Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiva jukebox saatiin tänne täksi illaksi jos muilla on vielä puutarhailuun sopivaa taustamusiikkia niin laittakaa tulemaan!
Kärtsän Storyssa oli kerran vanha kunnon "Lean on me". Itse aina tykännyt sen 80-luvun versiosta a la Club Nouveau. Ihana kun ajattelee Kärtsää ja noita ton biisin sanoja!

Sometimes in our lives
We all have pain
We all have sorrow
But if we are wise
We know that there's always tomorrow

Lean on me
When you're not strong
And I'll be your friend
I'll help you carry on...

Alkuperäinen versio on Bill Withersin.
Mulla listalla nyt myös Lana Del Reyn Cruel World. Tyylikäs kappale. Samoin Vauvalla mainituksi tulleen slovenialaisbändin Big Foot Maman kappaleet upposivat minuun. Kappale Crn tulipan on se, jossa Krisin äiti (kaunis malli) esiintyy videolla. Se on sellainen rokkikappale.
Ja David Guettan feat Sia Titanium listalla aina yhdessä Hyökyaallon kanssa minulla :)
Ja mites Coldplayn Viva la Vida? Jos prinssimme ruled the world...
 
vierailija
Mulla oli vähän vastaava myllerrys elämässä viitisen vuotta sitten. Tosin oma mies teki juuri päinvastoin ja piti kynsin ja hampain kiinni.

Silti mua nakertaa edelleen se epäily, että mitä jos...

Edelleen olen yhteyksissä tän toisen henkilön kanssa. Meillä oli aluksi juuri tällainen järisyttävä yhteys ja kemia minkä olen mielestäni aistinut K:n ja B:n välillä. Monesta syystä, eikä itse asiassa suurimmaksi osaksi edes siitä mun olemassa olevasta parisuhteesta johtuen päätettiin jatkaa pelkästään ystävinä. Ajan kanssa välit ja yhteydenpito on väljähtänyt aika lailla, ja se välitön, rento tunnelma on ainakin tällä hetkellä jäänyt muistoksi.

Ja oma identiteetti on nyt muuttunut ja rakentunut nimenomaan ton sun miehen "ei se ole minulta pois" -toteamuksen ympärille, että rakkautta mahtuu kyllä tähän maailmaan ja tilaa pitää antaa, jos rakastat jotain oikeasti. Polyamorisuus ja seksuaalinen lokeroimattomuus tuntuu siis vahvasti omalta, vaikka tuskin tässä elämässä pystyn näitä "enää" toteuttamaan. Vauvalla vähän avauduin tästä jossain vaiheessa, mutta se ilmapiiri kun siellä on mitä se on niin en jatkanut sen enempää. Nämä oman tilanteen pohtimiset on ollut mulle koko ajan tän shippausjutun suola, ja siis nimenomaan teidän muiden pohdinnat joiden innoittamana saattaa joskus harvoin tulla jotain omaa kommenttia niinkuin tällä kertaa.

Toivottavasti näitä off topicceja ei täällä ammuta yhtä raa'asti alas kuin vauvalla. Kenenkään ei ole pakko lukea jos ei halua

Tämä tyyppi sai muuten mun padot murtumaan kun kerran kauppareissulta kassajonosta laitoin hänelle viestiä kun oli oikein huono päivä, ja sain vastaukseksi viestin Benny Blancon Eastside-biisiin ja saatteeksi vielä "Run away with me".

Tämä repi mut niin auki että vieläkin itkettää joka kerta kun kuulen tämän.
 
vierailija
Onko muuten muilla niin, että nykyään rakkauslauluja kuunnellessa tulee automaattisesti mieleen K ja B?

Siis yleisesti ottaen rakkauslaulujen pointti on juuri siinä, että ne saa sut ajattelemaan OMAA elämää ja tunteita ja peilaamaan niitä siihen kappaleeseen.

