Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa kaikki ja kiitos viesteistä ja pohdinnoista ja tarinoista ja luennasta. Kouraisi kauheasti tuo B tilanne jos on mennyt noin kuin luennassa. Kiitos Tarottarelle. Ja kyllä se siltä tosiaan näytti että on mennyt, tunteita on tullut mukaan ja todellisuus on ehkä alkanut kuikuilla mukaan jo.

Katsoin äsken pitkän pätkän viisuaikaista liveä, jossa tanssijat vastasivat kysymyksiin. Sen missä K höpöttää carpe diem koko ajan. Voi että miten haikealta tuntuu tuo aika. K näyttää upealta meikissä.

Ei mulla oikeastaan ole mitään uutta sanottavaa muuta kuin se että tämä paikka on edelleen mulle henkireikä, ja tarkoitan tätä koko ilmiötä ja K:ta ja B:tä ja Jokereita yhdessä ja erikseen. Häärijäkin nyt sopassa vielä kivoine vastauksineen ja B viittauksineen. Ja tarkoitan erittäin isosti tätä palstaa ja teitä kaikkia. Luin Vauvaa ja tuli aivan kaamea olo siitä kaikesta, mitä siellä on. Miksi noin kauheaa tekstiä pitää syytää. Miten tämä meni tällaiseksi?

Myönnän, en pidä kaikesta K somesisällöstä ja huolta oon kantanut hänen jaksamisestaan mikä läikkyy jonkinlaisena kontrollin hämärtymisenä - eikä se kontrolli vahvaa tunnetusti ole ollut aiemminkaan, heh, mikä on ollut osa viehätystä. Nyt oli kaksi tosi kivaa päivitystä, viisuaikainen hauska klippi mitä uskon että monet haluavat nähdä ja ihana edustava kuva tältä kesältä. Jos tällaisena pysyy, uskon ettei K:lla ole hätäpäivää. Toivon että oudon matalaenerginen ja latistava voiiiir v**ttu -hahmo unohdetaan pikaisesti. Sitä mun tekee tosi pahaa katsoa.

Kontrasti on kieltämättä massiivinen Lontoossa perhostelevaan B:hen. Olen onnellinen että hän ainakin vaikuttaa onnelliselta ja kepeältä rankan kevään vastapainoksi. Kauniita nuoria ihmisiä kepeissä oloissaan. Jotenkin korostuu se oma keski-ikä ja kuinka tuosta samanlaisesta liihottelusta tuntuu olevan vain hetki ja toisaalta ihmiselämä. Samaan aikaan kuilu näyttää vaan kasvavan todellisuuksien välillä. Haluaisin niin kovasti myös K:n kokeilemaan rajojaan ja kasvamaan artistina mukavuusrajojen ulkopuolella. Kunpa jokin Euroopan-esiintyminen pian toteutuisi.

Kauniita unia kaikille,
T. joka luopui kirjautumisesta ja palasi tähän allekirjoitussysteemiin.
Mun mielestä Käärijässä parasta on se, että siitä ei ikinä tiedä mitä saadaan. Ja se, että häpeilemättä tekee omaa juttuaan sanottiin mitä tahansa. On jotenkin ihanan raikasta verrattuna moniin muihin artisteihin, joilla tosi siloiteltu julkisuuskuva. Vauvaa lukiessa tulee itselle vaan mieleen, että minkähänlaisen Käärijän ne oikein haluais? Sellasen, josta vietäisiin kaikki oikea särmä pois ettei vaan kukaan loukkaannu?

Toisaalta ymmärrän, että monet haluaisi vain sen höpsöttelevän viisukäärijän, mutta tämä meininki mitä nyt nähdään on sitä samaa, mitä se oli ennenkin viisuja. Ja tulee varmaan olemaan jatkossakin. Kyllä siellä edelleen höpsöjäkin juttuja on, enkä siis näe että "viisukäärijä" oli jotenkin feikattu hahmo.

