Haluatko taivaaseen vai helvettiin?

vierailija
Joo, oon mäkin kokenut Jumalan huolenpitoa.

Jos mut tai kuka tahansa uskis tiputettais Saharan autiomaahan helikopterilla ja ilman varusteita, voisin luottaa että Jumala lähettäis jonkun hakemaan poiskin.

Ulkomailla on ollu lähetystyöntekijöille Survivors-tyylisiä koulutusleirejä jossa ne on heitetty keskelle viidakkoa - siellä on ihmeellisesti pärjänneet.

Ei Porscheja, ei ökykartanoita, mutta homma menee usein Jeesuksen sanoin, eli "saat sen mistä luovut ja enemmänki".
Uskova kaverini lahjoitti hätääkärsivälle auton, ja sai toiselta tyypilta toisen auton tilalle yllättäen ja pyytämättä (siis puhutaan peruskaaroista).

Mitä enemmän uskaltaa lahjoittaa, sen enemmän Jumala siunaa.

MUTTA! Ei pidä lahjoittaa, jos Jumala ei ole käskeny.
Emmä anna meidän autoa kellekään, koska tarvitaan sitä päivittäin itse. Enkä taloa, koska se on Jumalan just meille tarkoittama, korvamerkittynä meille.

Mitä hyötyä siitä ois että se uskova perhe ois puolestaan kerjuulla ja Jumala raapis päätään että no nyt noi luopui siitä Mun tarkottamasta autosta ja asunnosta, vaikka ne oli tarkoitettu just heidän tilanteeseensa.
Jumala siunaa uskisten kirpoaria?
 
Tai siis antaahan Jumala ei-uskoville ja ateisteille myös menestystä.
Mut sekin on Raamatussa käyty läpi avoimesti "Jumala antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin",
ja kuningas Daavid tuskaili, miksi Jumala siunaa väärintekijöitä: "miks ne saa elää rauhassa ja lihottaa itseään ja mä vaan täällä ryydyn?"

Jumala on armollinen kaikille.

Mutta semmosia tiettyjä ihmeitä tapahtuu lähinnä vaan uskoville. Ihan sama jos eksyisin jossain Gobin autiomaassa, niin Jumala lähettäis sinne avun.
 
vierailija
Tai siis antaahan Jumala ei-uskoville ja ateisteille myös menestystä.
Mut sekin on Raamatussa käyty läpi avoimesti "Jumala antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin",
ja kuningas Daavid tuskaili, miksi Jumala siunaa väärintekijöitä: "miks ne saa elää rauhassa ja lihottaa itseään ja mä vaan täällä ryydyn?"

Jumala on armollinen kaikille.

Mutta semmosia tiettyjä ihmeitä tapahtuu lähinnä vaan uskoville. Ihan sama jos eksyisin jossain Gobin autiomaassa, niin Jumala lähettäis sinne avun.
Mutta semmosia tiettyjä ihmeitä tapahtuu lähinnä vaan uskoville. Ihan sama jos eksyisin jossain Gobin autiomaassa, niin Jumala lähettäis sinne avun.

Uskovaiset ovat ylimielisiä tekohurskaita omassa ahdasmielisessä kuplassaan.
Ihan kuin Räsänenkin.
Mutta onneksi elämä yleensä opettaa ja pistää polvilleen
 
vierailija
Tai siis antaahan Jumala ei-uskoville ja ateisteille myös menestystä.
Mut sekin on Raamatussa käyty läpi avoimesti "Jumala antaa sataa niin hyville kuin pahoillekin",
ja kuningas Daavid tuskaili, miksi Jumala siunaa väärintekijöitä: "miks ne saa elää rauhassa ja lihottaa itseään ja mä vaan täällä ryydyn?"

Jumala on armollinen kaikille.

Mutta semmosia tiettyjä ihmeitä tapahtuu lähinnä vaan uskoville. Ihan sama jos eksyisin jossain Gobin autiomaassa, niin Jumala lähettäis sinne avun.
Eiks se armollisuus ollutkaan kulttuurisidonnaista. Kun sanoit, että kaikissa kulttuureissa ei olla yhtä ahkeria?
 
