Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä tiedän lisää jo!

Edellisten mainitsemieni lisäksi siis mähän opettelisin metsästämään (myös kalastamaan) eri tavoin. Mies kai kanssa. Ja sit kierreltäisiin ympäri maata luvallisia jahtimaita koluten, asuttaisiin teltassa ja missä milloinkin ja popsittaisiin vastapyydettyjä herkkuja.

:p
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Samaa syötäisiin. Sen verran nuuka olen, että kannan luomukukkakaalin kannat ja vihreät osat pupuille tontin nurkalle, etteivät opi mun kasvimaalta evästä hakemaan. Hakekoon kettu sitten sen pupun, jos jaksaa perässä juosta. Kovin isoa määrää ei sekään kerralla syö, joten joka toinen päivä saa köpötellä sinne, umpihankikävelyä useinkin!
 
vierailija
Mä tiedän lisää jo!

Edellisten mainitsemieni lisäksi siis mähän opettelisin metsästämään (myös kalastamaan) eri tavoin. Mies kai kanssa. Ja sit kierreltäisiin ympäri maata luvallisia jahtimaita koluten, asuttaisiin teltassa ja missä milloinkin ja popsittaisiin vastapyydettyjä herkkuja.:p
Kerro siitä, miten teidän oma olut onnistuu:)
Ethän koskaan käyttäisi panimosokerilla?
Sitä ei sanota suoraan, mistä se on valmistettu, mutta halvimmat ovat maissista tehtyä maltodekstriiniä ja glukoosifruktoosisiirappia. Siiis niitä ei missään tapauksessa, kun niissä on koisantappoainetta, minkä maissi itse tuottaa. Viineistä on hyvä ohjelma tässä:

"Viinit sisältävät runsaasti lisäaineita, joista ei kerrota pakkausmerkinnöissä. Maahantuojat eivät osaa tai eivät halua kertoa, mitä kaikkea viinit sisältävät". Näkyy arenalla
 
9MM
No siis kyl mä palkkaisin ammatti kokin ainakun olisin suomessa muuten matkustelisin rinkka selässä pitkin maailmoja ja maistelisin ulkomailla huoletta kaikenlaista. Ostaisin samanlaisen junan kun tsaarilla oli on hyvinkään rautatiemuseossa. Sillä matkustelisin ympäri maailmaa niinkuin phileas fogg matkustelisin kuumailmapallolla hienoissa auringon nousuissa ja purjelaivalla merien halki kuiva lihaa syöden. Matkustaisin maailman ympäri 80päivässä eläisin kuin 1600luvulla ja olisin onnellinen. Toki sitten maistaisin sitä wagyi härkääkin. Mut sillon elämä olisi jälleen suuri seikkailu. Ps voin olla apukokki kuoria perunat ja nää ja perusmakaroonilaatokot on se yhdessä kokkailu kivaa puuhaa.
 
Pitkälti samaa ruokaa. Aamuisin puuro+rahka ja iltaisin ruisleipää ja rahkaa. Lounas voisi olla ulkona, kuten nytkin usein on. En antaisi itsesi läskistyä, vaan treenaisin entistäkin kovempaa ja pitäisin kiinni ruokavaliosta.
 
Aika lailla samanlaista ruokaa kuin nytkin. Tosin nykyistä useammin ei syötäisi meillä vaan esim. nautittaisiin nyotaimorista paikallisessa ravintolassa Japanissa.

Nyt on pakko sanoa, että vaikka melkoisen kinkyksi ihmiseksi itseni mielläkin, ni jäisi syömättä.

Ruoalla ei leikitä! Ja hei, noin 37 asteinen alusta. Ei se kelpaa kylmälle eikä kuumallekaan ruoalle.


On muuten eka kerta yli kymmeneen vuoteen kun mulla on mennä ruokahalut! Onneksi pureskelen jo viimeistä suupalaa.
 
  • Haha
Reactions: m1es
Nyt on pakko sanoa, että vaikka melkoisen kinkyksi ihmiseksi itseni mielläkin, ni jäisi syömättä.

Ruoalla ei leikitä! Ja hei, noin 37 asteinen alusta. Ei se kelpaa kylmälle eikä kuumallekaan ruoalle.


