Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

vierailija
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Totesin että niitä on ja että jokainen ei niitä krstä vasn saa allergisia oireita.
Pahoittelen että fakta pelottaa sinua?🙁
Allergioiden syyt ovat niin moninaiset ja niitä ei tiedä kukaan, että jos joku lihamestari kertoo sen johtuvan kasviksista, niin sanon että hohhoh.

Allergioiden suurimmaksi syyksi on esitetty liian kliinistä ympäristöä, hometaloa, kaupunkiympäristöä - eli ne jotka on kasvaneet metsän keskellä, on harvemmin allergikkoja. Ihmisen pitäisi vauvasta alkaen möyriä metsässä ja sammalessa, joku tutkimus oli että metsän turve/sammal on se juttu.
 
Kerro mistä meidän ravintosuositukset tulevat.
Ja miksi meille ei ole tarjolla enimmäkseen puhdasta ruokaa vaan jotakin ihmiselle sopimattomia tuotteita?

Ei kaupassa näitä olisi jos emme näitä ostaisi. Kuka antoi luvan lisätä sairastuttavat koukuttavat tuotteet kauppoihin?

Sotket taas asiat sikinsokin.

Ravintosuosituksissa EI käsketä syömään prosessoitua eikä sokeria. Eikä edes kassilohta vaan monipuolisesti kaikkea.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Viimeksi muokattu:
Karkkia, tölkkilimua, sipsuja jne.

Ja tuo liha on demonisointi on ihan turhaan. Ja eläinperäisten rasvojen demonisointi. Ihminen ei saa mitään syöpää lajilleen ominaisesti syötetystä lihasta tai sen rasvasta. Se aito luomuliha on vain kätevästi yhdistetty yliprosessoidun lihan kanssa niin luomulihakin on yhtäkkiä jännästi sitten haitallista.

Miten se muka on demonisoitu kun sitä neuvotaan ravintosuosituksissa ja ravintopyramidissa syömään?
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja Lispetti
vierailija
Testaamaan mielenkiinnosta pektiini mut varovasti. En ole sitä aiemmin huomannut mut kun sen jälkeen ei voinut viikkoon kävellä, jotain siinä täytyy olla ja sellakan päättelin itse.
Ei minullakaan ole ikinä ollut mitään oireita mistään syömästäni, mutta on levollinen olo kun tietää mitä tehdä jos jollakin tulee oireita.
Tuttavapiirissäni on muutama elävä esimerkki, kuinka he saivat diagnoosiksi IBD:n mutta jättivät lääkkeet ja elävät ihan terveenä ”parantumattoman autoimmuunitaudin” kanssa syömällä oikein. Monet IBD:n kanssa elävät lääkityksestä huolimatta joutuvat leikkauksiin/elävät avannepussin kanssa. Tai ulostesiirre tms.
Pieni osa saa jopa suolisyövän.
Samaa ovat tehneet suuri osa ihmisiä.. Sattumaa? Miksi tätä ei tutkita?

Onko sinulla yhtään mitään oireita tai sairauksia?
Oletko erittäin liikkuva jne? Sun ikäisen pitäisi pystyä ihan hyviin liikuntasuorituksiin eikä kärsiä mistään ”vanhuuden” oireista.
Ruokavaliolla voi vaikuttaa asioihin todella merkittävästi.
 
Sotket taas asiat sikinsokin.

Ravintosuosituksissa EI käsketä syömään prosessoitua eikä sokeria. Eikä edes kassilohta vaan monipuolisesti kaikkea.
En sotke. Olen myös kirjoittanut että multitaskaan. Että jos sulla on epäselvää niin kysy, älä turhaan tuomitse tai keksi omiasi vaikka ollaankin jostakin asioista eri mieltä.🙂
Monipuolisesti kaikkea? ja lihavia kaamea kasa. Jos luit nuo viestini niin kerroin mitä ravintosuosituksista muun muassa tulisi meille ilmetä.

Lohesta: eikä kaupassa oikein myydä villilohta, mutta lohta yleisesti suositellaan esim. omega 3:n vuoksi. Jos me osaisimme vastia enemmän kunnon kalaa ja media markkinoisi sitä enemmän ihmisille niin tietenkin me syötäisi enemmän erilaisia kaloja.
Jos median tarkoituksena on pitää kansalaisten puolta niin ei muutakun priorisoimaan. Natoskin jaksavat buustata niin kauan kunnes menee useammalle läpi. Miksi ei buustata ravinnosta tarpeeksi tai haukuta kaikki yliprosessoidut kakat ja etsitä lääketehtaiden-ruokateollisuuden-terveydenhuollon väliltä kytköksiä. Tai miksi media ei julkaise ravintosuositusten historiaa ja kyseenalaista.
Medialla on älytön voima, ihmiset uskoo kyseenalaistamatta lähes kaiken.

