Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos ficistä, ficci-vinkeistä ja tästä tarot-luennasta asianosaisille<3 Oli paljon kivaa luettavaa, kun tänään tuli katsomaan palstan kuulumiset.

Tuosta tarot-tulkinnasta jäi sellainen olo, että tunteet ovat siellä edelleen, nupulleen piiloutuneina. Mutta Käärijä-raasu kaipaisi todella lomaa. Ei vain keikkarintamalta mutta myös sellaista lomaa, jossa saisi olla yksin ajatustensa kanssa, ilman muita ihmisiä.
 
vierailija
Kiitos Enid, ihana!

En muista oikein hyvin AO3-ficcien nimiä, minulla menee ne ihan sekaisin, mutta esim. Memento Mori, Seize the Day, Crawling Back to You (Bojan teloo itsensä baaritappelussa viisuissa ja Jere hoivaa esiintymiskuntoon), juhannusficci, Dreams Taste Like You, That's a Lot of Notifications (missä Bojanilla ja Jerellä on vahingossa alkanut "feikkisuhde", aluksi ärsytti mutta tosi hyvin noussut uskottavaan draamaan viimeisissä osissa). Superpitkä Come Back, Be Here on välillä tosi hyvä, mutta viime aikoina vähän löysäillyt. Oudosti olen digannut myös mm. jostain missä Jere ja Bojan ovat lätkänpelaajia joilla on aika rietas meno. Hyvin monissa ficeissä pidetään ranteista kiinni (yleensä Bojan pitää) ja Bojan on ainakin jossain määrin dominoiva.

Oman Bojanic Garden -ficcini jatko-osa tulee varmaan 1-2 viikon sisään, ajattelin ensin, että en keksi siihen mitään järkevää tapahtumaa, mutta olin tod väärässä. Menee varmaan myös vähän eroottisemmaksi, kunhan keksin tavan kuvata miestenvälistä puuhastelua, mikä ei itsestäni tunnu facepalm-materiaalilta (minusta naiset, tai usein teinitytöt, kirjoittamassa graafisesti yksityiskohtaisia kuvauksia miesten välisistä sänkypuuhista jne on vähän outo ajatus).

Olen harkinnut myös, että kirjoittaisin ficin pohjautuen Tarottaren luentoihin, jos saan siihen luvan tietenkin ja sanoisin etteivät ole omia luentojani, mutta tämä on hyvin spekulatiivinen ajatus enkä välttämättä saa kirjoitettua.
Ihanaa, kun jatkat ficin kirjoittamista! Luin ekan osan heti ja se oli kyllä iskevää luettavaa! Toivottavasti vinkkaat tänne sitten tulevista luvuista!:)
 
vierailija
Kiitos tulkinnoista taas! Minulla olisi vähän lisää sanottavaa tähän asiaan, mutta se menee vielä syvemmälle huuhaamaailman juttuihin kuin Tarot ja olen pari päivää miettinyt, kehtaanko edes sanoa siitä mitään. Ja ymmärrän jos ihmiset dissaavat tätä kommenttiani täysin ja pitävät ihan pähkähulluna, varmaan ainakin Vauvassa nauretaan räkäisesti.

Mutta olen tehnyt paljon kaikkea energiatyöskentelyä, myös etänä, ja viime aikoina olen kehittynyt siinä entisestään. Ja nyt viimeisenä muutamana päivänä olen uskaltautunut myös tutkailemaan Jeren ja Bojanin energioita.. Jeren kohdalla selvin juttu on, että hänellä tuntuu olevan tosi vahvoja kurkun alueen "tukoksia" mikä viittaa siihen, että on tärkeitä asioita mitä haluaisi sanoa mutta ei pysty (mikä saattaisi myös liittyä tuohon törkyturpaisuuteen keikoilla kun turhauttaa ettei pysty sanomaan oikeasti tärkeitä asioita?). Viimeksi tuntui myös paljon suuttumusta. Ja en halua ottaa siihen kantaa, mihin ne liittyvät, eivät välttämättä liity J & B-juttuun sitten mitenkään, mutta olen niitä yrittänyt hälventää.

