Haaveena vauva 2023

Meillä on tosiaan edessä ensimmäinen käynti TAYSin lapsettomuuspolilla tämän viikon perjantaina.
Jännittää kovin mitä siellä sanotaan ja mitä sitten tapahtuu
Ollaan tosiaan menossa sinne jo näin lyhyen yrittämisen jälkeen PCOSn takia ja haittana myös myooma, joka kasvaa hankalaan suuntaa siten että voi estää myöhemmin siittiöiden pääsyn perille.

Onko kokemuksia mitä tuo ensikäynti pitää sisällään?
Meillä käytiin lähete ja perustiedot läpi, ultrattiin ja extrana tehtiin suoraan myös aukiolotutkimus kun kerran kierron vaihe oli sopiva. Lopuksi lääkäri pohti sopivaa hoitoa ja sovittiin hoitojen aloitus. Ei siis kannata jännittää, ei ollenkaan paha tämä eikä myöhemmätkään ultraus käynnit. :giggle: (Aukkari ja inssi-kokemukset vaihtelee ja lopuista operaatioista ei vielä kokemusta.)

Onko jollain hoitoihin lähteneellä tietoa mitä labroja otetaan/kysytään? Mietin jos kävisi uudestaan amh arvon otattamassa mutta eihän se munasolujen kunnosta kerro mitään.
Edelleen pohdin lähteäkö "rankempiin" hoitoihin vai ei.. todennäköisesti omilla ei onnistuisi kuitenkaan vai voisiko sieltä valita mahdollisesti kunnollisen oman joka sitten siirrettäisiin
Perusverenkuva ja AMH.
 
  • Tykkää
Reactions: Poiski
Mulla reilu 3vkoa keskenmenosta. Edelleen vuotaa hieman ja raskaustesti näyttää edelleen plussaa. Me ei päästä tutkimuksiin koska edellisiä keskenmenoja ei oo todettu sairaalassa, ja ei muutenkaan tutkimuksiin koska oon vuoden sisällä ollu kolmesti raskaana. Meillä tuli siis jus vuos yritystä täyteen ja on ollut äärimmäisen raskas vuosi. Oon tässä vuoden aikana pohtinut myös työpaikan vaihtoa koska sitä alkaa miettii mikä on elämässä tärkeintä ja miten elämänlaatua vois parantaa. Noh, toistaseks jatkan vielä vanhassa duunissa ja toivon et saataisiin lapsi syliin saakka 💔. Kaks ekaa viikkoa oli tosi vaikeita ja itkin paljon ja öisin näin painajaisia. Viime viikolla alkoi helpottaa vähän 🙏🏻. Kaipa tää tästä.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Kyfi 1/2021 5.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Lapinlikka 5/2022 1.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Quesadilla 7/20221.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.
@Torspo8 ★ 8/2022 ★ 1.
@J-Annika 9/2022 3.
@hemuliina90 ★ 10/2022 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

7.11.2022 Maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Poiski kp 31/36
@hemuliina90 kp 26/29-30
@Laurenzia kp 24/31
@nobelius kp 24/28-30
@vauvakuume7 kp 22/32
@Mamiks kp 20/27
@Mammuzka kp 20/?
@Sanelma_ kp 20/28
@J-Annika kp 16/28
@SandraB kp 16/28-31
@Joskus_ kp 15/28-31
@KKatariina kp 14/29
@Nokare kp 12/26-28
@minttuni kp 11/26
@jempppis kp 10/31
@Millis86 kp 4/27

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Poiski DPO 15
@Mamiks DPO 10
@nobelius DPO 9
@Sanelma_ DPO 78

★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu12311/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/224. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
@peanut_butter 7/22 2. ★ 8/22
@Earhart ★ 4/22 ★ 2. ★ 8/22
@Rönsyleinikki ★ 7/2022 ★ 5. ★ 9/22
@eeveon 6/22 2. ★ 9/22 kkm 10+0
@Lunni_ 8/22 5. ★ 9/22
@Tiukuna 8/22 2. ★ 9/22 km 10/22
@Mimerkki 6/21 3. ★ 9/22
@Mimmimami 8/21 5. ★ 8/21, km 11/21, 3/22 ★ 9/22
@Selis ★ 11/2021 ★ 4. ★ 9/22 km3/22, km 6/22, km 10/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6 10/22
@Poppana_ ★ 8/22 ★ 4. ★ 10/22
@jekkis87 ★ 9/21 ★ 3. ★ 10/22
@ansi91 ★ 7/22 ★ 2. ★ 10/22
@Omppispomppis ★ 9/22 ★ 5. ★ 10/22
@Paatuska ★ 8/22 ★ 2. ★ 10/22
@Emzy ★ 5/22 ★ 1. ★ 11/22
 