Mulle kelpaa Käärijän kaikki puolet, se tekee siitä mielenkiintoisen. Rajan vedän tottakai siinä kohtaa, jos suusta alkaa tulla jotain ihmisryhmiä oikeasti loukkaavaa settiä (mitä kyllä epäilen tapahtuvaksi).
 
vierailija
Jodelissa kommentti, jonka mukaan joku kv-fani olisi Luke Blackin konsertissa näyttänyt Bojanille kädessään olevaa Käärijä-tatuointia ja Bojan oli ottanut tästä kuvan ja lähettänyt Käärijälle (Käärijän reaktio oli ollut what the fuck 😄). Tän tarinan todenmukaisuus toki on vähän mitä on (ehkä tähän joku lähdekin vielä tulee), mut ainakin shippimielessä voidaan varmaan jo iloita sitä, et yhteydet tosiaan kyllä käyvät K ja B välillä vaikkei niitä julkisesti mihinkään näy.
 
vierailija
Jodelissa kommentti, jonka mukaan joku kv-fani olisi Luke Blackin konsertissa näyttänyt Bojanille kädessään olevaa Käärijä-tatuointia ja Bojan oli ottanut tästä kuvan ja lähettänyt Käärijälle (Käärijän reaktio oli ollut what the fuck ). Tän tarinan todenmukaisuus toki on vähän mitä on (ehkä tähän joku lähdekin vielä tulee), mut ainakin shippimielessä voidaan varmaan jo iloita sitä, et yhteydet tosiaan kyllä käyvät K ja B välillä vaikkei niitä julkisesti mihinkään näy.
ainakin voidaan hengähtää olla panikoimatta välien menetyksestä
 
vierailija
Tuli nyt randomisti näin yön tunteina mieleen että onkohan B kivaa kun se on kerrankin jotai pidempi K'n kanssa :D kun kattelee vaan noita sen hengailuja nyt viisu kavereiden kanssa niin ne on kaikki sitä pidempiä, hollannin tyttökin on vähintään saman pitunen
 
vierailija
Jodelissa kommentti, jonka mukaan joku kv-fani olisi Luke Blackin konsertissa näyttänyt Bojanille kädessään olevaa Käärijä-tatuointia ja Bojan oli ottanut tästä kuvan ja lähettänyt Käärijälle (Käärijän reaktio oli ollut what the fuck ). Tän tarinan todenmukaisuus toki on vähän mitä on (ehkä tähän joku lähdekin vielä tulee), mut ainakin shippimielessä voidaan varmaan jo iloita sitä, et yhteydet tosiaan kyllä käyvät K ja B välillä vaikkei niitä julkisesti mihinkään näy.
Ihana, mutta kuulostaa kyllä keksityltä. Mistä tuon K n kommentin olisi saanut tietää.😄
 
vierailija
Hyvää prideä! Fanficci valmiina, kiitos ja anteeksi. https://archiveofourown.org/works/48267502/chapters/121727323 Tässä selviää mm. mihin Bojan hukkui viisufinaalin jälkeen, kenen idea oli Bojan-possujuna, ja miksei prinssiä nähty Rautalammilla. Törmätään myös joihinkin puutarhaketjuista tuttuihin asioihin kuten Loverpool, ei-Bojan, ruusut ja Bojanic Gardenkin saattaa tulla vastaan. (Tyttiskin on kuvioissa, mutta tämä ei ole M, vaan nimetön ja kasvoton pahvihahmo, plot device, jota ei myöskään dissata millään tavoin.) Itseäni hauskuutti myös, millaiseen kontekstiin sijoitin are youn. Seksiä tässä ei ole, vaikka välillä meno onkin muuten kuumaa, mutta enemmän kyllä herkkää ja liikkistä menoa etenkin loppua kohti.

Jos et ehdi/jaksa lukea näin pitkää, niin se toiminee hyvin myös ilman 1. lukua.

