Elämänkerta/Alepa/Tarina-harmaa! Heitän sulle haasteen. Kehupa jotakuta persupoliitikkoa.

vierailija
Juu, en mä voi pakottaa ketään vastaamaan, enkä mäkään aina huomaa vastata kaikille.

Mutta kummasti sillä alkoi kiireet muualla, kun kuitenki ehti haukkua mut ennen tätä ketjua.

Ja tää ketju EI ole v-ttuilumielessä tehty, mutta herättelen hänessä objektiivista ja tasapuolista ajattelua.

Koska otan mieluummin haukkuja sellaiselta joka näkee asiat kokonaisuutena, kuin siltä jolla on jonkun väriset silmälasit porautuneena kasvoihin.
Objektiivinen ja tasapuolinen ajattelu ei taida olla mahdollista. Edes hetkittäin. Onhan näitä tapauksia olemassa, vaikka harvoin niin joustamattomia ettei edes kerran yrittämällä voisi pusertaa itsestään jotain pientä, jos ei nyt kehuksi, niin edes ei negatiiviseksi tulkittavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Hyi miten ikävää tekstiä. On jollain paha olla.
”Herkkureidet on noista tikuista kaukana, on ku 100-vuotiaan Selman koivet”
Echon viesti ≠515 Kiuru ja Sanna-ketjussa.

Anna-aikoihin B-täti vinoili samaan tyyliin jutuistani. Hän pöyristyi, kun maksoin laskuja enkä enää raskinut ostaa yhtä Berliininmunkkia.
Jätetään Alter egon haahuilemaan menneisyyteensä.
Näköjään Suomi-Areenalla eilen keskusteltiin häpeästä.
 
vierailija
”Herkkureidet on noista tikuista kaukana, on ku 100-vuotiaan Selman koivet”
Echon viesti ≠515 Kiuru ja Sanna-ketjussa.

Anna-aikoihin B-täti vinoili samaan tyyliin jutuistani. Hän pöyristyi, kun maksoin laskuja enkä enää raskinut ostaa yhtä Berliininmunkkia.
korjaus:
Jätetään Alter egoni haahuilemaan menneisyyteensä.
Näköjään SuomiAreenalla tänään klo 15:00 keskustellaan häpeästä.
 
Objektiivinen ja tasapuolinen ajattelu ei taida olla mahdollista. Edes hetkittäin. Onhan näitä tapauksia olemassa, vaikka harvoin niin joustamattomia ettei edes kerran yrittämällä voisi pusertaa itsestään jotain pientä, jos ei nyt kehuksi, niin edes ei negatiiviseksi tulkittavaa.
”Herkkureidet on noista tikuista kaukana, on ku 100-vuotiaan Selman koivet”
Echon viesti ≠515 Kiuru ja Sanna-ketjussa.

Anna-aikoihin B-täti vinoili samaan tyyliin jutuistani. Hän pöyristyi, kun maksoin laskuja enkä enää raskinut ostaa yhtä Berliininmunkkia.
Jätetään Alter egon haahuilemaan menneisyyteensä.
Näköjään Suomi-Areenalla eilen keskusteltiin häpeästä.
Hei, sä kävit tässä ketjussa! :D

Nonni, voiskos ees pienenpienen kehun tiristää persupoliitikoista? :)
 
vierailija
Ja ei, en ole koskaan ollut Anna-palstalla, eikä mulla ole alter egoja.

Mutta asiaan. Persupoliitikkoihin
Siis kuka on Alepa.

Sinällään tällä persupalstalla ei oikein erikseen tarvisi persuja kehua, kun muutenkin persupaasausta tulee ihan tarpeeksi. Mutta näin suht. vahvana anti-persuna voin antaa heille siinä arvostusta, että ovat pikkuhiljaa siivoamassa puoluettaan pahimmasta jätteestä: Ano heitetty pois, Huhtasaari työnnetty marginaaliin jne.

Persujen viesti on minunmielestä erittäin nurkkakuntainen ja ei-rakentava. Mutta kieltämättä jossakin asioissa jopa tuollainen umpimielisyys on parempi kuin liiallinen sinisilmäinen maailmanhalailu.

Silti persufanit maalavat osan vastustajistaan täysiksi idiooteiksi. Tämä ei ole mielestäni millään muotoa oikea kuva.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Siis kuka on Alepa.

Sinällään tällä persupalstalla ei oikein erikseen tarvisi persuja kehua, kun muutenkin persupaasausta tulee ihan tarpeeksi. Mutta näin suht. vahvana anti-persuna voin antaa heille siinä arvostusta, että ovat pikkuhiljaa siivoamassa puoluettaan pahimmasta jätteestä: Ano heitetty pois, Huhtasaari työnnetty marginaaliin jne.

Persujen viesti on minunmielestä erittäin nurkkakuntainen ja ei-rakentava. Mutta kieltämättä jossakin asioissa jopa tuollainen umpimielisyys on parempi kuin liiallinen sinisilmäinen maailmanhalailu.

