Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

vierailija
Pitäisi, mutta ihmiset ovat vieraantuneet omasta terveydestään. Se on ulkoistettu kokonaan ”asiantuntijoille”. Ei lueta juuri mitään omaan terveyteen liittyvää, eikä osata edes yhdistää tuotakaan asiaa omaan syötyyn tai katsoa isoa kuvaa=jos tuolla tehdään noin niin mites se mitä minä syön voidaanko siinäkin toimia noin huonosti.


Lusäksi luotto on valitettavasti 100% kaikkiin niihin asiantuntijoihin jotka määrittelevät mikä on meille hyväksi, että vaikka köskettäisiin syödä omaa ulostetta niin kysyvät että millaisina annoksina ja montako kertaa päivässä.

Ihmisten täytyisi alkaa kyseenalaistamaan ja kysymään joka asiassa ”miksi”!
Silläkin pääsee jo hyvään alkuun.

Tuntuu että nykyään kysyminen on noloa ”etkö sä nyt totakaan tiedä” voi olla usein vastaus. Siihen voi vastata että en, voitko kertoa minulle. Ei siinä ole mitään nolottavaa.
Sinähän olet löytänyt aivan omat asiantuntijat. Miksi ne olisi luotettavampia?
 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
vierailija
Niin just. Kokemuksista oppii, myös muiden
Pitäisi, mutta ihmiset ovat vieraantuneet omasta terveydestään. Se on ulkoistettu kokonaan ”asiantuntijoille”. Ei lueta juuri mitään omaan terveyteen liittyvää, eikä osata edes yhdistää tuotakaan asiaa omaan syötyyn tai katsoa isoa kuvaa=jos tuolla tehdään noin niin mites se mitä minä syön voidaanko siinäkin toimia noin huonosti.


Lusäksi luotto on valitettavasti 100% kaikkiin niihin asiantuntijoihin jotka määrittelevät mikä on meille hyväksi, että vaikka köskettäisiin syödä omaa ulostetta niin kysyvät että millaisina annoksina ja montako kertaa päivässä.

Ihmisten täytyisi alkaa kyseenalaistamaan ja kysymään joka asiassa ”miksi”!
Silläkin pääsee jo hyvään alkuun.

Tuntuu että nykyään kysyminen on noloa ”etkö sä nyt totakaan tiedä” voi olla usein vastaus. Siihen voi vastata että en, voitko kertoa minulle. Ei siinä ole mitään nolottavaa.
 
Mites se menikään...*muistelee*

Mikä taivas? Sinitaivas...mikä sini? Merensini...mikä meri?`Mustameri...mikä musta? Pikimusta...
Mitä tehtäis sika pestäis mikä sika maasika mikä maa isän maa mikä isä taivaanisä mikä taivas tähtitaivas mikö tähti pohjantähti mikä pohja …emmä muista.😁

mutapohja?🤷‍♀️😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
vierailija
Niin just. Kokemuksista oppii, myös muiden
Mutta
kun olin parin kuukauden ajan täyttänyt pikkurasioilla äidin pakastetta uusilla luomu-vhh-sapuskoilla ja väkersin niihin tuoteselosteet ym, olipa siellä yhtenä päivänä käynyt vieraita ja äiti sanoi et "ne miehet tykkäsivät niistä ruoista". Joku oli kuvitellut et niitä saa vapaasti syödä kuka vaan vaikka ne oli pelkästään hänelld: Pöydälläkiin lojuu silloin vielä 3 erilaista!
 
Tämä oli jäänyt haaviin perhana:



”Plant Toxins and Antinutrients in Vegetables
Before getting into the specific vegetable that are bad for you, let’s take a moment to introduce you to the main reason why; the presence of plant toxins and antinutrients.

If you’re like most people, the fact that vegetables contain these natural poisons in news to you.

Think about it this way, plants don’t have fangs, fists, claws, or feet. But like all other species they want to survive and need to protect themselves. What they lack in limbs, they make up for with a bevy of chemical defense mechanisms known as phytoalexins.

In fact, these naturally occurring pesticides account for over 99% of all the pesticides you ingest– that’s 10,000 times more than synthetic compounds. [3]

Some of these substances are specifically designed to harm predators. For example, phytohormones found in popular foods like soy cause infertility in herbivores, effectively driving their population down.

