Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eli sä Lispe olet ottanu jonkun carnivore-dieetin? Mitäs kun dieettejä on erilaisia, ja ihmiskunta on aina vetäny myös kasviksia ja marjoja?

Mun mielestä kannattais katsoa, ketkä elää pisimpään ja millä ryhmällä on vähiten sydän-ja verisuonitauteja.
Sit päästään Japanin Okinawan saarelle jossa on leipälautasmalli, tai välimeren ruokavalion ääreen (tosin italiaanot osaa vetää sitä pastaa ja juustoa liikaakin ja lihoo).
 
Eli sä Lispe olet ottanu jonkun carnivore-dieetin? Mitäs kun dieettejä on erilaisia, ja ihmiskunta on aina vetäny myös kasviksia ja marjoja?

Mun mielestä kannattais katsoa, ketkä elää pisimpään ja millä ryhmällä on vähiten sydän-ja verisuonitauteja.
Sit päästään Japanin Okinawan saarelle jossa on leipälautasmalli, tai välimeren ruokavalion ääreen (tosin italiaanot osaa vetää sitä pastaa ja juustoa liikaakin ja lihoo).
En ole ottanut mitään dieettiä.
Syön ihmiselle optimaalista kokoruokaa.

Okinawassa vedettiin sikaa.
 

Pitkäikäisimmät kansat. Jutussa toistuu 2 asiaa: hyvät ihmissuhteet ja kasvis_painotteinen_ ruokavalio, siis lihaa ei kielletä, mutta ei sitä vedetä kaksin käsinkään.
 
En muista miten porkkana A-vitamiini käyttäytyy kuumentaessa, mutta C-vitsku lähtee kuumentaessa.

Jonku marjakiisselin vitamiiniarvot on sen takia alhaiset, jos sitä on keitelty pidempään.
Marjakiisdelissä on lisättyä sokeria?

Mä tykkään vetää marjat sellaosenaan. Tai joskus harvoin kerman/maidon kanssa.
 

Pitkäikäisimmät kansat. Jutussa toistuu 2 asiaa: hyvät ihmissuhteet ja kasvis_painotteinen_ ruokavalio, siis lihaa ei kielletä, mutta ei sitä vedetä kaksin käsinkään.
Minä vedän eläinperäisiä tuotteita enimmäkseen, niiku kalaa ja lihaa.
 

Pitkäikäisimmät kansat. Jutussa toistuu 2 asiaa: hyvät ihmissuhteet ja kasvis_painotteinen_ ruokavalio, siis lihaa ei kielletä, mutta ei sitä vedetä kaksin käsinkään.
Kala ja liha.
 
täällähän ollut aina tapana puhua asian vierestä ja vaihtaa näkökulmaa lennosta
Saadaan laajennettua keskustelua, mutta aina toki käsitellään kaikki asiat silti.🤗

Ja sokeri liittyy sikäli, että kun et vedä lisättyä sokeria niin et tarvitse ylimääräisiä vitamiineja.

Liiat hiilarit tarvitsevat älyttömät määrät esim. b1:stä! Hiilariaineenvaihdunta ei muuten toimi. Tulee metabolisia sairauksia..
 
Mä en kyllä tiedä mitään vanhaa kulttuuria (muuta ku suomalaiset sohvaperunamiehet), jossa on vedetty vain lihaa. :unsure:

Mutta tässä yhteiskuva susta ja sun nappisilmä-idolista. :sneaky:

Ne vetääki bissee eikä liiku?

Antti on ihan fiksu ja aika edustavan näkönen ikäisekseen, eikös hän käy pitkälti jo 80v ?
Ei ole kovin pahasti fermentoitunut kuten hiilaripeikot yleensä? Varmaan paastoaakin joskus.🤔
 

Yhteistyössä