Haaveena vauva 2023

Tää vaan jännittää/huolestuttaa, kun kokoajan on vatsassa sellainen menkkamainen juiliminen. Tunne että kohta ne sieltä alkaa. Sunnuntaina pitäisi alkaa, mutta tätä on nyt ollut jo useamman päivän ja ei kyllä yleensä montaa päivää jomottele ennen alkua. Hengästyn kyllä ihan kaikesta ja nyt on taas joutunut heräämään parina yönä vessaan joka on ollut oikeastaa kaikissa raskauksissa alusta asti ensimmäinen oire mahdollisesta raskaudesta.👍🏻 Viime raskaudessa myös tuo hengästyminen oli jo ihan alkuraskauden oire.
Viime yönä näin vielä untakin että testiin pärähti kaksi viivaa ❤
 
@Hopeanopea toivottavasti nyt tulehdukset pysyy poissa

@Marilainen päivitin! Oon jo myöhässä, mutta itse sanoisin yrityksestä! Miten lääkärissä meni?

Tervetuloa @Mmohini

@Siikli näkyy kyllä! Toivottavasti lähtee vahvistumaan!
Mulla oli tosi kovia "menkka"kipuja alkuraskaudessa just joskus dpo 9/10 lähtien.

@Floralan ihan selvä ovisplussa!

@Fazeriina82 luulen, että monilla on jotain hoitoja ollut takana! Ei niistä toki (ainakaan kaikki) puhu!
Oot varmaan kirjoittanutkin aiemmin, mutta oliko sulla katottu verikokeita ym. Niin näkisi hormonien tilanteen

@Meimierika päivitin!
EI oo katsottu mitään hormooni verikokeita. Julkisen gyne ei suostunut tekemään :( Yksityisellä käynyt silloin kun vuosi oli täynnä yritystä.Silloin sain AMH kokeeseen lähetteen mutten koskaan mennyt, en raaskinnut laittaa niin paljon rahaa yhteen verikokeeseen :/

Onko muut käyttänyt clearbluen easy testejä? Mihin tulee se miinus tai plus. Tosi hämäävä testi, juuri oli ne menkat ,mutta nyt ollut alaselkä niin kipeä ja jotain kirvelyä pissaamisen jälkeen niin tein nyt varmuudeksi r testin niin antoi viivan paikan.Näkyykö se viivan paikka aina värittömänä/juuri silmiin erottuvana? Raskaana tuskin olen ,mutta alkoi pelottamaan kohdun ulkoinen yms..Ja jos hakeudun lääkäriin niin saattavat kysyä olenko raskaana.

Ja siis lisään vielä että ennen menkkoja en tehnyt mitään r testiä.
 
Viimeksi muokattu:
EI oo katsottu mitään hormooni verikokeita. Julkisen gyne ei suostunut tekemään Yksityisellä käynyt silloin kun vuosi oli täynnä yritystä.Silloin sain AMH kokeeseen lähetteen mutten koskaan mennyt, en raaskinnut laittaa niin paljon rahaa yhteen verikokeeseen :/

Onko muut käyttänyt clearbluen easy testejä? Mihin tulee se miinus tai plus. Tosi hämäävä testi, juuri oli ne menkat ,mutta nyt ollut alaselkä niin kipeä ja jotain kirvelyä pissaamisen jälkeen niin tein nyt varmuudeksi r testin niin antoi viivan paikan.Näkyykö se viivan paikka aina värittömänä/juuri silmiin erottuvana? Raskaana tuskin olen ,mutta alkoi pelottamaan kohdun ulkoinen yms..Ja jos hakeudun lääkäriin niin saattavat kysyä olenko raskaana.

Ja siis lisään vielä että ennen menkkoja en tehnyt mitään r testiä.
Teitkö sellaisen litteän (apteekista) vai pyöreän (marketista) mallisen?
 
EI oo katsottu mitään hormooni verikokeita. Julkisen gyne ei suostunut tekemään Yksityisellä käynyt silloin kun vuosi oli täynnä yritystä.Silloin sain AMH kokeeseen lähetteen mutten koskaan mennyt, en raaskinnut laittaa niin paljon rahaa yhteen verikokeeseen :/

Onko muut käyttänyt clearbluen easy testejä? Mihin tulee se miinus tai plus. Tosi hämäävä testi, juuri oli ne menkat ,mutta nyt ollut alaselkä niin kipeä ja jotain kirvelyä pissaamisen jälkeen niin tein nyt varmuudeksi r testin niin antoi viivan paikan.Näkyykö se viivan paikka aina värittömänä/juuri silmiin erottuvana? Raskaana tuskin olen ,mutta alkoi pelottamaan kohdun ulkoinen yms..Ja jos hakeudun lääkäriin niin saattavat kysyä olenko raskaana.

