Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos Joymuffin. Saat näistä irti psykologisesti niin hienoja asetelmia. Pitkissä ficeissä myös! Ja olispa oikeassakin elämässä wholesome K huolestumassa ja huolehtimassa B:n voinnista.
Oon alkanut ajatella että ficit, lukeminen ja kirjoittaminen, on varmaan antoisin ja jotenkin terveinkin tapa käsitellä koko tätä shippiuniversumia. Fiktiivisessä maailmassa voi "testata" erilaisia tunteita ja skenaarioita ja samoin kuin kaiken fiktion kanssa, siinä tulee miettineeksi elämää laajemminkin. Mä on välillä jäänyt palstalla roikkuessa luuppiin jossa haluaisin vaan kuumeisesti selvittää BK tosielämän tapahtumia ja faktoja satunnaisten somevideoiden ja muiden tiedonmurusten perusteella. Sillon ficcien lukeminen on ollut antoisinta, kun se muistuttaa, että ei tässä ole kyse objektiivisista faktoista vaan shipin merkityksestä minulle itselleni, ja yksityiskohtia ja yksittäisiä ihmisiä suurempien asioiden peilaamisesta.
Fiktio on nyt mielessä ylipäätään, koska katsoin pitkästä aikaa Call me by your namen. En oikein nykyään itke mistään, mutta se elokuva näköjään huutoitkettää takuuvarmasti aina.
-Puppypeilisolu/ona.ona.ona päätelaitteelta ilman kirjautumista ja emojeita
Ja minä sain just luettua samaisen kirjan 😭! En ole nähnyt sitä elokuvaa, onkohan yhtä hyvä kuin tuo kirja?
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Voi Bojan 💔💔💔

Mutta hyvä, että uskaltaa tehdä noinkin radikaalin jutun, jos tuntuu että se täytyy tehdä.

Tsekkasin muuten uteliaisuuttani yks päivä, niin Bojan on Facessa, ei ole Jeren kaveri. Johtunee tosin siitä, että Facea käyttävät enää vain itseni kaltaiset boomerit 😁


Kiitos Joymuffin ❤

Itse en ollut vuosiin kirjoittanut mitään muuta kuin pelkkää asiaa, kun yhtäkkiä aloin kirjoittamaan ficcejä. Kirjoittamisesta on tullut mulle todella tärkeä keino purkaa ajatuksia ja tunteita shippaukseen liittyen. Eilen hätkähdin, kun mietin uutta ficciä ja että mitä käänteitä olisi ennenkuin BJ saavat toisensa. Mieleen tuli Bridget Jones, elokuva ja kirja. Se on fiktiota! Tuossa kohtaa oikeasti hätkähdin että ei oikeita ihmisiä saa verrata fiktiiviseen hahmoon.

Toisaalta, ficit ovat fanifiktiota, ja saan itse energiaa valtavasti kirjoittamisesta ja saan kanavoitua tunteitani.

Tärkeintä tässä saagssa, oikeasti, on kuitenkin se että BJ voivat hyvin, ovat onnellisia ja keskittyvät siihen, mikä on tärkeintä.

Mango
 
vierailija
Näin unta, että tulin aamulla tälle foorumille ja oli tullut 20 sivua uusia postauksia. Mietin että nyt on jotain kyllä tapahtunut. No, ei ollut 20 sivua uusia viestejä, mutta moni kokee jotain isoa tapahtuneen tuon Insta-jutun myötä Toivottavasti ei todellisuudessa ole mitään oikeasti ikävää meneillään, muuta kuin se mistä jo tiedämme (G)..

-energiamamma
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Teoilla on seurauksia ja tämä G:n ajojahti on varmasti osasyyllinen B:n uupumiseen ja sometaukoon. B käsitteli tapauksen hienosti, eli ottaa teinifaneilta pois sen karkin jota eniten haluavat. Näin minä tämän näen.

Kaikesta näkee että G on ollut tosi tärkeä henkilö JO:lle, luotsannut "special kidsejänsä" maailmalla ja viisuissa isolla sydämellä ja isähahmona. Kaikkien ei tarvitse G:stä pitää tietenkään, mutta onhan tämä nyt hirveä noitavaino ja ajojahti ollut.