Silti persufanit maalavat osan vastustajistaan täysiksi idiooteiksi. Tämä ei ole mielestäni millään muotoa oikea kuva.
👍
 
@Echo kertoisitko kun moni ei ymmärrä kenestä puhut

Algomko?
No, kerron, vaikka joku alkaa kuitenki sivusta-loukkaantua Alepan puolesta.

Siis on joku Anna-palstan sulkemisen jälkeen tänne tullu, koulutettu eläkeläistäti, joka on aiemmin saanu lisänimen "Alepa-täti", en tiedä miks.

Kertoilee ketjussa ku ketjussa usein päivästään "Luin lehden. Katsoin telkkarista A-Studiota jne".
Siitä mä lätkäisin nimen "Elämänkertaharmaa" tai "Tarinatäti" mikä lie, no joku veti noista herneen nenään, mut ei tuo Elämänkertaharmaa nyt paha nimitys ole. En mä muutakaan keksiny, ku ei voi aina kirjottaa pitkästi "sä harmaa joka kertoilet päivästäs."

Ei voi sietää persuja, ja maalittaa pienellä viiveellä aika rankasti jos joitain vassareita arvostellaan, vaikka kukaan kirjoittaja ei osoita hänelle sitä vassari-arvostelua. Fanittaa Sannaa ja Tarja Halosta ja vassari-naispoliitikkoja.

Ei oo kertaakaan vastannu mulle suoraan, eli että kävisimme ihan tavallista on-line-keskustelua palstalla. Vaan vastaa aina viiveellä, puhuen musta 3.persoonassa "Echo taas sitä ja tätä..."
 
Viimeksi muokattu:
Siis kuka on Alepa.

Sinällään tällä persupalstalla ei oikein erikseen tarvisi persuja kehua, kun muutenkin persupaasausta tulee ihan tarpeeksi. Mutta näin suht. vahvana anti-persuna voin antaa heille siinä arvostusta, että ovat pikkuhiljaa siivoamassa puoluettaan pahimmasta jätteestä: Ano heitetty pois, Huhtasaari työnnetty marginaaliin jne.

Persujen viesti on minunmielestä erittäin nurkkakuntainen ja ei-rakentava. Mutta kieltämättä jossakin asioissa jopa tuollainen umpimielisyys on parempi kuin liiallinen sinisilmäinen maailmanhalailu.

Silti persufanit maalavat osan vastustajistaan täysiksi idiooteiksi. Tämä ei ole mielestäni millään muotoa oikea kuva.
Kiitos asiallisesta vastauksesta, vaikka sä et oo se, jolta vastausta pyysin. :)
Oot oikeassa että Ano ja Huhtasaari on marginaalia. Huhtis ois muuten kiva uskovaisuuden ja itsenäisyysajattelun takia, mutta vetää liikaa tunteella, ei ole kauhean maanläheinen ja jörkevä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No, kerron, vaikka joku alkaa kuitenki sivusta-loukkaantua Alepan puolesta.

Siis on joku Anna-palstan sulkemisen jälkeen tänne tullu, koulutettu eläkeläistäti, joka on aiemmin saanu lisänimen "Alepa-täti", en tiedä miks.

Kertoilee ketjussa ku ketjussa usein päivästään "Luin lehden. Katsoin telkkarista A-Studiota jne".
Siitä mä lätkäisin nimen "Elämänkertaharmaa" tai "Tarinatäti" mikä lie, no joku veti noista herneen nenään, mut ei tuo Elämänkertaharmaa nyt paha nimitys ole. En mä muutakaan keksiny, ku ei voi aina kirjottaa pitkästi "sä harmaa joka kertoilet päivästäs."

Ei voi sietää persuja, ja maalittaa pienellä viiveellä aika rankasti jos joitain vassareita arvostellaan, vaikka kukaan kirjoittaja ei osoita hänelle sitä vassari-arvostelua. Fanittaa Sannaa ja Tarja Halosta ja vassari-naispoliitikkoja.

Ei oo kertaakaan vastannu mulle suoraan, eli että kävisimme ihan tavallista on-line-keskustelua palstalla. Vaan vastaa aina viiveellä, puhuen musta 3.persoonassa "Echo taas sitä ja tätä..."
Se maalittaa vain sua, koska haukuit sen aivottomaksi feministiksi ja olet jatkanut haukkumista sen jälkeen. Sulla alkaa mennä yli tää maalittaminen. Olet ennenkin ollut hetken "mukava", jos tätä siksi kutsut, ja kohta käynyt päälle kuin vesikauhuinen terrieri.
 