vierailija
Mulla reilu 3vkoa keskenmenosta. Edelleen vuotaa hieman ja raskaustesti näyttää edelleen plussaa. Me ei päästä tutkimuksiin koska edellisiä keskenmenoja ei oo todettu sairaalassa, ja ei muutenkaan tutkimuksiin koska oon vuoden sisällä ollu kolmesti raskaana. Meillä tuli siis jus vuos yritystä täyteen ja on ollut äärimmäisen raskas vuosi. Oon tässä vuoden aikana pohtinut myös työpaikan vaihtoa koska sitä alkaa miettii mikä on elämässä tärkeintä ja miten elämänlaatua vois parantaa. Noh, toistaseks jatkan vielä vanhassa duunissa ja toivon et saataisiin lapsi syliin saakka . Kaks ekaa viikkoa oli tosi vaikeita ja itkin paljon ja öisin näin painajaisia. Viime viikolla alkoi helpottaa vähän . Kaipa tää tästä.
Olen pahoillani keskenmenostasi enkä tarkoita seuraava pahalla mutta jos on jo neljä lasta versus se, ettei saa yhtäkään niin voi kertoa tuon jälkimmäisen olevan pahempi…
 
Onko täällä joku joka plussannut jo ennen menkkoja ja vielä niin, että kierto on lyhyt? Plussasin siis tänään haamun, vaalean mutta kyllä tuon viivan hyvin erottaa, testinä pc.
Kierto siis itsellä 24päivää, tämä tarkoittaisi, että kierto olisi vain 21päivää kun plussa pärähti jo nyt. Hieman ihmeellisen olon vuoksi tupn testin päätin näin ajoissa tehdä, vaikka menkkoja odotan alkavaksi vasta torstaina. Hieman jännittää, kipuilua on joten kesken saattaa mennä. Ois kiva kuulla muiden kokemuksia näin lyhyen kierron omaavista ja aikaisesta plussasta, onko syliin asti edennyt? Kiitos!!
Itsellä oli pillereiden lopetuksen jälkeen kierto vain 21pv. Kaksi kiertoa kerkesi olla tämmöisiä, kolmannessa kp21 testasin negaa.. pientä vuotoa oli kp26 (nyt tiedän että oli kiinnittymisvuotoa) ja haamun sain testiin kp28. Kp29 sitten jo reilu plussa ja digitesti myös 😁 Sitä en tiedä että olisko ollut ensimmäinen ns "normaalimittainen" kierto tämä jossa tärppäsi ja aiemmat vaan pillereiden jälkeistä palautumista.. mutta nyt viikkoja jo 28+6 joten.. 🥰 Luulen että sulla on vaan ollut lyhyt kierto nyt, sehän voi päivällä parilla vaihdella suuntaan tai toiseen hyvinkin. Joten onnea plussasta ♥
 
Olen pahoillani keskenmenostasi enkä tarkoita seuraava pahalla mutta jos on jo neljä lasta versus se, ettei saa yhtäkään niin voi kertoa tuon jälkimmäisen olevan pahempi…
Yhden suru ei vie pois toisen surua, eikä täällä tarvitse laittaa muutenkaan suruja mihinkään pahemmuusjärjestykseen. Kyseiset asiat on vaikeita kenelle tahansa kohdata ihmisestä ja tilanteesta riippumatta.
 
vierailija
Yhden suru ei vie pois toisen surua, eikä täällä tarvitse laittaa muutenkaan suruja mihinkään pahemmuusjärjestykseen. Kyseiset asiat on vaikeita kenelle tahansa kohdata ihmisestä ja tilanteesta riippumatta.
Minusta surut surut kuuluu laittaa pahemmuusjärjestykseen tilanteessa, jossa ei voi saada ensimmäistäkään lasta ja klinikoilla hoitoihin jonottavat henkilöt, jotka eivät voi saada vaikkapa kuudetta lasta.
 