Mutta Teinit eivät tietenkään ymmärrä syy-seuraus suhteita, eivätkä ota käytöksestään vastuuta tai muuta käytöstään tulevaisuudessa. Heidän aivonsa ovat hormoninhuurussa ja synapsit rakentuvat päässä uusin yhteyksin. Itsellä useampi ihana teini että tuttu juttu, viisastuvat sitten parin vuoden päästä..
 
vierailija
Toivon Blle lepoa ja rauhaa sekä upeita biisejä. Olen ehkä aavistuksen helpottunut, että hän ottaa aikaa itselleen. Onhan tässä ollut melkoinen pyöritys ja jos on vielä ns. ylimääräisiä asioita pohdittavaksi, kuten tuo Gn tilanne, niin onhan siinä paljon kannettavaa. Silti mua kiinnostaisi tietää mitä J tästä kaikesta ajattelee, ja miettiikö enemmän myös omaa jaksamistaan. Hurjalta tuo hänenkin tahtinsa näyttää.

Mä näen harvoin unia julkkiksista, mutta nyt viime yönä näin ja J oli yksi niistä joka unessani pyöri, mukana oli muitakin suomalaisia tähtiä. Uni oli niin ahdistava, käsitteli juuri sitä kun ei missään saa olla rauhassa.

Enid
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Ikävä että tämä tuntuu teistä nyt maailmanlopulta että hän sulkee tilinsä saadakseen kirjoitettua biisejä, mutta tulee kyllä takaisin jossakin kohti. Bojan ei ole katoamassa mihinkään, hän ei vain päivitä someaan. Hän ei kommunikoi Kn kanssa somessa muutenkaan joten siitä menetyksestä teidän on turha syytellä ketään, mukavastihan teillä juttelu on sujunut ilmankin. Mitään ette ole menettämässä kuin sen että voitte niitä olemattomia tykkäyksiä etsiä. Ylipäätään tästä on turha syytellä yhtään ketään muutenkaan, kun tämä sometauko olisi tullut muutenkin ehkä. Onko kukaan seurannut Bojania ennen Euroviisuja, mistä tiedätte vaikka on tapana hänellä sulkea tili jotta voi keskittyä kirjoittamiseen?

Joku myös ihmetteli kuinka Twitterissä nyt niin surkutellaan kun on Gregoria ”ajettu”, että millaisia ihmisiä ovat. Ainakaan eivät takerru turhanpäiväisesti siihen miten ihmiset kokevat asioita. Asiasta saa myös olla harmissaan vaikka olisi kokenut Gregorin tehneen jotain väärin. Miksei saisi? Vaikkei syytöksistä saa varmaankaan lakijuttua aikaiseksi, on hyvä (niin teidän kuin Gregorin) tajuta että hän edustaa Joker Outia. Ei tee hyvää seksististen päivitysten lomassa mainostaa bändiä. Miksi edes hoitaa työasioita omalla henkilökohtaisella tilillään? Jossakin vaiheessa epämiellyttävät, ihmisten kokemat asiat olisivat tulleet esille, siitä on turha syyttää ”twitter-pentuja”. Teidän varmaan pitäisi ymmärtää että pakkohan näistä asioista on puhua. Hyvä että on otettu esille ja hyvä että Joker Out tietää myös. On älytöntä vähätellä kenenkään kokemuksia ja itkeä sitä että ihmiset puhuvat.

Älytöntä että aikuiset ihmiset syyttelevät toisia salaa täällä, hokevat että pitää vastuuseen saada, kun teillä ei ole minkään laista syytä tällaseen.

Turha teidän on myöskään Bojanista huolehtia niin että siitäkin olosta jotain toista syytätte (twitteriä, käärijää, gregoria), hän selkeästi osaa asettaa rajat ja tietää milloin lopettaa. Tuntuuhan se varmasti pahalta että ei enää niitä kahta kuvaa viikossa päivitä, mutta luulisi ettei teidän maailmanne ole nyt pilalla. Bojan on painanut töitä, on varmasti muutenkin lopussa. Jos yhden ärsykkeen sulkee pois kirjoittamista helpottamaan, ei ole maailmanloppu. Bojan pärjää, K pärjää, yrittäkää nyt tekin.

Mukava palsta muuten, olen jo pitkään lukenut. Seuraavaa luentaa odotellessa
Jaksoitpa kirjoittaa pitkän viestin jossa kerrot, miten muiden pitää tuntea.
 
