Minä en "uskaltaisi" pitää taukoa yrityksestä pelkästään mahdollisen syntymäajan määrittelyn vuoksi. Sitten saisi oikeastaan pitää ainakin 2kk taukoa jottei LA osu noin 15.11.-15.1. välille, koska kaikki tällä välillä mahdollistaa helposti joulukuisen vauvan (toki myöhemmätkin lasketut ajankohdat, jos esim kovasti ennenaikainen).
Lisäksi kun joka munasolu ei ole lisääntymiskelpoinen niin jos huono säkä käy ja just tauon aikana irtoaa se hyvä munasolu ja sen ympärillä sitten taas heikkoja. Lisäksi muutkin kohdun olosuhteet ym. tietty vaikuttaa.
No meille syntyi just loppuvuoden 2022 vauva - ja minä itse olen *erittäin* loppuvuodesta syntynyt - eikä nämä vaikuta oikein mitenkään mihinkään niin ehkä en vaan ymmärrä.
Viime joulu oli taianomainen meidän perheessä vastasyntyneen kanssa
Eikä mua ois haitannut olla vaikka joulunpyhät synnärillä jos niikseen. Sehän on vaan yksi joulu kuitenkin, ja taatusti sen arvoista.
Ja tämä talvi on ollut ihanaa pesiä rauhassa kotona, kun ulkona pimeää eikä mihinkään muutenkaan oikein huvita mennä.
Esikoisen kanssa "harmitti" paljon enemmän kun syntyi kesällä, niin koko kesä meni vähän ohi sohvan nurkassa imettäessä.
Mutta toki jokainen ihan vapaasti miettii omalla kohdallaan.
Oli vaan pakko jakaa omat ajatukset.
(Minäkin tääklä taustalla kun vähän salaa jo haaveilen kolmannesta
)