Kirpparia. Kun lahjoitatte tavaraa toisillenne.

Mutta palataanko siihen, mihin et ehtinyt vielä vastata. Kuinka monta rukoilijaa tarvitaan tuottamaan tietty tavaramäärää? Ja millä tyylillä se rukous täytyy hoitaa?
En mä kirpparille usein vie mitään, vaan Jumala usein johdattaa sen avuntarvitsijan (siis kirpparit on muutoin oikein jees).
Lahjoitan lähes aina suoraan, koska tunnen silloin avunsaajan.

Niitä tarvittavia rukousmääriä tietää vain Jumala, ja kyllähän Hän toimii ilman meitäkin.
Mutta ylipäätään ku rukoilee, nii kantsii keskittyä. Eli ettei kattele samalla Urheiluruutua kun puolihuolimattomasti rukoilee. :sneaky:
 
Mutta semmosia tiettyjä ihmeitä tapahtuu lähinnä vaan uskoville. Ihan sama jos eksyisin jossain Gobin autiomaassa, niin Jumala lähettäis sinne avun.

Uskovaiset ovat ylimielisiä tekohurskaita omassa ahdasmielisessä kuplassaan.
Ihan kuin Räsänenkin.
Mutta onneksi elämä yleensä opettaa ja pistää polvilleen
Eihän tuossa ollu sanaakaan MUN hyvyydestä.
Mähän oon ihmisenä sysip*ska (voit tähän nyt sanoa "peesi" :sneaky:) mutta koska mulla on Jeesus, niin taivainen Kela/sossu takaa mulle välttämättömän perustoimeentulon.

Pelastus on vähän kuin Suomen tai Usan kansalaisuus: kerran kun on sen anonu ja saanut, niin siinä on tiettyjä kansalaisuusetuja: rauha, ilo, toimeentulo, ikuisuus taivaisissa pirskeissä.

Ei tartte jäädä kärvistelemään jonkun Kongon/Kambodzhan kansalaisuuteen.
Niiden maiden kansalaisena voi tietty pärjätä myös, _tässä ajassa_. Eli ateistikin porskuttaa eläessään.

Mutta, vaikka sain kansalaisuuden ilmaiseksi, niin Taivaan kansalaisena mun pitää myös käyttäytyä ihmisiksi, kuten ma_mujen pitää käyttäytyä Suomessa, hehheh :)
 
vierailija
En mä kirpparille usein vie mitään, vaan Jumala usein johdattaa sen avuntarvitsijan (siis kirpparit on muutoin oikein jees).
Lahjoitan lähes aina suoraan, koska tunnen silloin avunsaajan.

Niitä tarvittavia rukousmääriä tietää vain Jumala, ja kyllähän Hän toimii ilman meitäkin.
Mutta ylipäätään ku rukoilee, nii kantsii keskittyä. Eli ettei kattele samalla Urheiluruutua kun puolihuolimattomasti rukoilee.
Kannattais kyl tehdä vähän listaa, et mikä määrä tarvitaan? Siis jos toinen saa mersun ja toinen ei. On kai tuo vähän uhkapeliä, kun puhutaan sit terveydestä.

Joo, kysyin et miten pitää rukoilla, en et miten ei pidä. Sä kerroit, et uskovia tarvitaan tietty määrä ja se pitää hoitaa jollain tietyllä tapaa. Et sä et yksin pysty poistaan nälänhätää ja et tarttee miettii sitä henkilöä. Onks siinä kaikki? Et täytyy olla volyymii ja keskittyä?
 
vierailija
Eihän tuossa ollu sanaakaan MUN hyvyydestä.
Mähän oon ihmisenä sysip*ska (voit tähän nyt sanoa "peesi" ) mutta koska mulla on Jeesus, niin taivainen Kela/sossu takaa mulle välttämättömän perustoimeentulon.

