Kesäkuiset 2022

Mä oon päättänyt että en suunnittele millään tavalla synnytyksiä. En jaksa edes sitä toivelistaa täyttää, koska ainoa toive on että en ota ilokaasua, mutta sen osaan kyllä sanoa sitten siellä. Itsellä takana 2 viiden tunnin synnytystä, eikä kumpikaan olisi voinut paremmin mennä. Mutta onneksi en suunnitellut olevani niin pitkään kotona kuin mahdollista koska ne olisi syntynyt kotiin... 🤣🤣 Näistä viidestä tunnista olen siis ollut sairaalassa vajaa 4 tuntia. Nyt vaan toivon että lähden tarpeeksi ajoissa ja että kaikki sujuu hyvin. Luotan kyllä täysin sairaalan henkilökuntaan, että saan kaiken tarvitsemani tuen ja tiedon heiltä! ❤ Synnytys on niin ainutlaatuinen tilanne, että sitä ei voi valmiiksi suunnitella. ❤ Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu!

Tsemppiä kaikille tulevaan! Kohta meillä kaikilla on pienen pieni nyytti sylissä! ❤❤
 
Mä oon päättänyt että en suunnittele millään tavalla synnytyksiä. En jaksa edes sitä toivelistaa täyttää, koska ainoa toive on että en ota ilokaasua, mutta sen osaan kyllä sanoa sitten siellä. Itsellä takana 2 viiden tunnin synnytystä, eikä kumpikaan olisi voinut paremmin mennä. Mutta onneksi en suunnitellut olevani niin pitkään kotona kuin mahdollista koska ne olisi syntynyt kotiin... Näistä viidestä tunnista olen siis ollut sairaalassa vajaa 4 tuntia. Nyt vaan toivon että lähden tarpeeksi ajoissa ja että kaikki sujuu hyvin. Luotan kyllä täysin sairaalan henkilökuntaan, että saan kaiken tarvitsemani tuen ja tiedon heiltä! Synnytys on niin ainutlaatuinen tilanne, että sitä ei voi valmiiksi suunnitella. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu!

Tsemppiä kaikille tulevaan! Kohta meillä kaikilla on pienen pieni nyytti sylissä!
Näinhän se on, ettei oikein ennalta pysty edes suunnittelemaan, kun mitä vaan voi tapahtua. Itse kuitenkin luonteeltani olen sellainen, että haluan "valmistautua" miettimällä eri vaihtoehtoja ja perehtymällä niin hyvin kuin pystyy. Mutta pystyn myös lennosta hylkäämään kaikki toiveeni ja suunnitelmani, jos se sitä vaatii :D ja luotyan kyllä myös 100% hoitohenkilökuntaan :)

Huomenna olisi viimeinen neuvolalääkäri ja synnytystapa arvio. Saas nähdä saadaanko joku arvio myös kaverin painosta ❤ ensi perjantaina mahassa majailee jo täysiaikainen tyyppi :love::giggle:
 
Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin! Korona alkaa pikkuhiljaa olla selätetty - räkäsyys jatkui pitkään ja yhä tuntuu, että keuhkoissa on limaa. Mulla on astma, joten kaikki pöpöt menee herkästi tonne keuhkojen puolelle 😬

Kipeitä supistuksia on alkanu tulemaan paljon ja välillä öisin täydessä levossa, enemmän siis jo sellasia synnytyskipuja kuin vain harkkoja. Nää on tosin olleet vielä siedettäviä ja tosi epäsäännöllisiä niin en oo ollu kovin huolestunut. Mun ”oikeat” synnytyssupparit on niin kovat, ettei niihin mikään panadol auta enkä pysty olemaan kotonakaan niiden kanssa… Nyt on pärjänny vielä ilman lääkettä. Neuvolalääkäri ylihuomenna, näkee tilanteen sitten! Tänään rv 34+4 eli reilu pari viikkoa pitäs pitää typy masussa ❤

Pikkuhiljaa oon havahtunu siihen, että vikat hankinnat olis tehtävä, mm. sähköinen rintapumppu ja Tula. Lasten vaatteet pitäs järkätä uusiksi, jotta vauvankin mahtuu johonkin. Ne on vielä kaikki pesemättäkin… 😄 Huomaa kolmannen kanssa, että nää hommat tuppaa jäämään viime tinkaan 🤭