Huomasin tänään, että nyt on ne viimeisetkin aivosolut mennyt mössöksi ja Let it be me (Johnny Deppin laulama versio jonka levytti Jeff Beckin kanssa. Aivan ihana, pehmeä ja tunnelmallinen tulkinta, suosittelen lämpimästi) on nyt sitten ihan selvästi kirjoitettu K:sta ja B:stä
Itsellä täysin sama homma. Ajattelen joka rakkauslaulun kohdalla miten se sopisi KB juttuun, jos sopisi.😆 Lisäksi romantiikkaa sisältäviä kirjoja lukiessa tulee lähes joka asiasta mieleen he, minkä vuoksi kirja-aika on saattanut jäädä vähemmälle ja palsta-aika enemmälle.🤭
 
vierailija
En ole kuunnellut viimeiseen kuukauteen juuri muuta kuin Jokereita. Se on minulle aivan poikkeuksellista, varmaan viimeksi ysärillä hurahtanut mihinkään bändiin näin. En siis osaa sanoa mistä biiseistä tulee mieleen K&B. :D

Mutta sellaista ajatusta olen tänään pyöritellyt, että kun täällä palstoillakin menee joiltain ihmisiltä yöunet sen takia kun K&B eivät saa toisiaan jne, niin onkohan viisutyyppien (siis esiintyjät ja muu crew) seassa jotain HC-shippaajia, jotka ovat menettäneet yöuniaan asian tiimoilta. :p

- Joymuffin
 
vierailija
En ole kuunnellut viimeiseen kuukauteen juuri muuta kuin Jokereita. Se on minulle aivan poikkeuksellista, varmaan viimeksi ysärillä hurahtanut mihinkään bändiin näin. En siis osaa sanoa mistä biiseistä tulee mieleen K&B.

Mutta sellaista ajatusta olen tänään pyöritellyt, että kun täällä palstoillakin menee joiltain ihmisiltä yöunet sen takia kun K&B eivät saa toisiaan jne, niin onkohan viisutyyppien (siis esiintyjät ja muu crew) seassa jotain HC-shippaajia, jotka ovat menettäneet yöuniaan asian tiimoilta.

- Joymuffin
No hei, tää on kyllä mielenkiintoinen ajatus 🤔 Meitä shippaajia kun tuntuu olevan joka lähtöön, niin en yhtään ihmettelisi.
 
vierailija
Tuli mieleen, et kun Kärtsä ja Tuiskun Antti on nyt kavereita ja Anttihan on opiskellut ratkaisukeskeiseksi terapeutiksi, niin voisiko se mitenkään keskustella kunnolla Kn kanssa KAIKESTA. 🙏 Avais vähän silmuja ja silleen.
 
vierailija
No niin. Tämä ei ehkä olekaan oikea ficci. Tässä ei ole nimiä, ei paikkaa. Mutta jokainen voi kuvitella itse tähän hetkeen itsensä tai jonkun muun. Jokainen voi kuvitella missä ja milloin tämä on tapahtunut. Mulla itsellä on selvä mielikuva asiasta, mutta mielenkiinnolla odotan tuleeko teille samat mielikuvat.



Ilta oli ollut hauska. No, olihan siinä muutama juomakin tullut otettua. Mutta välillä on pakko rentoutua. Olla vaan, ilman että kukaan sano että nyt pitää mennä tai tee tämä ja tuo, älä sitä, älä tuota. Jutella ihan mistä vaan, mitä mieleen juolahtaa. Harvoin enää on tilaisuuksia tähän. Maailma on täynnä velvollisuuksia ja vastuita, odotuksia ja pakkoja. Ja tiettyjä sääntöjä, kirjoittamattomia sääntöjä. Niinkuin se kenen kanssa olisi hyvä viettää aikaa ja kenen ei. Että ihan kiva jos olette kavereita, mutta ei nyt joka ilta tarvitse olla yhdessä. Eikä joka kerta tarvitse siitä koko maailmalle kertoa. Mitä kaikki muutkin nyt ajattelee.

Entä sitten. Ajattelevat mitä ajattelevat. Tämä on mun elämä. Entä jos haluan olla hänen seurassa. Ja miksi en haluaisi, kun nauran, viihdyn ja rentoudun hänen kanssaan paremmin kuin kenenkään koskaan aikaisemmin. Mutta sitäkään ei saisi sanoa, et voi olla paras kaveri ihmisen kanssa, jonka olet tuntenut, no mitä tässä nyt on mennyt, muutamia viikkoja. Että ei siinä ajassa kenestäkään tule parasta kaveria, ihan hyvän päivän tuttuja olette vaan. Ja että hän käyttää sua vaan hyväkseen, omien etujen takia jaksaa sun kanssa olla.

