Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei puutarhurit!
Ihania tekstejä, pohdintoja, ficcejä, luentaa olette kirjoittaneet 💚

Olen ollut omassa elämässäni nyt tiiviisti, kesäohjelma pitänyt ulkomaailmassa kiinni. Ehkä hyvä näin, tapahtui selvästi vieroittumista kun mieli fokusoitui toisaalle muihin minulle tärkeisiin asioihin. Ihana ollut nyt lukea kaikkea.

Luulen, että sain vieroitushoidossa itse vähän lintuperspektiiviä puutarhan yllä. Olen miettinyt itseäni, kaiken mieltä ja merkitystä. Omaa kompassia myös. Että mitä voisin kaikesta tästä puutarhalaivan uumeniin uppoutumisesta ymmärtää, mitä itse oikeasti kaipaan ja haluan, tarvitsen elämääni. Kaiken tasapainoakin olen miettinyt. Että ei olisi liikaa vain jotakin, kuten arjen uumeniin itsensä hukkaamista tai hullua K&B happening riippuvuutta 😅 Vaan ennemminkin tilaa ja vaihtoehtoja. Minulle hyväksi olisi selvästikin se, koittaisin oikeasti kuulla itseäni enemmän. Pysähtyisin oikeasti useinkin kuulemaan niitä syviä virtoja, joita tässä laivassa olemme yhdessä koskettaneet. Tämä yhteinen reflektointi on kyllä ollut tosi arvokasta!

Olen myös miettinyt ja ollut vaikuttunut Tarot luennoista, energiatulkinnoista, kaikesta. Jotenkin tuntuu ylipäätään, että maailma ympärillä on alkanut taipua ja resonoida. Aivan uskomattomia sattumia käynyt. En voi kaikkia nyt luetella, mutta aivan hämmästyksissä olen ollut. Niin vahvaa symboliikkaa minulle. Sain tauluja, joissa maalattuna liljoja ja aivan kuin B soittamassa kitaraa. Tarot teemoja yllättäen täysin eri kontekstissa minulle otettu puheeksi ja tullut eteeni toistamiseen. Näin ei siis ole koskaan ennen käynyt. Ihan nyt kaksi D hahmoa menneestä elämästäni ottanut minuun yhteyttä kysyäkseen mitä kuuluu. En tiedä, mutta jotenkin tulee tunne, että jotakin taikaa täällä puutarhassa väreilee. Että maailma on enemmän kuin pintaa, kun katsoo ja kuulee puutarhasydän auki 💚

Taas pitkä höpöttely omista fiiliksistä tässä hetkessä. Kiitos ja anteeksi! K&B suhteen koen samoin, kun olette kirjoitelleet. Haikeutta, kiitollisuutta. Myös ja edelleen toiveikkuuttakin. Ennen kaikkea ehkä uteliasta odotusta. Tuntuu, että tuleva on sumuharson takana, sen näkee vain elämällä. Se miten nyt voi tässä kesässä olla = hengittää ja olla itse mahdollisimman elävänä ja elossa 🌿

Lilja 🌺💚

ja "minä rakastan sinua" kyssäri ☺
 
vierailija
En yleensä ota kantaa luentojen ulkopuolella mutta pakko nyt sanoa. En mitenkään pysty näkemään että kaksikon välit muka olisi tässä. Ihan vaan perustuen siihen, miten heidän kortit on joka luennassa linkittyny toisiinsa kuin palapeli ja heistä on todella helppo sen takia tehdä näitä yhteisluentoja. Jos heidän yhteys olisi heikko, luentojen tekeminen olisi tosi työlästä ja en varmaan olisi edes jaksanut tehdä näin monta kuin tähän mennessä olen tehny.

Oli sitten kyse tulevaisuudessa platonisesta tai romanttisesta yhteydestä, en mitenkään voi uskoa että he haluavat tai edes pystyvät pysymään lopullisesti erossa toisistaan. Kuka vaan täälläkin saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta, mutta minun silmiin tässä on ”liian isot voimat kyseessä”. 🔮
 
vierailija
En yleensä ota kantaa luentojen ulkopuolella mutta pakko nyt sanoa. En mitenkään pysty näkemään että kaksikon välit muka olisi tässä. Ihan vaan perustuen siihen, miten heidän kortit on joka luennassa linkittyny toisiinsa kuin palapeli ja heistä on todella helppo sen takia tehdä näitä yhteisluentoja. Jos heidän yhteys olisi heikko, luentojen tekeminen olisi tosi työlästä ja en varmaan olisi edes jaksanut tehdä näin monta kuin tähän mennessä olen tehny.

