Lapsettomuushoidoissa olevat

Joo on cyclogest ja ovitrelleä kuusi naksausta vielä kolmesti. Lisäksi pistelen ihan omin päin pois loput inhixat mitä jäi edellisestä raskaudesta. Cyclogest tekee mahan turvonneeksi ja ilmavaivaiseksi. Ovitrelle tietty jatkaa "raskaustuntemuksia" ja alavatsalla on paineen tunne. Klexanesta saan hienot mustelmat vatsalle myös

Mulla on onneksi sellainen työ ettei tarvi mennä tukkaputkella yleensä ja päivän aikanakin pystyy ottamaan huilitaukoja. Koetan levätä kun tarve on. Hieman ahdistaa väsymys yhdistettynä siihen että pitäisi jaksaa treenata ja tarkkailla syömistä kun on ylipainoa, mutta kun ei vaan jaksa. Ja koetan muistaa myös että laihtumisen pahin este on väsymys. Eli lepäämällä ja nukkumalla enemmän, on hereilläolo aikakin tehokkaampaa
Mennään siis lähes samoilla lääkkeillä, merkit hiukan eri...
Loppukiertoa jäljellä vielä 10-14pv, olo kun ilmaa täynnä olevalla maskotilla - päivisin on kylmä, iltasin on kuuma, vatsa on aivan järkyttävä pallo kaikkine mahdollisine vaivoineen ja tuntemuksineen. Lisänä tähän kiertoon ihmeellinen ihottuma? Ihan kun ois jotain nokkos-tai muuta vastaavaa.
Päädyin aloittamaan omatoimisesti tuon crinonen ja katsonpa nyt senkin kortin, ei siitä haittakaan ole.
-> multa on noi hyytymistekijät testattu ja koska tulokset oli rajalla niin tuota inhixaa tai vastaavaa lääkäri on pohtinut jatkoon...

Onneksi on työ jossa pystyy ottamaan huilitaukoa tarvittaessa. Tää väsymys on aika ärsyttävä.
Ja täälläkin on näiden vauvan yritys vuosien aikana päässyt painoa kertymään ja liikkuminen tai fiksu syöminen tuottaa haasteita..
 
Mulla alkoi nyt menkat joten soittelin klinikalle ja varailin aikaa ultraan. KP 12 menen sinne ja silloin päätetään, että milloin pistän Ovitrellen ja milloin otetaan näyte BeReady-testiin. Täällä on varmaan muita joille on kyseinen testi tehty, oliko näytteenotto kivuliasta ja kestikö tulosten saamisessa pitkään?
 
Mulla alkoi nyt menkat joten soittelin klinikalle ja varailin aikaa ultraan. KP 12 menen sinne ja silloin päätetään, että milloin pistän Ovitrellen ja milloin otetaan näyte BeReady-testiin. Täällä on varmaan muita joille on kyseinen testi tehty, oliko näytteenotto kivuliasta ja kestikö tulosten saamisessa pitkään?
Mä luulen et tää tehdään ehkä samalla tekniikalla kun mulle ens viikolla endometrium testi jossa tutkitaan kohdun limakalvoa. Voin tulla kertoo kokemuksesta ens ti 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Pupuna112
Meillä on siittiöitä! meillä on niitä 😭😭😭 Vuoden ja 4kk jälkeen niitä nyt on 🥰🥰🥰
Oon tuskissani odottanut keskiviikosta asti, kun toiveet nousi siksi että aikaisemmin ovat soittaneet jo parin tunnin päästä analyysista että nolla tulos. Ja nyt torstaina ei olku valmis vielä. Ja tänään tuli uutiset , ja mies höpötti kaikkea muuta ja mä olin vaan että hei soita sinne ovumiaan varuiksi vielä että jos ne olis paikalla. Ja sitten sanoi vaan että joo ****soitti ja kaikkea mitä en kuunnellut kun höpise jostain lääkkeestä mitä ei miehelle ole kokeiltu ja kyselly että mites se gonal f on vaikuttanut ja mä olin vaan et joo, kyllä kyllä mutta oliko se analyysi valmis??? Ai sä sitä halusit tietää, no siis haluatko kuulla? Apua en mä tiedä ja sit aloin itkee ja kysyin vaan että onko siellä kulta? 😭 ”On.”