Eikä ole. Tiedän, että hän viihtyy mun kanssa ihan yhtä hyvin kuin mä hänen. Tiedän, että hän on jättänyt tärkeitäkin tapaamisia väliin vain koska haluaa olla mun kanssa. Jos hän ajattelisi vain omaa etuaan, niin ei hän niitä jättäisi väliin. Hän saanut jo paljon paskaa niskaan mun takia, ja taitaa saada jatkossakin.

Tiedän että arki ja todellisuus ottaa meidät kiinni, musertaa tavallisuuden alle. Kaikki tässä on kiellettyä. Pitää sopia muottiin, tehdä niin kuin muut odottaa, jahdata unelmia, jotka eivät edes ole mun unelmia vaan toisten. Että sittenkin pitää pelätä maailmaa ja pitää jäinen ulkokuori vaikka haluaisikin carpe diem.

Enid
 
vierailija
No niin. Tämä ei ehkä olekaan oikea ficci. Tässä ei ole nimiä, ei paikkaa. Mutta jokainen voi kuvitella itse tähän hetkeen itsensä tai jonkun muun. Jokainen voi kuvitella missä ja milloin tämä on tapahtunut. Mulla itsellä on selvä mielikuva asiasta, mutta mielenkiinnolla odotan tuleeko teille samat mielikuvat.



Ilta oli ollut hauska. No, olihan siinä muutama juomakin tullut otettua. Mutta välillä on pakko rentoutua. Olla vaan, ilman että kukaan sano että nyt pitää mennä tai tee tämä ja tuo, älä sitä, älä tuota. Jutella ihan mistä vaan, mitä mieleen juolahtaa. Harvoin enää on tilaisuuksia tähän. Maailma on täynnä velvollisuuksia ja vastuita, odotuksia ja pakkoja. Ja tiettyjä sääntöjä, kirjoittamattomia sääntöjä. Niinkuin se kenen kanssa olisi hyvä viettää aikaa ja kenen ei. Että ihan kiva jos olette kavereita, mutta ei nyt joka ilta tarvitse olla yhdessä. Eikä joka kerta tarvitse siitä koko maailmalle kertoa. Mitä kaikki muutkin nyt ajattelee.

Entä sitten. Ajattelevat mitä ajattelevat. Tämä on mun elämä. Entä jos haluan olla hänen seurassa. Ja miksi en haluaisi, kun nauran, viihdyn ja rentoudun hänen kanssaan paremmin kuin kenenkään koskaan aikaisemmin. Mutta sitäkään ei saisi sanoa, et voi olla paras kaveri ihmisen kanssa, jonka olet tuntenut, no mitä tässä nyt on mennyt, muutamia viikkoja. Että ei siinä ajassa kenestäkään tule parasta kaveria, ihan hyvän päivän tuttuja olette vaan. Ja että hän käyttää sua vaan hyväkseen, omien etujen takia jaksaa sun kanssa olla.

Eikä ole. Tiedän, että hän viihtyy mun kanssa ihan yhtä hyvin kuin mä hänen. Tiedän, että hän on jättänyt tärkeitäkin tapaamisia väliin vain koska haluaa olla mun kanssa. Jos hän ajattelisi vain omaa etuaan, niin ei hän niitä jättäisi väliin. Hän saanut jo paljon paskaa niskaan mun takia, ja taitaa saada jatkossakin.

Tiedän että arki ja todellisuus ottaa meidät kiinni, musertaa tavallisuuden alle. Kaikki tässä on kiellettyä. Pitää sopia muottiin, tehdä niin kuin muut odottaa, jahdata unelmia, jotka eivät edes ole mun unelmia vaan toisten. Että sittenkin pitää pelätä maailmaa ja pitää jäinen ulkokuori vaikka haluaisikin carpe diem.

Enid
Enid, kiitos 💔❤

T. Yöllinen 🌙💜
 
vierailija
En ole kuunnellut viimeiseen kuukauteen juuri muuta kuin Jokereita. Se on minulle aivan poikkeuksellista, varmaan viimeksi ysärillä hurahtanut mihinkään bändiin näin. En siis osaa sanoa mistä biiseistä tulee mieleen K&B.