Oli sitten kyse tulevaisuudessa platonisesta tai romanttisesta yhteydestä, en mitenkään voi uskoa että he haluavat tai edes pystyvät pysymään lopullisesti erossa toisistaan. Kuka vaan täälläkin saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta, mutta minun silmiin tässä on ”liian isot voimat kyseessä”.
Olen kanssasi 100% samaa mieltä. Varmaan tälläkin hetkellä kirjoittelevat viestejä toisilleen 😍
 
vierailija
En yleensä ota kantaa luentojen ulkopuolella mutta pakko nyt sanoa. En mitenkään pysty näkemään että kaksikon välit muka olisi tässä. Ihan vaan perustuen siihen, miten heidän kortit on joka luennassa linkittyny toisiinsa kuin palapeli ja heistä on todella helppo sen takia tehdä näitä yhteisluentoja. Jos heidän yhteys olisi heikko, luentojen tekeminen olisi tosi työlästä ja en varmaan olisi edes jaksanut tehdä näin monta kuin tähän mennessä olen tehny.

Oli sitten kyse tulevaisuudessa platonisesta tai romanttisesta yhteydestä, en mitenkään voi uskoa että he haluavat tai edes pystyvät pysymään lopullisesti erossa toisistaan. Kuka vaan täälläkin saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta, mutta minun silmiin tässä on ”liian isot voimat kyseessä”.
Ihanaa Tarotar!!!! Kiitos.

Ja miksei olisi suuret voimat kyseessä, kun ne voimat näkyvät kuvissa ja klipeissä niin selvästi. Eivätkä vai näy, vaan vaikuttavat muihin ihmisiin, kuten useimpiin meistä. Tavalla tai toisella moni meistä peilaa näitä energioita omiin kokemuksiinsa, ja tuloksena meille itse kullekin on sitten mitä on. Mutta tarve tutkia näitä energioita ja sitä, että ne niin koskettavat näyttää olevan kova ellei ihan pakottava.

Tässä somehiljaisuudessa minua surettaa se, että pojilta vietiin nyt helppo tapa huomioida toisiaan. Tykkääminen toisen kuvasta tms. on niin helppo tapa kertoa toiselle, että ajattelin sinua ja olet mielessäni. Voi olla isompi kynnys lähettää viestiä kertoakseen vain, että ajattelee toista. Ai niin, stooreistahan voi tykätä toki ilman että muut näkee...? Eli pitänee osin perua puheensa.

Sipriina
 
vierailija
En yleensä ota kantaa luentojen ulkopuolella mutta pakko nyt sanoa. En mitenkään pysty näkemään että kaksikon välit muka olisi tässä. Ihan vaan perustuen siihen, miten heidän kortit on joka luennassa linkittyny toisiinsa kuin palapeli ja heistä on todella helppo sen takia tehdä näitä yhteisluentoja. Jos heidän yhteys olisi heikko, luentojen tekeminen olisi tosi työlästä ja en varmaan olisi edes jaksanut tehdä näin monta kuin tähän mennessä olen tehny.

Oli sitten kyse tulevaisuudessa platonisesta tai romanttisesta yhteydestä, en mitenkään voi uskoa että he haluavat tai edes pystyvät pysymään lopullisesti erossa toisistaan. Kuka vaan täälläkin saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta, mutta minun silmiin tässä on ”liian isot voimat kyseessä”.
Ihana kuulla! Ja oon itse myös näin ajatellutkin. Harvoin tapahtuu noin suuri klikkaus mikä heidän välillään on ollu, ni eihän tollasta vaan heitetä menemään :)
 
vierailija
Nyt tulee omaa napaa ja tunnevyörytystä, pahoittelut... Olin edellispäivänä katsomassa lapsuuden/varhaisnuoruuden idoleita jäähallilla, jätän sanomatta kenet ettei tule googlaamalla vastaan tässä yhteydessä mutta lemmikkieläimistä ja pojista kyse. Keski-ikäisten rauhalliset ja todella itkettävän ihanat kokoontumisajot. Niin paljon mennyttä elämää, niin ihania sävelmiä, tuttuja ja rakkaita joka sielun sopukalla. Duon mystinen suhde ja identiteetti, jota eivät koskaan ole avanneet mutta joka resonoi heistä joka solulla.