Ruokapyramiisiinkin on laitettu karkit, tölkkilipmmarit sipsut sun muut. Kun ne aiheuttavat meille niin paljon pahaa niin miksi ne ovat siellä.

Ihmiselle muodostuu helposti käsitys, että kun se kerran näytetään syömäsuosituksissa ruokapyramidissa niin ei se voi olla vaarallista tai huonoa, vaikka söisi vähän enemmänkin….

t. näpytän tässä samalla kirjanpitoa jos tuli epäselvöä kiin kysyisitkö ennen kuin alat väittämään omiasi?👍
 
vierailija
Testaamaan mielenkiinnosta pektiini mut varovasti. En ole sitä aiemmin huomannut mut kun sen jälkeen ei voinut viikkoon kävellä, jotain siinä täytyy olla ja sellakan päättelin itse.
testaapa kirjoitin. Sellakasta tuli migreeni kerran fluorilakan jälkeen joten sitä en anna laittaa ikinä enää. Siis migreeni tulee omenoita ja olihan Tommy Tabermannilla aivosyöpä, pisti ajattelemaan, kun lääkäri oli luvannut ottaa enää vain luomuviiniä jos jotain ottaa. Niiden menekki on ollut alusta saakka valtava😉
 
Miten se muka on demonisoitu kun sitä neuvotaan ravintosuosituksissa ja ravintopyramidissa syömään?
Eikö sinun mielestä oikeasti ole?

Siis väite kuuluu että punaisesta lihasta saa syövän eikä ole eettistä syödä lihaa, nyt jo ilmastonkin vuoksi ei saa syösä ja jaadi jaadi jaa?😱😂

Paljonko ilmasto kärsii kun nuo kaikki yliprosessoidut tuotteet valmistetaan ja sellainen pikku juttu mitä ihmiset eivät ehkä ole tajunneet. Sinun ei tarvitse syödä oikeasti niin paljon mitä syöt jos syöt oikein, eli lisäät sitä rasvaa. En puhu sinusta, lukemani mukaan käytät edes jonkin verran rasvaa. Toivottavasti et siemen/kasvisöljyjä kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Gmo-intoleranssi on kuten myös trehaloosi-intoleranssi jossa ei siedä sienisokeri eikä myöskään torajyväjauhoja
Pari selvennöstä itsestäni.

-Älkää tehkö niin kuin mä teen, vaan kuinka mä sanon. :sneaky: Eli jos mä vedän pullaa ja suklaata, niin tiedän tekeväni väärin, ja että esim.korvapuustissa on kaikki epäterveellisyydet yhdessä paketissa.

-jos kehun myös paastoa kuten Lissu, mutta raamatullisista syistä, niin en halua tuputtaa, ja paastolla oli siellä sellainen rukousta tehostava vaikutus. Jumala kuulee jo ennen kuin aletaan rukoilla, mutta paastotessa se ihminen itse näyttää olevansa tosissaan rukouspyyntöjensä kanssa.
Paastoaminen on yleensä iloista, mutta on sillä suruvaikutus (Daavid repäisi tuskissaan vaatteensa ja paastosi), hiljentymisvaikutus, erottumisvaikutus (Jeesus meni erämaahan paastoamaan) jne.

On siinä terveydellistäkin vaikutusta, mutta ehkä sen laihtumisen kannalta.

Detoxiin en usko.
 
En sotke. Olen myös kirjoittanut että multitaskaan. Että jos sulla on epäselvää niin kysy, älä turhaan tuomitse tai keksi omiasi vaikka ollaankin jostakin asioista eri mieltä.🙂
Monipuolisesti kaikkea? ja lihavia kaamea kasa. Jos luit nuo viestini niin kerroin mitä ravintosuosituksista muun muassa tulisi meille ilmetä.