Mutta sellaista ajatusta olen tänään pyöritellyt, että kun täällä palstoillakin menee joiltain ihmisiltä yöunet sen takia kun K&B eivät saa toisiaan jne, niin onkohan viisutyyppien (siis esiintyjät ja muu crew) seassa jotain HC-shippaajia, jotka ovat menettäneet yöuniaan asian tiimoilta.

- Joymuffin
Heillä on ainakin enemmän tietoa asioiden laidasta. Tässä tapauksessa se voi aika paljon rauhoittaa tai huonoimmillaan sitten irrottaa. Joskin uskon, että vaan rauhoittaa :)
 
vierailija
Ihan samoja mietteitä ollut. Jostain syystä monella, itsellänikin, on käynyt niin, että B on nostettu tosi korkealle jalustalle, niin sanotusti jumalasta seuraavaksi. Nuoreksi mieheksi, joka on täydellinen. Täydellinen kumppani, täydellinen vävypoika, täydellinen idoli, täydellinen ihminen. Joka osaa kaiken: laulaa, tanssia, soittaa useampia instrumentteja, puhua vieraita kieliä, vesihiihtää, mutta ennen muuta olla vuorovaikutuksessa läsnä, kiinnostua ihmisistä, käyttäytyä toiset huomioivasti, flirttailla ja hullutella sopivasti mutta myös sanoittaa syvällisemmin tuntojaan haastatteluissa. Tiedetään myös hänen taustastaan, että taloudellisesti hän on saanut elää vakaata elämää.

Mutta eihän tuo ole kuin ripaus siitä, mitä meille on haluttu näyttää. Meille on syntynyt mielikuva hänestä. Emme me tiedä, mitä kaikkea B:n elämässä on tapahtunut, mikä on ehkä kulissia, mikä totta. Millainen hän on ihmisenä, mistä hän haaveilee ja mistä tulee onnelliseksi. Tai päinvastoin: mitkä ovat turn offeja hänelle ja mitkä ovat hänen rajansa.

Ja sama pätee Jereen.

Siksi en ihan purematta niele niitä kommentteja, joita on heitetty ilmoille etenkin fiilistelyketjussa, että J olisi B:lle liian junttimainen ja sivistymätön, eikä olisi B:lle riittävän hyvä.

Ihmissuhteet ovat monimutkaisia. Ei tarvitse kun miettiä omaa ja lähipiirinsä seurusteluhistoriaa. Eipä sitä ole monikaan yhä yhdessä olevista pareista ole aluksi vaikuttanut ihanteelliselta matchiltä. Ja toisaalta ne, jotka paperilla ovat näyttäneet täydellisesti toisilleen sopivilta, ovat eronneet ajat sitten.

Eli kaikella tällä haluan vain sanoa, että shippaajat, älkää luovuttako omien mielikuvien ja oletusten perusteella. Minä ainakin ajattelin heittäytyä laineiden vietäviksi ja nauttia siitä, mitä tuleman pitää.
Kun olen lukenut erillisiä haastatteluja kummastakin, on jäänyt fiilis, että heillä on hyvin samanlaiset haaveet elämässä. Kumpikin puhuu esimerkiksi perheestä ja lapsista, joita haluaisivat. Ei mielestäni kovin tyypillistä noissa piireissä.

Just katsoin jonkun lyhyen B:n haastattelupätkän, jossa toimittaja kysyi lapsiasiasta. Sanoi haluavansa lapsia 28-29-vuotiaana, ja kertoi tulevansa todella hyvin toimeen lasten kanssa. Pätkä päättyi siihen, että toimittaja toivoi monta lasta sitten kun sen aika tulee.

Jere puhui jossain haastattelussa parista skidistä, jotka juoksentelee ympärillä. Lohjan keikalla handlasi tosi hienosti tilanteen, jossa 8vee pojan isä oli kadonnut.

Puhuvat perheistään, arvostavat niitä.
 
vierailija
Miten siellä vauvalla oli osa viesteistä palautunut? Onko ikinä ennen ollut niin että poistettu viesti ilmestyisi takaisin? Ettei niillä olisi joku bugi jossain kun niin kauheasti lähti viestejä ja itseltäkin lähti kaikki aina kerralla.