Se vastakohta joka näissä nyt nuoruuden vimmassa ja kiihkossa loistavissa omaa uraansa takovien ja oman flamboyantin mutta androgyynin elämänsä jo pitkälle eläneiden artistien välillä on, kuvaa ihan kaikkea mahdollista tunnetta, mitä olen tähän laivaan lastannut. Sanomatta selvää että taas mennään tunteella ja isosti enkä tiedä mitä hamuilen, omaa kaukana vastarannalle hiipunutta nuoruutta ja jotain utuista epämääräistä toteutumatonta toivetta täyttymyksestä kai. Niin hirvittävän haikeaa kaikki.

🌙💜
 
vierailija
Hei puutarhurit!
Ihania tekstejä, pohdintoja, ficcejä, luentaa olette kirjoittaneet

Olen ollut omassa elämässäni nyt tiiviisti, kesäohjelma pitänyt ulkomaailmassa kiinni. Ehkä hyvä näin, tapahtui selvästi vieroittumista kun mieli fokusoitui toisaalle muihin minulle tärkeisiin asioihin. Ihana ollut nyt lukea kaikkea.

Luulen, että sain vieroitushoidossa itse vähän lintuperspektiiviä puutarhan yllä. Olen miettinyt itseäni, kaiken mieltä ja merkitystä. Omaa kompassia myös. Että mitä voisin kaikesta tästä puutarhalaivan uumeniin uppoutumisesta ymmärtää, mitä itse oikeasti kaipaan ja haluan, tarvitsen elämääni. Kaiken tasapainoakin olen miettinyt. Että ei olisi liikaa vain jotakin, kuten arjen uumeniin itsensä hukkaamista tai hullua K&B happening riippuvuutta Vaan ennemminkin tilaa ja vaihtoehtoja. Minulle hyväksi olisi selvästikin se, koittaisin oikeasti kuulla itseäni enemmän. Pysähtyisin oikeasti useinkin kuulemaan niitä syviä virtoja, joita tässä laivassa olemme yhdessä koskettaneet. Tämä yhteinen reflektointi on kyllä ollut tosi arvokasta!

Olen myös miettinyt ja ollut vaikuttunut Tarot luennoista, energiatulkinnoista, kaikesta. Jotenkin tuntuu ylipäätään, että maailma ympärillä on alkanut taipua ja resonoida. Aivan uskomattomia sattumia käynyt. En voi kaikkia nyt luetella, mutta aivan hämmästyksissä olen ollut. Niin vahvaa symboliikkaa minulle. Sain tauluja, joissa maalattuna liljoja ja aivan kuin B soittamassa kitaraa. Tarot teemoja yllättäen täysin eri kontekstissa minulle otettu puheeksi ja tullut eteeni toistamiseen. Näin ei siis ole koskaan ennen käynyt. Ihan nyt kaksi D hahmoa menneestä elämästäni ottanut minuun yhteyttä kysyäkseen mitä kuuluu. En tiedä, mutta jotenkin tulee tunne, että jotakin taikaa täällä puutarhassa väreilee. Että maailma on enemmän kuin pintaa, kun katsoo ja kuulee puutarhasydän auki

Taas pitkä höpöttely omista fiiliksistä tässä hetkessä. Kiitos ja anteeksi! K&B suhteen koen samoin, kun olette kirjoitelleet. Haikeutta, kiitollisuutta. Myös ja edelleen toiveikkuuttakin. Ennen kaikkea ehkä uteliasta odotusta. Tuntuu, että tuleva on sumuharson takana, sen näkee vain elämällä. Se miten nyt voi tässä kesässä olla = hengittää ja olla itse mahdollisimman elävänä ja elossa

Lilja

ja "minä rakastan sinua" kyssäri
Kiitos Lilja ihanasta viestistä ja mahtavaa että vaikuttaa siltä että olet päässyt shippilaivalla johonkin ytimeen niin itsesi kuin universumin kanssa. Siltä se ainakin kuulostaa. Luen vielä ajatuksella uudelleen viestisi, se on jotain mistä minun pitää ammentaa jotain omaan elämään. Kiitos.