Pelastus on vähän kuin Suomen tai Usan kansalaisuus: kerran kun on sen anonu ja saanut, niin siinä on tiettyjä kansalaisuusetuja: rauha, ilo, toimeentulo, ikuisuus taivaisissa pirskeissä.

Ei tartte jäädä kärvistelemään jonkun Kongon/Kambodzhan kansalaisuuteen.
Niiden maiden kansalaisena voi tietty pärjätä myös, _tässä ajassa_. Eli ateistikin porskuttaa eläessään.

Mutta, vaikka sain kansalaisuuden ilmaiseksi, niin Taivaan kansalaisena mun pitää myös käyttäytyä ihmisiksi, kuten ma_mujen pitää käyttäytyä Suomessa, hehheh
Ai nytsä saatkin taivaan sossusta sen mitä tarvitset, vai pitkääkö ihmisten nyt tehdä jotain? Nää sun vastaukset vaihtuu joka kerran, kun vastaat.

Eli siis niinku kannatat sitä, et kongolaiset voi tulla Suomeen, jos ne uskootarvii. Et ne saa sit Jumalalta sitä, mitä ne tarvii? Mut kongossa ne ei saa.. Koska ne on laiskoja.. Mut et sä teet tarpeeksi, et sä saat? Mut mitä ne sit tekee vähemmän? Tai sä enemmän? Mikä määrä tekemistä täytyy olla siihen, et saa Jumalalta jotain?

Kerro vähän tarkemmin, ku ei oikeen pysy perässä.
 
Kuvittelet olevasi parempi kuin muut.
Millä tavoin AP kokee olevansa parempi kuin muut?

Kun ihminen on löytänyt rauhan ja balanssin uskon avulla ja näkee vierellään kärsiviä ihmisiä niin toki tämä välittävä ihminen yrittää auttaa muita saamaan sen kaiken ihanuuden/helpotuksen mitä itsellään on?

Algoman ja Roosan kanssa samaa mieltä siitä, että asian esittämisessä voisi näkyä sitä samaa välittämistä mitä AP on saanut Jumalalta.
Toki joskus täpäkkä provokaatio toimii paremmin kuin pelkkä ylistys/hienovarainen ohjaus jne…

Maailma olisi parempi paikka jos tänne saataisi lisää aitoa lähimmäisenrakkautta, tuli se sitten mistä hyvänsä. Kumpa jokainen pitäisi edes huolta omistaan lähellä olevista ihmisistä.


Mutta, kirkkokin (tulkinnat) ovat muuttuneet ja kaikki kehitys ei aina ole valitettavasti hyvää/edullista kuten ei EU:kaan: olemme
vapaaehtoisesti menossa yhä syvemmälle eurooppalaiseen kommunismiin Brysselin komennossa.

Missä koti, uskonto ja isänmaa?
 
Ei ole muokattu vaan pysynyt samana lähes 2000 vuotta. Kun laittaa Raamatun sanan käytäntöön se tuottaa tulosta, joka näkyy. Tulokset puhuu puolestaan, josta elämäni on todiste.
Suomalaiset ovat sääntöorientoituneita ja kulttuurimme pohja on kristinusko, joten noudatamme tietämättämmekin raamatun oppeja.
 
Suomalaiset ovat sääntöorientoituneita ja kulttuurimme pohja on kristinusko, joten noudatamme tietämättämmekin raamatun oppeja.
Ei enään noudateta. Suurin Jeesuksen oppi oli rakastaa Jumalaa täysillä ja lähimmäistä niinkuin itseään. Nykyään ihmiset ovat itsekeskeisiä, ahneita ja ylpeitä. Kauaksi on jääneet nämä opit, mutta tärkeintä on uskoa Jeesukseen. Hyvä teot eivät sinua pelasta, koska jokainen on syntiä tehnyt ja tarvitsee Jeesuksen syntien sovitusta.
 
Ai nytsä saatkin taivaan sossusta sen mitä tarvitset, vai pitkääkö ihmisten nyt tehdä jotain? Nää sun vastaukset vaihtuu joka kerran, kun vastaat.