Synnytystä oon miettiny, mutta aika samalla kaavalla kuin aiemminkin aattelin mennä, ilokaasu + epiduraali. Ja todennäköisesti tahdon heti sairaalaan, kun ne oikeat supistuksey alkaa - en lastenkaan takia halua olla kovissa kivuissa kotona, etteivät he huolestu ❤
 
Täällä käyty tänään synnytystapa arviossa ja pojulle saatiin karkeaksi painoarvioksi nyt rv 36+3 2,8kg ja syntymäpainoksi 3,8kg-4kg. Toki kyseessä vain arvio ja tiedän, että voi heittää paljonkin :) kohdunsuu oli sormelle auki, mutta kaulaa vielä jonkin verran jäljellä. Viime yönä heräsin koviin supisteluihin, että paikat tosissaan alkaneet kypsymään. Ultrassa poju esitteli ylpeänä taas alapäätään ja se onkin tullut tutummaksi kuin yläpää. Kasvojaan kun tuppaa aina peittelemään :D

Mutta taas se tuli todellisemmaksi, että pieni on ihan oikeasti kohta täällä! Ja tosiaan voi lähteä tulemaan hetkenä minä hyvänsä ❤
 
Käykö kaikki muut synnytystapa-arviossa? Mä en oo käynyt ikinä.. 🤔 Enkä tiedä edes yhtään mitään paino-arvioo tälle pikkuiselle. Ja seuraava neuvola-aika on vasta kesäkuussa rv 39.. Tuntuu että on todella suurta heittoo näissä käynneissä.
 
On kyllä ollut tosi kiva lukea kaikkien kuulumisia 🥰 Niin pitkällä ollaan kaikki jo että kyllähän tässä väkisinkin pyörii yhä enemmän mielessä tuleva synnytys ja pikkuisen näkeminen ekaa kertaa ❤

Mulla pikkuinen majailee poikittain mahassa, tähän saakka ollut perätilassa. Katsotaan kääntyykö vielä ja jos niin miten. Perjantaisen neuvolan arvion mukaan on sirokokoinen vauva ja se sf-käyrä on tosiaan tippunut sinne alakäyrälle. Mut ei siihen kuitenkaan nyt reagoitu mitenkään eikä oltu huolissaan, ensi viikolla on kuitenkin äitipolin ultra/sektion suunnitteluaika tulossa, joten ehkä neuvolassa luottavat siihen että siellä sitten tarkemmin katsotaan tilanne. Meidän neuvolassa ei siis ole ultralaitetta vaan ihan mahan läpi tunnustelemalla arvioitu nämä. Toki itsekin olen huomannut että vauva on poikittain, sen tuntee niin selkeästi ja näyttää myös välillä tosi oudolta tuo mahan muoto 😅

Täällä myös supistelee päivä päivältä enemmän ja tuntuvammin ja herään yöllä myös kerran pari supisteluihin. Ei kuitenkaan varsinaisesti kivuliaita ole, lähinnä todella epämukavaa ja liikkuminen vaikeaa. Maitoa tiputtelee rinnoista iltaisin lämpimän suihkun jälkeen ja rintsikoissa myös pienet läntit, mutta vielä pärjäilee ilman liivinsuojia. Kuitenkin jännä huomata miten kroppa selkeästi valmistautuu enemmän ja enemmän vauvan tuloon 🥰

@Zabadabaduu mulla oli esikoisesta synnytystapa-arvio. Tokasta ei ollut kuin ne 2 ultraa, eli ei synnytystapa-arviota. Nyt tuo ensi viikon äitipolin käynti on synnytystapa-arvio nimellä, vaikka selvää on että ainut mahdollinen synnytystapa on sektio. Käsittääkseni siinä nyt katsotaan vauvan koko ja kohdun tilanne sekä mun vointi, ja sitten niiden pohjalta päätetään sektiopäivä. Uskoisin että menee pitkälle kesäkuuhun kuitenkin, en usko että haluavat leikata kovin aikaisin jos vauva pieni ja kipuja ei ole. Mutta katsotaan. LA 18.6.
 
