Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olen tutkinut myös carnivoreyhteisöjä, on ihan hirveän iso joukko ihmisiä jotka kuluttavat ainoastaan eläinperäisiä tuotteita. He ovat voimakkaita ja mieleltään tasapainoisia, toisin kuin nämä mielisairaat hormoonihirviöt/aneemiset harmaaihoiset vegetariaanat jotka ennen aikaisen kuoleman porteilla vieläkin hehkuttavat kuinka ylpeitä itsestään ovat kun söivät terveellisesti ja luontoa säästäen. Monet vegetariaanat ovat alkaneet syödä jälleen lihaa kun huomasivat, että on huono trendi tuo kasvissyönti kun siitä sairastuu.

Voihan sitä syödä kokoruokaa/ihmiselle optimaalista ravintoa, eli ei veä liikaa hiilareita ja muistaa syödä myös eläinperäistärasvaa niin että hormoonitoiminta pysyy optimaalisena?

Olemme suolistosairauksien kärkimaa Euroopassa vaikka liha on demonisoitu eikä sitä syödä entiseen malliin.
Liha ei aiheuta suolisto-ongelmia vaan super ja ultraprosessoitu liha, missä ei välttämättä lihaa juurikaan ole.
En mä edelleenkään puhu vegaaniudesta tai vegetarismista. Vaan sekaruuasta.

Punainen liha ON yksi suolistosyöpien aiheuttaja. Kyllä mä pihviä vedän silti, mutta yritän raapia kasviksia, kalaa ja täysjyväviljaa kaveriksi siihen, pähkinöitä ja siemeniäkin lisäten.
 
En mä edelleenkään puhu vegaaniudesta tai vegetarismista. Vaan sekaruuasta.

Punainen liha ON yksi suolistosyöpien aiheuttaja. Kyllä mä pihviä vedän silti, mutta yritän raapia kasviksia, kalaa ja täysjyväviljaa kaveriksi siihen, pähkinöitä ja siemeniäkin lisäten.
Mainitsit pelkän lihan syönnin (carnivore) ja minä mainitsin siksi pelkän kasvissyönnin.

Ei ole. Mitkään tutkimukset eivät tuota erittäin harhaista väitettä tue.
 
@KalaMies, miksei muutkin. Joskus sä tai joku neuvoitte, mitä pitää tehdä jos kännykkään tulee haittaohjelma. Mulla siis muka joku Samsungin uutissivusto laittaa tuonne syötteeseen/verhoon kiihtyvällä vauhdilla uutisia.

Sovelluksista sitä haittaohjelmaa ei löydy...pitäiskö laittaa tehdasasetukset?
Kokeile malwarebytes. Ellei auta niin tehdasasetukset
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mainitsit pelkän lihan syönnin (carnivore) ja minä mainitsin siksi pelkän kasvissyönnin.

Ei ole. Mitkään tutkimukset eivät tuota erittäin harhaista väitettä tue.
Syöpäjärjestöt: punaisen lihan syönti nostaa suolistosyöpien riskiä 17-kertaiseksi. Toki ennen vanhaan liikuttiin paljon myös, joten ehkä se vaikutus kompensoitui sillä. Mutta ei ennenvanhaan kauhean pitkäikäisiäkään oltu.

 
Syöpäjärjestöt: punaisen lihan syönti nostaa suolistosyöpien riskiä 17-kertaiseksi. Toki ennen vanhaan liikuttiin paljon myös, joten ehkä se vaikutus kompensoitui sillä. Mutta ei ennenvanhaan kauhean pitkäikäisiäkään oltu.

Super ja ultraprosessoidut lihat, joissa ei lihaa ole. Tai sitten ei pystytä todistamaan että oli liha ylipäätään. Sellaisia nämä lihan demonisounti "tutkimukset" ovat aina.
 
Mä oisin kallistumassa terveellisen ruuan suhteen m1ehen tsainojen suuntaan:
Syödään kasviksia, kalaa ja lihaakin, mutta ei vedetä mitään isoja määriä.
Sushi on ihanaa, vaikka riisiä siinä vähentäisinkin.

Ateriakoot on pienempiä kuin jyy-es-eissä.

Mutta koska tsainoja ei kestä katella eikä kuunnella, niin mieluummin istun kreikkalaisen, suurisilmäisen Jorgosin ruokapöydässä nauttimassa terveellisestä ruuasta, kauniista ihmisistä ja maisemista. :sneaky:
 
Ja olen lukenut gerontologiaa, ja vanhimmilla suomalaisilla vanhuksilla on sama meininki: pidetään ateriat pieninä. Ei siten että elimistö on säästöliekillä, vaan syödään sillein sopivasti.
Eihän tuo nyt edes pidä paikkansa. Aikoinaan syötiin vatsat täyteen ja alettiin sulattelemaan ruokaa - käytiin ruokalevolle.
 
Mä oisin kallistumassa terveellisen ruuan suhteen m1ehen tsainojen suuntaan:
Syödään kasviksia, kalaa ja lihaakin, mutta ei vedetä mitään isoja määriä.
Sushi on ihanaa, vaikka riisiä siinä vähentäisinkin.

Ateriakoot on pienempiä kuin jyy-es-eissä.

Mutta koska tsainoja ei kestä katella eikä kuunnella, niin mieluummin istun kreikkalaisen, suurisilmäisen Jorgosin ruokapöydässä nauttimassa terveellisestä ruuasta, kauniista ihmisistä ja maisemista.
En suosittele mitään dieettiä. Syö vaan ihmiselle optimaalisesti.
Kiinalaisetkin ovat nykyään mäkkärin hiilareilla saaneet läskiä yllin kyllin. Jätä hiilarit vähemmälle ja prosessoidut pois.♡
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
En suosittele mitään dieettiä. Syö vaan ihmiselle optimaalisesti.
Kiinalaisetkin ovat nykyään mäkkärin hiilareilla saaneet läskiä yllin kyllin. Jätä hiilarit vähemmälle ja prosessoidut pois.♡
Ei tää keskustelu liity muhun. Vaan kasvisten, hiilarien ja lihan suhteeseen.

Kyllä mä, ja jokanen tietää että sokeri ja valkoinen vehnä on pahasta.
 
Heh, miten oikeasti vanha suomalainen vanhus (puhutaan pullonkaulasta jossain 100 vuoden kieppeillä) sai sotien aikaan ja niiden jälkeen vatsansa täyteen? Ruokaa alkoi tulla enemmän vasta 80-luvulla.
Olisivat syöneet ravitsevaa rasvaista lihaa jos olisivat voineet.

Ei pupun ruokaa voi paljoa syyä kun siitä tulee massu kipeeks. Meidän suolisto ja keho pystyy hyödyntämään eläinperäistä ravintoa parhaiten. Eli saavat siitä parhaimmat hyödyt.
 

Yhteistyössä