Ihanaa olla tissuttelija-alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alkoholin huonoista puolista puhutaan ihan hirveesti, mutta ainakin joillekkin harvoille se voi olla pelkästään hyvä juttu. Minä taidan olla sellainen. Olen juonut elämäni aikana tosi vähän. Vois melkein sanoa, että on terveyspankissa rahaa tuolla suunnalla. Nyt 45-vuotiaana olen alkanut "juopottelemaan kohtuudella".

Minulla kohtuujuopottelu tarkoittaa seuraavaa:

Viikolla ei koskaan lainkaan. Menee yöunet. Mutta perjantaina aina maltilliset kännit. Mikäs en mukavampaa kuin yksinään kotoilla pikkuhiprakassa. Olen yleensä töissä etänä perjantaina. Työaika päättyy kello 15.00. Usein kyllä teen jotain pientä työjuttua vielä sen jälkeen. Mutta otan ekan lasillisen tasan kello 15. Puhelimeen en tuon jälkeen työasioissa enää vastaa.

Iltapäivän sitten siemailen lisää viiniä ja siivoan samalla. Sitten sauna lämpeemään... Yksin kotona olen sitten. Kuuntelen musaa, keskustelen eri palstoilla etc

Paras päivä on sit lauantai. Heti aamulla drinksua naamariin. Ja koko päivä seitinohuessa ranskalaisessa päiväkännissä, ehkä illlalla menee suomalaisen puolelle osittain. Mutta ei kumminkaan örvellykseksi.

Sunnuntaina sitten pitää olla jo nollalinja.

Tämmösiä viikonloppuja mulla on joskus. Yleensä muut menot estää sen, mutta munkaltaiselle tuo on parasta mahdollista rentoutumista.

Onko muita, joille alkoholi on hyvä ystävä eikä mikään viinanpiru.

Mua ei koskaan ole kaduttanut maanantaina se, että vkl on tullut vähän juopoteltua. Muistot on yleensä vain hyvät. Enempi joskus harmittaa kun ei ole ollut aikaa vähän juopotella.

• Tykkää
Reactions: 9MM
Naisen kroppa kestää alkoholia huomattavasti heikommin kuin miehen. Iän myötä kestävyys mysö heikkenee. Kannattaa olla varovainen.

Itsehän juon max. 2-3 lasillista sopivassa seurassa. Yksin en juuri koskaan.

Juu, täällä toinen jolle alkoholi ei ole piru.
Juon likööriä koska se on niin hyvää.
Juon nykyään ainoastaan kylmällä kaudella. Aikaisemmin en juonut. Kun olin kotiäitinä niin en muistanut käydä handelissa tai sitten ei ollut aikaa juoda jne, vierähti lopulta 7 vuotta ilman alkoholia.

En ole koskaan ollut kaatokännissä, eikä minulla ole koskaan ollut krapulaa.

Juon joskus (en joka viikendi) perjantaina tai lauantaina ihan vain muutaman lasillisen ja en tiedä olenko hiprakassa…sanoisin ennemminkin että alkoholi lämmittää mukavasti. Jos olen kotona niin kuuntelen musiikkia, laitan ruokaa ja palstailen. Jos olen ulkona tai kavereilla niin en siltikään juo enempää mitä kotonakaan.

Olen yrittänyt opiskella viininjuontia, mutta en tykkää mistään viinistä. Ennen join vodkia, viskiä, brandejä jne. Nykyään juon ainoastaan liköörejä, ja harvoin maistuu tumma rommi tai limuvodka/joku lakkasiiderikin saattaa maistua, muut alkot eivät uppoa enää yhtään. Näin se maku muuttuu näköjään.

En voi oikein olla ilman keppanaa päivääkään, mitälie 3-4 prk/pv. Ei nyt ihan aina sentään. Eilisiltana oli huolia luottokortin mahd väärinkäytöksestä ja join kai 3 litraa, ei siitäkään känniin tullut, pientä sievää sentään.

Muuten olen kyllä radikaalisti vähentänyt, vielä viime vuonna aina oli kotona punaviiniä ja brandyä. Aika usein vielä jekkuakin, mutta olen tullut järkiini ja viimeksi ostin jouluksi ja uudeksi vuodeksi niitä. Sitä ennen synttäreitä varten 2 kk aiemmin.