On muuten eka kerta yli kymmeneen vuoteen kun mulla on mennä ruokahalut! Onneksi pureskelen jo viimeistä suupalaa.
Nuo (syötävät) herkut taitavat tavallisimmin olla sushia ja vihanneksia/hedelmiä. Ja kun ne eivät alustalla tuntikausia viivy, ei hygieniaongelmaa ole.
Minulla ei siis jäisi syömättä. 😜

Niinkö? Rouvan ja lasten kanssa?
Itse tietenkin päättäisivät, mutta luulen, etten joutuisi syömään yksin eikä kukaan jälkeenpäin vihoittelisi. Matkoilta haetaan elämyksiä.
Nyotaimori on makujen lisäksi myös visuaalinen ja esteettinen elämys.


vegaaniversio (en laita kuvana koska luomukarvoitus näkyy):
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mä palkkaisin kans kokin, mulle tosin riittäis ihan joku peruskokki. Ja se sais kokata terveellistä, hyvää, tavallista ruokaa ja välillä epäterveellisä herkkuja.
"Yleensä aflatoksiini M1 hyväksytään aflatoksiini B1:n sivutuotteeksi. Tärkeimmät aflatoksiinien lähteet rehuissa ovat maapähkinät, jauho, maissi ja puuvillansiemenjauho."-eurolab-
 
vierailija
Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?
Meillä syötäisiin erittäin terveellistä ja erittäin maittavaa ruokaa. Ei mitään sekamehutiivisteitä, vaan 100 % tuorepuristettuja mehuja. Ei mitään pakastekaloja, vaan mahdollisimman tuoreita ja kalliita lohia. Ei mitään tukkusuklaata tukkukaupalla, vaan laadukkaimpia belgialaisia suklaita, yksikin riittäisi täyttämään kaiken makeannälän. Ei mitään säilykeruokia kiireessä, vaan hienoimmasta vegeravintolasta take away -safkaa.
Samaa kuin nytkin, koska en halua edistää kaverikapitalistikauppiaiden greedflation ahneusinflaatiota.
Sen sijaan perustaisin oman kaupan keskusliikkeen joka alentaisi voittoja ja myisi ruokaa kohtuuhintaan.

Palkansaajaa syyllistetään palkankorotuksista, mutta todellinen syy nykyinflaatioon on muualla – ekonomisti Anni Marttinen haastaa puhumaan greedflationista
Usein sanotaan, että korkeat palkankorotukset ajavat inflaatiota ylös. Ekonomisti Anni Marttisen mukaan nyt pitäisi puhua siitä, miten paljon yritysten voittomarginaalit ja hintojen nostaminen vaikuttavat inflaatioon.
 
vierailija
Varmaan terveellisemmin / monipuolisemmin, kun joku ammattikokki sen vääntäisi. Mut lohta ja kunnon pihviä pitäis olla myös, sekä jotain hyviä makeita jälkkäreitä.
 
Aika lailla samanlaista ruokaa kuin nytkin. Tosin nykyistä useammin ei syötäisi meillä vaan esim. nautittaisiin nyotaimorista paikallisessa ravintolassa Japanissa.
Varmaan tekis monen mieli lipaista esim. karhunvatukka varpaan välistä, ilmeisesti makua antamaan on lisätty joku jalkarasva, tai liekkö ollut halkeilevat kantapäät/jalkasieni tms.🤔
Bon appetito!


Onkohan nuo mustekalat/ravut tarkoitus imaista pillillä suoraan sieraimista?🤷‍♀️
Tai ehkä tarjoitin auttaa ja vetäsee urheilijan räkäliinalla ne suoraan lounasasiakkaan suuhun.🤔



😉😂🤣
 
Meillä syötäisi (omia) lajilleen ominaisesti eläneitä ja syöneitä eläimiä.
Rahottaisin myös meren/vesistön puhdistamista jotta saataisi hyvää kalaa suomalaisille!😍
 
Varmaan tekis monen mieli lipaista esim. karhunvatukka varpaan välistä, ilmeisesti makua antamaan on lisätty joku jalkarasva, tai liekkö ollut halkeilevat kantapäät/jalkasieni tms.
Bon appetito!


Onkohan nuo mustekalat/ravut tarkoitus imaista pillillä suoraan sieraimista?
Tai ehkä tarjoitin auttaa ja vetäsee urheilijan räkäliinalla ne suoraan lounasasiakkaan suuhun.
Kuvaaja ei näyttänyt, missä raossa silliä oli tarjolla... ;)
Ne kyllä imaisisin...
 
  • Haha
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä