Mieheni sukulaiset haluaisivat että laihtuisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa todella laihduttaa varsinkin jos on selkeä keskivartalolihavuus. En olisi voinut koskaan kuvitella, että vaikka painoindeksi on normaalipainon ylärajalla, niin voi sairastaa rasvamaksaa. Tarkoitus on pudottaa painoa 8 kg jolloinka maksarasvan pitäisi olla puolittunut. 4 kg on jo lähtenyt eli 25% on poissa ja olotila on kohentunut selvästi.

Siis mä olen ollut hoikka ja normaalipainoinen. Mä syön suruuni herkkuja eikä siihen mitkään laihdutus kehoitukset auta.ap

Tässä on se juju. Ihmiset tietävät kyllä miten laihtua ja miten pitää paino hallinnassa.

Pitääkin löytyä se syy, miksi syöt liikaa ja se hoitaa pois. Sinulla se on suru. Joko itse omahoidolla eli voit tutustua esim. terveyskylä.fi sivuihin, mielenterveystalo.fi tai painonhallintatalon juttuihin. Tai käy terv.as. hoitajalla, työterveyshoitajalla, ravitsemusterapeuteilla (ehkä on vaikea päästä julkisella) tms. tukikäynneillä ja pohditte yhdessä asioita.

No yhtä masentunut olen ollut siitä lähtien,kun tajusin,ettei minusta tule mitään. Ja kyllä kävin terapiassa vuosikymmeniä.

Toivottavasti nyt jotain hyötyä oli terapiasta? Mieti mitä työkaluja/välineitä terapiasta voisit ottaa nykyiseen tilanteeseen ja saavuttaa onnistumisia?
Mielialan parantaminen auttaa painonhallinnassa ja mieli paranee kun saat kiloja pois.

Yhteistyössä