Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jaa... No kun shampanja maksaa sen 50€ ja kaviaaripurkki toisen 50€, niin enpä tiedä söisinkö mitenkään eri tavalla. Siis tuon setin ostaisin juhannuksena ja jouluna, mutta niin teen tälläkin hetkellä. Söisinkö sisäfilettä joka päivä? Tuskin. Eli aika samoilla menesin.
 
vierailija
Luitko viime viikolla sen laajan yhteiseurooppalaisen tutkimuksen, jossa tutkittiin luomuruokien alkuperää?
89 % luomuruokana myytyä ruokaa paljastui ei-luomuksi ja sisälsi monin paikoin jopa enemmän kemikaalijämiä ja haitallisia aineita kuin ei-luomu-elintarvikkeet. Valmistajat vain myivät luomuna, kun saivat höynäytettyä paremman hinnan.
En ole lukenut, enkä luota kotimaiseenkaan luomuun silloin, kun sen teollisuus muuttaa ja lisää siihen esimerkiksi luomusokeria, mistä mulle tulee migreeni. Ilman lääkkeitä olen tähänkin saakka pärjännyt, vaikka ne estolääkkeet on määrätty aikonaan 4 kertaa - diagnoosia en siis saa pois mistään, mutta eipä se minua enää haittaa.
Kolesterolihömppä on toinen, mikä sairastuttaa ihmiset. Siitä viisaampien aatoksia täällä. Luomu on aina ollut suuri uhka muulle teollisuudelle, josta nuo uutiset todistaa... Ja esimerkiksi askorbiinihappo on monelle myrkkyä, vaikkei sitä vielä olisi huomannutkaan...
 
vierailija
Samaa kuin nytkin.Ei mulla ole tapana kauheasti hintoja katsella ruokakaupassa, syön ruokia joihin olen tottunut ja joista pidän. Sitä paitsi maailman kalleimmat ruuat kuulostavat niin okselttavilta ja epäeettisiltä, etten niihin koskisi vaikka makserttaisi, puhumattakaan että menisin itse tilailemaan annoksia.

Omaa kokkia en palkkaisi, mutta kun järjestäisin bileet niin tilaisin ruuat jostain ravintolasta, tai vaikka lava-autollisen pizzoja pizzeriasta ja kaljalaatikoita ja tiukempaa alkoholia muualta.
En siis usko että miljardöörinä olisin muuttunut makutottumuksiltani, tai elintavoiltani. Olen se mikä olen ja syön jo nyt mistä pidän.
 
vierailija
Moni sanoo että samaa kuin ennenkin. Uskon vakaasti, että oikeasti mielipide muuttuisi nopeasti kun pääsisi maistamaan upeita makuja, sellaisia mitä itse ei osaa loihtia. Ja ruoka kun ruoka on parempaa jos kala on juuri pyydetty, kuin se monta päivää vanha mitä Suomen kalatiskeiltä saa.
 
vierailija
Moni sanoo että samaa kuin ennenkin. Uskon vakaasti, että oikeasti mielipide muuttuisi nopeasti kun pääsisi maistamaan upeita makuja, sellaisia mitä itse ei osaa loihtia. Ja ruoka kun ruoka on parempaa jos kala on juuri pyydetty, kuin se monta päivää vanha mitä Suomen kalatiskeiltä saa.
En halua maistella hanhien väkisin rasvoitettuja maksoja, sisäelimiä, raakaa kalaa tai kalanmätiä. Eikö nämä ole niitä ruokia jotka maksavat hunajaa. :sick:
Toki söisin enemmän jonkun muun valmistamaa ruokaa, mutta ne olisi makuja/ruokia joista nautin nytkin.
 
vierailija
Luitko viime viikolla sen laajan yhteiseurooppalaisen tutkimuksen, jossa tutkittiin luomuruokien alkuperää?
89 % luomuruokana myytyä ruokaa paljastui ei-luomuksi ja sisälsi monin paikoin jopa enemmän kemikaalijämiä ja haitallisia aineita kuin ei-luomu-elintarvikkeet. Valmistajat vain myivät luomuna, kun saivat höynäytettyä paremman hinnan.
Suomalaiseen luomuun voi luottaa: http://www.hs.fi/ruoka/a1457494316550
 
vierailija
Moni sanoo että samaa kuin ennenkin. Uskon vakaasti, että oikeasti mielipide muuttuisi nopeasti kun pääsisi maistamaan upeita makuja, sellaisia mitä itse ei osaa loihtia. Ja ruoka kun ruoka on parempaa jos kala on juuri pyydetty, kuin se monta päivää vanha mitä Suomen kalatiskeiltä saa.
No mistäs sinä tiedät millaista ruokaa nuo kommentoineet nyt syö? Vai oliko tämä tarkoitettu joillekin köyhille jotka elää riisillä ja vedellä? Ihan hyvin nuo kommentoineet voivat nytkin syödä tuoretta kalaa ja tuoreita vihanneksia yms.
 