Ja voin olla jatkossa hiljaa näistä, jos on liian "far out" ja nolaan koko ketjumme.
Nämä ovat tosi mielenkiintoisia, kerro vaan lisää. Ja kyllä, vauvalaiset nauraa, mutta tähän ikään mennessä on oppinut, että maailma ei ole niin yksinkertainen kun nuorena luulee.

Jotenkin tuon Jeren päänsisäisen ahdingon huomaa ihan ulkopuolisena. Toki on maailma hänen ympärillä muuttunut, mutta ero siihen tammikuun paidattomaanriehujaan on aivan valtava. Aloin seurata hänen somea heti kun tieto UMK osallistumisesta tuli. Liverpoolissa hän oli ihan joku muu ja nyt ahdistunut, kärttyinen kaveri, Toki lavalla on edelleen aivan loistava ja karismaattinen tyyppi.

Bojania en ole seurannut kuin vasta viisujen jälkeen, niin hänestä ei voi sanoa samaa kun ei ole mitään vertailupintaa.
 
vierailija
Ainakin toi sopisi yhteen sen kanssa miten aina minun luennoissa Jerellä on vaan ristiriitaisia ajatuksia / tunteita ja jonkin tasoista ahdistusta. Haluaisin nostaa jo hänelle jotain mukaviakin kortteja mutta kokoajan jatkuu tämä ihmeellinen negativiinen tunnemyrsky
Tulipa illan täydeltä mietittävää! Huokailen täällä.
Kiitos paljon.
Kiitos myös fic-ideoista jne. Tänne oli tullut paljon kaikkea illan aikana.

Sipriina
 
vierailija
Kiitos ficistä, ficci-vinkeistä ja tästä tarot-luennasta asianosaisille<3 Oli paljon kivaa luettavaa, kun tänään tuli katsomaan palstan kuulumiset.

Tuosta tarot-tulkinnasta jäi sellainen olo, että tunteet ovat siellä edelleen, nupulleen piiloutuneina. Mutta Käärijä-raasu kaipaisi todella lomaa. Ei vain keikkarintamalta mutta myös sellaista lomaa, jossa saisi olla yksin ajatustensa kanssa, ilman muita ihmisiä.
Joo nythän sillä on jatkuvasti hirvee lössi mukana. Vaik se on sanonu et hän on opetellu olemaan yksin, ni ei selkeestikään osaa sitä vieläkään. Sille tekis hyvää olla edes pari yötä jossain missä ei oo jatkuvasti häiriötekijöitä. Ja antais vaan niitten ajatusten ja tunteiden pulputa, eikä estelis mitään.
 
vierailija
Kiitos ficistä, ficci-vinkeistä ja tästä tarot-luennasta asianosaisille<3 Oli paljon kivaa luettavaa, kun tänään tuli katsomaan palstan kuulumiset.