Jättäkää pliis kudosta AO3:ssa (ei vaadi tunnuksia) jos piditte.
Miksi tämä oli englanniksi???? Miksei ole suomeksi? Kaikki hoenovaraisimpien vivahteiden esiin saanti ym toimii todella huonosti vieraalla kielellä itselle.
 
vierailija
Tuli muuten mieleen että eikö siis vauvan puolella saa mainita tätä ketjua? Kun huomasin ettei vissiin osa siellä edes tiedä tästä mitään
Tietenkin saa mainita. Eikä täällä olijatkaan sitä voi kieltää, tämä on julkinen keskustelupalsta, joka on avoin kaikille. Jos ette kestä sitä, niin suosittelen opettelemaan. Mutta en itse usko, että tästä vinkkaaminen Vauvalla tulee tekemään tänne sen suurempaa pahaa, siellä voi olla ihmisiä, jotka kaipaavat vähän tämän ketjun ”silkkisempää” menoa. Ei saa olla itsekäs, vaan pitää toivottaa muutkin joukkoon hyvillä mielin!
 
vierailija
Miksi tämä oli englanniksi???? Miksei ole suomeksi? Kaikki hoenovaraisimpien vivahteiden esiin saanti ym toimii todella huonosti vieraalla kielellä itselle.
Koska englanniksi on enemmän lukijoita ja itse kirjoitan sujuvasti englantia. Valitettavasti se jättää joitain suomalaisia lukijoita ulkopuolelle, mutta jos se olisi suomeksi, silloin jäisi enemmän enkkulukijoita ulos...

- Joymuffin
 
vierailija
Yksi pyyntö ficcien kirjoittajille, älkää kiltit pliis sijoittako ketään sairaalaan tai mihinkään onnettomuksiin jne, kun kyse on ihan oikeista ihmisistä, ja tuollainen vakavien tilanteiden maalailu ei vaan tunnu hyvältä... Sori tästä, älkää ottako henkilökohtaisesti, olette kaikki lahjakkaita kirjoittajia, mutta itse vaan vetäisin rajan tuohon.
Olen samaa mieltä. Vaikka ne on fiktiota, niin tuollaiset fantasiat tuntuvat sairailta. Pistäkää ne vaikka ao3:seen, eivät sovi tällä palstalle. Noihin kirjoituksiin on myös helppo tarttua ja sillä tavoin saada shippaajat näyttäytymään huonossa valossa.
 
vierailija
Energiamamma tässä. Luin Tarotit kiinnostuksella, suurkiitos! Sitten kysymys sinulle.

Olen jatkanut energiatyöskentelyä Jeren kanssaan etänä, kun hänen kurkussaan nököttää valtava blokki kuin Kiinan muuri, eli jotain tärkeää ei saa sanottua tai jokin iso tarve jää ilmaisematta. Tämä voisi liittyä tyttöystävään, Boitsuun, Käärijyyteen (esim. uupuu keikkamäärän alla tai joku muu on tosi huonosti) tai ehkä joku asia, joka voi päteä useampaan ihmissuhteeseen. Kysyin energiamentoriltani neuvoa, kun tuo tuntuu niin läpitunkemattomalta ja hän sanoi, että jos et pysty kysymään henkilöltä itseltään, niin sitten anna tilaa.

Jaksaisikohan kollegani Tarotmamma jossain vaiheessa ehtiessään yrittää selvittää, mitä se on mitä Jere ei saa sanottua, jos se on Taroteilla mahdollista? Varmaan oikea tunnelma luentaan löytyisi jostain tuoreesta videosta jossa Jere puhuu, varsinkin kun uskon, että Jeren monien mielestä turhaksi tölvinnäksi viime aikoina yltyneet välispiikit voisivat olla mitä ovat tämän saman ongelman takia.
 
