Elämänkerta/Alepa/Tarina-harmaa! Heitän sulle haasteen. Kehupa jotakuta persupoliitikkoa.

vierailija
No ymmärrän tuonkin. Joskus ois ihan kiva lukea tavallisia ketjuja.

Mutta aloittakaa te vihervassariketjuja, mutta koittakaa kestää ne eriävät ja suoraan kirjoitetut persumielipiteet. Ne kun kestää, niin hyvin menee.
Ei minua kiinnosta aloittaa poliittisia keskusteluja tällä palstalla varsinkaan. Olen sitä mieltä asioista, mitä olen, enkä koe tarvetta jakaa mielipiteitäni muutenkaan paljon, saati tällaisella palstalla. Mieluiten keskustelisin ihan esim. perheasioista, tavallisista ihmissuhteista, arjen asioista. Ilman, että joku tunkee väliin jotakin, mikä ei liity asiaan. Sitä tapahtuu valitettavan usein ja usein se on yksi ja sama häirikkö.
 
Suora voi olla, mutta ei herjata, loukata, pilkata jne, sitä siellä harrastetaan paljon. Suoraan sanottuna sivistymätöntä käytöstä.
Sanotaan että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat on tottuneet raaempaan esitystapaan, jota nuoret kauhistelee, ja kun nuoret on vallassa, niin heitä kuunnellaan -> ja kauhistellaan sitä vanhijen vanhakantaista esitystapaa.

Asiahan voi olla täysin sama. 2 eri tyyliä:
"-Sanna voisi miettiä, onko pääministerille farkkushortsit sopiva vaate julkisille paikoille, ja hänellä olisi ehkä hyvä jättää joskus jotkut festarit väliin"
TAI
"-Sanna ei osaa pukeutua ja se bilettää jatkuvasti ku viimestä päivää"

Tuon jälkimmäisen tyylin omaavia tunnen paljon. He ovat silti vaatimattomia, mukavia taviksia, jotka eivät tekisi kärpäsellekään pahaa.

On harhaluulo, että jälkimmäinen lause aina sylkäistäisiin vihan vallassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei minua kiinnosta aloittaa poliittisia keskusteluja tällä palstalla varsinkaan. Olen sitä mieltä asioista, mitä olen, enkä koe tarvetta jakaa mielipiteitäni muutenkaan paljon, saati tällaisella palstalla. Mieluiten keskustelisin ihan esim. perheasioista, tavallisista ihmissuhteista, arjen asioista. Ilman, että joku tunkee väliin jotakin, mikä ei liity asiaan. Sitä tapahtuu valitettavan usein ja usein se on yksi ja sama häirikkö.
Ei täällä tuollainen keskustelu onnistu ja olen sitä mieltä, että se johtuu suurimmaksi osaksi sivuston rakenteesta.
Annalla oli melko hyvä rakenne, siellä oli monta eri osiota, yksi niistä oli Ihmissuhteet.
Sen otsikon alla oli Parisuhde-. Avioero-, Ihmissuhde-, Vapaaehtoinen lapsettomuus ja mitä niitä nyt olikin.
Poliittiset väännöt oli osioitu ihan omakseen, muistaakseni Mitä nyt ja yleinen keskustelu- osioikseen.
ja täytyy pakanainkin surulla tunnustaa, että siellä suutarit pysyivät lestissään.
 
vierailija
Sanotaan että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat on tottuneet raaempaan esitystapaan, jota nuoret kauhistelee, ja kun nuoret on vallassa, niin heitä kuunnellaan -> ja kauhistellaan sitä vanhijen vanhakantaista esitystapaa.

Asiahan voi olla täysin sama. 2 eri tyyliä:
"-Sanna voisi miettiä, onko pääministerille farkkushortsit sopiva vaate julkisille paikoille, ja hänellä olisi ehkä hyvä jättää joskus jotkut festarit väliin"
TAI
"-Sanna ei osaa pukeutua ja se bilettää jatkuvasti ku viimestä päivää"

Tuon jälkimmäisen tyylin omaavia tunnen paljon. He ovat silti vaatimattomia, mukavia taviksia, jotka eivät tekisi kärpäsellekään pahaa.

