Pieni Suklaapuoti

  • Viestiketjun aloittaja "paula"
  • Ensimmäinen viesti
Viestisi on lähetetty ja näytetään muille moderaattorin hyväksynnän jälkeen.
"paula"
Olen nähnyt monta kertaa. Mun mielestä se on taideteos, musiikkia myöten, vain tuoksu puuttuu!

Mut jokaisella kerralla huomio kiinnittyy eri asioihin. Nyt näin sen nuoren papin kannalta;-)
Eka kerran jälkeen ostin saman tien sen musiikkilevyn, ihanaa tanssimusiikkia!

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/tulossa.htm
Ei liity kauheesti tuohon, mut elokuvissa on aina jotakin ideaa...

Ihmiset niitä tekee. Mikähän oli se vuosi 1927 - Chocolatissa mainittiin,... täytyy tarkistaa;-)
 
"paula"
[QUOTE="paula";30663558]Olen nähnyt monta kertaa. Mun mielestä se on taideteos, musiikkia myöten, vain tuoksu puuttuu!

Mut jokaisella kerralla huomio kiinnittyy eri asioihin. Nyt näin sen nuoren papin kannalta;-)
Eka kerran jälkeen ostin saman tien sen musiikkilevyn, ihanaa tanssimusiikkia!

tulossa
Ei liity kauheesti tuohon, mut elokuvissa on aina jotakin ideaa...

Ihmiset niitä tekee. Mikähän oli se vuosi 1927 - Chocolatissa mainittiin,... täytyy tarkistaa;-)[/QUOTE]

Heti löytyi:-D

Olishan tuo pitänyt arvata:
B 12 -vitamiini eli kobalamiini ja pernisi
 
"paula"
[QUOTE="paula";30663584]Heti löytyi:-D

Olishan tuo pitänyt arvata:
B 12 -vitamiini eli kobalamiini ja pernisi[/QUOTE]

Kaakao muuten on vähitellen loppumassa maailmasta. Sen tuotanto on - ötököiden tullessa vastustuskykyiseksi niiden torjuntaan käytetyille myrkyille - näillä hinnolla voi loppua kokonaan. HINTA on liian halpa nykyisillä s y s t e e m e i l l ä eikä jatkajia tiloille löydy.

Tämä oli se tärkeä, mitä löysin Arnolduksen jutusta:

"...eräät myrkyt saattoivat aiheuttaa pernisiöösiin anemiaan viittaavia verimuutoksia. Suomessa Theodor Waldemar Tallqvist (1871–1927) tutki vuonna 1897 mm. pyrogallolin ja pyrodinin vaikutuksia koirien vereen. Hän julkaisi aihetta koskevan väitöskirjan vuonna 1899. Muita samantapaisia oireita aiheuttaneita myrkkyjä olivat saponiinit ja toluylendiamiini (aminotolueeni, toluidiini)."

Luomunakin kaakaota voi tuottaa ja siitä tehdyt kerkkut makeutetaan tietysti luomuHUNAJALLA. Luomusokerista tulee migreeni, kun siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa.
 
"paula"
[QUOTE="paula";30663558]
tulossa
Ei liity kauheesti tuohon, mut elokuvissa on aina jotakin ideaa...

Ihmiset niitä tekee. Mikähän oli se vuosi 1927 - Chocolatissa mainittiin,... täytyy tarkistaa;-)[/QUOTE]

Diabetes oli suklaapuodissa yksi aihe, mut sehän ei kaakaosta johdu, vaan sokerista, mitä on sen halvan hinnan vuoksi lisätty aina vaan enemmän:-(

Elokuvassa kyllä se uusi yrittäjä oppi lisäämään siihen manteliakin, jota meilläkin sekoitetaan omaan kaakaomössöön, hyvin sopii:)

Ja tämä liittyy vain siihen kaakaon viljelyyn:

Tauti uhkaa tuhota kaakaon tuotannon - Luonto - Turun Sanomat

SIENITAUTI !
Hyvä kuva tuolla...
 

Yhteistyössä