Ja siis lisään vielä että ennen menkkoja en tehnyt mitään r testiä.
Mulla tuli joskus sellaseen littanan malliseen clearbluen testiin, mihin tulee plus tai miinus, niin hailakka plus, vaikka en raskaana ollutkaan. Kaikki muut testit näytti silloin selkeetä negaa.
 
vierailija
Pyöreän mallisen kai, raskauskeijulta tilattu.

Se vaaka viiva tuli vahvana ja pystyyn se viivan paikka.
Ja siihen pienempään lokeroon tuli se selvä pysty viiva
Mulla ei ole koskaan clearbluen mitkään testit valehdellut. Juuri se fast and easy näytti sellaista viivan paikkaa. Tein samasta pissasta rfsun testin jossa myös näkyi haalea viiva. Tiesin siitä että raskaana olen. Parin päivän päästä Digi kertoi että raskaana 1-2. Toivottavasti nyt olisi sulla tärpännyt vaikka menkat oli. Oliko menkat normaalit vai poikkeavat.
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Mulla ei ole koskaan clearbluen mitkään testit valehdellut. Juuri se fast and easy näytti sellaista viivan paikkaa. Tein samasta pissasta rfsun testin jossa myös näkyi haalea viiva. Tiesin siitä että raskaana olen. Parin päivän päästä Digi kertoi että raskaana 1-2. Toivottavasti nyt olisi sulla tärpännyt vaikka menkat oli. Oliko menkat normaalit vai poikkeavat.
Menkat oli normaalit, kivuliaat että joutui särkylääkettä ottamaan. Nyt kp10 joten jos olisikin raskaus syynä niin luulisi testin näyttävän kunnon plussaa.Epäilen että silmät teki tepposet kun jotain toivoo.
 
Aikani googlattuani löysin juttua siitä että raskaustesti voisi reagoida ovulaatioon, ehkäpä kyse on nyt siitä :) Jossain kyllä oli myöskin ettei voi kun mittaa eri hormooneja.Tiedä näistä sitten.Nyt ei oo ovulaatio testejä että voisi verrata minkälaiset viivat niihin tulisi :)
 
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille ❤
Oon vannonut niin monesti, että nyt en tulkitse mitään oireita ennen menkkoja, mutta nyt on sellaisia oireita, joita ei ole ollut aiemmin yrityksen aikana. Tänään on dpo 9 ja eilisestä asti on ollut alavatsa ajoittain niin kipeät, että tekisi mieli ottaa buranaa. En edes uskalla toivoa, että tämä olisi jotain muuta kuin menkkakipua. Menkkojen alkuun on kyllä vielä useampi päivä, että siksi hieman tätä ihmettelen.
@Siikli Milloin sulla alkoi alavatsakivut?
 
Mulla tulee rfsun viivaa vasta kun on ovis+, muutoin ihan negaa:


Ylimmät 3 rfsu ja alimmat pc. Ja tosiaan tehty samaan aikaan aina.
Tuli näistä mieleen, että muistatko, että ootko ottanu noi kuvat PC ovistesteistä sen 5 min sisällä vai vasta kuivuttua? Mulla ainakin näyttää viiva ihan eriltä 5 min sisällä kun vaikka 10 min kohdalla. Samaa ei käy rfsu testien kanssa
 
Pyöreän mallisen kai, raskauskeijulta tilattu.

Se vaaka viiva tuli vahvana ja pystyyn se viivan paikka.
Ja siihen pienempään lokeroon tuli se selvä pysty viiva
Mä oon siihen pyöreän malliseen saanut kahdesti tosi haalean viivan enkä ollut raskaana, tai epäilen kyllä kemiallista silloin. Littanan malliseen sain haalean plussan dpo10 (joka saattoi ollakin jopa dpo7) ja se raskaus ainakin toistaiseksi vielä jatkuu. Pyöreä oli mun mielestä jotenkin hankala.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@VeijariLaama 7/2021 1.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2022 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@jjanni 2/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Tähti123 3/2022 2.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 syksyllä PAS?
@Sentonen 4/2022 2.
@Oliivi3 04/2022 4. (2.yhteinen)
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@Keltasahrami 5/2022 2.
@JellyBee 5/2022 2. (1.yhteinen)
@Mmohini 5/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