vierailija
Jaa... No kun shampanja maksaa sen 50€ ja kaviaaripurkki toisen 50€, niin enpä tiedä söisinkö mitenkään eri tavalla. Siis tuon setin ostaisin juhannuksena ja jouluna, mutta niin teen tälläkin hetkellä. Söisinkö sisäfilettä joka päivä? Tuskin. Eli aika samoilla menesin.
No se on just näin. Sen kerran kun jotain spessua haluaa, kyllä siihen on rahaa jo nyt. Kukaan ei varmasti halua syödä jotain hanhen maksaa maanantaina lounaaksi. Joten samalla linjalla ollaan. Mitään en muuttaisi.
 
vierailija
No mistäs sinä tiedät millaista ruokaa nuo kommentoineet nyt syö? Vai oliko tämä tarkoitettu joillekin köyhille jotka elää riisillä ja vedellä? Ihan hyvin nuo kommentoineet voivat nytkin syödä tuoretta kalaa ja tuoreita vihanneksia yms.
Tuskin monikaan syö päivittäin mitään upeita, monimutkaisesti valmistettuja ruokia joita saa vain parhaista ravintoloista. Oikeasti tuoretta kalaa on Suomessa harvoissa paikoissa. Järvikalaa kesäisin ehkä.
 
vierailija
sinulta menee kaikki olennainen ohi aina ja joka kerta. :mad:
Ymmärsit väärin. Tarkoitin OHIMENOLLA eilistä, et se aiheen päivä oli eilen, mitä saksalaiset juhlivat vuosittain. En ole huomannut kenenkään meilläpäin viettäneen sitä puhtauslain kunniaksi vietettävää päivää - silti voi olla useallakin tapana. No, mutta se ohjelma on netissä, niin voit katsoa. Tarkoitin tätä mikä tuli sarjana, Olutretki eurooppaan. Tuleehan tuo päivä vastaan vajaan vuoden kuluttua uudelleen, jos haluaa mukaan kekkereille:)
 
Jos ketjussa puhutaan "jos olisin miljardööri" niin aika vaatimattomia on toiveet. Kokin palkkaamista lukuunottamatta kaikkea ketjussa esitettyä saa työmarkinatuellakin, jopa sitä samppanjaa ja kaviaaria.
Miljardöörinä mulla olis kokki jokaisessa kartanossani ja he hakis tuoreet raaka- aineet kartanon kasvihuoneesta, samoin kuin lihat ja kalat tulis kartanoiden omilta mailta. Enkä mä samppanjaa mistään Alkosta ostais vaan mä ostaisin samppanjatilan Ranskasta ja joisin omiani.
 
vierailija
Uusi kuluttajaterveydenyksikkö? Mikähän mahtaa olla nimi meillä? Ei ole enää uusi!
Ihmistähän siinä ei mainittu enää, mutta kuluttaja se on eläinkin:
http://mikkovlttil.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203295-ei-minkaan-arvoinen-elama
Onkohan muualla maailmassa sallittua tuollainen? Miten meillä voi olla?
Luomukanoja jos suunnittelet, katso! - artikkelin kirjoittaja-Mikko kasvattaa luomukanoja:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/luomukanalassa-on-valoa-ja-vapautta-1.141878
 
vierailija
Jaa pitää olla varmaan aika köyhä jos ei nyt voi syödä kuten haluaa. Ei mulla tavis keskituloisena nytkään ole rahasta kiinni mitä syö. Syön pihvin silloin tällöin, kesällä useammin. En söisi useammin vaikka rahaa olisi. Syön kalaa, kanaa ja kasviksia. Teen itse paljon, koska tykkään siitä. Sanotaan että ehkä kaviaaria saattaisin noin periaatteessa ostaa useammin. Sitähän ostetaan vain siksi että se on kaviaaria, sillä esim. muikun mäti on maultaan kaikin puolin parempi. Se ei vain ole tarpeeksi kallis, jos haluaa varta vasten "herkutella kaviaarilla" vaikka tarjoamalla sitä ystäville. Pääsee siis brassailemaan, kuten shampanja vs. hyvä kuohuviini.

Eli varmaan jotain brassailua siis tulisi tehtyä useammin. Muuten söisin ihan sitä samaa mitä nyt.
 
vierailija
vierailija
Eikä se hintakaan mitään takaa, vain sen että halvalla ei pysty tuottamaan kunnollista kauppaan saakka, koska kuljetuksetkin maksavat. Mutta tässä se yks törky:
"Huiputus on LAILLISTA niin kauan kuin FOSFAATIT mainitaan tuotteen ainesosaluettelossa. Muuten kyse on petoksesta, ja yhdysvalloissa on valmistajia, viime vuosina tosiaan tuomittu siitä, että he ovat huijanneet TIETÄMÄTTÖMIÄ asiakkaita ostamaan lihaa, kalaa ja katkarapuja, joita on PAISUTELTU veden ja fosfaattien avulla.

Suorastaan kouriintuntuvana vahvistuksena sille, miten paljon vettä SoFresh- ruokiin on lisätty, ne sisälsivät kolmen tavallisimman fosfaatin E450-E452 lisäksi myös perunakuitua. SE ON tehokas yhdistelmä LISÄAINEITA ja TEOLLISIA AINEKSIA, joita tavallisessa kaupassa löytää vain halpamakkaroiden kaikkein halvimmasta ryhmästä.
"
Ohjelmasta fosfat i maten, Ylearkistossa.
 

Yhteistyössä