🌙💜
 
vierailija
Olen vähän päässyt eteenpäin, mutta välillä putoan totaalisesti johonkin aukkoon, josta taas räpiköin eteenpäin. Käyn lukemassa näitä ketjuja, mutta vähän myös skippailen, jotta oma fiilis pysyy positiivisena. Näin juuri sen B:n Let's fall in love for the night -pätkän, ja putosin taas. Fiilistelen myös täysin JO musiikkia, mikä on ihana asia, ja Suomen keikkoja odotan innolla. Onhan tämä kokonaisuutena ihan järjetön ilmiö, saanut ihmiset sekaisin, ja ilmiö jatkuu edelleen. Täytyy olla jotain universumin johdatusta.
 
vierailija
"Putoaminen johonkin aukkoon" kuulostaa ihan tutulta 😄 Ja sieltä aukosta käsin täytyy aina välillä pinnistellä pinnalle osallistuakseen normaaliin elämään. Ihan kuin eläisi jossain rinnakkaistodellisuudessa. Kuinka moni on kehdannut puhua tästä matkasta jollekin ulkopuoliselle? Minä en 😳. Koska tällaista ei vaan tapahdu kaltaiselleni ihmiselle 🤷🏻‍♀️ Olen ladannut vaikka mitä sovelluksia seuratakseni viimeisimmät käänteet aiheesta, tarot-kortit, energiahoidot, manifestoinnit - kaikki tuo tuntuu aivan luontevalta. Siis täällä rinnakkaistodellisuudessa.
Työkaverille ainoastaan varovasti mainitsin "jääneeni vähän koukkuun", kun oli puhetta Käärijästä. Että silleen 😅
Mutta eipä silti, mielelläni olen tätä matkaa kuitenkin tehnyt ja sehän vaan tuntuu jatkuvan ❤
 
vierailija
"Putoaminen johonkin aukkoon" kuulostaa ihan tutulta Ja sieltä aukosta käsin täytyy aina välillä pinnistellä pinnalle osallistuakseen normaaliin elämään. Ihan kuin eläisi jossain rinnakkaistodellisuudessa. Kuinka moni on kehdannut puhua tästä matkasta jollekin ulkopuoliselle? Minä en . Koska tällaista ei vaan tapahdu kaltaiselleni ihmiselle Olen ladannut vaikka mitä sovelluksia seuratakseni viimeisimmät käänteet aiheesta, tarot-kortit, energiahoidot, manifestoinnit - kaikki tuo tuntuu aivan luontevalta. Siis täällä rinnakkaistodellisuudessa.
Työkaverille ainoastaan varovasti mainitsin "jääneeni vähän koukkuun", kun oli puhetta Käärijästä. Että silleen
Mutta eipä silti, mielelläni olen tätä matkaa kuitenkin tehnyt ja sehän vaan tuntuu jatkuvan
Parille kaverille oon maininnu meneväni Jokerien keikalle ja et haluisin mahollisimman pian Käärijän keikalle. Muusta en oo todellakaan kehdannut puhua :D Pitäis varmaan ihan hölmönä jos kuulis et joka päivä käyn täällä ja vauvalla, tallentelen linkkejä ja sit vielä kaiken päälle ne luetut fanficit, joissa on hyvin seksuaalinen meininki :D
 
vierailija
"Putoaminen johonkin aukkoon" kuulostaa ihan tutulta Ja sieltä aukosta käsin täytyy aina välillä pinnistellä pinnalle osallistuakseen normaaliin elämään. Ihan kuin eläisi jossain rinnakkaistodellisuudessa. Kuinka moni on kehdannut puhua tästä matkasta jollekin ulkopuoliselle? Minä en . Koska tällaista ei vaan tapahdu kaltaiselleni ihmiselle Olen ladannut vaikka mitä sovelluksia seuratakseni viimeisimmät käänteet aiheesta, tarot-kortit, energiahoidot, manifestoinnit - kaikki tuo tuntuu aivan luontevalta. Siis täällä rinnakkaistodellisuudessa.
Työkaverille ainoastaan varovasti mainitsin "jääneeni vähän koukkuun", kun oli puhetta Käärijästä. Että silleen
Mutta eipä silti, mielelläni olen tätä matkaa kuitenkin tehnyt ja sehän vaan tuntuu jatkuvan
Minä olen kertonut hyvälle ystävälleni, jonka kanssa muutenkin olemme hörhöjä yhdessä. Näytin hänelle pari videota, ja hän kyllä tajusi heti, mitkä energiat niissä minua puhuttelevat. Hän on myös luvannut lähteä kanssani JO:n keikalle, joko Sloveniaan tai sitten täällä meidän kotimaassamme. Kerroin myös muista puutarhureista. Mutta eipä niitä muita oikein olisi, joille haluaisin kertoa.

Sipriina
 
vierailija
Hei taas! Tein siis teiän toiveiden mukaisesti ensin luennan Are you - illasta.