Eli siis niinku kannatat sitä, et kongolaiset voi tulla Suomeen, jos ne uskootarvii. Et ne saa sit Jumalalta sitä, mitä ne tarvii? Mut kongossa ne ei saa.. Koska ne on laiskoja.. Mut et sä teet tarpeeksi, et sä saat? Mut mitä ne sit tekee vähemmän? Tai sä enemmän? Mikä määrä tekemistä täytyy olla siihen, et saa Jumalalta jotain?

Kerro vähän tarkemmin, ku ei oikeen pysy perässä.
Selekeetä suomea, hommaa uudet rillit. :)

Siis: uskovan pitää tehdä töitä ja hankkia itse elatuksensa. Apostolitkin teki töitä, Paavali oli teltanrakentajana ja osa oli kalastajia ja ties mitä. Vaikka niillä jos kellä oli uskoa.

Mutta sitten kun tulee vaikeudet niin Jumalan apu näkyy selkeämmin - tää ei ihan Suomen oloissa erotu koska täällä on sinänsä hyvät Kela ja sossu jotka ottaa viime kädessä koppia ihmisestä, mutta maissa joissa ei sosiaaliturvaa ole, niin siellä Jumala pitää uskovista huolta

Eli uskova pärjää
-joko maallisten instanssien ja tukiverkkojen avulla, mutta
-viime kädessä Jumala jeesaa suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Millä tavoin AP kokee olevansa parempi kuin muut?

Kun ihminen on löytänyt rauhan ja balanssin uskon avulla ja näkee vierellään kärsiviä ihmisiä niin toki tämä välittävä ihminen yrittää auttaa muita saamaan sen kaiken ihanuuden/helpotuksen mitä itsellään on?

Algoman ja Roosan kanssa samaa mieltä siitä, että asian esittämisessä voisi näkyä sitä samaa välittämistä mitä AP on saanut Jumalalta.
Toki joskus täpäkkä provokaatio toimii paremmin kuin pelkkä ylistys/hienovarainen ohjaus jne…

Maailma olisi parempi paikka jos tänne saataisi lisää aitoa lähimmäisenrakkautta, tuli se sitten mistä hyvänsä. Kumpa jokainen pitäisi edes huolta omistaan lähellä olevista ihmisistä.


Mutta, kirkkokin (tulkinnat) ovat muuttuneet ja kaikki kehitys ei aina ole valitettavasti hyvää/edullista kuten ei EU:kaan: olemme
vapaaehtoisesti menossa yhä syvemmälle eurooppalaiseen kommunismiin Brysselin komennossa.

Missä koti, uskonto ja isänmaa?
Hän uskoo enemmän, sillä sai Jumalalta kivoja tavaroita. Toisessa ketjussa hän kertoo, kuinka ne ihmiset, jotka ei usko tarpeeksi, ei saa tavaraa.

Ehkä yrittää, ehkä ei. Kun se yrittäminenkin on ristiriitainen juttu. Echo ja Sparta höpisee kilpaa uskosta, karkoittaen ihmisiä kauemmaksi Jumalasta. Uskonto ei ole provoilua, vaan se on yksilöiden oma juttu. Toki saa kertoa ja kannustaa. Mut toi tuu uskoon, saat mersun, et joudu helvettiin, on itseasiassa enemmän paholaisen hommailua. On olemassa näitä fariseuksia, jotka johdattaa toisia harhapoluille. Se on kaukana siitä kristillisestä lähimmäisen rakkaudesta.

Mites kirkko ja kommunismi nyt liittyy toisiinsa?

Mä sanon, et noi asiat on täällä. Ei ne kaikkia miellytä, niinku vaikka sua, et millaista on. Mut jos olis sitä rakkautta, niin kai sen kestäis, et muut ihmiset elää toisin, eikä tuputtaisi omaa juttuaan silleen väkipakolla..
 
vierailija
Selekeetä suomea, hommaa uudet rillit.

Siis: uskovan pitää tehdä töitä ja hankkia itse elatuksensa. Apostolitkin teki töitä, Paavali oli teltanrakentajana ja osa oli kalastajia ja ties mitä.

