Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijailona
Joka aterialla hedelmiä&vihanneksia valmiiksi sopiviksi paloiksi leikattuna. Haluaisin syödä paljon enemmän hedelmiä, mutta tuntuu työläältä olla koko ajan pilkkomassa ja kuorimassa ja siivoamassa sotkujaan. Eli se mun keittiötyyppi tekis sen. Tykkään itse ruuanlaitosta kyllä, mutta varmaan kokkailisin vain vapaapäivinä, ja se palkattu apu hoitais kaikki keittiösotkut.
 
Joka aterialla hedelmiä&vihanneksia valmiiksi sopiviksi paloiksi leikattuna. Haluaisin syödä paljon enemmän hedelmiä, mutta tuntuu työläältä olla koko ajan pilkkomassa ja kuorimassa ja siivoamassa sotkujaan. Eli se mun keittiötyyppi tekis sen. Tykkään itse ruuanlaitosta kyllä, mutta varmaan kokkailisin vain vapaapäivinä, ja se palkattu apu hoitais kaikki keittiösotkut.
Totta!

Ehkäpä minäkin palkkaisin jonkun tuomaan mulle joka aamu vastapuristettuja tuoremehuja ja hedelmäsalaattia ja vastaavia. Aamuisin kun ei itse millään viitsi.
 
vierailija
"Demos Helsingin toteuttamaa osaa rahoittavat Kansaneläkelaitos, Novartis Finland, Helsingin Diakonissalaitos ja LähiTapiola."

Novartiksella ja Syngentalla on sama historia, siis yhdistetty kauan sitten:devil:
 
vierailija
Joka aterialla hedelmiä&vihanneksia valmiiksi sopiviksi paloiksi leikattuna. Haluaisin syödä paljon enemmän hedelmiä, mutta tuntuu työläältä olla koko ajan pilkkomassa ja kuorimassa ja siivoamassa sotkujaan. Eli se mun keittiötyyppi tekis sen. Tykkään itse ruuanlaitosta kyllä, mutta varmaan kokkailisin vain vapaapäivinä, ja se palkattu apu hoitais kaikki keittiösotkut.
Mutta kun paremmin jaksaa ilman hedelmien hiilareita. Yksi luomuomena illalla riittää meillä, mutta ilman Mundokahvia luomutäysmaidolla ei ole mukava herätä. Ihan vaan vinkkinä sulle, kun tämä systeemi toimii parhaiten. Kotimaisia luomuomenoita ei kaupoissa myydä, mutta nyt just on munakkaan aika: kolme luomukananmunaa, Lidl`n luomuvoita ensin pannuun ja sitten loraus luomukermaa, jossa ei saa olla E407 tai mitään muutakaan, dioksiiniguaria eikä mukaemulgointiaineita. Pöpöt ja syöpäsolut tarvitsevat hiilaria ja niissä jalostetuissa hedelmissä sitä on ihan liikaa. --- Enkä kerro tätä ilkeyttäni.
"Diacorin omistaaHelsingin Diakonissalaitos"- mutta eikös se Terveystalo ostanut vasta Oulun vastaavan? Tuolla haulla oli poistettu joku artikkeli, mut nyt aamiaiselle:)
 
vierailija
Boobabe
vierailija
Joku unohti tehdä ilmoituksen. Entä sitten?
No joku muu tekee businessta sillä "unohduksella", en mie muuta. Ainoa joka voittoa tekee, on rypsirehunkasvattajat ym. ja siitä myrkkyrehusta voittonsa keräävät. onko se sitten oikein? Mavin hommia olis kaiken järjen mukaan nuo, mutta loppuu tällä systeemillä ruoka maasta, kun oikein poikkeuslailla täytyy joidenkin tuottajien tulos taata?
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/kevään-verohaaste-kausiverolomake-ei-enää-tule-postitse-1.135370
Yleensä se raha on tavallisella ihmisellä ostakin muualta pois, eikö?
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Varmaankin enemmän luomu ja raaka/ superfoodtuotteita kokeilisin ja kallista kokolihaa. Ravintolassa varmaan tulis käytyä enemmän.
Muuten varmaan aikalailla samalla tavalla kuin nyt.
 
vierailija
Luomua varmasti ostaisin entistä enemmänkin. Ja mulle myös pakkanen täyteen luomumansikkaa. Lisäksi lakkoja ja mustikoita. Silleen että ympäri vuoden voi niitä mutustella, eikä silleen että loppuvat jo marraskuussa pakkasesta. :)

Ja pähkinöitä ja siemeniä voisin ostaa useammin. Ja muutenkin vihanneksia ja hedelmiä voisi ehkä ostaa monipuolisemmin, jos ei tarvitsisi hintoja liiemmin tuijotella.
 
vierailija
OT, voi olla, mutta kun se kirja on ihan uusi ja tuli vasta viime viikolla kauppoihin. Lukekaa ihmeessä, lapsille alkaen 5 v ainakin menee alusta loppuun suurella mielenkiinnolla:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/lastenkirja-muistuttaa-pörriäisten-merkityksestä-ruuantuotantoon-1.143327
Omani ostin jo, mutta lahjaksi antaisin myös aikuisille ja varsinkin "osanottomme"- krääsän tilalle.
 