13.5.2022 Perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Selis kp 28/28
@Yksinmatkassa kp 28/32
@Hopeanopea kp 26/30
@Laurenzia kp 25/31
@Wintersun kp 23/27
@mimmi92 kp 23/26-32
@Tähti123 kp 22/30-32
@vauvakuume7 kp 19/28
@Marilainen kp 18/30-31
@jjanni kp 17/29
@SandraB kp 16/?
@K3rttuli kp 16/28-35
@nobelius kp 13/28-30
@Sipiriina kp 13/23-25
@Eadni1992 kp 12/26-28
@Mirkkuli26 kp 11/25
@Sentonen kp 11/27-28
@Jossu_95 kp 8/28-30
@tätimoonika kp 8/25-29
@Kirahvi-Koo kp 7/35
@Mamiks kp 4/24-28
@JellyBee kp 4/23-25
@Oliivi3 kp 2/26-27
@Meimierika kp 2/27-31
@Mmohini kp 2/?
@VeijariLaama kp 1/34
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Siikli DPO 11
@Laurenzia DPO 10
@Selis DPO 8
@Yksinmatkassa DPO 7
@vauvakuume7 DPO 6
@Tähti123 DPO 6
@mimmi92 DPO 6
@Wintersun DPO 5
@jjanni DPO 3
@K3rttuli DPO 1
@Marilainen DPO 0
@Sipiriina DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Mimerkki 6/21 3. (1. yhteinen) 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 05/22
 
Viimeksi muokattu:
@Wintersun suositteli odottamaan puoli vuotta ja vasta sitten jatkamaan yritystä... Perusteli sillä, että ferritiinin nosto raskausaikana voi olla haasteellista ja matala ferri on liitetty mm. synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja äidin matala ferri vaikuttaa myös lapsen ferritiiniin/rautavarastoihin. Sanoi, toki, että ei voida tietää mikä on mun ferritaso ollut ekassa raskaudessa et juu... Suositteli myös, että taaperon ferrit mitattaisiin jos hällä ongelmia.
Jäi tosi paska fiilis!

Mut eilen duunailtiin ja tänään ovis :D
 
Alkoholista yritysaikana: Miten ehdottomia olette olleet? Tänään dpo 7 ja illallinen viineineen luvassa sukulaisen juhlapäivän kunniaksi. Tässä arvon juonko nämä annosten oheen suunnitellut viinit vaiko en.. Luin artikkelin, jossa luki, että ihan alusta asti alkoholi olisi todella haitallista ja mietin, että sen perusteella olisi puoli vuotta pitänyt välttää kaikkea. Mitä ajattelette asiasta? 🤔 Juon niin harvoin, että tätä en ennen ole edes ajatellut. Tuntuu hassulta myös tehdä numero (sukulaiset u know..) ja kieltäytyä, mutta en halua myöskään riskeerata.
 
Alkoholista yritysaikana: Miten ehdottomia olette olleet? Tänään dpo 7 ja illallinen viineineen luvassa sukulaisen juhlapäivän kunniaksi. Tässä arvon juonko nämä annosten oheen suunnitellut viinit vaiko en.. Luin artikkelin, jossa luki, että ihan alusta asti alkoholi olisi todella haitallista ja mietin, että sen perusteella olisi puoli vuotta pitänyt välttää kaikkea. Mitä ajattelette asiasta? Juon niin harvoin, että tätä en ennen ole edes ajatellut. Tuntuu hassulta myös tehdä numero (sukulaiset u know..) ja kieltäytyä, mutta en halua myöskään riskeerata.
Ihan samaa mietin kun tänään ois bileet ja dpo 5 😅 Ostin pikkupullon punaviiniä, eikö se sovi tähän tilanteeseen😁 mut en tiiä... kuitenkaan jos ei raskaana niin ei halua liian tiukkis olla ja menee koko elämä ohi. Juon mutta kohtuudella..

Esikoisesta olin häissä enkä tiennyt vielä raskaudesta, mutta yrityksestä toki. Join silleen siemaillen. Ei tarvinnut kieltäytyä, mutta join tosi vähän ruuan kanssa.
 
vierailija
Alkoholista yritysaikana: Miten ehdottomia olette olleet? Tänään dpo 7 ja illallinen viineineen luvassa sukulaisen juhlapäivän kunniaksi. Tässä arvon juonko nämä annosten oheen suunnitellut viinit vaiko en.. Luin artikkelin, jossa luki, että ihan alusta asti alkoholi olisi todella haitallista ja mietin, että sen perusteella olisi puoli vuotta pitänyt välttää kaikkea. Mitä ajattelette asiasta? Juon niin harvoin, että tätä en ennen ole edes ajatellut. Tuntuu hassulta myös tehdä numero (sukulaiset u know..) ja kieltäytyä, mutta en halua myöskään riskeerata.
Voi ihan hyvin juoda pari lasia ruuan kanssa. Ei se alkoholi vielä imeydy mahdolliseen alkioon. Sitten vasta kun sikiölle on muodostunut istukka niin haitalliset aineet voi imeytyä sitä kautta.
 
Aamulla ekasta pissasta tehty one step puikko (mitä tein eilenkin, josta kuvat) oli siis aivan todella haalea, melkein olematon ja niin jo luulinkin että se eilinen oli sitten ehkä kuitenkin vaan viivan paikka. Ehkä mulla vaan päivällä näkyy paremmin sitten :unsure::):)
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun

Yhteistyössä