Olen psyykannut itseäni niin että en halua niitä kuin äärimmäisen harvoin, toivottavasti pitää

Sinkkuna elelen. Huono parisuhde aikoinaan kyllä aiheutti melkoisen kulutuspiikin kun tuli otettua tuikku jos toinenkin murheeseen usean vuoden ajan. Aika usein pienessä kännissä silloin. Harmittaa kun ei tule kankkusta vaikka olisi ollut kunnon pierussa, se olisi hyvä rankaisu ollut itselle 😁

Sait kuullostamaan ton erittäin kotoisalle 😊 mäkin kaipaan et voisi kerran kotona tissutella kuunella musaa chattailla ja pelata pokeria ja sikari suussa ja captain morgan rommi vieressä. Se pienessä sievässä olo on ihan jees. Okei tota en ymmärrä et kun juo ni siivoo samalla mun pitää hörppiä kaljaa samalla ni siivous jäää😁 tai sitäkään en ymmärrä et kun ottaa pystyy keskittyyn telkkariin. Mut se vapauden tunne jees et voi tehä mitä haluaa.

Alkoholi kohtuudella on positiivinen asia. Se pitää tietää ja tunnistaa itsessään onko alkoholi ongelma tai muuttumassa sellaiseksi. Harvemmin näin on, jos viikossa on vain 1-2 päivää jolloin alkoholia kuluu ja silloinkaan ei tavoitteena ole varsinainen känni. Myöskään lasten edessä juomista en oikein hyväksy, mutta aikuiselle ihmiselle omassa rauhassaan sallin moisen paheen ihan mielelläni.

Itse en ole enää vuosiin juonut juurikaan seurassa. En pidä siitä tunteesta, että kontrolli menee edes vähän kun on muiden ihmisten ympäröimänä. Yhden lasillisen voin ottaa ystävien kanssa ravintolassa ja toisen, jos on oikein pitkä ilta, mutta en sen enempää. Sen sijaan yksin kotona tissuttelen joskus minäkin koko päivän. Kaikki mitä televisiosta tulee on yleensä parempaa pienessä hiprakassa (varsinkin komedia) ja musiikki herättää tunteita ihan eri tavalla.

Sait kuullostamaan ton erittäin kotoisalle 😊 mäkin kaipaan et voisi kerran kotona tissutella kuunella musaa chattailla ja pelata pokeria ja sikari suussa ja captain morgan rommi vieressä. Se pienessä sievässä olo on ihan jees. Okei tota en ymmärrä et kun juo ni siivoo samalla mun pitää hörppiä kaljaa samalla ni siivous jäää😁 tai sitäkään en ymmärrä et kun ottaa pystyy keskittyyn telkkariin. Mut se vapauden tunne jees et voi tehä mitä haluaa.
Kyllä, jopa siivota! Kokeile ensikertalainen kuinka helppoa se on: mistä aloitat?

Kyllä, jopa siivota! Kokeile ensikertalainen kuinka helppoa se on: mistä aloitat?

Ai siivouksen. Nooh eka tavarat pois lattioilta sitten imuri ja luutuaminen ja seinien pyyhkiminen. Mut ei kyl hipraksssa haluu siivota se on viimosena mielessä silloin sillon haluu rentoutua hyvän musan tahdissa eikä ahertaa. Joo toi on samakuin hammastahnassa aikoinaa. Se viitearvo ylittyy kun kauan sitä käyttää mitä jos juo myrkkyviini pullon joka päivä. Syövät ja muut yleistyy. Miksi rikin käyttö lopetettiin jos se on turvallinen? Tää älytön voittojen maksimointi pitäisi lopettaa ja hyväksyä et osa menee pieleen kaikki jotka myrkyttää juomaa ja ruokaa syyllistyvät hitaaseen murhaan ja on laitettava quillotiiniin rangaistukseksi.

Hei kuule tuli tää mieleen mut jo satoja vuosia sitten viiniä lipitettiin mielettömiä määriä oliko silloin home ongelmaa? Ei ollut torjuntaaineita ja silti juopoteltiin ja syötiin.

Hei ja jos osa sadosta pilaantuu niin sen voisi valtio korvata ja joku kävisi tarkastamassa sadon. Ni sit ei tulisi painetta myrkyttää peltoi. Koska kuitenkin maksetaan se sairaala kuluissa.

Hei kuule tuli tää mieleen mut jo satoja vuosia sitten viiniä lipitettiin mielettömiä määriä oliko silloin home ongelmaa? Ei ollut torjuntaaineita ja silti juopoteltiin ja syötiin.
Vesi on ollut heinäkuun aikaan vaarallisempaa jos se ei ole ollut puhdasta. Viinit ovat kai olleet vain rikkaampi juomaa mut nykyään rypäleet kasvaa hyvin Suomessakin eikä niissä ole ötököitä eikä tauteja joita tarvis torjua.