  • Vihainen
Reactions: Tiukuna
Olen pahoillani keskenmenostasi enkä tarkoita seuraava pahalla mutta jos on jo neljä lasta versus se, ettei saa yhtäkään niin voi kertoa tuon jälkimmäisen olevan pahempi…
Ei mun suru varmaan oo sulta pois. Ja mun miehellä ei oo sitä yhtäkään lasta mitä me ollaan tässä vuosi toivottu. Ja mulla 7 raskautta takana ja kolme näistä johtanut synnytykseen. Ite en koskaan halua vähätellä muiden fiiliksiä. Kukaan ulkopuolinen ei voi tietää miten pitkän matkan joku toinen on voinut kulkea ennen kuin se lapsi on sylissä…
 
vierailija
Itsellä oli pillereiden lopetuksen jälkeen kierto vain 21pv. Kaksi kiertoa kerkesi olla tämmöisiä, kolmannessa kp21 testasin negaa.. pientä vuotoa oli kp26 (nyt tiedän että oli kiinnittymisvuotoa) ja haamun sain testiin kp28. Kp29 sitten jo reilu plussa ja digitesti myös Sitä en tiedä että olisko ollut ensimmäinen ns "normaalimittainen" kierto tämä jossa tärppäsi ja aiemmat vaan pillereiden jälkeistä palautumista.. mutta nyt viikkoja jo 28+6 joten.. Luulen että sulla on vaan ollut lyhyt kierto nyt, sehän voi päivällä parilla vaihdella suuntaan tai toiseen hyvinkin. Joten onnea plussasta
Kiitos!😊 Ihanaa raskausaikaa sinulle♥
 
  • Tykkää
Reactions: Kiraz
vierailija
Joku pahemman luokan trolli taas täällä huutelemassa vierailijana. Mene pois.
Jokaisen suru on just niin iso kuin sen henkilökohtaisesti itse kokee. Mitään ei voi lokeroida, varsinkaan toisen, kun ei ole sen ihmisen saappaissa.
Kiitos kaikille vastauksistanne, yritän nauttia tästä raskaudesta vaikka plussasin näin varhain. Täytyy vaan toivoa ja odottaa mitä sitten ikinä eteen tuleekaan.
Tsemppiä kaikille yritykseen!♥💪
Onnea plussanneille ja odottajille🥰
Kaikilla meillä on yhteinen haave, riippumatta siitä kuinka mones.
Itsellä keväällä kaksosten menetys rv9, tämän jälkeen normikierto, jonka jälkeen uusi raskaus joka päättyi rv6. Näin aikaseen ei ole plussaa tullut, hieman pöllämystynyt mutta eiköhän se tästä, kun aika vie eteenpäin.
Onko täällä jotakin ryhmää plussanneille?🤔
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Emzy ja Nokare
Mulla reilu 3vkoa keskenmenosta. Edelleen vuotaa hieman ja raskaustesti näyttää edelleen plussaa. Me ei päästä tutkimuksiin koska edellisiä keskenmenoja ei oo todettu sairaalassa, ja ei muutenkaan tutkimuksiin koska oon vuoden sisällä ollu kolmesti raskaana. Meillä tuli siis jus vuos yritystä täyteen ja on ollut äärimmäisen raskas vuosi. Oon tässä vuoden aikana pohtinut myös työpaikan vaihtoa koska sitä alkaa miettii mikä on elämässä tärkeintä ja miten elämänlaatua vois parantaa. Noh, toistaseks jatkan vielä vanhassa duunissa ja toivon et saataisiin lapsi syliin saakka . Kaks ekaa viikkoa oli tosi vaikeita ja itkin paljon ja öisin näin painajaisia. Viime viikolla alkoi helpottaa vähän . Kaipa tää tästä.
Mulle juuri sanottiin km tutkimuksista että 3x joko kliinisesti todettu raskaus (ultrassa syke, riippumatta onko julkinen vai yksityinen) tai yli 6 viikkoinen km ("amenorrea aika yli 6 viikkoa) riittää pääsyyn tutkimuksiin. Toivottavasti saisitte jotain apuja tai tutkimuksia tai edes henkistä tukea kunhan tästä menetyksestä toivutte ❤
 
Mulle voi laittaa listalle DPO 5.

Saa nähdä onko raskauteen mahiksia, kun talletteluja oli -3. Viimeksi raskauduin -2 touhuista, eli 🤞.

Ovulaation jälkeen alko hirvee pääkipu, panadol auttaa, mutta heti kun lakkaa vaikuttamasta, niin jatkuu taas. Tätä on nyt ollut siis perjantaista asti. 😪
Eilen alkoi ihme sydämen muljahtelu ja näköjään tämäkin jatkuu. 🤔
 
Joku pahemman luokan trolli taas täällä huutelemassa vierailijana. Mene pois.
Jokaisen suru on just niin iso kuin sen henkilökohtaisesti itse kokee. Mitään ei voi lokeroida, varsinkaan toisen, kun ei ole sen ihmisen saappaissa.
Kiitos kaikille vastauksistanne, yritän nauttia tästä raskaudesta vaikka plussasin näin varhain. Täytyy vaan toivoa ja odottaa mitä sitten ikinä eteen tuleekaan.
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Onnea plussanneille ja odottajille
Kaikilla meillä on yhteinen haave, riippumatta siitä kuinka mones.
Itsellä keväällä kaksosten menetys rv9, tämän jälkeen normikierto, jonka jälkeen uusi raskaus joka päättyi rv6. Näin aikaseen ei ole plussaa tullut, hieman pöllämystynyt mutta eiköhän se tästä, kun aika vie eteenpäin.
Onko täällä jotakin ryhmää plussanneille?
Heinäkuiset löytyy, tervetuloa mukaan 🥰
 