Another class of harmful compounds called antinutrients can inhibit digestive enzymes and leach important minerals leading to nutritional deficiencies.

Over time, repeated exposure to toxins like oxalates, histamines, phytohormones, and antinutrients like phytic acid and lectins can result in allergies, leaky gut, autoimmune diseases, and chronic inflammation.

And this is to say nothing about mycotoxins (toxic molds) and bacterial contamination that can cause acute and long-term ailments. 1 2

According to the Cleveland Clinic, spinach is an extremely high oxalate food known to increase kidney stone formation and urinary oxalate content.3

A 100-gram portion of spinach contains approximately 645 milligrams of oxalate.

Oxalates occur naturally in plants, where they regulate their own internal mineral content and help defend against predators. [1]

In humans, oxalates bind to vital nutrients including iron, calcium, and magnesium, limiting their absorption.

This binding property is responsible for the fact that almost none of the iron in spinach is used by your body. Popeye’s spinach habit was actually bad for him. [2]

Health Effects of Oxalates

Can suppress the immune system and reduce mitochondrial activity [3]
Contribute to kidney stone formation. [6]
Oxalate crystals are significantly associated with fungal infections in the intestine. [9] [10] [11] [12]”

jne jne.


Sä teet hyvästä nyt jotain kamalaa.
Phytoalexin=fytoaleksiini on flavonoideja! Siis mitä on mustikoissa.

Flavonoidit ovat fytokemikaaleihin kuuluvia kasveissa muodostuvia fenoliyhdisteitä. Ne antavat kasveille, niiden kukille, hedelmille ja siemenille värin ja suojaavat kasveja ultraviolettisäteilyltä.
Osa flavonoideista on antioksidantteja, eli ne suojelee elimistöä vapaiden happiradikaalien vaikutukselta.
 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
Sinähän olet löytänyt aivan omat asiantuntijat. Miksi ne olisi luotettavampia?
En mä luota vaan haluan tutkia, olen utelias. Kyseenalaistan myös paljon kaikkia, mutta en väsymiseen asti vaan silloin tällöin.

Kokeilen myös kaikenlaista.🤷‍♀️ Itselläni siis.

Ainiin käyn nyt pissillä niin näemme olenko kuinka syvässä ketoosissa, pieni hetki.
Pitäis olla tosi syvä koska 4 päivää nyt täyspaasolla. Menin tällä kertaa ketoosiin lähes öheti, eli kehoni on vielä joustavampi kuin ennen!!!!💪 Tosin urheilun muutamana päivänä enemmän niin hiilarit tais kulua pois. MUTTA ma aamua edeltävänä iltana muistaakdeni mätin kyllä hiilareita.

Noh brb, pissitauko———>
 
vierailija
Ööö.... täh? Draamasarjastako sinä oppisi otat :D
Kooma on kirurgin kirjoittama kirja Coma, Robin Cook.

Uskollisesti puutarhurissa oli montakin asiaa, jotka oli totta mut tuliko lie elokuvasta selville kuten kirjassa sanottiin?

Beautiful minä eli kaunis mieli: ohjaaja vääärensi suorastaan sen että John Nash parani ainoastaan vaimonsa avulla kun oli jättänyt myös huonot lääkkeet pois. Sitä kirjaa en ole lukenut mut Ron Howard itse sanoi niin, ettei voinut jättää lukijoille sellaista mielikuvaa kun oliko hänen äiti joku alan ihminen😃
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Sen sijaan soijan ja hedelmättömyyden välisestä yhteydestä osaa valtamediakin varoitella. Vaikka olisin vegaani, en usko että söisin paljon soijaa -en tykkää mistään, mikä sotkee hormonitasoja.

No, vaihdevuodet tulossa, mieleni saattaa muuttua soijan ja lisäestrogeenin suhteen, kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä...
 
Sä teet hyvästä nyt jotain kamalaa.
Phytoalexin=fytoaleksiini on flavonoideja! Siis mitä on mustikoissa.

