Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tarkoittaako tuo omia, että itse kasvattaisit eläimet? Ryhtyisit pitämään jonkinlaista luomutilaa?
Kyllä tarkoittaa.
Olisi minun unelmahomma.😍

Laittaisin niitä jänöjäkin kun ei kilttimies kuitenkaan uskalla (vai kuka sen maatilan nyt tässä ostikaan).

Mun kanat olisivat peltokanoja, eikä mitään muka ulkoilevia - söisivät matoja ja koppiksia auringossa kuten niiden kuuluukin.🤗
 
Kyllä tarkoittaa.
Olisi minun unelmahomma.

Laittaisin niitä jänöjäkin kun ei kilttimies kuitenkaan uskalla (vai kuka sen maatilan nyt tässä ostikaan).

Mun kanat olisivat peltokanoja, eikä mitään muka ulkoilevia - söisivät matoja ja koppiksia auringossa kuten niiden kuuluukin.

Hanhiparvi, muutama kalkkuna, erilaisia kanoja, viiriäisiä ja fasaaneja.


Lampaita, vuohia, suomenkarjan lehmiä, tehokäytöstä poistettuja hevosia vuodeksi pariksi vapaasta elosta nauttimaan (enneko pihviksi), niitä kaneja toki, possuja muutamaa eri rotua ja vaikka mitä!


Joo, tuun sit ostamaan sulta. Tai voin ryhtyä yhtiökumppaniksi ja tehdään vielä isommin ja pistetään tilan yhteyteen elämyshotelli (maksimissaan neljällä huoneella) jossa asiakkaina viikon kerrallaan tyyppejä jotka haluavat nauttia suomen luonnosta, maatilan antimista ja kokea ruoan tien maasta/metsästä/vedestä pöytään omien käsien avustuksella.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Hanhiparvi, muutama kalkkuna, erilaisia kanoja, viiriäisiä ja fasaaneja.


Lampaita, vuohia, suomenkarjan lehmiä, tehokäytöstä poistettuja hevosia vuodeksi pariksi vapaasta elosta nauttimaan (enneko pihviksi), niitä kaneja toki, possuja muutamaa eri rotua ja vaikka mitä!


Joo, tuun sit ostamaan sulta. Tai voin ryhtyä yhtiökumppaniksi ja tehdään vielä isommin ja pistetään tilan yhteyteen elämyshotelli (maksimissaan neljällä huoneella) jossa asiakkaina viikon kerrallaan tyyppejä jotka haluavat nauttia suomen luonnosta, maatilan antimista ja kokea ruoan tien maasta/metsästä/vedestä pöytään omien käsien avustuksella.
JOOOOO!❤🥳

Korvataan kuitenkin kalkkunat ankoilla!😬 Kun olin aikoinaan maatilalla työssä niin mulle kehittyi pieni antipatia kalkkunoita ja hanhia kohtaan, mutta hanhien kanssa olen ollut tekemisissä sen jälkeenkin niin niiden kanssa suhde on nykyään melkein ok.😁
Tai pakko kai niitä on ottaa, monet työntävät uuniin jouluna kalkkunan.🙄😁

Unohtamatta laumiksia (lauman vartija koirat), kuka muuten hoitaa kaikki viheliäät vaaratekijät pois tontilta!💪
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Oot kohta liian vanha
Hanhiparvi, muutama kalkkuna, erilaisia kanoja, viiriäisiä ja fasaaneja.


Lampaita, vuohia, suomenkarjan lehmiä, tehokäytöstä poistettuja hevosia vuodeksi pariksi vapaasta elosta nauttimaan (enneko pihviksi), niitä kaneja toki, possuja muutamaa eri rotua ja vaikka mitä!


Joo, tuun sit ostamaan sulta. Tai voin ryhtyä yhtiökumppaniksi ja tehdään vielä isommin ja pistetään tilan yhteyteen elämyshotelli (maksimissaan neljällä huoneella) jossa asiakkaina viikon kerrallaan tyyppejä jotka haluavat nauttia suomen luonnosta, maatilan antimista ja kokea ruoan tien maasta/metsästä/vedestä pöytään omien käsien avustuksella.
 
JOOOOO!

Korvataan kuitenkin kalkkunat ankoilla! Kun olin aikoinaan maatilalla työssä niin mulle kehittyi pieni antipatia kalkkunoita ja hanhia kohtaan, mutta hanhien kanssa olen ollut tekemisissä sen jälkeenkin niin niiden kanssa suhde on nykyään melkein ok.
Tai pakko kai niitä on ottaa, monet työntävät uuniin jouluna kalkkunan.

Unohtamatta laumiksia (lauman vartija koirat), kuka muuten hoitaa kaikki viheliäät vaaratekijät pois tontilta!
Kyllä kalkkunat ja hanhet kaikki sutta pienemmät häätävät...
Kalkkunakukko vastaa kyllä hyvinkin koiraa vartiointitehtävissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kyllä kalkkunat ja hanhet kaikki sutta pienemmät häätävät...
Kalkkunakukko vastaa kyllä hyvinkin koiraa vartiointitehtävissä.
Juu, kaverilla on hanhet pihassa, ne eivät pelkää edes autoja.😱🤣 Eikä kukaan uskalla tulla autosta ulos!🤭

Tosipuheissa laumis koirien työ on vahtia laajaa aluetta ja on varustettu siihen tarvittavilla aisteilla. Kalkkunoiden ja hanhien tehtävä on syödä/munia. Plussana tuolla siipikarjalla on kyllä tuo oiva apu pihavahtina.🙄😂
 
Siitä tulikin mieleeni, että jos @kilttimies :n tiluksilla käy pihassa kettuja, susia tai vaikka niitä kyttääjiä mitä emäntäsi pelkää niin tässä saattaisi olla oiva ratkaisu:

 

Yhteistyössä