Lohesta: eikä kaupassa oikein myydä villilohta, mutta lohta yleisesti suositellaan esim. omega 3:n vuoksi. Jos me osaisimme vastia enemmän kunnon kalaa ja media markkinoisi sitä enemmän ihmisille niin tietenkin me syötäisi enemmän erilaisia kaloja.
Jos median tarkoituksena on pitää kansalaisten puolta niin ei muutakun priorisoimaan. Natoskin jaksavat buustata niin kauan kunnes menee useammalle läpi. Miksi ei buustata ravinnosta tarpeeksi tai haukuta kaikki yliprosessoidut kakat ja etsitä lääketehtaiden-ruokateollisuuden-terveydenhuollon väliltä kytköksiä. Tai miksi media ei julkaise ravintosuositusten historiaa ja kyseenalaista.
Medialla on älytön voima, ihmiset uskoo kyseenalaistamatta lähes kaiken.

Ruokapyramiisiinkin on laitettu karkit, tölkkilipmmarit sipsut sun muut. Kun ne aiheuttavat meille niin paljon pahaa niin miksi ne ovat siellä.

Ihmiselle muodostuu helposti käsitys, että kun se kerran näytetään syömäsuosituksissa ruokapyramidissa niin ei se voi olla vaarallista tai huonoa, vaikka söisi vähän enemmänkin….

t. näpytän tässä samalla kirjanpitoa jos tuli epäselvöä kiin kysyisitkö ennen kuin alat väittämään omiasi?👍
Sä oot ajastasi jäljessä. Ehkä joskus 50-luvulla Coca-Cola-firma markkinoi päin peetä ja 80-luvulla sokeritehtaat pääsi vaikuttamaan ravitsemussuosituksiin.

Mä oon käyny lääkärissä parista eri vaivasta (unettomuus ja toisella kerralla närästys) ja nykylääkärit EI mielellään kirjoita lääkereseptejä, jos vaivaan pystyy vaikuttamaan eniten elämäntapamuutoksilla.

Mulle on lääkäri tokaissut närästykseeni suoraan "10 kg pois, kahvi ja suklaa pois", vaikka lopulta, pitkin hampain kirjoitti Somac-reseptin. Yhtä lääkäriä sain taivutella urakalla kirjoittamaan mulle nukahtamislääkkeen (joo älä ala luennoida kuinka nukut hyvin, en ala tunnistettavuussyistä kertoa senkertaisen unettomuuden syitä).

Kato joskus vaikka Pippa Laukkaa. Jokainen hänen ohjelmallaan laihtuu, vaikka syö ruokapyramidista kaikkea. Tai Suurin Pudottaja.
 
Viimeksi muokattu:
Testaamaan mielenkiinnosta pektiini mut varovasti. En ole sitä aiemmin huomannut mut kun sen jälkeen ei voinut viikkoon kävellä, jotain siinä täytyy olla ja sellakan päättelin itse.
Olen kyllä vetänyt varmasti kaiken saatavana olevan.😳😁

”Pektiinit ovat suurimolekyylisiä hiilihydraatteja. Niitä on kaikissa kasvikunnan tuotteissa. Pektiiniä tehdään omena- ja sitrushedelmien puristusjätteestä. Pektiiniä on paljon raaoissa kuorimarjoissa sekä omenoissa ja sitrushedelmissä. Marjojen kypsyessä niiden pektiinipitoisuus laskee.”

En ainakaan usko, että saan vieläkään oireita. Olen syönyt raakoja omppujakin ja karviaisia ja vaikka mitä.
 
Sä oot ajastasi jäljessä. Ehkä joskus 50-luvulla Coca-Cola-firma markkinoi päin peetä ja 80-luvulla sokeritehtaat pääsi vaikuttamaan ravitsemussuosituksiin.

Mä oon käyny lääkärissä parista eri vaivasta (unettomuus ja toisella kerralla närästys) ja nykylääkärit EI mielellään kirjoita lääkereseptejä, jos vaivaan pystyy vaikuttamaan eniten elämäntapamuutoksilla.

Mulle on lääkäri tokaissut närästykseeni suoraan "10 kg pois, kahvi ja suklaa pois", vaikka lopulta, pitkin hampain kirjoitti Somac-reseptin. Yhtä lääkäriä sain taivutella urakalla kirjoittamaan mulle nukahtamislääkkeen (joo älä ala luennoida kuinka nukut hyvin, en ala tunnistettavuussyistä kertoa senkertaisen unettomuuden syitä).