Tarviisin apua. Mä en saanut mitään ohjeita keskenmenoon liittyen, koska on nii epätodennäköistä et olis kohdunulkoinen ja keskenmeno yhtäaikaa. No tää mulla nyt kuitenkin melko varmasti on ollut. Nyt alkaa olla 4 viikkoa leikkauksesta ja siis mun raskaustesti on edelleen haamu. Mä ymmärsin et etenkin ku se on leikattu pois se kohdunulkoinen nii ei pitäisi olla enää hcgtä edes viikon päästä leikkauksesta eli tää ja se mahdollinen näkymä siel ultrassa siitä raskaus- ja ruskuaispussista kohdussa viestisi tosiaan myös siitä et kohdussa oo n ollut raskaus.

No asiaan, mitä tällainen viiva edelleen rtestissä voi kertoa? Mulle ei koskaan tehty mtn jälkitarkastusta. Niukasti vuodin sen leikkauksen jälkeen, mut mitään erityistä Ns. Keskenmenoa en koe olleen. Hcg putosi leikkauksen jälkeen 50 (se kontrolloitiin vain tasan tuon yhden kerran) joten ei siellä kohdussa kuitenkaan mikään varmastikaan elä. Mut pitääkö mun olla huolissaan. 🤔

Laitan kuvat testistä. Voitte sit sanoa samalla et onko tää jotain pc:n nykyisiä viivanpaikkoja 😅 livenä on musta haalea vaaleanpunainen vaikkei se kuvassa nii hyvin näykkään. Toki entä jos vain kuvittelen? 😅

Tässä nyt useampi kuva samasta testistä ku en tiennyt missä näkyy parhaiten :D




 
dpo 11 tikku ja negaa pukkaa…pakko myöntää että otelläkin tämän myötä toiveet karisi viemäristä kusen mukana alas…..juu. No kuten itsekin toitotan, kunnes menkat alkaa ni blaablaa…
Siis mulla täytyy olla vissiin aikamoisen vaaleanpunaiset viivalasit ku nään tässäkin viivan. Onkohan nuo mun omatkin testit sit jotain kuvitelmaviivaa jos tämäkin on oikeasti nega 😅
 
vierailija
Tarviisin apua. Mä en saanut mitään ohjeita keskenmenoon liittyen, koska on nii epätodennäköistä et olis kohdunulkoinen ja keskenmeno yhtäaikaa. No tää mulla nyt kuitenkin melko varmasti on ollut. Nyt alkaa olla 4 viikkoa leikkauksesta ja siis mun raskaustesti on edelleen haamu. Mä ymmärsin et etenkin ku se on leikattu pois se kohdunulkoinen nii ei pitäisi olla enää hcgtä edes viikon päästä leikkauksesta eli tää ja se mahdollinen näkymä siel ultrassa siitä raskaus- ja ruskuaispussista kohdussa viestisi tosiaan myös siitä et kohdussa oo n ollut raskaus.

No asiaan, mitä tällainen viiva edelleen rtestissä voi kertoa? Mulle ei koskaan tehty mtn jälkitarkastusta. Niukasti vuodin sen leikkauksen jälkeen, mut mitään erityistä Ns. Keskenmenoa en koe olleen. Hcg putosi leikkauksen jälkeen 50 (se kontrolloitiin vain tasan tuon yhden kerran) joten ei siellä kohdussa kuitenkaan mikään varmastikaan elä. Mut pitääkö mun olla huolissaan.

Laitan kuvat testistä. Voitte sit sanoa samalla et onko tää jotain pc:n nykyisiä viivanpaikkoja livenä on musta haalea vaaleanpunainen vaikkei se kuvassa nii hyvin näykkään. Toki entä jos vain kuvittelen?

Tässä nyt useampi kuva samasta testistä ku en tiennyt missä näkyy parhaiten
Mielestäni alkaa olla blankoja, mutta jos susta tuntuu ettei kaikki ole ok, ni hakeudu hcg mittaukseen? Saisit ainakin mielenrauhan tilanteeseen. 😌 ja aina voi soittaa ja kysellä neuvoja ammattilaisilta.
 

Yhteistyössä