Ei todellakaan viikonloppuna olisi tullut mieleen että alkuviikosta menee laiva karille tällasella tavalla 😥
Kirjotin itse vkl, että hyvä jos Gn homma otetaan vakavasti ja bändi selvittää pelisäännöt managerin kanssa. Oon edelleen sitä mieltä että tällaiset pitää selvittää kunnolla, mutta en tajunnut (tai varmasti täysin tajua vieläkään) millä tavalla asia lähti käsistä twitterissä ja JOn jäsenten someissa huhujen levittämisellä ja viesteillä ym. Varmasti on vaikuttanut osaltaan Bn deaktivointipäätökseen, vaikka en usko että yksistään.
Ehkä se uusi henkilökuntakin kertoo siitä että bändillä ei ole enää tässä vaiheessa kapasiteettia pyörittää somea ja fanisuhteita omin päin.
Toivon niin että ei ole mitään vakavaa terveysasiaa tässä takana kuitenkaan. Vaikka onhan esim uupuminenkin vakava paikka. Ilman G-tapaustakin kevään ja kesän voi uskoa olleen Blle raskas.
En yleensä ole keskittynyt tällaiseen spekulointiin omassa viesteissäni mutta nyt piti, kun ehdin jo kirjoittaa vkl Gsta.
Just kun illalla postasin, että olisi ehkä syytä keskittyy fiktioon enemmän kuin faktojen kaiveluun...entistä enemmän sitä mieltä nyt.
Onpa suru puserossa. Fiktion lisäksi yhteinen shippailu ja keskustelut on kyllä se mistä haluaisin pitää kiinni.
🐶🩷
 
Ja minä sain just luettua samaisen kirjan ! En ole nähnyt sitä elokuvaa, onkohan yhtä hyvä kuin tuo kirja?
Täytyy myöntää että kirja on itsellä lukematta joten en osaa verrata. Leffa itsessään on 5/5! Miljöön kuvaus, äänimaailma ja rekvisiitta ym on ensinnäkin ihanan kouriintuntuvaa ja aistillista että siinä pääsee kiinni kasarin Italiaan, avoimista ovista sisälle villaan tulvivaan helteeseen, vanhojen kirjojen tuonsuun ja hikiseen ullakkohuoneeseen jne jne. Näyttelijät on hienoja ja pääparin kemia uhhuh.
 
vierailija
Hiljaiseksi ja mietteliääksi vetää B:n päätös.
Uskon, että tämä on yhteinen päätös, joka palvelee bändin suunnitelmia. Kommunikointi tapahtuu tästä eteenpäin, ainakin toistaiseksi, vain yhdestä lähteestä. Siellä on joku tajunnut, että vaikka some voi monella tapaa bändiä palvella, se on myös kaksiteräinen miekka. Nyt otettiin hommat haltuun.
Ja mitäs B profiililla tekee, jonka kuvista J ei edes käy tykkäilemässä. 💔

En jätä laivaa.

Sipriina
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Eihän se K:n takia sitä tiliä sulje? Ja mikä estää viestimästä yksityisesti, Poke-pallohan viittaa K:han, ennemmin liittyy hulluihin faneihin, lepoa (juurihan oli sairaalassa) ja tosiaan tekee biisiä, keikoilta tulee kuitenkin taltiointeja ja on muut JO tilit? Ei estä shippausta mitenkään, aika paljon osa elänyt tuon B:n tilin kautta sitten
 
vierailija
Nyt tulee pitkä avautuminen, spekulointi ja polveileva itsereflektio. Skippaa jos et halua lukea. 💙

Surullinen ja mietteliäs olo kaiken kaikkiaan ja yöllä oli itku lähellä. Varmaan reaktioni jotakuta ärsyttää tai naurattaa mutta näin nyt on. Odotin koko päivän jotain elonmerkkiä B:stä huolestuneena voinnista ja fiiliksistä noitavainon keskellä, joten osasin odottaa jotain, mutta olihan tuo päätös ja heipat järkytys. Kuten joku av:lla kirjoittikin, niin nyt se positiivisinkin ja reippain väsyi. 😓

Case G:n ja kaikista maailman ihmisistä faneista lähtöisin olleen somevainon uskon olleen viimeinen niitti jaksamlseen samoin kuin se fyysinen retkahdus, joka on varmasti pelästyttänyt B:n. Myös överi shippaus koko kevään on varmasti osasyy siihen että kuppi meni nyt nurin, mikä tietenkin osuu omaankin nilkkaan ja saa mietteliääksi. Tosin viimeinen käytetty filtteri on suora viittaus K:hon, mikä toki lämmittää ja toivoakseni myös tarkoittaa että K suhteen asiat ovat kunnossa.