Flavonoidit ovat fytokemikaaleihin kuuluvia kasveissa muodostuvia fenoliyhdisteitä. Ne antavat kasveille, niiden kukille, hedelmille ja siemenille värin ja suojaavat kasveja ultraviolettisäteilyltä.
Osa flavonoideista on antioksidantteja, eli ne suojelee elimistöä vapaiden happiradikaalien vaikutukselta.
Miten niin minä teen? Mitäs sä muikkeli oikein sekoilet taas?😂

Se, että niissä on myrkkyjä ei estä ainakaan minua käyttämästä niitä, en saa oireita, ainakaan vielä.
 
Miten niin minä teen? Mitäs sä muikkeli oikein sekoilet taas?😂

Se, että niissä on myrkkyjä ei estä ainakaan minua käyttämästä niitä, en saa oireita, ainakaan vielä.
No miks laitoit tuon kuitenkin??

Sun tekstiä:

Over time, repeated exposure to toxins like oxalates, histamines, phytohormones, and antinutrients like phytic acid and lectins can result in allergies, leaky gut, autoimmune diseases, and chronic inflammation.
 
Sen sijaan soijan ja hedelmättömyyden välisestä yhteydestä osaa valtamediakin varoitella. Vaikka olisin vegaani, en usko että söisin paljon soijaa -en tykkää mistään, mikä sotkee hormonitasoja.

No, vaihdevuodet tulossa, mieleni saattaa muuttua soijan suhteen...
Vaidevuosistakin olisi niin paljon erilaisia apuja tarjolla, mutta monet syövät lääkkeitä tai soijaa kun eivät osaa muuta. Lääkkeitä suositellaan koska lääkefirmojen pitää rikastua.

Lääkkeet pitäisi syödä vasta sitten kun KAIKKI muu on kokeiltu, ellei ole joku sietämätön juttu ja siltikään mikään ei estä ihmisiä tutkimasta muualtakin kuin meidän valtamediasta! On lukuisia ihmisiä jotka ovat löytäneet lääkkeettömiä apuja, mikä estää kokeilemasta lääkkeetöntä vaihtoehtoa.
(esim.)

Ihme että kaikki paska kyllä tarttuu globaalisti WWW:stä mutta mikään järkevä ei.
 
vierailija
Immunologit menevät kaikki rokoteteollisuuteen eikä muita palkanmaksajia ole
Tutkimuksia on tehty ja minun mielestä ne pitäisi ottaa huomioon.

Huonoa ruokavaliota ei tunnusteta Suomessa suolistosairauksien vaikuttimena ollenkaan. Sanotaan vaan että meillä on euroopasta eniten suolistosairauksia ja se on länsimaisen hyvinvoinnin sivutuote, antibiootteineen päivineen. ”Syö nämä lääkkeet, tämä on elinikäinen autoimmuunitauti, emme tuedä mistä johtuu”.

Tässä ihan mielenkiintoinen tutkimus:
(näitä on monia)


Ihmiset ovat parantuneet erilaisista autoimmuunitaudeista eliminaatiodieetin avulla, mihin tämä sitten perustuu? Miksi tätä ei tutkita.🤔
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
No miks laitoit tuon kuitenkin??

Sun tekstiä:

Over time, repeated exposure to toxins like oxalates, histamines, phytohormones, and antinutrients like phytic acid and lectins can result in allergies, leaky gut, autoimmune diseases, and chronic inflammation.
Koska se on ihan tutkittua juttua.

Miksi sä laitoit tuon laatulehti iltasanomien jutun?
 
vierailija
Sen sijaan soijan ja hedelmättömyyden välisestä yhteydestä osaa valtamediakin varoitella. Vaikka olisin vegaani, en usko että söisin paljon soijaa -en tykkää mistään, mikä sotkee hormonitasoja.

No, vaihdevuodet tulossa, mieleni saattaa muuttua soijan ja lisäestrogeenin suhteen, kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä...
vilja pois kokonaan niin jaksaa. Torajyviä kun on viljassa, niistä tehdään vaihdevuosilääkkeitä vaikka niistä tulee ergotismi, joka tosiaan ontorajyväzienissä kerättyä ergotamiinia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Koska sä pelottelit lektiineistä, joista ei konkreettista riskiä tule edes vegaanille, jos ei nyt vedä pelkästään suunnilleen pinaattia....

Kokonaisuus, se kokonaisuus!
Totesin että niitä on ja että jokainen ei niitä krstä vasn saa allergisia oireita.
Pahoittelen että fakta pelottaa sinua?🙁
 

Yhteistyössä