Nyt odottelen että pysyykö viestini siellä vai ei. Ei jaksa kirjoitella eikä laitella linkkejä jos kohta huomaat että kaikki on poistettu.
 
vierailija
Mäkin kävin Vauvalla hehkuttamassa sun räppiä Leila. Se on ihan mieletön ja toivon myös että J näkisi sen. En ehtinyt ottaa talteen ekaa ja en enää löydä sitä. Kyllä nuo sulosäkeet kohdetta lempeästi katsoen kirosanallakin ryyditettynä tännekin mahtuisi. Haluaisitko laittaa molemmat vielä tänne?

T. 🌙💜
 
vierailija
Joo, jos on yhtään bojanihtava mies ja menee kukkapaidassa Kärtsän keikalle, voi päästä Kärtsän flirtin ja kuolauksen kohteeksi.
Uuh, mahtavaa! Kunpa K bongaisi sen yleisöstä 🤩

Kiitos biisivinkeistä, täällä tuli monta uutta ja sitten sellaisia kuin The Crashin Still Alive, jota olen aikoinaan kuunnellut ihan valtavasti 😍 Kummasti tosiaan kaikki viisit tuntuu nykyään kertovan B:stä ja K:sta 😁

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Voi kiitos yöllinen pohtija💖No ei ne nyt oikeasti ole tämän kaiken hehkutuksen arvoisia, hieman kieli poskessa tehty.. jotenkin vaan aidosti toi Käärijä/Jere/mikäliehahmo aiheuttaa mulle hämmennystä.

Enid kiitos taas tarinasta💖, ja kaikki muut myös, ärsyttävää kun ei voi peukuttaa teidän ihania pohdintoja.

Tää ekahan oikeesti oli Jereltä itseltään, hän sanoi että häneltä kysyttiin aikoinaan "kuka vttu sä ooot?", en muista mikä video, muistaako joku?🤔

Jerelle

Kuka vittu sä oot? Kuka vittu sä oooot?
Ootko Jere vantaalta? peruspasi vai käärijä?
Aina iso jengi mukana, tyttis ja häärijä,
Yksinolo taitaa sua vähän pelottaa?
Siivet kantaa, lennä vaan, aurinko jo helottaa!

Sulaa suklaata täynnä on sun sydän,
Ootko sinkku, avomies vai muru meidän?
Ootko Daddy vai Baby? Beast vai puppy?
Kaikki yöt mietin, multa loppuu happi!
Boyfriend vai girlfriend? pittbull vai noutaja?
Lover vai friend? tästä laivast puuttuu soutaja,
Sanoit et haluut olla arvoitus,
välil tuntuu et oot vaan sus

Shippaajana kyllä paljon päähän otti,
Kun boleronhihasta ilmaan lensi jokerikortti,
Roustaus, välispiikit, villi kieli ja possujuna,
välillä yleisön kasvoilla näkyy kyl jo nolostuksen puna

Mikä helvetti on läppää ja mikä totta?
Välillä hiukset takana ja päästä puuttuu potta?
Uuno Turhapuro, kummeli, harry potter vai loiri?
Luulin et sun piti tuhota tuo jäinen ulkokuori,

Supersad vai häpi häpi?
Me nähdään sun suojakuoren läpi,
Vihreä bolero on sun kivikova panssari,
Formulalakanoissa nukkuva pikkulasten sankari,

Miljonääri-sijoittaja vai seksisymboli?
Vai köyhä äijä joka yksiössä oli?
Lonkero kädessä ja huulessa nuuska,
Stoorissa ärjyy kevyt kiukunpuuska,
Eläköitymisikä taitaa sulla olla nuori?
Pidä huoli et jäljellä on muutakin kun kuori

bulbasaur, mr worldwide,
whatever, I dont mind,
kuka vittu sä oot,
kuka vittu sä oot?

Heti kun luulin jotain tajuavani ote lipee kun saippua,
Hei eihän sun tartte ihan joka juttuun taipua

kuka vittu sä oot,
kuka vittu sä oot?
Pahin skenaario on ettet sä taida tietää sitä itsekkää, ehkä se olis juttu joka pitäis selvittää,

Sun ei pitäny pelätä tätä maailmaa,
oot mitä oot, koko maailma sua rakastaa

Leila


Huomenna pidän palstailuvapaan (yritän😜)
 

Yhteistyössä