4 vartijaa tappoi nuoren naisen pidätystilanteessa liiallisella voimankäytöllä Isossa Ompussa tänään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Naisen raskaus on nyt varmistettu.
Sanoo kuuden sekunnin kohdalla "mulla on kuuskuinen"
Sen jälkeen paiskataan maahan ja nainen yrittää olla sivulteen mutta pakotetaan mahalteen ja molemmat kuoli.
 
vierailija
Ihan kertakaikkisen järkyttävä tapaus. Eikö muka ole mahdollista, että kun ihminen tuntee tukehtuvansa, niin hän alkaa vaistomaisesti rimpuilla pystyäkseen hengittämään? Ja sen nuo vartijat tulkitsivat vastusteluksi. Ja tuolla naisella on naama lattiaa vasten. Varmaan yrittänyt nostaa päätään mutta vartijat huolehtivat ettei se ole onnistunut. Eli jos et alistu ja ole liikkumatta paikallasi vaikka tuntisit tukehtuvasi, vartijat kyllä pitävät huolen että et pysty liikkumaan. Jos satut kuolemaan se on voi voi.
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
Ihan kertakaikkisen järkyttävä tapaus. Eikö muka ole mahdollista, että kun ihminen tuntee tukehtuvansa, niin hän alkaa vaistomaisesti rimpuilla pystyäkseen hengittämään? Ja sen nuo vartijat tulkitsivat vastusteluksi. Ja tuolla naisella on naama lattiaa vasten. Varmaan yrittänyt nostaa päätään mutta vartijat huolehtivat ettei se ole onnistunut. Eli jos et alistu ja ole liikkumatta paikallasi vaikka tuntisit tukehtuvasi, vartijat kyllä pitävät huolen että et pysty liikkumaan. Jos satut kuolemaan se on voi voi.
Raskaana olevaa naista ei saa asettaa vatsalleen.

Rask, eh, alotetaan alusta.

1: jos nainen on 6kk raskaana, tai edes kuukauden, häntä EI saa paiskata maahan koska siitä voi tulla keskenmeno.
2: Nainen istui rauhallisesti videossa ja sanoo että "mulla on kuuskuinen", silti paiskataan maahan.
3: Raskaana olevaa eisaa paiskata mahalteen, se tukkii ilmatiet.
4: Elvytys,. jos onnistuu, vaatii melkeen perään keisarileikkauksen vauvan vuoksi koska onko vauva enää elossa? Kyse on muutamasta minuutista.

Nyt istuttiin raskaana olevan naisen päällä kunnes kuoli ja alettiin asettamaan, käsirautoja, ja vasta tässä vaiheessa silminnäkijät tuli elvyttämään.

Tää on ihan sairasta. Pelkään vartijoita enemmän kuin mitään rikollisia kadulla. Rikollista vastaan uskaltaa tapella mutta vartija kutsuu kaikki kaverit pääle.
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
Järkyttävää. Ja sairastakin. En voi ymmärtää neljän miehen toimintaa tässä jutussa. Ei sitten ollut päässä silmiä, ei korvia. Vain testot jylläsivät. Kohtuutonta voimankäyttöä.
Raskaana oleva nainen. Kahden lapsen äiti.
Toivottavasti tekijöitä soimaa tunnontuskat kauan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
Tajusiko ne vartijat, että nainen on raskaana? Itse olen äiti, mutta jos mulle sanottaisiin, että mulla on kuuskuinen, niin luulisin, että naisella on 6kk vanha vauva. Olisi sanonut että on raskaana. Ja väärinhän tuossa teki aluksi se myyjä ja tietysti nämä vartijat.
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
No ,jos hän vei ne farkut takaisin ja näytti kännykästä, että ne on maksettu, niin vaikka ei ollut kuittia, niin olisi pitänyt antaa rahat takaisin. Toki, kun huomasi, ettei myyjä suostu antamaan rahoja, niin olisi voinut vaan rauhallisesti poistua.
Jos on todella ollut raskaana, niin jokainen äiti täällä tietää, mitä raskaushormonit voivat teettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
"Oikeustieteen tohtori ja poliisioikeuden dosentti Henri Rikander kertoo videoita katsoessaan miettineensä, miksi reagoimatonta ja passiivista henkilöä pidetään monen minuutin ajan kiinni ennen elvytyksen aloittamista.

– Vastarinnan murtamiseksi voi käyttää oikeasuhtaisia voimakeinoja. Kun vastarinta on jo murtunut, onko se enää tarpeellista tai puolustettavaa? Jos henkilö on täysin passiivinen, voidaan kysyä: minkä takia siinä päällä enää ollaan?

– Jos ajatellaan, että siellä on sydänpysähdys: kääntäminen selälleen ja paineluelvytyksen aloitus. Vaikka tätä menehtymistä ei olisi tullut, henkilö olisi jo aikaisemmin videolla pitänyt nostaa istuvaan asentoon ja puhuttaa häntä.

Rikander kertoo, että vartijan pitää koko ajan seurata mitä voimankäyttö aiheuttaa, ja jos huomataan, että kohdehenkilö on eloton, pitää välittömästi aloittaa elvytys.