vierailija
Tietenkin saa mainita. Eikä täällä olijatkaan sitä voi kieltää, tämä on julkinen keskustelupalsta, joka on avoin kaikille. Jos ette kestä sitä, niin suosittelen opettelemaan. Mutta en itse usko, että tästä vinkkaaminen Vauvalla tulee tekemään tänne sen suurempaa pahaa, siellä voi olla ihmisiä, jotka kaipaavat vähän tämän ketjun ”silkkisempää” menoa. Ei saa olla itsekäs, vaan pitää toivottaa muutkin joukkoon hyvillä mielin!
Eiköhän siellä jo kaikki tiedä tämän ketjun. Ongelma on siinä, että moni shippaaja on jo jättänyt laivan. Moni varmasti lukee edelleen toisten kirjoituksia, mutta eivät osallistu niihin.
 
vierailija
Pahoittelen kun ficcini toi pahaa mieltä, lupaan etten enää kirjoita vastaavaa. En tullut ajatelleeksi, että se koetaan noin. En koe kirjoittavani oikeista henkilöistä vaan hahmoista, jotka ovat saaneet inspiraation todellisesta elämästä. Olen vähän tuskaillut juuri noiden nimien kanssa, kun en toisaalta haluaisi edes käyttää oikeita nimiä ja vältän käyttämästä muidenkin Nimiä jos vaan mahdollista.

Jos tarinaa ei vielä ole poistettu, niin ilmoitan sen itse asiattomaksi.

Enid
 
vierailija
Jatkan vielä tähän, että on ymmärrettävää että toisen mielestä viaton tai mitätön asia on toiselle todella ikävä. Omasta kokemuksesta mm. jonkun ulkonäköön liittyvät kommentit olivat pitkään erittäin vaikeita.

Mutta hidastettu kolari ajatus ei todellakaan tarkoita, että tässä nyt odotetaan jotain ns. oikeaa kolaria. En vaan keksi mikä kuvaisi yhtä hyvin tilannetta, jos itsellä on tunne että asiat ovat pielessä, niille ehkä voisi tehdä jotain, mutta asiat etenevät vääjäämättömästi eteenpäin ja yrität vain valmistautua tilanteeseen (sekä pidättää lausetta mitä minä sanoin). Omassa työelämässä on juuri se tilanne. Koko kevään tiesin mikä on menossa pieleen, mutta paljoa ei ollut tehtävissä ja nyt tilanne on päällä ja yritetään vain selviytyä mahdollimman hyvin ja pienentää vaurioita.

Enid
 
vierailija
Pahoittelen kun ficcini toi pahaa mieltä, lupaan etten enää kirjoita vastaavaa. En tullut ajatelleeksi, että se koetaan noin. En koe kirjoittavani oikeista henkilöistä vaan hahmoista, jotka ovat saaneet inspiraation todellisesta elämästä. Olen vähän tuskaillut juuri noiden nimien kanssa, kun en toisaalta haluaisi edes käyttää oikeita nimiä ja vältän käyttämästä muidenkin Nimiä jos vaan mahdollista.

Jos tarinaa ei vielä ole poistettu, niin ilmoitan sen itse asiattomaksi.

Enid
Eikäs sulle kerran jo aiemmin asiasta huomautettu, kun joku vauva.fi:ssä oli kiinnittäny outoon menoon täällä huomiota. Uudestaan vaan tuntuu sairaalakamaa tulevan.

Eikä se ole mitään mielen "pahoittamista" vaan rajaviiva, jonka pitäisi olla harvinaisen luonnollinen ja selvä jokaiselle henkisesti täysikasvuiselle ihmiselle.
 
vierailija
Luin tarot-tulkinnan vielä uudestaan ja minusta tuohon sopisi hyvin, jos siellä olisi ollut jotain söpöstelyä (cuddling) ilman mitään eksplisiittisesti romanttista, mutta jotain tyyliin sohvalla makoilua vierekkäin ja ehkä jotain pikkupusuja. Tämä ei parisuhteessa olijalle olisi pettämistä, kun kavereitahan tässä ollaan, mutta voisi tuntua myös tosi intiimiltä ja hämmentävältä.
 
vierailija
Eikäs sulle kerran jo aiemmin asiasta huomautettu, kun joku vauva.fi:ssä oli kiinnittäny outoon menoon täällä huomiota. Uudestaan vaan tuntuu sairaalakamaa tulevan.