On harhaluulo, että jälkimmäinen lause aina sylkäistäisiin vihan vallassa.
Mä olen taas jokseenkin eri mieltä, ainakin omalta osaltani näin keski-ikäisenä. Ehkä joissakin maakunnissa tai ympyröissä on totuttu suorempaan tapaan sanoa, toisissa taas ei. Ehkä olen omilla asuinseuduillani tottunut siihen, että ne suoraan sanojat ovat sitten olleet kännissä. Tosin onneksi ei paljon sellaisiin ole tarvinnut törmätä, ja olen myös asunut kauan ulkomailla ja Suomessakin pääosin isoissa kaupungeissa, niin en siihen suorasukaisuuteen ole niin törmännyt täällä.

Toisaalta taas nuoret naiset vaativat itselleen enemmän ja se on monin paikoin hyvä asia mielestäni, kun ei esimerkiksi suostuta enää vaikenemaan esim. häirinnästä. Nämä naiset ovat monesti just somessa saaneet vähätteleviä kommentteja paitsi miehiltä niin just monilta keski-ikäisiltä ja vanhemmiltakin naisilta. Mä en sitä voi käsittää.

Kyllä mielestäni some on nostanut paljon ikäviä piirteitä esiin, eikä suinkaan pelkästään suomalaisissa.
 
vierailija
Ei täällä tuollainen keskustelu onnistu ja olen sitä mieltä, että se johtuu suurimmaksi osaksi sivuston rakenteesta.
Annalla oli melko hyvä rakenne, siellä oli monta eri osiota, yksi niistä oli Ihmissuhteet.
Sen otsikon alla oli Parisuhde-. Avioero-, Ihmissuhde-, Vapaaehtoinen lapsettomuus ja mitä niitä nyt olikin.
Poliittiset väännöt oli osioitu ihan omakseen, muistaakseni Mitä nyt ja yleinen keskustelu- osioikseen.
ja täytyy pakanainkin surulla tunnustaa, että siellä suutarit pysyivät lestissään.
Ok, no se oli varmasti mukavaa.

En itse ole niinkään paljon muita keskustelupalstoja seurannut, satunnaisesti, jos on ollut jokin kiinnostava juttu, esim. Kodin Kuvalehden tai Me Naisten keskusteluosiossa. Muuten sitten somessa esim. yhtä äitiryhmää, jossa on todella kiva ilmapiiri.

Tätä seuraan silloin tällöin ja "eksyin", kun tulin esikoisestani raskaaksi. Voi niitä aikoja!
 
Mä olen taas jokseenkin eri mieltä, ainakin omalta osaltani näin keski-ikäisenä. Ehkä joissakin maakunnissa tai ympyröissä on totuttu suorempaan tapaan sanoa, toisissa taas ei. Ehkä olen omilla asuinseuduillani tottunut siihen, että ne suoraan sanojat ovat sitten olleet kännissä. Tosin onneksi ei paljon sellaisiin ole tarvinnut törmätä, ja olen myös asunut kauan ulkomailla ja Suomessakin pääosin isoissa kaupungeissa, niin en siihen suorasukaisuuteen ole niin törmännyt täällä.

Toisaalta taas nuoret naiset vaativat itselleen enemmän ja se on monin paikoin hyvä asia mielestäni, kun ei esimerkiksi suostuta enää vaikenemaan esim. häirinnästä. Nämä naiset ovat monesti just somessa saaneet vähätteleviä kommentteja paitsi miehiltä niin just monilta keski-ikäisiltä ja vanhemmiltakin naisilta. Mä en sitä voi käsittää.

Kyllä mielestäni some on nostanut paljon ikäviä piirteitä esiin, eikä suinkaan pelkästään suomalaisissa.
Mä olen taas jokseenkin eri mieltä, ainakin omalta osaltani näin keski-ikäisenä. Ehkä joissakin maakunnissa tai ympyröissä on totuttu suorempaan tapaan sanoa, toisissa taas ei. Ehkä olen omilla asuinseuduillani tottunut siihen, että ne suoraan sanojat ovat sitten olleet kännissä. Tosin onneksi ei paljon sellaisiin ole tarvinnut törmätä, ja olen myös asunut kauan ulkomailla ja Suomessakin pääosin isoissa kaupungeissa, niin en siihen suorasukaisuuteen ole niin törmännyt täällä.

Toisaalta taas nuoret naiset vaativat itselleen enemmän ja se on monin paikoin hyvä asia mielestäni, kun ei esimerkiksi suostuta enää vaikenemaan esim. häirinnästä. Nämä naiset ovat monesti just somessa saaneet vähätteleviä kommentteja paitsi miehiltä niin just monilta keski-ikäisiltä ja vanhemmiltakin naisilta. Mä en sitä voi käsittää.

Kyllä mielestäni some on nostanut paljon ikäviä piirteitä esiin, eikä suinkaan pelkästään suomalaisissa.
Joo, olen, ja en ole samaa mieltä.