> Kysyin ensimmäiseksi mitä tuona iltana tapahtui Jeren näkökulmasta. Ensimmäiseksi nostin Sauvojen 7, jonka kuvassa on yksi henkilö joka päättäväisesti kannattelee seitsemää sauvaa. Kuva itseasiassa kiteyttää hyvin kortin tarkoituksen - paineista huolimatta henkilö pysyy päättäväisesti omalla paikallaan eikä hievahda mihinkään. "In a general context, the Seven of Wands represents opposing, standing up for what you believe in, fighting your corner and holding your own. It signifies taking the high road, maintaining control and being strong willed."

Jatko-kortiksi nostin Rakastavaiset käänteisenä. Oikeinpäin nostettuna kortti edustaisi nimensä mukaisesti ja hyvin suoraviivaisesti rakastavaisia ja parisuhdetta, mutta käänteisenä Rakastavaiset tarkoittaa hyvin ristiriitaisia, vahvoja tunteita jotain toista, mutta myös henkilöä itseään kohtaan. "The Lovers reversed can point to both inner and outer conflicts that you are dealing with. You may be feeling uncertain of the direction your life is going in. There may be objections from other parties; family, other suitors, friends that oppose the two of you being together. Despite all these factors, you may be filled with confidence that this is the right thing to do."

Joten kun nämä kortit yhdistää, tulee vahvasti sellainen kuva, että Jereä on jollain tavalla neuvottu hänen ja Bojanin välien suhteen, oli ne sitten platoniset tai romanttiset. Mutta Sauvojen 7 osoittaa, että tuohon aikaan Jere ei ole välittänyt muiden sanomisista vaan hän on vahvasti pitänyt oman päänsä ja Rakastavaiset kortti osoittaa, että ristiriitaisista tunteista ja olosuhteista huolimatta hän on mennyt enemmän tunteidensa eikä järkensä mukana. Tämä oli itseasiassa minulle vähän yllättävä korttien yhdistelmä, koska viime aikojen kortit osoittavat Jeren taipuvan muiden ihmisten mielipiteiden alla, mutta ainakin tuona iltana hän on ollut hyvin varma omista mielipiteistään, eikä ole antanut periksi.

> Seuraavaksi kysyin saman kysymyksen, mutta Bojanin näkökulmasta. Ensimmäiseksi kortiksi tuli Taikuri, joka edustaa "nyt on oikea hetki / nyt tai ei koskaan" - mielentilaa ja kohtaloa. "When you get the Magician in your reading, it might mean that it's time to tap into your full potential without hesitation. It might be in your new job, new business venture, a new love or something else. It shows that the time to take action is now and any signs of holding back would mean missing the opportunity of becoming the best version of yourself."

Jatko-kortiksi nostin Miekkojen Ritarin. Kaikki Ritarit edustaa impulsiivisuutta ja intoa, mutta Miekkojen Ritari on kaikkein uhkarohkein ja jääräpäisin kaikista Ritareista. "Once the knight of swords sets forth towards his goals, there is absolutely no stopping him. He doesn’t see - and he doesn’t care - about any challenges. He may charge forth into a very dangerous territory without preparation or actual foresight, and this could lead him to great danger."

Joten kun kortit yhdistää, välittyy melkein sama viesti kuin Jerenkin korteista: Bojan on ollut varma mitä hän haluaa ja muiden mielipiteillä ei ole väliä, mennään enemmän tunteiden kuin järjen vietävänä. En nyt voi sanoa että nämä kortit edustaisi sata varmaksi sitä, että heidän välillä olisi tapahtunut vaikka jotain seksuaalista. Mutta on hyvin erikoista miten molemmille tuli kyseisestä illasta kortit joissa kuvaillaan miten heitä ollaan yritetty jollain tavalla pitää erillään, mutta molemmat on päättäväisesti pysyneet omassa kannassaan. Voihan ehkä olla, että heidän lähipiiri on nähnyt heidän yhdessäolonsa huonona jostain muistakin syistä kuin romanttisista, mutta molempien kortit kuvastaa selkeästi samanlaista "haluamme viettää aikaa yhdessä ja muista viis" - energiaa.

> Päätin vielä tehdä jatko kysymykseksi molempien tunnelmat seuraavana päivänä. Toivoin tämän kysymyksen vähän selventävän kummankin mielenmaisemaa.
Jerelle tuli ensimmäiseksi Aurinko kortti, mikä on ehkä Tarotin helpoin ja yksinkertaisin kortti. Se aina edustaa iloa, energiaa, positiivisuutta, huoletonta asennetta, tällä kortilla ei ole mitään piiloviestejä.