Tuosta tarot-tulkinnasta jäi sellainen olo, että tunteet ovat siellä edelleen, nupulleen piiloutuneina. Mutta Käärijä-raasu kaipaisi todella lomaa. Ei vain keikkarintamalta mutta myös sellaista lomaa, jossa saisi olla yksin ajatustensa kanssa, ilman muita ihmisiä.
Jäi mieleen viisujen jälkeinen ylen (YleX, Manninen?) haastis jossa Jere esiintyi omien sanojensakin mukaan Jerenä eikä Käärijänä. Puhui hyvin suoraan siitä miten kevään mittaan on alkanut tuntua turralta eikä enää ehdi tai pysty iloita asioista kun kaikkea tapahtuu niin hirveästi koko ajan. Ja että varmasti vielä tulee purkamaan asioita terapiassa. Olen miettinyt, että toivottavasti olisi jo päässyt jollekin puhumaan tai pääsisi pian, kun oli jo silloin hänen omasta mielestään iso tarve sille. Sitten hän myöskin puhui siitä, miten nyt pitäisi nollata päätä, ja että tällaisessa tilanteessa olisi hyvä lähteä viikoksi reissuun yksin. Korosti siis sitä että YKSIN. Olin siksi itse vähän yllättynyt kun selvisi että onkin mennyt pariskuntalomalle yhdessä. (Toisaalta ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tuntuu puhuvan yhtä yhtenä päivänä, toista toisena, ja tekevän kolmantena jotain ihan muuta)
Koko se haastis jäi mieleen siitä miten "auki" haastateltava oli. Vaikeistakin tunteista niin suoraan. Ja kuulosti jotenkin rohkealta minusta se terapiassa puhumisen ja yksin matkustamisen miettiminen. Parhaita k-haastiksia mielestäni.
 
vierailija
Kiitos tulkinnoista taas! Minulla olisi vähän lisää sanottavaa tähän asiaan, mutta se menee vielä syvemmälle huuhaamaailman juttuihin kuin Tarot ja olen pari päivää miettinyt, kehtaanko edes sanoa siitä mitään. Ja ymmärrän jos ihmiset dissaavat tätä kommenttiani täysin ja pitävät ihan pähkähulluna, varmaan ainakin Vauvassa nauretaan räkäisesti.

Mutta olen tehnyt paljon kaikkea energiatyöskentelyä, myös etänä, ja viime aikoina olen kehittynyt siinä entisestään. Ja nyt viimeisenä muutamana päivänä olen uskaltautunut myös tutkailemaan Jeren ja Bojanin energioita.. Jeren kohdalla selvin juttu on, että hänellä tuntuu olevan tosi vahvoja kurkun alueen "tukoksia" mikä viittaa siihen, että on tärkeitä asioita mitä haluaisi sanoa mutta ei pysty (mikä saattaisi myös liittyä tuohon törkyturpaisuuteen keikoilla kun turhauttaa ettei pysty sanomaan oikeasti tärkeitä asioita?). Viimeksi tuntui myös paljon suuttumusta. Ja en halua ottaa siihen kantaa, mihin ne liittyvät, eivät välttämättä liity J & B-juttuun sitten mitenkään, mutta olen niitä yrittänyt hälventää.

Ja voin olla jatkossa hiljaa näistä, jos on liian "far out" ja nolaan koko ketjumme.
Mikä on sinun fiilis Bojanista tällä hetkellä? Samat energiat?

Ps. Jos luet tätä ja tulit juuri klo 23 vauvalta tänne räyhäämään niin KYLLÄ, täällä puhutaan energioista ja taroteista, jos ei miellytä niin moiiiii 😘😘😘
 
vierailija
Tässä lupaamani iltasatu. Leilan ihanassa ficissä ollaan noin 20 vuotta tulevaisuudessa, valitsin omaan tarinaani noin 10 vuotta eteenpäin… Saapa nähdä miten mun ennustukset Käärijän urasta toteutuu. Ja edelleen, mä en ole kirjoittanut fictiivisiä tarinoita sitten kouluvuosien. En tiedä mistä nämä tulevat ja miksi, mutta ihanaa että luette ja pidätte. Kiitos ihan jokaiselle!



Ljubljanan kahvila oli viihtyisä. Ikkunapöydässä kuitenkin kahvi jäähtyi kuppiinsa ja herkullisesta leivästä oli haukattu vain pala, Jeren tuijottaessa vastapäistä rakennusta. Juren mukaan Bojan asui siellä, kolmannessa kerroksessa.