Vesi on ollut heinäkuun aikaan vaarallisempaa jos se ei ole ollut puhdasta. Viinit ovat kai olleet vain rikkaampi juomaa mut nykyään rypäleet kasvaa hyvin Suomessakin eikä niissä ole ötököitä eikä tauteja joita tarvis torjua.
Miks just heinäkuussa eikä esim kesäkuussa?. Ei kyl mä oon lukenut et esim muskettisoturit juopotteli viiniä ja sitä sai joka kievarista ja oli halpaa. Mut esim shamppanja oli ylhäisaatelin juomaa myöhemmin. Hei onko siis olemassa suomalaista viiniä. Juotko sä koskaan viiniä?

Miks just heinäkuussa eikä esim kesäkuussa?. Ei kyl mä oon lukenut et esim muskettisoturit juopotteli viiniä ja sitä sai joka kievarista ja oli halpaa. Mut esim shamppanja oli ylhäisaatelin juomaa myöhemmin. Hei onko siis olemassa suomalaista viiniä. Juotko sä koskaan viiniä?
Eläimet ovat olleet ulkona ja kaivossakin vesi lämpenee jos ei vaihdu tarpeeksi. Onko edes ollut kaivovettä kaikille? Luomuvalkkaria kyllä ilman sulfiittia. Rondo-rypäle ehti kypsäksi kasvihuoneessa. Ne muuten tekee nuput uudenkuun aikaan🐝

Tuolla en ole käynyt mut muissa kyllä. Ei ole huonoa tullut vastaan eikä pääkipuakaan. Kiva kiertää niitä paikkoja kun ei ole kiire. Ei meistä silti juoppoja tullut.

Luostareissa on tehty olutta ja viineistä kertoo Jaakko Heinimäki kirjassaan Harrasta viiniä.

Eläimet ovat olleet ulkona ja kaivossakin vesi lämpenee jos ei vaihdu tarpeeksi. Onko edes ollut kaivovettä kaikille? Luomuvalkkaria kyllä ilman sulfiittia. Rondo-rypäle ehti kypsäksi kasvihuoneessa. Ne muuten tekee nuput uudenkuun aikaan
Siis voi viddu. Nyt pitää muuttaa direktiivi jotta suomalaisekin saa myydä viiniä viininä. Ainostaan täällä tollot hallitukset ei oo muuttanut tätä lakia. Meillä olisi myyntivalttina maailman puhtain viini jota myytäisiin euroopan ylhäisaateleille ja mulle aina pari tonkkaa😜 hallitukset on kyllä merkillisiä kun eivät edistä suomalaisten omaa työtä vasn aina tilataan muualta esim rahti tuottaa isoja päästöjä verrattuna suomen luomu viiniin. Heti määräys että suomi saa viinin viiniksi ja alkaa myymään sitä. Helpotetasn tietenkin suomalaista työtä ja voisi tuoda lisää työtä suomalaisille viljelijöille. Esim alkon omistaa suomen kansalaiset joten alko voi hyvin perustaa viiniviljelyksiä lisää suomeen ja maksaa viljelijälle hyvin jottei tarvitse viljely tukia niin paljoo. Hyvät herrat ja naiset. Nyt on aloitettava viini bisnes. Meillä masilman toiseksi puhtain vesi heti alaskan jälkeen. Kun tehdään laadukasta viiniä voidaan alkaa sitäkin viemään ulkomaille ja saamme lisää fyrkkaa omaan talouteen. Ootko kuullut et keskiajalla olisi hirveemmin kukaan kuollut janoon? Siis miks et juo sulfiittia? Siis teetkö sie itte viinin? Kunnon rypäleistä eikä siinä tynnyrissä mihin saa valmiita kittejä? Miten valmistat sen viinin?

Hei ja jos osa sadosta pilaantuu niin sen voisi valtio korvata ja joku kävisi tarkastamassa sadon. Ni sit ei tulisi painetta myrkyttää peltoi. Koska kuitenkin maksetaan se sairaala kuluissa.
Eikun "ei ole tarkoituskaan että olisimme terveitä" pähkäilivät muutamat suolistosairaat kauan sitten. Eipä siihen voinut mitään sanoa... Itse en siedä juomia joissa on E300.

Tuolla en ole käynyt mut muissa kyllä. Ei ole huonoa tullut vastaan eikä pääkipuakaan. Kiva kiertää niitä paikkoja kun ei ole kiire. Ei meistä silti juoppoja tullut.