Metoo on ollu tärkeä kampanja ja ilmiö. Kähmimiset pois.
Seuraavaksi haluaisin valoon päättäjien pedofiliakytkökset.

Mutta en tykkää myös jostain vihaisesta 20-30-vuotiaiden naisten laumasta, jotka alkaa olla jo melkoisen aggressiivista ja totista porukkaa.

Eräs nainen oli ollut miehensä kanssa autokaupoilla ja veti herneen nenään siitä, kun autokauppias oli osoittanu hänelle kohteliaasti ja iloisesti repsikan paikkaa "ja tässä on vaimon paikka".
Nainen veti herneen nenään, mutta mä oisin nauranut.
Se myyjä silti voisi olla mukava ja symppis.
- ja se myyjä ja me oltaisi tiedetty, että sillä letkautuksella ei ole mitääään yhteyttä siihen, kumpiko meidän avioliitossa on tossun alla, vai onko kumpikaan.
Se on vaan heitto.

Mua on ehdotettu mun työpaikan pomoksi pari kertaa, epäröin.
Mutta jos joskus rupeaisin siihen hommaan, niin mua ei pätkääkään haittais jos joku sanois mua esiMIEHEKSI.
Kaikki tietää ja näkee että olen naisellinen nainen.

Ei kaikki sanat ja heitot tarkoita maailmanloppua.
 
vierailija
Ei täällä tuollainen keskustelu onnistu ja olen sitä mieltä, että se johtuu suurimmaksi osaksi sivuston rakenteesta.
Annalla oli melko hyvä rakenne, siellä oli monta eri osiota, yksi niistä oli Ihmissuhteet.
Sen otsikon alla oli Parisuhde-. Avioero-, Ihmissuhde-, Vapaaehtoinen lapsettomuus ja mitä niitä nyt olikin.
Poliittiset väännöt oli osioitu ihan omakseen, muistaakseni Mitä nyt ja yleinen keskustelu- osioikseen.
ja täytyy pakanainkin surulla tunnustaa, että siellä suutarit pysyivät lestissään.
Kompiainen, Vanhasen koalitio.....
 
vierailija
Sanotaan että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat on tottuneet raaempaan esitystapaan, jota nuoret kauhistelee, ja kun nuoret on vallassa, niin heitä kuunnellaan -> ja kauhistellaan sitä vanhijen vanhakantaista esitystapaa.

Asiahan voi olla täysin sama. 2 eri tyyliä:
"-Sanna voisi miettiä, onko pääministerille farkkushortsit sopiva vaate julkisille paikoille, ja hänellä olisi ehkä hyvä jättää joskus jotkut festarit väliin"
TAI
"-Sanna ei osaa pukeutua ja se bilettää jatkuvasti ku viimestä päivää"

Tuon jälkimmäisen tyylin omaavia tunnen paljon. He ovat silti vaatimattomia, mukavia taviksia, jotka eivät tekisi kärpäsellekään pahaa.

On harhaluulo, että jälkimmäinen lause aina sylkäistäisiin vihan vallassa.
Ja se, kuinka sä sen sanot on: sannalla oli farkkushortust jalassa. Nyt ei ole enää auktoriteettiä. Poliisi kaatuu. Kaikki vihervassarianarkistit aiheuttaa naailmanlopun. Sannalla on luiseva pers* ja nautit, kun sauli syrjäyttää sen. Kohta kaikki kulkee pers**t paljaina ja se on feministien vika.

Ei toi mitään roisia ole. Se on juoruammien pahinta ulinaa.
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Jos sulla on aikaa, niin kaivapas ne ketjut jossa olen sille motkottanut: Alepa on aloittanu haukkumisen AINA ensin. Se ei vaan yksinkertaisesti kestä lukea persumaisia tekstejä.

Vaikka mä en ei-vassaritekstejäni ("ma_mutusta pitäisi hillitä" tms) todellakaan osoita hänelle tai kenellekään henkilökohtaisesti.
Sä targetat ihmisiä vuorotellen. Nyt on tää vaan vuorossa. Se, et se kertoo susta mielipiteensä, on ihan oikein sulle. Kuinka monta kertaa mekko pyys sua lopettasn sen suvakiksi haukkumisen, ja haukkuko se sua koskasn. Eipä tainnut.
 
