Jenni Haukio Priden suojelijaksi, se siitä kristillisyydestä

vierailija
Mussa itsessäni ja perimässäni on aineksia näihin, ja jos ruokkisin näitä, niin saisin näitä kyl paisutettua:
-ylensyönti
-alkoholismi (alkoholistisukua)
-bi-seksuaalisuus (ja turha yrittää vängätä: siksi Echo olet homoja vastaan koska sun pitäis tulla kaapista)
-väkivaltaisuus
-laiskuus.
Muistan, miten jokin aika sitten kerroit, ettet voi sietää elokuvahahmo E.T.:tä ja että haluaisit murskata sen maahan, koska se ärsyttää niin paljon. Herääkö tällaisia tunteita sinulla useinkin, ihmisiä kohtaan? Kenties pelkäät omia tuntemuksiasi ja reaktioitasi ja pakenet uskon taakse saadaksesi anteeksi siltä "jumalalta".
 
vierailija
Hyvä asenne. Luin uutisen, että pm Sanna Marin vierailee Ukrainassa luotiliivit yllä.
Saas nähdä mikä riemu luotiliiveistä repeää.
On revennyt jo, mitä nyt somea olen vilkaissut.. Ja ehtipä jotkut jo ensin epäillä, että Twitterin kuvassa ei ole Marin itse ja jopa että paikka ei ole Ukrainassa. Kaikenlaista hiipijää sitä maa päällään kantaa.
 
vierailija
Älä kaupittele meille muille tapaasi uskoa. Älä kaupittelee meille muille myöskään ihmisnäkemystäsi.
Huomaatko, että me muut yritämme jotenkin ymmärtää ajatusmaailmaasi. Sinä puolestaan et edes yritä ymmärtää meidän.
Kenelle sinun pitää näyttää uskosi vahvuutta? Sitähän tämäkin aloituksesi on. Näyttöäsi uskossasi, luulossasi oikeassa olemisestasi.
👍
 
vierailija
On revennyt jo, mitä nyt somea olen vilkaissut.. Ja ehtipä jotkut jo ensin epäillä, että Twitterin kuvassa ei ole Marin itse ja jopa että paikka ei ole Ukrainassa. Kaikenlaista hiipijää sitä maa päällään kantaa.
En ole selannut vierailua koskevaa somekeskustelua. Aloin katsoa Netflixin Suomi-osuutta Somebody feed Phil sarjasta.
Tunnen suussani ja haistan nenässäni Pääkkönen lohikeiton.
Mitä meidän ajasta jää jäljelle jälkipolville. Sekavia kirjoituksia bittitaivaaseen eikä muuta? Raamatun syntyaikoihin raapustettiin tekstit papyryksille.
Tietokoneista ei silloin haaveiltu. Istuttiin nuotion ympärillä ja kerrottiin tarinoita.
Lapsuusseudullani oli puheissaan jyrkkä pappi, joka pelotteli kirkkoväkeä saarnoissaan helvetin tulella. Mies piti minulle rippikoulua.
Ikäihmisenä minua huvittää hänestä kiertäneet puheet. Ei ihmiset hänen puheista ahdistuneet. Savolaisella huumorilla ne kuitattiin ja mietittiin miksi hän oli niin tulisieluinen tapaus.
Elämä on tässä ja nyt. Kuoleman jälkeisestä ajasta ei tiedä kukaan. Minulle helvetti on jo täällä maan päällä. Elin aikoinaan melkoisessa kiirastulessa ja sain myöhemmin kuulla, että minä itse pyöritin helvettiä. Samapa tuo oli kuka sen helvetin pystytti.
Lahkoja on aina ollut ja tulee olemaan.
Moni jättää mielenterveysongelmansa hoitamatta ja peittää oireensa uskolla hihhulointiin. Nettikirjoittelu käy terapiasta, mutta usein vain pahentaa tilannetta.
 
Muiden rakkaus on sun mielestäsi perverssiä? Kummallisen paljon mietit muiden seksipuuhia. Mitä sun satuolentosi siitä mahtaisi tuumata?
Kas kun se olento miettii vielä enemmän kuin me.

Mutta mee sä vaikka panemaan sisaruksiasi tai vaikka enoasi, eihän siinä edes synny lapsia, jos on ehkäisy. Jos joku valittaa siitä sulle, niin sanot että "miks sun pitää kiinnostua muiden seksielämästä?"

Eläköön vapaa seksi!
 
Tuohon nyt voi homoseksuaalisen sanan rinnalle muuttaa vaikka sanat lihava, narsisti, sosiopaatti jne, joilla on myös taustalla perimäsidonnaisuutta sekä mielihyvä-ajattelua.
Ihmisiä hekin. Omassa maailmankatsomuksessasi olet aika monta ihmisryhmää lynkkaamassa. Jos voisit.
Niin. Mutta onko hyvä antaa sen narsismin lisääntyä itsessä/yhteiskunnassa?
 
Muistan, miten jokin aika sitten kerroit, ettet voi sietää elokuvahahmo E.T.:tä ja että haluaisit murskata sen maahan, koska se ärsyttää niin paljon. Herääkö tällaisia tunteita sinulla useinkin, ihmisiä kohtaan? Kenties pelkäät omia tuntemuksiasi ja reaktioitasi ja pakenet uskon taakse saadaksesi anteeksi siltä "jumalalta".
Voi elämä...sä rinnastat E.T:n ja sen mitä ajattelen ihmisistä?

Tällä tasolla on taas ei-uskovien älyllinen debatti?
 

Yhteistyössä