyysin tilanteesta. Mutta eihän siihen liity silloin mitään mystistä korttien kertomaa ainakaan.
Ja kortit eivät varsinaisesti ohjanneet mitään tai auttaneet mitään ihmeempää. Tai varsinkaan paljastaneet mitään.
En nyt ihan niin ole ajatellutkaan, mutta siis jos luulee, että kortit vielä tulivat sokkona, niin onhan se wau-elementti vähän eri kokoinen.
Mitä väliä sillä on, vaikka Tarotar ottaisi pakasta juuri ne kortit, mitkä itse haluaa? Ihan se ja sama. Ei täällä mitään Ukrainan sotaa olla ratkomassa, vaan täällä keskitytään shippaukseen.
 
vierailija
Unohat sen että tosta esim tuli ilmi se että muratti on myös vaaka. Minä olen ollut mukana shippailussa alkuperäisistä puutarha ajoista lähtien ja silti en tiennyt tota faktaa. Se ei ole mitään yleistä tietoa minkä vaan löytää instasta.
En mäkään tiennyt tota vaikka olen tosi syvällä tässä shipissä. Mutta annetaan ton yhen juttujen olla, se on puhunu ittensä ristiin jo about viisi kertaa.
 
vierailija
En mäkään tiennyt tota vaikka olen tosi syvällä tässä shipissä. Mutta annetaan ton yhen juttujen olla, se on puhunu ittensä ristiin jo about viisi kertaa.
No, mä tiesin, joten uskon, että tarotarkin tiesi. Ja varmaan haluat laittaa mun itseni pussiin puhumiset tähän jakoon, jotta kommenttisi ei vaikuta pelkältä hetulan heitolta?
t.kriittinen
 

Yhteistyössä