Viikko sitten Jere oli rohkaistunut ja soittanut Jurelle. Hänen numeronsa oli löytynyt slovenialaisen levy-yhtiön listoilla, tuottajana ja yhtiön osakkaana. Hetken niitä näitä juteltuaan, Jure oli suorasukaisesti todennut, että ei Jere hänen kuulumisiaan halunnut tietää vaan erään toisen. Ja kun Jere oli kysynyt Bojanin osoitetta, hän oli saanut ensin kuulla läksytyksen kuinka oli särkenyt Juren ystävän sydämen, eikä antaisi Jeren tehdä sitä uudelleen.

Juren sanat tuntuivat pahalta, mutta kun tilanne silloin oli mikä oli. Ei ollut vaihtoehtoja. Tai oli ollut, Jere ei vaan ollut uskaltanut, pakko se on myöntää. Hän oli valinnut uran lisäksi turvallisen ja tavallisen parisuhteen. Vaimo, kaksi lasta, omakotitalo, koira ja farmariauto. Ja kaikki oli mennyt ihan hyvin, vaimo oli hoitanut lapset ja kodin, Jere oli saanut tehdä rakastamaansa työtä ja tuoda rahat yhteiseen pesään.

Viime talvena kaikki oli muuttunut. He olivat muuttuneet. Jere oli alkanut miettimään, että ei nelikymppinen enää voi räpätä bileistä ja viinasta, olisi jo aika pistää Käärijä telakalle ja tehdä jotain muuta. Vaimo taas, no jotain hänelle oli tullut, äkkiä mikään ei ollut hyvin ja kaikesta tuli riitaa. Kunnes vaimo oli ilmoittanut, että herra voi nyt pakata kamansa ja lähteä, tämä oli tässä.

Veljen vierashuoneessa oli ollut aikaa miettiä kaikkea. Mihin se reilut kymmenen vuotta hävisi ja mitä nyt seuraavaksi. Aikansa kuluksi hän selasi veljen kuvatiedostoja Käärijän urasta. Miten hienoja hetkiä siellä olikaan. Olympiastadionin kolme loppuunmyytyä perättäistä keikkaa (edelleen ainoana suomalaisena esiintyjänä), Suomen Euroviisujen 2027 väliaikanumero, kaikki Suomen suurimmat festarit, erityisesti se ensimmäinen Ruisrockin rantalavan keikka, kesäkiertue Euroopassa 2024 ja sitten se hullu vuosi jolloin kaikki alkoi. Sekä Bojan.

Nyyhkäisy tuli jostain syvältä samalla kun hän katsoi videolta Bojanin hymyä. Kun padon päästi auki, tuli koko virta. Itku ravisteli rajuna, ja hän suri kaikkea, Bojania, avioeroa, tulevaa huoltajuuskiistaa, uran päätöstä.

Päätös lähteä Sloveniaan tuli nopeasti. Tässä ei olisi enää mitään menetettävää kun kaikki on jo mennyt. Hänen on pakko päästä puhumaan Bojanille, pyydettävä anteeksi kuinka pelkuri hän olikaan ollut, kerrottava, että kyllä tunsin ihan samoin, vaikka en sitä sanonutkaan. Jossain sydämen sopukoissa tunne eli edelleen.

Mies käveli kadun toisella puolella. Kahvilan pöydän ääressä Jere havahtui ja tunnisti sekunnissa, Bojan. Sydän jätti lyönnin väliin, niin tutulta hän näytti, vaikka eletyt vuodet näkyivät hänestäkin.

Kahvilan tarjoilija pelästyi kun ikkunapöydän mies nappasi reppunsa ja juoksi ulos. Täysinäinen jäähtynyt kahvi kaatui pöydälle ja tuoli kolahti pöytää vasten. Ikkunasta hän näki kun pöydästä vauhdilla lähtenyt mies selitti kädet kiivaasti elehtien toiselle, hiukan hämmästyneelle miehelle jotain, kunnes tämä puhkesi hymyyn, joka valaisi koko kadun. Miehet halasivat toisiaan ja halauksen lämpö säteili kahvilan tarjoilijalle saakka.
Kiitos, että kirjoitat ja jaat sen meille täällä <3

Tämä oli ihana lukea, ja nyt täällä koskettuneena itku silmässä <3 tällä kertaa en osaa edes sanoa, mitä kohtaa tämä liikautti itsessä, mutta ihanaa ettei ei tarvikaan, vaan tuntea vaan.