Siitä olen aidosti iloinen että B näyttää osaavan pitää rajansa ja suojella itseään. En ikimaailmassa haluaisi jotain Kpop fanservicekulttuuria tänne. Samalla olen surullinen ja jopa raivoissani siitä että tämä meni tähän. Osa ottaa B:n ilmoituksen kirjaimellisesti: se tekee nyt biisejä, ok no big deal. Tähän en itse usko lainkaan - varmaan tekee niitäkin ja tarvitsee etäisyyttä jotta biisien kirjoitus on mahdollista, mutta nuo kaikki syyt siellä taustalla ja jonkinlainen B:n nurkkaan ajaminen on se mikä itseäni ahdistaa, surettaa ja suututtaakin. Otin sen somelynkkauskeissin aika raskaasti ja olen varma että se on osunut bändiin ja B:hen todella pahasti.

Kirjoitin eilen, miten olen varma että tämä case G on vedenjakaja JO tarinassa ja että tullaan näkemään hyvin erilaista fanien kohtelua jatkossa ja virallisempaa menoa somessa, ja että esim keikkojen jälkeiset meetit jäänevät historiaan ihan bändin oikeusturvankin vuoksi. Enpä olisi uskonut että tämän muutoksen iso ilmenemismuoto tapahtuu jo näin pian, mutta yön yli nukuttuani se tuntuu aivan loogiselta lopputulemalta.

Rakkautta ja palautumisen aaltoja lähetän B:lle, jota minun tulee kyllä kamala ikävä. On jo. Laivaa en halua jättää, mutta on myös olo että jotain reflektointia tämä vaatii sen suhteen paljonko voin tähän kaikkeen enää ripustautua. Tämä koko homma on ollut mulle ihan pelastusrengas vaikeassa arkitodellisuudessa ja on selvää että sen merkitys mittasuhteet ovat kasvaneet liiallisiksi. Jostain putkahti myös päähän Oasiksen laini: Please don't put your life in the hands of a rock n roll band, who'll throw it all away. Onko tämä se kohta kun omakin sydän vähän särkyy?

T. 🌙💜
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Tulipa puskista tuo B:n stoori! Toisaalta, kun asiaa tässä mietin, niin järkevää rauhoittaa tilannetta ja ottaa aikaa biisienteolle. Aikamoista hässäkkää ollut B:llä ja muilla Jokereilla viime päivät. Eikä tosiaan yksittäisen bändin jäsenen tili voi olla pääasiallinen markkinointiviestinnän väline (toivottavasti pojat saavat myös apua JO-tilien päivitykseen).

Ehkä tässä nyt jää itsellekin enemmän aikaa muuhun, mutta en ole kyllä laivaa jättämässä 😄

Ja kyllä, aasissa on 3 vokaalia 😅

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Siinä ei sitten kauaa nokka tuhissut, kun B:n tili hävisi. 💔

Jäin miettimään kahta faktaa.
Viisujen jälkeen villi kuukausi somessa, kaikin tavoin, mutta myös ruusujen välillä.
Sitten kuukausi somehiljaisuutta ruusujen välillä. Muuten vaan villiä.
Ja nyt tämä.

Mietin vain mitä kaikkea taustalla on ollut. Vastaustahan emme koskaan saa. Selkeää lienee se, että some ei aina palvele.

Selvää on, että yksi shippauksen tärkeä innoittaja siirtyi takavasemmalle. 💔

Sipriina
 
vierailija
Surullista ajatella, miten viime viikonloppuna nähtiin fanituksen varjopuolet kummassakin fandomissa (K:n kohdalla häästalkkaus).

Minulla olisi tosi syvällistä sanottavaa liittyen shippauksen aikaansaamiin positiivsiin tunteisiin ja etenkin yleisempiin rakkauden tunteisiin ja olen yrittänyt sanoittaa sitä viestiksi tänne, mutta en ole ainakaan toistaiseksi onnistunut. :/ Ehkä sen voi sieltä ficistä rivin väleistä lukea, mutta haluaisin kuitenkin sanoa sen ihan suoraan.

- Joymuffin
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Joymuffin, tuntuu että tässä kuviossa sanat loppuvat vaan kesken, enkä ole tottunut siihen. Sanat ovat yleensä ystävä, ne jäsentävät sisäistä maailmaa, ne palvelevat, mutta eivät aina tässä kuviossa. Itse olen tuutannut pitkiä pohdintoja, ja tuntuu etten silti saa tyydyttävästi ulos mitään siitä rakkauden kokemuksesta ja tunnemylläkästä, jotka sisälläni myllertävät. B on etenkin ollut suoranainen valo pimeässä itselleni ja sen valon himmeneminen tuottaa suoranaista kipua. Toivottavasti aika auttaa tähän ja kaikkeenhan se auttaa.