Kato joskus vaikka Pippa Laukkaa. Jokainen hänen ohjelmallaan laihtuu, vaikka syö ruokapyramidista kaikkea. Tai Suurin Pudottaja.
Aika kevyesti tästä meidän valtamediassa uutisoidaan eikä varmaan ketään siksi edes kiinnosta:
” Elintarvikejätit syytävät rahaa ravitsemustieteilijöille – lobbaus voi vaikuttaa tutkimuksiin
Maailman suurimmat elintarvikeyhtiöt Coca-Cola, Pepsi ja Nestlé ovat huolissaan siitä, millaisia tutkimuksia kansanterveydestä julkaistaan. Elintarvikejättiläiset ovat onnistuneet lobbausyrityksissään, paljastaa tuore brittitutkimus.”

Ja lääketeollisuudesta…on ihan yleisessä tiedossa että lääkkeitä syötetään liikaa!

Miksi tuot esimerkiksi vain itsesi? Meinaatko että jis sinä et yhdellä kertaa saanut lääkkeitä niin lääkkeitä ei määrätä liikaa?

Lääkkeiden liikatuputtamisesya oli juuri mediassa kohinaa, sen voit etsiä itse.

Kyseenalaistat väärää puuta?
 
Aika kevyesti tästä meidän valtamediassa uutisoidaan eikä varmaan ketään siksi edes kiinnosta:
” Elintarvikejätit syytävät rahaa ravitsemustieteilijöille – lobbaus voi vaikuttaa tutkimuksiin
Maailman suurimmat elintarvikeyhtiöt Coca-Cola, Pepsi ja Nestlé ovat huolissaan siitä, millaisia tutkimuksia kansanterveydestä julkaistaan. Elintarvikejättiläiset ovat onnistuneet lobbausyrityksissään, paljastaa tuore brittitutkimus.”

Ja lääketeollisuudesta…on ihan yleisessä tiedossa että lääkkeitä syötetään liikaa!

Miksi tuot esimerkiksi vain itsesi? Meinaatko että jis sinä et yhdellä kertaa saanut lääkkeitä niin lääkkeitä ei määrätä liikaa?

Lääkkeiden liikatuputtamisesya oli juuri mediassa kohinaa, sen voit etsiä itse.

Kyseenalaistat väärää puuta?
Miten tuo Hesarin juttu liittyy Suomeen? Täällä on muksuilla kouluruokailu, eikä mitä tahansa eväitä, kuten Usassa. Eikä ruokapyramidissa ole kuin mysli, joka koskettaa jotain noista firmoista.

Siis sen verran vanha alan olla, että meidän kunnassa tuo muutos on tapahtunu lääkärikunnassa (muualtakin tulleilla lainalääkäreillä) 10 vuoden sisään. Ne on nuoria lääkäreitä, joten veikkaan että lääkiksen opetus alkaa painottua kuntoiluresepteihin elämäntapasairauksissa.
 
Lääkärit joutuvat toimimaan ohjeiden mukaan tai tulee kenkää.

Oikeisiin tutkimuksiin ei saa rahoitusta koska kyllähän me tiedämme kuka rahoituksen tutkimuksiin antaa.
Lääkkeitä pitää saada myytyä jne.

Hyvässä kimpassa kulkee syötävä, terveydenhuolto ja lääkkeet. Valitettavasti.
Onko tämä kaikkien tiedossa vai onko tämä joistakin salaliittoteoriaa?

Poimin tämän viestini ketjun etusivuilta.
 
Miten tuo Hesarin juttu liittyy Suomeen? Täällä on muksuilla kouluruokailu, eikä mitä tahansa eväitä, kuten Usassa.

Siis sen verran vanha alan olla, että meidän kunnassa tuo muutos on tapahtunu lääkärikunnassa (muualtakin tulleilla lainalääkäreillä) 10 vuoden sisään. Ne on nuoria lääkäreitä, joten veikkaan että lääkiksen opetus alkaa painottua kuntoiluresepteihin elämäntapasairauksissa.
Mistä meidän ravintosuositukset tulee?

Sen varmaan voi tarkastaa jos joku pitää kirjaaa määrätyistä/ostetuista lääkkeistä Suomessa?
 
  • Vau!
Reactions: m1es
Nehän joivat koka-kolaa ja söivät marspatukoita siihen malliin että nuo löytyvät meidän ravintosuosituspyramidistakin.😉


Hattaran kuvia.❤
Noo, melkein. :D

Pappi Nehemian käsky, kun juutalaiset oli taas kerran voittaneet vihollisensa (Neh.8:10):

10 Ja hän sanoi vielä heille: "Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne."
 

Yhteistyössä