Se maalittaa vain sua, koska haukuit sen aivottomaksi feministiksi ja olet jatkanut haukkumista sen jälkeen. Sulla alkaa mennä yli tää maalittaminen. Olet ennenkin ollut hetken "mukava", jos tätä siksi kutsut, ja kohta käynyt päälle kuin vesikauhuinen terrieri.
Jos sulla on aikaa, niin kaivapas ne ketjut jossa olen sille motkottanut: Alepa on aloittanu haukkumisen AINA ensin. Se ei vaan yksinkertaisesti kestä lukea persumaisia tekstejä.

Vaikka mä en ei-vassaritekstejäni ("ma_mutusta pitäisi hillitä" tms) todellakaan osoita hänelle tai kenellekään henkilökohtaisesti.
 
vierailija
Se maalittaa vain sua, koska haukuit sen aivottomaksi feministiksi ja olet jatkanut haukkumista sen jälkeen. Sulla alkaa mennä yli tää maalittaminen. Olet ennenkin ollut hetken "mukava", jos tätä siksi kutsut, ja kohta käynyt päälle kuin vesikauhuinen terrieri.
Näinpä juuri ja itsekin olen saanut oman osani, jo aikaisemminkin. Olen nykyään hieman pidättyväisempi, koska en vain jaksa.-

On surullista, että täällä ei voida keskustella asiallisesti, vaikka olisi kuinka eriäviäkin mielipiteitä. "Alepa"-rouvasta pidän ja olen hänelle sen monesti sanonutkin ja meillä on yhteinen kiinnostuksen kohdekin, Ranska. Hän on reippaampi sanomaan, itse olen tosiaan herkkänahkaisempi.

Voisin kyllä jotakin hyvää löytääkin PS:n edustajista, jos hieman paneutuisin. Mutta hyvin usein, kun täällä on viime vuosina osoittanut olevansa jotakin muuta kuin PS:n kannattaja, niin saa hirmuisesti lokaa niskaan. Sen vuoksi en valitettavasti saa puolueesta ja kannattajistaan hyvää kuvaa, sillä edustajat itsekin ovat melkoisen huonokäytöksisiä niin somessa, esim. Twitter, kuin sitten eduskunnassa.

Pitäisi aina muistaa, asiat riitelevät, eivät ihmiset.
 
Näinpä juuri ja itsekin olen saanut oman osani, jo aikaisemminkin. Olen nykyään hieman pidättyväisempi, koska en vain jaksa.-

On surullista, että täällä ei voida keskustella asiallisesti, vaikka olisi kuinka eriäviäkin mielipiteitä. "Alepa"-rouvasta pidän ja olen hänelle sen monesti sanonutkin ja meillä on yhteinen kiinnostuksen kohdekin, Ranska. Hän on reippaampi sanomaan, itse olen tosiaan herkkänahkaisempi.

Voisin kyllä jotakin hyvää löytääkin PS:n edustajista, jos hieman paneutuisin. Mutta hyvin usein, kun täällä on viime vuosina osoittanut olevansa jotakin muuta kuin PS:n kannattaja, niin saa hirmuisesti lokaa niskaan. Sen vuoksi en valitettavasti saa puolueesta ja kannattajistaan hyvää kuvaa, sillä edustajat itsekin ovat melkoisen huonokäytöksisiä niin somessa, esim. Twitter, kuin sitten eduskunnassa.

Pitäisi aina muistaa, asiat riitelevät, eivät ihmiset.
On totta, että persut ovat suorapuheisia ja murjaisevat asioita suoraan.
Meikässä on paljon persua, vaikken ole kuin reilusti puolet persu, tai en vaan siis kannata mitään puoluetta kokonaan.

-Mutta voisiko olla toisinpäin, eli persut ei ole liian raakoja, vaan vihervassarit ei kestä enää suoraa ja roisia puhetta? ;)

Kyllä mä väännän persujenkin kans välillä. Mut en mä mitenkään osaa loukkaantua heidän heitoistaan.
 
vierailija
On totta, että persut ovat suorapuheisia ja murjaisevat asioita suoraan.
Meikässä on paljon persua, vaikken ole kuin reilusti puolet persu, tai en vaan siis kannata mitään puoluetta kokonaan.

-Mutta voisiko olla toisinpäin, eli persut ei ole liian raakoja, vaan vihervassarit ei kestä enää suoraa puhetta?

Kyllä mä väännän persujenkin kans välillä. Mut en mä mitenkään osaa loukkaantua heidän heitoistaan.
Suora voi olla, mutta ei herjata, loukata, pilkata jne, sitä siellä harrastetaan paljon. Suoraan sanottuna sivistymätöntä käytöstä.
 
vierailija
Täällä keskustelussa kuin keskustelussa siirrytään todella nopeasti mm. nimittelemään toista kirjoittelijaa vaikka ja minkä puolueen kannattajaksi vaikkei edes keskustelunaihe liittyisikään politiikkaan. Täällä vain jokainen asia liitetään politiikkaan vaikka väkisin. Ja silloin keskustelut yleensä menevät syyttelyiksi, asiattomuuksiksi, turhiksi suunsoitoiksi. Ja se oikea asia unohtuu.
 

Yhteistyössä