vierailija
vierailija
Tai jos ei ollut pankkitunnuksia, ei ehtinyt?
Terveystaloonkin kuulemma täytyy olla pankkitunnukset, mutta ilman niitä ei taida toimia tämä systeemi, jota miljonääri junailee, ohjailee - vai mitälienee?
Mutta kun rypsistä sairastuu sekä ihmiset että eläimet! Sen karttaminen alkaa olla liian hankalaa mutta silläkin tehdään tulosta - tällä kokoonpanolla! Miksi suomalaista luomuvoita ei ole kaupoissa suolattomana? En tee sitä vielä itse, vaikka helppohan se on ja moni varmaan tekeekin, kuten tekee jäätelöitäkin, kun sitä luomukermaa niin harvoin kauppaan saakka tulee. t.paula
 
vierailija
Ajattelit että hyvä kokki osaa parhaiten vain oman kotimaansa ruoat? Että se ruoanlaittotaito ei olisi universaali kyky? Siis että vain intiassa syntynyt osaa laittaa aitoa ja oikeaa intialaista? Okei...
Hyvä kysymys! Mutta se tyyppi pystyy kyllä pilaamaan meidän aineksilla sen ruoankin, kun ei osaa kieltä kunnolla eikä välttämättä ymmärrä edes etikettejä - tuoteselosteista puhumattakaan! Mut ravintolassa ei niitä asioita sovi epäillä enää. Resepteissä toki voi olla virheitä, mutta voikai omaan makuaistiin luottaa ja siihen, että kunnollisesta ruoasta ei tule ainakaan kipeäksi?
 
vierailija
kukaan ei paula sinulta kysyny noita linkitettyjä juttuja, niin että voisitko taas suksia..
Luulin, että kerrot siitä sun ruokavaliosta.
Mut kohta alkaa se ohjelma:
http://www.iltapulu.fi/tv/Rakkaudesta+puutarhaan

Otsikossa oli miljardööri -niitä toki voi olla useita keskustelijoissakin, eikä se silloin mikään JOS ole. Makuasia ehkä joillekin, mutta siihen tarvitaan toki makuaistia, KOSKA SE AISTIMUS TAPAHTUU AIVOISSA.

Turvallinen ruoka loppuu piankin Suomesta, tiesit kai?
 
vierailija
Mutta kun rypsistä sairastuu sekä ihmiset että eläimet! Sen karttaminen alkaa olla liian hankalaa mutta silläkin tehdään tulosta - tällä kokoonpanolla! Miksi suomalaista luomuvoita ei ole kaupoissa suolattomana? En tee sitä vielä itse, vaikka helppohan se on ja moni varmaan tekeekin, kuten tekee jäätelöitäkin, kun sitä luomukermaa niin harvoin kauppaan saakka tulee. t.paula
Tuollainen tuputtaminen on todella epämiellyttävää. En koskaan lue tekstejäsi, avaa linkkejäsi, edes yllä olevaa tekstiä en ole lukenut. Jatkuva oman mielipiteen toistaminen kuin uskovaisten oman mielipiteen tyrkytys on epäkohteliasta ja typerää.
 
vierailija
suunnilleen samoja ruokia kun nyttenkin.
Siis mitä? Kaikkihan voi vastata noin, mutta kysyjä haki ihan muuta kysymyksellään, eikö? Olet siis se miljardööri itse:)

Mutta en viitsi kaikkea uudelleen linkittää. Ehkä et vaan ole vielä lukenut olennaisimpia asioita, mistä se ruoka koostuu, mitä kaupoissa myydään. Kaikkea ei myydä, tiesit kai?
Ole hyvä, se toinen ketju. Esimerkiksi luomurosamunda- perunoita on hyvin harvoissa kaupoissa tai luomumansikkaa ilman luomusokeria - ei vaan olisikaan kaikille riittävästi!
 
Siis mitä? Kaikkihan voi vastata noin, mutta kysyjä haki ihan muuta kysymyksellään, eikö? Olet siis se miljardööri itse:)

Mutta en viitsi kaikkea uudelleen linkittää. Ehkä et vaan ole vielä lukenut olennaisimpia asioita, mistä se ruoka koostuu, mitä kaupoissa myydään. Kaikkea ei myydä, tiesit kai?
Ole hyvä, se toinen ketju. Esimerkiksi luomurosamunda- perunoita on hyvin harvoissa kaupoissa tai luomumansikkaa ilman luomusokeria - ei vaan olisikaan kaikille riittävästi!
Luitko viime viikolla sen laajan yhteiseurooppalaisen tutkimuksen, jossa tutkittiin luomuruokien alkuperää?
89 % luomuruokana myytyä ruokaa paljastui ei-luomuksi ja sisälsi monin paikoin jopa enemmän kemikaalijämiä ja haitallisia aineita kuin ei-luomu-elintarvikkeet. Valmistajat vain myivät luomuna, kun saivat höynäytettyä paremman hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Uusi kuluttajaterveydenyksikkö? Mikähän mahtaa olla nimi meillä? Ei ole enää uusi!
Ihmistähän siinä ei mainittu enää, mutta kuluttaja se on eläinkin:
http://mikkovlttil.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203295-ei-minkaan-arvoinen-elama
Ja rypsiöljystäkin tehdään biodieseliä, ei siis saisi sekoittaa ruokapuoleen sitä ollenkaan!
Ei se siedettävää ole koskaan ollutkaan, turvottaa kamalasti jne. On siitä muidenkin mielipiteitä, esimerkiksi tuolla muutama ketju.
 

Yhteistyössä