😭😭😭😭 Mä oon niiiiiin onnellinen! 3,5 miljoonaa löytyi jo 😍😍😍
 
Meillä on siittiöitä! meillä on niitä Vuoden ja 4kk jälkeen niitä nyt on
Oon tuskissani odottanut keskiviikosta asti, kun toiveet nousi siksi että aikaisemmin ovat soittaneet jo parin tunnin päästä analyysista että nolla tulos. Ja nyt torstaina ei olku valmis vielä. Ja tänään tuli uutiset , ja mies höpötti kaikkea muuta ja mä olin vaan että hei soita sinne ovumiaan varuiksi vielä että jos ne olis paikalla. Ja sitten sanoi vaan että joo ****soitti ja kaikkea mitä en kuunnellut kun höpise jostain lääkkeestä mitä ei miehelle ole kokeiltu ja kyselly että mites se gonal f on vaikuttanut ja mä olin vaan et joo, kyllä kyllä mutta oliko se analyysi valmis??? Ai sä sitä halusit tietää, no siis haluatko kuulla? Apua en mä tiedä ja sit aloin itkee ja kysyin vaan että onko siellä kulta? ”On.”

Mä oon niiiiiin onnellinen! 3,5 miljoonaa löytyi jo
IIIKKK APUA IHANAAA 😍😍😍😍
Paljon onnea sinne! (jos niin voi sanoa 😄)
 
Meillä on siittiöitä! meillä on niitä Vuoden ja 4kk jälkeen niitä nyt on
Oon tuskissani odottanut keskiviikosta asti, kun toiveet nousi siksi että aikaisemmin ovat soittaneet jo parin tunnin päästä analyysista että nolla tulos. Ja nyt torstaina ei olku valmis vielä. Ja tänään tuli uutiset , ja mies höpötti kaikkea muuta ja mä olin vaan että hei soita sinne ovumiaan varuiksi vielä että jos ne olis paikalla. Ja sitten sanoi vaan että joo ****soitti ja kaikkea mitä en kuunnellut kun höpise jostain lääkkeestä mitä ei miehelle ole kokeiltu ja kyselly että mites se gonal f on vaikuttanut ja mä olin vaan et joo, kyllä kyllä mutta oliko se analyysi valmis??? Ai sä sitä halusit tietää, no siis haluatko kuulla? Apua en mä tiedä ja sit aloin itkee ja kysyin vaan että onko siellä kulta? ”On.”

Mä oon niiiiiin onnellinen! 3,5 miljoonaa löytyi jo
Ihan mahtavaa 🥰🥰🥰

Edit. Nyt mua kävi itkettää ilosta teidän puolesta 😭 onneks mies vielä nukkuu, miten mä selittäisin et itken ilosta kun yhen vauvapalstalaisen miehellä on siittiöitä 😂😂 on tää hullua ja tunteet pinnassa herkästi
 
Ihanaa 😍 @Mamiks onnea! Eiks toi oo jo ihan hyvä määrä? Meillä ainakin lahjaoljissa on aina joku 3-5miljoonaa inssissä
Niinkö? No lääkäri oli innoissaan että näinkin paljon tullut viime marraskuussa tehdyn nollan jälkeen mutta sanoi että saisi vielä lisää tulla mutta on jo erittäin toiveikas kun sanoi että siellä saattaa Joku oikein laadukas joukossa joka loppuu. Asti pääsee 😍

Eka keskustelu hänen kanssaan, hän sanoi että uskoo kun niitä alkaa tulemaan niin ne lisääntyy sit melko nopeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Muistelen, että 15milj. olisi normaalin raja. Tai en kyllä ole varma muistanko oikein. @Tiukuna pestäänköhän siemenneste ennen pakastusta? Inssejä varten pestään, omilla soluilla kun tehdään. Siinä määrä siis vähenee. En muista ollenkaan, mitä meillä ollut pesujen jälkeen. Pitääkin kaivaa vanhoja lappuja esille, olisi mukava jakaa kokemuksia. Muistiini en luota enää :D Toivottavasti en nyt höpise ihan omiani.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
15milj. on who:n uusin hyvän alaraja joskin sitä on siis laskettu viime aikoina. Jonkin arvion mukaan alle 50milj. vaikuttaa jo negatiivisesti raskaaksi tuloon mutta toisaalta on todettu että siittiöiden määrä on huono mittari sen ennustamiseen. Koska kuten todettua, periaatteessa yksikin hyvä riittää. Inseminaatiossa tosiaan pesussa niitä vähän karsiutuu myös sitten. Tietty pitää erottaa vielä määrä per millilitra tai oer koko satsi. Suositukset puhuu per millilitra.