Mielelläni kuulisin kuvioiden jatkoa, jos sellaista on tullakseen!
 
vierailija
Mikä on sinun fiilis Bojanista tällä hetkellä? Samat energiat?

Ps. Jos luet tätä ja tulit juuri klo 23 vauvalta tänne räyhäämään niin KYLLÄ, täällä puhutaan energioista ja taroteista, jos ei miellytä niin moiiiii
Bojanista ei ole tullut vastaavaa hyvin selkeää blokkia esiin (kaikilla meillä on blokkeja vähän siellä sun täällä, mutta esim. "aktiivisena" olevat kurkun alueen tukokset tuntuvat erityisen voimakkaasti). Jotain oli meneillään sydänalassa, mutta sydämen alueen jutut eivät siis läheskään aina liity romanttiseen puoleen mitenkään. Olen keskittynyt nyt enemmän Jereen, koska jos heidän välillään on joku blokki, en usko että se on Bojanin puolella. Ja no, jos saisin Jeren kärttyisyyttä ja vaikeuksia puhua omista tarpeista himpun lievemmäksi, siitä olisi hemmolle joka tapauksessa iloa, vaikkei liittyisi Bojaniin tai vaikkei hänellä olisi mitään tunteita. :)
 
vierailija
Kyllähän taroteista ja toisen kirjoittajan energioista samansuuntaista viestiä tulee. Kn crewssa ja kaveripiirissä tuntuu olevan vahvatahtoisia naisia ja vttua hokevia kovisäijiä, heille J ei välttämättä pysty avautumaan tällaisista asioista, varsinkin jos heiltä tulee vastakkaista viestiä. J on tavallaan yksin aatoksiensa kanssa ja yrittää painaa tunteensa villaisella ja kuunnella ympäriltään ”järjen” ääntä.
 
vierailija
Yhdessä loputtomista B&K-historiasekoiluficeistä, jotka alkoivat 9/11-ficistä, B&K ovat muskettisotureita ja Graham Norton on ...hevonen. En tiedä miksi tämä naurattaa niin paljon, mutta nuo höpöficit naurattavat muutenkin enemmän kuin pitäisi. :D
 
vierailija
Voivoivoi mitä saippuaoopperaa tästä voisi lukea:
Nyt juuri Bojan on näköjään Wild Youthin Conorin seurassa (sen jonka kanssa suutelivat viisuissa ja JO keikkaili Irkuissa). Conor on kuvannut storyynsa silmät kiinni fiilistelevää Bojania kun taustalla soi Harry Stylesin Late Night Talking.
If you’re feeling down / I just wanna make you happier, baby
 
vierailija
Voivoivoi mitä saippuaoopperaa tästä voisi lukea:
Nyt juuri Bojan on näköjään Wild Youthin Conorin seurassa (sen jonka kanssa suutelivat viisuissa ja JO keikkaili Irkuissa). Conor on kuvannut storyynsa silmät kiinni fiilistelevää Bojania kun taustalla soi Harry Stylesin Late Night Talking.
If you’re feeling down / I just wanna make you happier, baby
Ainiin biisi jatkuisi että
Wish i was around / i just wanna make you happier baby
Weve been doing all this late night talking /about anything you wanted 'til the morning
Now you’re in my life / I can't get you off mind

Nyt Kärde lentsikka alle ja äkkiä
 
vierailija
Kiitos Enid ihanasta Ficistä, ihanaa että pojat löysivät toisensa lopulta💕

Kiitos Tarotmamma, ihanaa ettei välirikkoa näy, ihan parasta💖💖💖 järkeenkäypää ja tosi surullista että J on solmussa itsensä kanssa😭

Energiamamman energioita kuulen tosi mieluusti jatkossakin, kiva kun kerroit👌

Täytyisi käydä lukemassa itsekin ficcejä, itse en pysty enkuksi kirjoittamaan ikinä, suomi on mulle sydänyhteyden kieli.