Luostareissa on tehty olutta ja viineistä kertoo Jaakko Heinimäki kirjassaan Harrasta viiniä.
Mut nythän tää meni sekavaksi tos sun ekassa linkissä oli ettei suomessa valmistettua saannut eu direktiivin takia kutsua täällä valmistettua viiniksi. Mikä on sun lempi viini. Ite tykkään eniten punkusta. Moni valkkari närästää. Mut esim kolmenlitran devils rock on hyvää. Äitin kaa juotiin sitä kesällä.

Mut nythän tää meni sekavaksi tos sun ekassa linkissä oli ettei suomessa valmistettua punkkia eu direktiivin takia kutsua täällä valmistettua viiniksi. Mikä on sun lempi viini. Ite tykkään eniten punkusta. Moni valkkari närästää. Mut esim kolmenlitran devils rock on hyvää. Äitin kaa juotiin sitä kesällä.
Punkuissa voi olla just kuparin takia - kun sitä on käytetty torjunta-aineissa - syanidia, joka siis kerää sen pois. Hyvin harvoin punkkua ja aina luomua. Luomuoluita jos ei oo sitä happoa, joka närästää kyllä muitakin. Luomuahan valvotaan, muista ei ole mitään tietoa. Mut tosiaan, ihan mielenkiinnosta olen istuttanut muutaman rypäleentaimen ulkosalla eikä ole talvi hävittänyt kun lunta on aina melkein metri. Tuolla waasassa lunta ei olekaan aina.

Mut nythän tää meni sekavaksi tos sun ekassa linkissä oli ettei suomessa valmistettua saannut eu direktiivin takia kutsua täällä valmistettua viiniksi. Mikä on sun lempi viini. Ite tykkään eniten punkusta. Moni valkkari närästää. Mut esim kolmenlitran devils rock on hyvää. Äitin kaa juotiin sitä kesällä.

enhän tunne kaikkia asioita, mut chileläisistä muistan sen et niihinkään rypäleisiin ei tarvinnu ainakaan aluksi syytää myrkkyjä

Punkuissa voi olla just kuparin takia - kun sitä on käytetty torjunta-aineissa - syanidia, joka siis kerää sen pois. Hyvin harvoin punkkua ja aina luomua. Luomuoluita jos ei oo sitä happoa, joka närästää kyllä muitakin. Luomuahan valvotaan, muista ei ole mitään tietoa. Mut tosiaan, ihan mielenkiinnosta olen istuttanut muutaman rypäleentaimen ulkosalla eikä ole talvi hävittänyt kun lunta on aina melkein metri. Tuolla waasassa lunta ei olekaan aina.
Siis minkä kerää pois? Mut ootko lukenut monte criston kreivin?. Vai muistanko väärin ja se oli dumasin toinen kirja. Mut siinä se päähenkilö siedätti itsensä syanidille tippa kerrallaan et kun joutui ottaa enempi pystyi feikkaan kuolemansa. Pitkä aika kun lukenut sen kirjan ja voin muistaa väärin. Muistatko sä tota tarinaa? Mitä niille taimille käy pakkasessa? Milloin suomessa ne viini taimet laitetaan? Ja kauan kestää kypsyä? Onko vaasa muuten saannut nimensä kustaa waasasta?

Juu, täällä toinen jolle alkoholi ei ole piru.
Juon likööriä koska se on niin hyvää.
Juon nykyään ainoastaan kylmällä kaudella. Aikaisemmin en juonut. Kun olin kotiäitinä niin en muistanut käydä handelissa tai sitten ei ollut aikaa juoda jne, vierähti lopulta 7 vuotta ilman alkoholia.

En ole koskaan ollut kaatokännissä, eikä minulla ole koskaan ollut krapulaa.

Juon joskus (en joka viikendi) perjantaina tai lauantaina ihan vain muutaman lasillisen ja en tiedä olenko hiprakassa…sanoisin ennemminkin että alkoholi lämmittää mukavasti. Jos olen kotona niin kuuntelen musiikkia, laitan ruokaa ja palstailen. Jos olen ulkona tai kavereilla niin en siltikään juo enempää mitä kotonakaan.

Olen yrittänyt opiskella viininjuontia, mutta en tykkää mistään viinistä. Ennen join vodkia, viskiä, brandejä jne. Nykyään juon ainoastaan liköörejä, ja harvoin maistuu tumma rommi tai limuvodka/joku lakkasiiderikin saattaa maistua, muut alkot eivät uppoa enää yhtään. Näin se maku muuttuu näköjään.

ootko maistanut tuota?

Yhteistyössä