Seuraavaksi nostin Ylipapin käänteisenä. Oikeinpäin kortti edustaisi hyvin vanhanaikaista näkökantaa asioihin, konservatismia. Mutta väärinpäin kortti edustaa nimenomaan kapinahenkeä. "When The Hierophant Tarot appears reversed it is time to break with convention. You will want to change traditional structure, social norms and rigid rules. Those close to you may not understand this need to challenge the established way of doing things and may be completely against it but you will feel compelled to think for yourself and throw away the rule book."

Joten Jere on tuntunut ajattelevan "teen mitä haluan" tyylillä niin Bojanin kuin itsensäkin suhteen (varmasti myös työnsä / euroviisujen suhteen) ja näistä korteista huokuu onnellisen huoleton energia. Mutta on pakko kuitenkin todeta, että näistä kumpikaan ei ole ns pysyviä kortteja vaan enemmän ailahtelevaisia, "tässä ja nyt" henkisiä kortteja. Eli en koe, että Jere olisi näiden korttien perusteella vaikka sitoutunut mihinkään, mikään ei varsinaisesti ole pysyvästi muuttunut, hän on vain tuossa hetkessä ollut hyvin onnellinen ja kapinahenkinen.

> Bojanille nostin ensimmäiseksi kortiksi Narri käänteisenä. Oikeinpäin kortti edustaa lapsekasta ja villiä menoa, hauskanpitoa, mutta käänteisenä tilanne on päinvastoin ja henkilöstä tuntuu että tilanne ei ole hänelle enää hauska tai huoleton. "What am I getting myself into? In your attempt to live ‘in the moment’ and be spontaneous and adventurous, you may do so in total disregard of the consequences of your actions and engaging in activities that put yourself at risk."

Seuraavana Bojanille tulikin Kuppien 2, mikä vastaa täydellisesti siihen miksi tilanne on muuttunut Bojanin mielestä liian vakavaksi. Kuppien 2 avainsanat on: Falling in love, unified love, partnership, mutual attraction. Vähän samalla tavalla kuin Aurinko kortti on hyvin yksinkertainen viestissään, samoin on myös Kuppien 2, joka on rakastumisen kortti. Kuvanakin on kaksi henkilöä jotka vaihtaa kuppeja toistensa kanssa. Joten kun kortit yhdistää, tulee vahvasti viesti, että syystä tai toisesta, tuona iltana / yönä Bojan on tajunnut, että hänelle kyseessä ei olekaan pelkkä huoleton ja hölmö seikkailu, vaan hänellä on oikeat tunteet pelissä, ja seuraavana päivänä tämä oivallus on alkanut käänteisen Narri kortin mukaisesti huolestuttamaan ja pelottamaan häntä.

Kiitos muuten vielä kaikille jotka oli laittanu videoita kyseisistä päivistä luennan avuksi!
Mulle tuli tästä luennasta se vaikutelma, että se, jonka aloitteesta enemmän on jotain tapahtunut, olisi Bojan. (Kortti Bojanille: ”Jatko-kortiksi nostin Miekkojen Ritarin. Kaikki Ritarit edustaa impulsiivisuutta ja intoa, mutta Miekkojen Ritari on kaikkein uhkarohkein ja jääräpäisin kaikista Ritareista.”)
Emmehän voi tätä tietää ja itse olen niin puusilmä ihmissuhteiden kanssa, etten pysty päättelemään heistä, että jos jotain olisi tapahtunut, kumpi olisi ensin vienyt tilanteen ”tapahtumaan”.
Voihan olla (nyt siis täysin omaa mutuiluani ja spekulointiani) että K on käyttänyt illan mittaan enenevässä määrin viehätysvoimaansa Bojaniin ja lopulta Bojanin pato on murtunut ja hän on antanut Jerelle jotain. . . jotain, mikä hihitytti ja hymyilytti molempia seuraavana päivänä. : )
Mielenkiintoista, mielenkiintoista.
 
vierailija
Minulla tietää aika moni kaveri, että kuuntelen Jokereita ja muutama myös Käärijä-diggauksesta, mutta kukaan ei ole viisuihmisiä, niin ei ole tietääkseni laskenut yhteen yksi plus yksi. Varsinaisesta fanituksesta en ole puhunut, mutta muutamalle sanoin että kirjoitin jotain pitkää tekstiä jota en linkkaa kellekään tutulle, ja siitä ei liene mahdotonta päätellä mistä on kyse.