Ja se, kuinka sä sen sanot on: sannalla oli farkkushortust jalassa. Nyt ei ole enää auktoriteettiä. Poliisi kaatuu. Kaikki vihervassarianarkistit aiheuttaa naailmanlopun. Sannalla on luiseva pers* ja nautit, kun sauli syrjäyttää sen. Kohta kaikki kulkee pers**t paljaina ja se on feministien vika.

Ei toi mitään roisia ole. Se on juoruammien pahinta ulinaa.
Hei, sulla on menny mun opit perille! :D Noinhan ne asiat menee.

Pienistä puroista tulee suuri virta.
 
vierailija
Ei minua kiinnosta aloittaa poliittisia keskusteluja tällä palstalla varsinkaan. Olen sitä mieltä asioista, mitä olen, enkä koe tarvetta jakaa mielipiteitäni muutenkaan paljon, saati tällaisella palstalla. Mieluiten keskustelisin ihan esim. perheasioista, tavallisista ihmissuhteista, arjen asioista. Ilman, että joku tunkee väliin jotakin, mikä ei liity asiaan. Sitä tapahtuu valitettavan usein ja usein se on yksi ja sama häirikkö.
Mua kiinnostaa poliittiset keslustelut. Mut ei tälleen, et kun kertoo ajatuksen, niin echo kulkee perässä haukkumassa.
Poliittiset keskustelut voi olla kivojakin. Mulla on aika avara katsonta kaikkeen ja pohdin asioita joka kannalta. Mut ei mihinkään ääriajatteluun, kuten palstan konservatiivi-trolli-persut tekee. Se ei ole mitään pohdintaa, vaan öyhötystä ja jopa vääristely-valehtelua. Ellei täl porukalla ole oikeesti niin heikko yleissivistys. Ei siinä paranneta maailmaa, tai mietitä, vaan se on tosi ahdasmielistä panettelua. Siis erona siihen, mitä poliittinen keskustelu voi olla.
 
Sä targetat ihmisiä vuorotellen. Nyt on tää vaan vuorossa. Se, et se kertoo susta mielipiteensä, on ihan oikein sulle. Kuinka monta kertaa mekko pyys sua lopettasn sen suvakiksi haukkumisen, ja haukkuko se sua koskasn. Eipä tainnut.
Mekon kans ollaan hyvissä väleissä.
Ja mulle saa suuttua ja sanoa asioista, vaikka massamurhaaja-vertaus oli kyllä teikäläisiltä tänään/eilen rimanalitus, kun kyse oli kuitenkin vain pm:n shortsien ja huomiohakuisuuden kritisoimisesta.

Mutta en oo saanu vieläkään vastausta siihen, miksi ma_mutusta kritisoivia saa sanoa ras_seiksi, jos ketään ei saa sanoa suv_akiksi?
Tietäisitkö sinä vastausta siihen probleemiin?
 
Mua kiinnostaa poliittiset keslustelut. Mut ei tälleen, et kun kertoo ajatuksen, niin echo kulkee perässä haukkumassa.
Poliittiset keskustelut voi olla kivojakin. Mulla on aika avara katsonta kaikkeen ja pohdin asioita joka kannalta. Mut ei mihinkään ääriajatteluun, kuten palstan konservatiivi-trolli-persut tekee. Se ei ole mitään pohdintaa, vaan öyhötystä ja jopa vääristely-valehtelua. Ellei täl porukalla ole oikeesti niin heikko yleissivistys. Ei siinä paranneta maailmaa, tai mietitä, vaan se on tosi ahdasmielistä panettelua. Siis erona siihen, mitä poliittinen keskustelu voi olla.
Emmää nyt oo kulkenu perässä haukkumassa.
Ja jos sanoo eriävän mielipiteensä persupalstalla, niin joko mä tai muu ei-vassari vastataan, mut onko se yllätys?

Mä ihan itse perustin Marin&pöksy-keskustelun. Siinä muut haukkui mun perässä. :unsure:
 
vierailija
Mekon kans ollaan hyvissä väleissä.
Ja mulle saa suuttua ja sanoa asioista, vaikka massamurhaaja-vertaus oli kyllä teikäläisiltä tänään/eilen rimanalitus, kun kyse oli kuitenkin vain pm:n shortsien ja huomiohakuisuuden kritisoimisesta.

Mutta en oo saanu vieläkään vastausta siihen, miksi ma_mutusta kritisoivia saa sanoa ras_seiksi, jos ketään ei saa sanoa suv_akiksi?
Tietäisitkö sinä vastausta siihen probleemiin?
Se vertaus oli samaa luokkaa sun lukemattomien maailmanloppujen ja pyll*farkkujen kans.