Mutta sitten kun tulee vaikeudet niin Jumalan apu näkyy selkeämmin - tää ei ihan Suomen oloissa erotu koska täällä on sinänsä hyvät Kela ja sossu jotka ottaa viime kädessä koppia ihmisestä, mutta maissa joissa ei sosiaaliturvaa ole, niin siellä Jumala pitää uskovista huolta

Eli uskova pärjää
-joko maallisten instanssien ja tukiverkkojen avulla, mutta
-viime kädessä Jumala jeesaa suoraan.
Niin. Mut sit piti olla vielä tarpeeksi niitä rukoilijoita, jotta Jumala auttaisi, sillä muuten se ei auta.
Eli saman saa, rukoili tahi ei, kunhan tekee itte?
 
Luin tänään Hesarista juttua Sir Lankan köyhästä perheestä. Onko heillä Väärä Jumala jolta rukoilevat rahaa? Pitäisikö sinun tehdä sinne ristiretki? Ja kertoa Oikeasta Jumalastasi.
Seuraavatko Jeesusta? Vain Jeesus Kristus pitää huolen. Lähetystyö on tärkeää. Ristiretki oli katolilaisen kirkon harhaoppi, eikä liity Jeesukseen mitenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Hän uskoo enemmän, sillä sai Jumalalta kivoja tavaroita. Toisessa ketjussa hän kertoo, kuinka ne ihmiset, jotka ei usko tarpeeksi, ei saa tavaraa.

Ehkä yrittää, ehkä ei. Kun se yrittäminenkin on ristiriitainen juttu. Echo ja Sparta höpisee kilpaa uskosta, karkoittaen ihmisiä kauemmaksi Jumalasta. Uskonto ei ole provoilua, vaan se on yksilöiden oma juttu. Toki saa kertoa ja kannustaa. Mut toi tuu uskoon, saat mersun, et joudu helvettiin, on itseasiassa enemmän paholaisen hommailua. On olemassa näitä fariseuksia, jotka johdattaa toisia harhapoluille. Se on kaukana siitä kristillisestä lähimmäisen rakkaudesta.

Mites kirkko ja kommunismi nyt liittyy toisiinsa?

Mä sanon, et noi asiat on täällä. Ei ne kaikkia miellytä, niinku vaikka sua, et millaista on. Mut jos olis sitä rakkautta, niin kai sen kestäis, et muut ihmiset elää toisin, eikä tuputtaisi omaa juttuaan silleen väkipakolla..
Missä kohti me ollaan provoiltu?

Ja missä kohti Raamattua puhutaan että usko on vain henkilökohtainen juttu eli ei muille saa hiiskua?

Puhuuhan ihmiset perheasioista, työstä, terveydestä ja vertailee eri käsityksiä - miksei uskosta saa puhua?
Miks sen pitää olla tabu? Onneks se ei esim.Usassa ja latinalaisessa Amerikassa tabu olekaan, vaan siellä saa puhua avoimemmin.
 
Sanoit niin aiemmin, että jos ei saa, ei usko tarpeeksi.

Mut siis täytyy tehdä jotain, usko ei riitäkkään? Ja kylhän sulla nyt pitäis olla mahdollisuus kumota nälänhätä, ellet nyt väitä, et ihmiset sitä tahtoo (ja voi luoja, että se johtuu laiskuudesta..) Mut et siis uskokaan tarpeeksi, jotta voisit niin tehdä..

Nii, esitän kysymykseni siit taivaaseen menosta uudelleen. Vastaat aina ohi kysymyksen.
Usko tulee Jumalan sanasta. Eli täytyy lukea Raamattua, että usko toimii. Ei ole olemassa käsitettä, että uskooko tarpeeksi. Usko tulee Jumalan sanasta eikä ole omaa yritystä. Mikä oli kysymyksesi? Tulee niin paljon viestejä, eikä lue nimeä niin en tiedä kuka kysyy ja mitä.
 

Yhteistyössä