- Joymuffin
 
vierailija
Mä en ole oikeastaan halunnut kertoa kellekään. Tuntuu tärkeältä että tämä on mun oma juttu, tällä levelillä siis missä täällä risteilyalus töyssyjä kyntää. On viisuhenkistä seuraa keikoille mutta edes he eivät tiedä mitä sisälläni myllertää. Tuntuu että tämä on joku sisäinen prosessi mikä on vaan pakko käydä läpi ilman että siihen tulee mitään sivuääniä. Vaikea selittää. Siksikin tämä palsta on niin tärkeä itselleni ja tulee paljon kirjoitettua.

🌙💜
 
vierailija
Ihana video! Tuo olis hyvä kaikkien vauvapalstalaisten loukkaantujienkin nähdä...
Aaarrgght, kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä että se puhuu. Kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä, että hän on omintakeinen. Eihän tuossa klipissä ollutkaan mitään ikäviä puheita ja ikävästi kuulijoita tökkivää. Jos ois ollutkin KOKO AJAN tuollaista ilman mitään tyhmiä muka-rousteja niin kaikkihan (tai ainakin suurin osa) ois ihan hyvillään.
 
vierailija
Aaarrgght, kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä että se puhuu. Kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä, että hän on omintakeinen. Eihän tuossa klipissä ollutkaan mitään ikäviä puheita ja ikävästi kuulijoita tökkivää. Jos ois ollutkin KOKO AJAN tuollaista ilman mitään tyhmiä muka-rousteja niin kaikkihan (tai ainakin suurin osa) ois ihan hyvillään.
Pointtinahan tuossa olikin se, että K nimenomaan puhuu loukkaantujista ja siitä, ettei mitään saisi enää sanoa... Eli just siitä, että hänen pitäisi varoa, mitä puhuu, kun aina joku voi loukkaantua. Koko tässä tähän liittyvässä keskustelussa oon ihmetellyt, eikö ihmiset oo ollenkaan nähneet stand-up-komediaa, esim ihan tv:stä, josta sitä on tullut muistaakseni neloselta. Siis kun stand-up-koomikothan heittelee just yleisölle, huom, siis yleisössä istuvista ihmisistä, esim. heidän ulkonästään, iästään jne, kaikenlaista roastausta. Koomikoista Sami Hedberg tulee ekana mieleen, joka roastaa myös yleisöä, mutta myös monet muut. Käärijä itse asiassa vetää aika hyvää stand-uppia välispiikeissään.
 
vierailija
Aaarrgght, kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä että se puhuu. Kukaan ei ole kritisoinut K:ta siitä, että hän on omintakeinen. Eihän tuossa klipissä ollutkaan mitään ikäviä puheita ja ikävästi kuulijoita tökkivää. Jos ois ollutkin KOKO AJAN tuollaista ilman mitään tyhmiä muka-rousteja niin kaikkihan (tai ainakin suurin osa) ois ihan hyvillään.
Mielensäpahoittajat nyt ottaa kaikesta itteensä 😅 toivottavasti J ei muuta linjaansa herkkisten takia. Mua hän saisi ainakin roustata ihan miten lystää, oisin vaan otettu siitä 💚
 
vierailija
Mä en ole oikeastaan halunnut kertoa kellekään. Tuntuu tärkeältä että tämä on mun oma juttu, tällä levelillä siis missä täällä risteilyalus töyssyjä kyntää. On viisuhenkistä seuraa keikoille mutta edes he eivät tiedä mitä sisälläni myllertää. Tuntuu että tämä on joku sisäinen prosessi mikä on vaan pakko käydä läpi ilman että siihen tulee mitään sivuääniä. Vaikea selittää. Siksikin tämä palsta on niin tärkeä itselleni ja tulee paljon kirjoitettua.
Mulla sama, en ole edes halunnut kertoa kellekään tästä 😀 tää on mulle just kiva oma harrastus jonka voi jakaa täällä anonyymisti teiän kanssa ja se riittää. Olisi jotenki liikaa jos vetäisin tän mukaan muuhunkin elämässäni.
 