Eikä se ole mitään mielen "pahoittamista" vaan rajaviiva, jonka pitäisi olla harvinaisen luonnollinen ja selvä jokaiselle henkisesti täysikasvuiselle ihmiselle.
Nyt täytyy kyllä sanoa, etten valitettavasti ole tuollaista aiempaa kommenttia nähnyt. En välttämättä ole jokaista viestiä täältäkään lukenut/huomannut ja enkä vauvaa lue enää ollenkaan.


Enid
 
vierailija
Luin tarot-tulkinnan vielä uudestaan ja minusta tuohon sopisi hyvin, jos siellä olisi ollut jotain söpöstelyä (cuddling) ilman mitään eksplisiittisesti romanttista, mutta jotain tyyliin sohvalla makoilua vierekkäin ja ehkä jotain pikkupusuja. Tämä ei parisuhteessa olijalle olisi pettämistä, kun kavereitahan tässä ollaan, mutta voisi tuntua myös tosi intiimiltä ja hämmentävältä.
Olen samoilla linjoilla kuin moni täällä, koskien Are You-illan tapahtumia. En usko varsinaiseen pettämiseen, mutta sellaiseen läheisyyden kokemukseen, jossa on seksuaalinen virite. Mitä se sitten onkaan. Edelleen pidän sitä mahdollisena, että B on päätynyt formulalakanoihin, mutta ei peuhaamaan, vaan humalansa tms. takia. Niitä lakanoita kun ei muissa klipeissä näkynyt, kuin tämän 'retkahdusillan' jälkeisissä.

On myös voinut mennä niin, että B on tehnyt jonkun tunnustuksen koskien tunteitaan. Vaikka puoliksi vitsillä. Siitä voi seuraavana päivänä tulla paniikki, että meninkö nyt sanomaan liikaa.

Tarotar sanoittaa tapahtumia korteista erinomaisesti - kiitos jälleen kerran. Kaikki luennat ovat tuntuneet todenmukaisilta, ja kun muutenkin olen 'hörhö', luotan näihin 100%.

Koitetaan antaa kaikkien ruusujen kukkia täällä. Meillä näyttää olevan montaa mieltä siitä, mitä on sopivaa sanoa tai kirjoittaa. Olisi kiva, kun sopu säilyisi ja olisimme hyväksyviä toisiamme kohtaan.

Sipriina
 
vierailija
Olen vielä unenpöpperössä että kivittäkää mut vaan mutta shippilasien läpi katseltuna ja tarotluennan jälkeen unisena jotenkin tuntuu että B olis ollut valmis julkiseen pusuun J:n kanssa, ja vähän ehkä odottikin tätä. Ja olis ollut valmis myös jotenkin julkisesti julistamaan että tässähän me ollaan vähän ihastuneita toisiimme.

Finaalin jälkeinen gif missä ovat kasvokkain, ehkä tavastiallakin, pari muutakin kohtaa jossa B katsoo J:n huulia.. B haluaisi kuitenkin että J on messissä ja tekisi aloitteen pusuun tai tajuaisi.. ehkä pelkää torjutuksi tulemista.

J ei halua ottaa sitä askelta, ainakaan julkisesti, ja voi olla tosiaan ettei halua viedä tätä erityistä ystävyyttä yhtään enempää romantiikan suuntaan, siksi kumpikin tahoillaan pussailee poikia mutta näiden yhteispusua ei olla nähty.

Leila
 
vierailija
Voihan se olla mennyt niinkin, että toinen tai molemmat ovat seksuaalisesti kiihottuneet, miehen kun on sellaista vaikea peittää. Pelkkä asian huomaaminen tai siitä jopa huomauttaminen voi saada punan poskille, ja myös niitä ajatuksia, että mihin tässä ollaan oikein menossa.
 

Yhteistyössä