Päivisin röllittelen vauvalla mutta iltaisin kömmin kurkkimaan tänne turvalliseen pesään vierailulle ja sain taas kivan ficci idean, nyt vaan taas työviikko tuloillaan ja HIUKAN hommia rästissä..😆

Leila
 
vierailija
Kyllä nyt on J&B pariskunnalla mietittävää.
Peilaan omaan tarinaani. Tapasin mieheni 29-vuotiaana, hän oli silloin 24. Tapasimme muuten 9.6.1996, joten minun puolestani 9.6. kelpaa liputuspäiväksi (siis Tavastian päivämäärä).
Hän oli ja on ulkomaalainen, maasta, jonka kieltä en puhunut sanaakaan.
Pelkkä ikäero tuntui isolta. Mutta tiesin kyllä jostain, että kyseessä oli vanha sielu. Niin kuin Bojankin selkeästi on. Jere Vantaalta vaikuttaa usein vähemmän aikuiselta/viisaalta kuin Balkanin ruusu.

Rakkaus oli vain niin iso, että jätin kaiken sen takia. Oli siihen aikaan myös seurustelusuhde, joka piti jättää, plus kotimaa, ystävät, työ ja perhe. Että kyllä rakkaus joskus tekee tehtävänsä. Tie ei ollut helppo, mutta koskaan en ole katunut.

Tarottaren kortteihin ja tulkintaan uskon 100%. Melkoinen myllerrys lienee Bojanin ja Jeren päissä ja sydämissä. GF on tässä avuton, ei pysty antamaan rakkautta, vain rajoja.

Kolikkojen kuningas nousisi minullekin, ja ehkä useille meistä puutarhureista nyt käänteisenä:

Jatko-kortiksi nostin sitten Kolikkojen Kuninkaan käänteisenä. Tämä kortti edustaa tarvetta "palata maan pinnalle" ja keskittyä enemmän jokapäiväisiin asioihin, kuten työhön. Kaikki Kuninkaat on enemmän järki kuin tunne kortteja. Opas myös kuvailee kortin selkeästi:
"King of Pentacles in a reversed position indicates feelings of distraction. They are likely trying to close themselves off from romantic feelings as they feel like they can’t handle them at this moment. When there are too much overwhelming feelings, it can be very tempting to hide yourself in your work or other types of distractions."

Älyttömän paljon kiitoksia kanssapuutarhureille. Tarina jatkuu. Pidetään päämme kylmänä ja sydämet lämpimänä!

Sipriina
 
vierailija
Kiitos, Tarotar! Jotenkin lohduttaa ajatus siitä, että ei mitään välirikkoa olisi vaan ns. paluu arkeen. Toki toi Connor-juttu panee toivomaan, että K tekisi sen yksinäisen miettimisreissunsa Sloveniaan (kun B on siellä) 😄

Kiitos myös ficcivinkeistä niitä antaneelle 🤩Osa niistä olikin tuttuja mutta joukossa oli pari mulle uutta. Jostain syystä ficcien lukeminen ei ole mulle nyt mikään ongelma, vaan jotenkin ne tuntuu omalta fantasiamaailmaltaan, johon on mukavaa uppoutua silloin, kun tosimaailma ei niin inspiroi.

Mua ei myöskään haittaa, jos joku haluaa puida noita energia-asioita. Ainahan voi hypätä viestin yli, jos ei itseä niin kiinnosta.

Loogista tai ei, olen se järki-tunteet-vaiheilija
💡🤔❤🔥
 

Yhteistyössä