Jos haluat yrittää sanoittaa vielä suoraan ajatuksia yleisistä rakkauden tunteista shippiin liittyen, minua ainakin kiinnostaa kovasti lukea. Koen että suorastaan tarvitsen jotain vertaistukea tässä aallokossa ja jotain lohdullisia näkökulmia nyt kun laiva karahti näin pahasti.

🌙💜
 
Joymuffin, tuntuu että tässä kuviossa sanat loppuvat vaan kesken, enkä ole tottunut siihen. Sanat ovat yleensä ystävä, ne jäsentävät sisäistä maailmaa, ne palvelevat, mutta eivät aina tässä kuviossa. Itse olen tuutannut pitkiä pohdintoja, ja tuntuu etten silti saa tyydyttävästi ulos mitään siitä rakkauden kokemuksesta ja tunnemylläkästä, jotka sisälläni myllertävät. B on etenkin ollut suoranainen valo pimeässä itselleni ja sen valon himmeneminen tuottaa suoranaista kipua. Toivottavasti aika auttaa tähän ja kaikkeenhan se auttaa.

Jos haluat yrittää sanoittaa vielä suoraan ajatuksia yleisistä rakkauden tunteista shippiin liittyen, minua ainakin kiinnostaa kovasti lukea. Koen että suorastaan tarvitsen jotain vertaistukea tässä aallokossa ja jotain lohdullisia näkökulmia nyt kun laiva karahti näin pahasti.
Komppaan. Lukisin tosi mielelläni, Joymuffinin, tota pohdintaa täältäkin (ficin rivien välien lisäksi).
En tunne teitä ketään joten oudolta tuntuu miten tutulta tunnutte ja nyt on B:n lisäksi itseasiassa aika huoli 🌙💜 sinun voinnista. Siksikin kun pystyn samaistumaan siihen miten massiivisen tärkeä oljenkorsi shipistä on aina aika ajoin tullut itsellenikin.
🐶🩷
 
vierailija
Nyt kun tili on tyhjä, niin pysähdyin itsekin miettimään, että aika äärimmäinen liike Bojanilta tuo tilin jäähylle laittaminen. Eipä tule mieleen ketään artistia, joka olisi tuollaista tehnyt vain sen takia, että työstäisi uutta materiaalia 🤔 Siksipä tuntuu siltä, että päätöksen takana on vähän muutakin. Aika raskas kesä kaiken kaikkiaan B:lle vaikka ehdottomasti kaikkea kivaakin on ollut. Mutta niin kuin yleensä ne negatiiviset asiat tuppaavat nousemaan aina päällimmäiseksi.
Some maailma on raaka 😔 K&B jutut lähti ihan käsistä, toki siihen itsekin olivat vaikuttamassa, mutta tuskin kuvittelivat, että siitä tulisi niin iso juttu joka vain kasvoi ja kasvoi. Sitä sitten yritettiin hillitä sillä yhteisellä sometauolla. Juuri kun some vähän rauhoittui tuli tämä G keissi. On kuin taistelisi monipäistä hirviötä vastaan, kun yhden pään katkaisee, seuraava hyökkää. Ei ihme, että teki mieli nostaa kädet ylös hetkeksi ja ottaa vähän etäisyyttä.
Monelle olisi varman riittänyt päätös, että ei vaan katsele sitä ig:ään . Mutta ei varmaan Bojanille, jolle tuo puhelin on tuntunut juuttuneen käteen kiinni, siksi näinkin radikaali päätös varmaan oli ihan hyvä.
Toivon tietysti, ettei B:n some tauosta tule kovin pitkää, mutta jaksan kyllä odottaa ❤

Ja se mitä myös odotan on ne tulevat tarot-luennat ja ficcit ja myös se Mikken q&a sessio 😅
 
vierailija
No mulla on ainakin lievä morkkis päällä siitä, miten on itse omalla käytöksellään saattanut myötävaikuttaa B:n romahtamiseen ja siihen, että joutuu laittamaan sometilinsä kokonaan kiinni. Vaikka shippaus, palstat ja somesisältö on tuoneet elämään paljon iloa, ehkä kohteelle itselleen someilmiöksi nouseminen voi käydä raskaaksi. Samalla teiniyleisö pommittaa milloin mistäkin asiasta, viimeisimpänä G kohu, joka sai jo aivan älyttömät mittapuitteet ja alkoi kääntyä myös bändiä itseään vastaan. Ehkä on vihdoin tullut aika myös minun ottaa etäisyyttä, ja miettiä jatkossa tarkemmin omaa roolia shippilaivassa ja muuttaa fanituksen tapaa enemmän artisteja itseään kunnioittavaan ja kuuntelevaan suuntaan.
 

Yhteistyössä