vierailija
Pointtinahan tuossa olikin se, että K nimenomaan puhuu loukkaantujista ja siitä, ettei mitään saisi enää sanoa... Eli just siitä, että hänen pitäisi varoa, mitä puhuu, kun aina joku voi loukkaantua. Koko tässä tähän liittyvässä keskustelussa oon ihmetellyt, eikö ihmiset oo ollenkaan nähneet stand-up-komediaa, esim ihan tv:stä, josta sitä on tullut muistaakseni neloselta. Siis kun stand-up-koomikothan heittelee just yleisölle, huom, siis yleisössä istuvista ihmisistä, esim. heidän ulkonästään, iästään jne, kaikenlaista roastausta. Koomikoista Sami Hedberg tulee ekana mieleen, joka roastaa myös yleisöä, mutta myös monet muut. Käärijä itse asiassa vetää aika hyvää stand-uppia välispiikeissään.
No näinhän mäkin olen ymmärtänyt ja onneksi pääsen kohta itse arvioimaan keikan livenä 😍 Ja sitä paitsi hesarihan kirjoitti keväällä näin: "Varsinkin keikan ensimmäiset 20 minuuttia olivat vastaansanomattoman hauskaa show'ta. Käärijässä on stand-up koomikon vikaa, ja hän onnistui puhuttelemaan yleisöä yhtä lailla yhtäkkisen suosion häkellyttämänä vantaalaisjäbänä kuin oman asemansa jo tunnistaneena viihdyttäjänä.20.5.2023"
 
vierailija
Eikäs sulle kerran jo aiemmin asiasta huomautettu, kun joku vauva.fi:ssä oli kiinnittäny outoon menoon täällä huomiota. Uudestaan vaan tuntuu sairaalakamaa tulevan.

Eikä se ole mitään mielen "pahoittamista" vaan rajaviiva, jonka pitäisi olla harvinaisen luonnollinen ja selvä jokaiselle henkisesti täysikasvuiselle ihmiselle.
Haloo, nyt kannattaisi katsoa peiliin. Eiköhän ennemmin aikuinen pysty jonkun sairaalatarinan, josta täysin hyvin tietää, ettei se ole totta, kestämään? Lisäksi sinä luot tänne pahaa mieltä olettamalla, että Enid olisi saanut aiemmin asiasta palautetta, mutta hän muka haluaisi jatkaa vain sinun herkän mielesi häiritsemistä! Mites ystävällistä tuollainen on?
Itse olen lukenut lähes kaikki molempien ketjujen kommentit ja silti on varmasti jäänyt välillä välistä 5-20 sivua Vauvallakin, enkä ole missään minäkään nähnyt tuollaista pyyntöä. Jos vielä ihminen käy täysipäiväisesti töissä ei takuulla ole lukenut kuin murto-osan näistä, ja ehkei Vauvalta ollenkaan! Ei ehkä kannata olettaa, että toisella palstalla olleita pyyntöjä luettaisiin täälläkin.
 
vierailija
Mulle tuli tästä luennasta se vaikutelma, että se, jonka aloitteesta enemmän on jotain tapahtunut, olisi Bojan. (Kortti Bojanille: ”Jatko-kortiksi nostin Miekkojen Ritarin. Kaikki Ritarit edustaa impulsiivisuutta ja intoa, mutta Miekkojen Ritari on kaikkein uhkarohkein ja jääräpäisin kaikista Ritareista.”)
Emmehän voi tätä tietää ja itse olen niin puusilmä ihmissuhteiden kanssa, etten pysty päättelemään heistä, että jos jotain olisi tapahtunut, kumpi olisi ensin vienyt tilanteen ”tapahtumaan”.
Voihan olla (nyt siis täysin omaa mutuiluani ja spekulointiani) että K on käyttänyt illan mittaan enenevässä määrin viehätysvoimaansa Bojaniin ja lopulta Bojanin pato on murtunut ja hän on antanut Jerelle jotain. . . jotain, mikä hihitytti ja hymyilytti molempia seuraavana päivänä. : )
Mielenkiintoista, mielenkiintoista.
Toi on itseasiassa toistuva teema mun luennoissa, että Bojan on aloitteentekijä ja Jere on passiivisempi. Kaikki luennat kokonaisuutena antaa Bojanista tosi päättäväisen (ja jääräpäisenkin) kuvan ja itse en näe heidän välejään sellasena että Jere olisi macho joka vie Bojania mennen tullen. Vaikka Bojanilla näyttäisi olevan enemmän, tai ainakin selkeämmät, romanttiset tunteet kuin Jerellä se ei tee hänestä heittopussia. Olen tänään enemmän paikalla vastaamassa kysymyksiin kuin normaalisti koska kerrankin on vähän omaa aikaa 😀 🔮
 
vierailija
Eli sulle on liikaa vaadittu, että ficcien alkuun laitettaisiin sisältövaroitukset, et ne jotka ei halua lukea tietyn aiheisia ficcejä voi ne skipata? Näinhän myös AO3 toimii, täällä niitä ei ole aikaisemmin tarvittu, koska ficit on pääsääntöisesti olleet melko leppoista tavaraa.
Niin oli tuokin ficci, eikä kukaan ole vastustanut alkuun laitettavia tunnistussanoja!
 

Yhteistyössä