Hä? Kuka sua on sanonu rass-eksi? Mekko? Ha! Voitte olla hyvis väleis, mut haukut sitä silti. Sä vedät vähän yli, jos haukut täällä muita siksi, että joku muu haukkuu jotakuta toista jossain muualla. Vähän teiniä.
 
vierailija
Emmää nyt oo kulkenu perässä haukkumassa.
Ja jos sanoo eriävän mielipiteensä persupalstalla, niin joko mä tai muu ei-vassari vastataan, mut onko se yllätys?

Mä ihan itse perustin Marin&pöksy-keskustelun. Siinä muut haukkui mun perässä.
Olet.

Tää on perhepalsta. Muut karkotatte pois. Targetat niitä vuorotellen.

Nii... Et sekö sit mitä,? , et joku haukkuu sun perässä.
 
Se vertaus oli samaa luokkaa sun lukemattomien maailmanloppujen ja pyll*farkkujen kans.

Hä? Kuka sua on sanonu rass-eksi? Mekko? Ha! Voitte olla hyvis väleis, mut haukut sitä silti. Sä vedät vähän yli, jos haukut täällä muita siksi, että joku muu haukkuu jotakuta toista jossain muualla. Vähän teiniä.
Hmm...oletko Forever Mulan? Rettelöintityyli on tutunoloista...

Mun muistin mukaan olen 2 otteeseen sanonu Mekkoa suv_akiksi, ainaki toisella kerralla pahoittelin. Loput 99,99 % kommunikaatiostamme ollaan väleissä. Kannattaa joskus lukea The Ketjua.

Sekin sanoi mun kirjoitusten olevan paskaa, et sä siitä harmistunut? Onko sulla kaksoistandardit?

Ketjulainen ei ihan heti hauku toisen kirjoitusta paskaksi, siihen on korkea kynnys, ja se oli verisempi loukkaus kuin mitä täällä isolla puolella joku harmaa ja musta länkyttää toisilleen.

No sä voit sanoa että joo, jopa ikirauhallinen Mekkokin hermostui muhun koska olen niin gauhia - mutta edelleen, mä en näe nimitystä suv_akki niin pahana, koska kaikki hokee rasserasserasserasserasse koko ajan maah_anmuuttokriittisille.

Mutta jos olet niin huolissasi mun ja Mekon väleistä, niin voihan @Boobis tulla kertomaan, miten on.
 
vierailija
Mekon kans ollaan hyvissä väleissä.
Ja mulle saa suuttua ja sanoa asioista, vaikka massamurhaaja-vertaus oli kyllä teikäläisiltä tänään/eilen rimanalitus, kun kyse oli kuitenkin vain pm:n shortsien ja huomiohakuisuuden kritisoimisesta.

Mutta en oo saanu vieläkään vastausta siihen, miksi ma_mutusta kritisoivia saa sanoa ras_seiksi, jos ketään ei saa sanoa suv_akiksi?
Tietäisitkö sinä vastausta siihen probleemiin?
Mä kerroin sen sulle noin neljä vuotta sitten sen rass-suv-jutun. Samalla, kun käytiin läpi sitä, et haukut/targetat toisia ja sä vastasit, et kerrot vaan sun mielipiteen. Ja et moni on sun kans samaa mieltä. Muistatko?
Sit uudestaan pari vuotta sitten, ja sanoit, et muutkin tekee niin.

No, nyt muutkin on sitä mieltä, et sä öyhötät ja muut on tästä samaa mieltä. Eli varmaan täs jutus on nyt pointti. Vai keksitkö uusia tekosyitä?
Tuleeks ellu tai lissu kohta puolustaan sua? Tai se harmaa, joka on tavannu teitä irl ja ootte oikeesti tosi kivoja?
 
Olet.

Tää on perhepalsta. Muut karkotatte pois. Targetat niitä vuorotellen.

Nii... Et sekö sit mitä,? , et joku haukkuu sun perässä.
Keitä kaikkia targetan???

Mä en ees muista esim.Alepan olevan edes palstalla kun mietin ihan muita juttuja, kun kirjoitan jotain ei-vassaritekstiä.

No Alepa pistää sen jälkeen kitkerää settiä puskista koska ei tykkää persuilusta ja haukkuu mua ilkeästi, ja kahnaus on valmis.

Kerro, keitä muita targetan.
M1ehen kans meillä on ihan kaverillista naljailua, pau_laa toppuuttelen ihan ystävällisesti sillon ku sillä lähtee mopo käsistä.
 

Yhteistyössä