Mutta, eihän tässä tilanteessa @Mamiks ole muuta kuin positiivista, siittiöitä vihdoin on, määrästä viis, ja ne tosiaan varmaan lisääntyy vielä niinkun lääkäri sanoi. Hirveen paljon parempi kuin nolla. Jos ne riittää luomuun niin ihan mahtavaa, inseminaatioon varmasti ainakin ja huonoimmassakin tapauksessa ne riittää ivf:n, vs tilanne jossa siittiöitä ei ole ollenkaan jolloin mikään näistä ei pelitä. Nyt on ihan kaikki tsäänssit avoinna teille ja se on mahtavaa 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Mamiks
15milj. on who:n uusin hyvän alaraja joskin sitä on siis laskettu viime aikoina. Jonkin arvion mukaan alle 50milj. vaikuttaa jo negatiivisesti raskaaksi tuloon mutta toisaalta on todettu että siittiöiden määrä on huono mittari sen ennustamiseen. Koska kuten todettua, periaatteessa yksikin hyvä riittää. Inseminaatiossa tosiaan pesussa niitä vähän karsiutuu myös sitten. Tietty pitää erottaa vielä määrä per millilitra tai oer koko satsi. Suositukset puhuu per millilitra.

Mutta, eihän tässä tilanteessa @Mamiks ole muuta kuin positiivista, siittiöitä vihdoin on, määrästä viis, ja ne tosiaan varmaan lisääntyy vielä niinkun lääkäri sanoi. Hirveen paljon parempi kuin nolla. Jos ne riittää luomuun niin ihan mahtavaa, inseminaatioon varmasti ainakin ja huonoimmassakin tapauksessa ne riittää ivf:n, vs tilanne jossa siittiöitä ei ole ollenkaan jolloin mikään näistä ei pelitä. Nyt on ihan kaikki tsäänssit avoinna teille ja se on mahtavaa
Totta, hyvä huomio. Että puhutaanko per millilitra vai per koko satsi. (y)
 
Ihana lukea positiivisia uutisia ja fiiliksiä osalla

Täällä ei mitään ihmeellistä, viimeistä viikkoa tätä kiertoa meneillään - olotilat ja tuntemukset tukilääkkeistä johtuen turvotusta, kuvotusta, väsymystä, huonoa unta ja kuivia limakalvoja!
Turtunut jo ajattelemaan, että olisiko joku oire tai olotila mahdollisesti raskautumisesta johtuva koska lääkkeet tekee kaikki nekin oireet. Ja ilmeisesti lähestyvät menkat saa ajatukset myös kääntymään enemmän pessimistiseen kuin optimistiseen.
Onkohan yksikään nainen ikinä raskautunut epäuskoisista ja pessimististä lähtökohdista, kun aina jaksetaan toitottaa positiivisuutta ja uskoa ja toivoa - niin onkohan se oma "vika" vaan liian negatiivisissa ajatuksissa.
-> sain juuri kommenttia, että olen itse liian negatiivinen ja siksi keho torjuu positiivisia asioita kuten raskautumisen... Että näin täällä 😅
 
Täällä dpo 10 vissiin ja alavatsalla kaikenlaista tuntemusta mutta pessimistinä uskon sen johtuvan vain lääkityksestä. On niitä ollut aiemmissakin kierroissa joten miksi nytkään kertoisi mistään muusta. Odotan testaamisen kanssa viikonlopulle, varmaan la tai mieluummin su, ei se kuitenkaan kerro mitään sitä ennen.
 
Täällä dpo 10 vissiin ja alavatsalla kaikenlaista tuntemusta mutta pessimistinä uskon sen johtuvan vain lääkityksestä. On niitä ollut aiemmissakin kierroissa joten miksi nytkään kertoisi mistään muusta. Odotan testaamisen kanssa viikonlopulle, varmaan la tai mieluummin su, ei se kuitenkaan kerro mitään sitä ennen.
Oot jonkin verran edellä mua dpo-päivien kanssa.
Toivon sulle valtavasi positiivisia uutisia 💗
 