– Hän on pitkään siinä liikkumatta, eli voimankäytönkin näkökulmasta hän on jo rauhoittunut."


 
vierailija
Mitä ne voivat teettää?
Et ilmeisesti ole nainen etkä äiti. No, minäpä kerron, vaikkapa voimakkaita mielialan vaihteluita.

"5. Raskaushormonit saavat mielialan heittelemään
Kiukku kiristää ohimoissa, itku pääsee keskellä ruokakauppaa ja sitten taas jo naurattaa. Mielen oikuttelut ovat yleinen ilmiö raskauden aikana, eikä tuleva äiti aina itsekään pysy kärryillä mielensä liikkeistä.

Tätä voidaan selittää esimerkiksi kohonneella estrogeenitasolla, mutta usein herkistyneen mielen taustalla piilee muutakin kuin raskaushormonit – raskaus itsessään on jo niin suuri elämäntapahtuma, että se panee helposti tunteet sekaisin.

– On normaalia, että mielialat heittelevät, kun ollaan näin tunteikkaiden asioiden äärellä, kätilö ja seksuaaliterapeutti Mari Päiväniemi kertoo.

Raskauden aikana esiin voi nousta myös epävarmuuden tunteita ja pelkoja, joihin vaikuttavat yksilön aiemmat kokemukset ja luonteenpiirteet. Myös nämä voivat aiheuttaa mielialojen vaihtelua.

– Tunteet on tärkeä kohdata ja ottaa vastaan osana elämää, Päiväniemi sanoo."

 
  • Tykkää
Reactions: Fransiscus
vierailija
Et ilmeisesti ole nainen etkä äiti. No, minäpä kerron, vaikkapa voimakkaita mielialan vaihteluita.

"5. Raskaushormonit saavat mielialan heittelemään
Kiukku kiristää ohimoissa, itku pääsee keskellä ruokakauppaa ja sitten taas jo naurattaa. Mielen oikuttelut ovat yleinen ilmiö raskauden aikana, eikä tuleva äiti aina itsekään pysy kärryillä mielensä liikkeistä.

Tätä voidaan selittää esimerkiksi kohonneella estrogeenitasolla, mutta usein herkistyneen mielen taustalla piilee muutakin kuin raskaushormonit – raskaus itsessään on jo niin suuri elämäntapahtuma, että se panee helposti tunteet sekaisin.

– On normaalia, että mielialat heittelevät, kun ollaan näin tunteikkaiden asioiden äärellä, kätilö ja seksuaaliterapeutti Mari Päiväniemi kertoo.

Raskauden aikana esiin voi nousta myös epävarmuuden tunteita ja pelkoja, joihin vaikuttavat yksilön aiemmat kokemukset ja luonteenpiirteet. Myös nämä voivat aiheuttaa mielialojen vaihtelua.

– Tunteet on tärkeä kohdata ja ottaa vastaan osana elämää, Päiväniemi sanoo."

Raskaana olevia naisia ei siis pidä olla yhteiskunnan kannalta tärkeissä tehtävissä, esim ministereinä , kansanedustajina ja korkeina virkamiehinä. Saattavat saada raskaana aikaan vaikka mitä vahinkoa.
 
vierailija
Raskaana olevia naisia ei siis pidä olla yhteiskunnan kannalta tärkeissä tehtävissä, esim ministereinä , kansanedustajina ja korkeina virkamiehinä. Saattavat saada raskaana aikaan vaikka mitä vahinkoa.
Nyt kuule jätä kommenttisi johonkin muuhun ketjuun. Tämä ei nyt kerta kaikkiaan ole sopiva. Pikkuisen pinnistä ja edes hetken yritä käyttäytyä asiallisemmin.
 
Sanooko hän oikeasti "mulla on kuuskuinen?" Mä en saa selvää. Jotkut sanoo että nainen oli raskaana, jotkut sanoo että oli vastasynnyttänyt. Olisko voinut tarkoittaa että on kuuskuinen vauva kotona? Mun mielestä toi sana "kuuskuinen" on vähän outo jos puhutaan että on kuudennella kuulla raskaana. En tiedä. Tai en vain ymmärrä.
Ihan liian järkyttävä tapaus☹
 
vierailija
Sanooko hän oikeasti "mulla on kuuskuinen?" Mä en saa selvää. Jotkut sanoo että nainen oli raskaana, jotkut sanoo että oli vastasynnyttänyt. Olisko voinut tarkoittaa että on kuuskuinen vauva kotona? Mun mielestä toi sana "kuuskuinen" on vähän outo jos puhutaan että on kuudennella kuulla raskaana. En tiedä. Tai en vain ymmärrä.
Ihan liian järkyttävä tapaus
Joo voi olla outo, mutta toisaalta tuollaisessa järkyttyneessä tilassa ihminen voi puhua mitä sattuu ja jos tosiaan oli raskaana, niin vaistomaisestihan sitä yrittää suojella sitä kohdussa kasvavaa.

Kertakaikkisen järkyttävä tapaus tosiaan, hirveä olo tästä ja suru läheisten puolesta 😪
 

Yhteistyössä