Ihana lukea positiivisia uutisia ja fiiliksiä osalla

Täällä ei mitään ihmeellistä, viimeistä viikkoa tätä kiertoa meneillään - olotilat ja tuntemukset tukilääkkeistä johtuen turvotusta, kuvotusta, väsymystä, huonoa unta ja kuivia limakalvoja!
Turtunut jo ajattelemaan, että olisiko joku oire tai olotila mahdollisesti raskautumisesta johtuva koska lääkkeet tekee kaikki nekin oireet. Ja ilmeisesti lähestyvät menkat saa ajatukset myös kääntymään enemmän pessimistiseen kuin optimistiseen.
Onkohan yksikään nainen ikinä raskautunut epäuskoisista ja pessimististä lähtökohdista, kun aina jaksetaan toitottaa positiivisuutta ja uskoa ja toivoa - niin onkohan se oma "vika" vaan liian negatiivisissa ajatuksissa.
-> sain juuri kommenttia, että olen itse liian negatiivinen ja siksi keho torjuu positiivisia asioita kuten raskautumisen... Että näin täällä 😅
Oltiinpa samaan aikaan samoissa ajatuksissa. Pessimismi suojelee mieltä, tuskin se muuten vaikuttaa. Tosin mulla kaikki kolme km raskautta on olleet "yllätyksiä" juuri silloin kun olin jo heittänyt toivon ettei tärppää.
 
  • Tykkää
Reactions: TuurillaEdes
Oltiinpa samaan aikaan samoissa ajatuksissa. Pessimismi suojelee mieltä, tuskin se muuten vaikuttaa. Tosin mulla kaikki kolme km raskautta on olleet "yllätyksiä" juuri silloin kun olin jo heittänyt toivon ettei tärppää.

Mulla on km ollut ennen minkäänlaisen hoitopolun alkua ja OI-hoidoissa lääketaukojen (letrot+terot/ letrot+luget) aikana sekä nyt viimeisimpänä myös pistoshoitokierrossa. Parin vuoden ajanjaksolle kymmenisen alkua tai yritystä, pisimillään päästy rv8. Mitään syytä ei ole vielä löytynyt miksi alkio ei mukana jaksa.
On kokemusta uskon ja toivon alkaneista raskauksista, ajatus odotuksesta taka-alalla sekä "kirves kaivossa" ajatuksista 😅
 
  • Haha
Reactions: Mimerkki
Mulla on km ollut ennen minkäänlaisen hoitopolun alkua ja OI-hoidoissa lääketaukojen (letrot+terot/ letrot+luget) aikana sekä nyt viimeisimpänä myös pistoshoitokierrossa. Parin vuoden ajanjaksolle kymmenisen alkua tai yritystä, pisimillään päästy rv8. Mitään syytä ei ole vielä löytynyt miksi alkio ei mukana jaksa.
On kokemusta uskon ja toivon alkaneista raskauksista, ajatus odotuksesta taka-alalla sekä "kirves kaivossa" ajatuksista
Joo, eipä niillä ajatuksilla tätä hommaa voiteta eikä hävitä.
 
  • Tykkää
Reactions: TuurillaEdes
Täällä 3. letrokiero ja ovis lähenee, nyt tod.näk. DPO -3. Tämä kierto näin ja seuraavasta sittenkin ehtii IVF:n lyhyellä kaavalla. Tänään soiteltiin lääkärin kanssa, joka ei pitänyt munasarjojen tilannetta siihen niin huonona kuin mitä ikä antaisi olettaa, joten sovittiin suunnittelukäynti ensi viikolle. Toiveissa tietty olisi, ettei sinne tarvitsisi mennä, vaan viime kuun raskautuminen toistuisi paremmalla onnella, mutta sen todennäköisyys on toki huono, joten eiköhän näillä mennä.
 
Milloin sinulla on pas?
Voi että tämä on ärsyttävä joskus, kun ei ilmoita kunnolla viesteistä. Nyt huomasin tömän, kun selasin viestejä. Kiitos kysymyksestä.

Alkionsiirrossa käyty! Tukilääkkeinä terolut ja gonapeptyl yksi pistos. Testipäivään vielä vajaa kaksi viikkoa aikaa. Jännittävää aikaa on. Terolut väsyttää ja turvottaa. Myös unettomuutta on ollut.
 
Voi että tämä on ärsyttävä joskus, kun ei ilmoita kunnolla viesteistä. Nyt huomasin tömän, kun selasin viestejä. Kiitos kysymyksestä.

Alkionsiirrossa käyty! Tukilääkkeinä terolut ja gonapeptyl yksi pistos. Testipäivään vielä vajaa kaksi viikkoa aikaa. Jännittävää aikaa on. Terolut väsyttää ja turvottaa. Myös unettomuutta on ollut.
Tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan plussaa 💖
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni

Yhteistyössä