Käykö kaikki muut synnytystapa-arviossa? Mä en oo käynyt ikinä.. Enkä tiedä edes yhtään mitään paino-arvioo tälle pikkuiselle. Ja seuraava neuvola-aika on vasta kesäkuussa rv 39.. Tuntuu että on todella suurta heittoo näissä käynneissä.
Mä oon ymmärtänyt, että meillä päin tehdään ensisynnyttäjälle tuo arvio, että mahtuuko vauva syntymään alateitse. Kaikki muu siinä vissiin on vähän plussaa (ultras ja painoarvio) :unsure:
 
Käykö kaikki muut synnytystapa-arviossa? Mä en oo käynyt ikinä.. Enkä tiedä edes yhtään mitään paino-arvioo tälle pikkuiselle. Ja seuraava neuvola-aika on vasta kesäkuussa rv 39.. Tuntuu että on todella suurta heittoo näissä käynneissä.
Mä oon aatellu et synnytystapa-arviota käytetään yleisesti kuvaamaan sitä neuvolaa, missä lääkäri tsekkaa, missä tarjonnassa vauva on. Jos on polilla seurannassa, sitten on se arvio siellä ja saa painoarviot ym. Meillä ei ainakaan neuvolassa oo ikinä saanu mitään painoarvioita tms esikoisesta 😄 Siellä oli joku kivikautinen ultralaitekin… Kuopuksesta olin Naistenklinikalla synnytystapa-arviossa, koska kävin pelkopolilla. Sillon tuli painoarviokin ja loppuvaiheessa kasvua seurattiin, kun arvioitiin ”isoksi”, mitä hän ei lopulta ollut 🤭❤
 
Viimeksi muokattu:
Ei se synnytystapa-arvio tosiaan ole ainakaan kaikkialla rutiini (itse lasken vaan gynekologin tekemän ultrauksen ja tutkimuksen semmoiseksi). Loppuraskauden neuvolalääkäri toki kuuluu osana raskauden seurantaan kaikille, mut itellä ainakin esikoisen kohdalla se oli "turha" käynti eikä antanu yhtään mitään oikein (paitsi teki se sisätutkimuksen). 🤷🏻‍♀️ Nytkään en lähtökohtaisesti odota että tulis mitään tarvetta mennä äitipolille ultrattavaksi mutta mistä sitä tietää jos menee vaikka yliajalle ja pääsee sen vuoksi. Aika näyttää.

Niin jännää että tässä aletaan olla ihan loppusuoralla jo! Täälläkin päivittäin supistelee; ei kipeästi tai säännöllisesti mutta epämukavasti kyllä. Vauva majailee minusta tiiviisti pää alaspäin, eikä oo tullu semmosta tunnetta että olis kääntyny jotenkin erikoisempiin asentoihin. Huomaa näin toisen kohdalla tosin nyt sen että olo alkaa käymään nopeammin raskaaksi ja kömpelöksi. Ei pysty yhtä hyvin lepäämään kuin esikoisen aikaan ja sen tuntee omassa jaksamisessa. Tällä viikolla viimeiset työvuorot. Nyt tasan 34+0.😊
 
On muuten jännä, miten tässä loppusuoralla päivät eroaa niin paljon toisistaan. Välillä tuntuu, että olen tosi energinen ja jaksan kävellä ja puuhata vaikka miten, sitten välillä taas ihan kuolemanväsynyt ja vauva painaa ikävästi joka paikkaan. 😅

Tällä viikolla katsotaan taas tilannetta äitipolilla ja oletettavasti selkeytyy, että milloin ja miten meidän tyttö syntyy. Omasta puolestani vielä vähän aikaa saisi kasvaa ja vahvistua🍓
 
On muuten jännä, miten tässä loppusuoralla päivät eroaa niin paljon toisistaan. Välillä tuntuu, että olen tosi energinen ja jaksan kävellä ja puuhata vaikka miten, sitten välillä taas ihan kuolemanväsynyt ja vauva painaa ikävästi joka paikkaan.

Tällä viikolla katsotaan taas tilannetta äitipolilla ja oletettavasti selkeytyy, että milloin ja miten meidän tyttö syntyy. Omasta puolestani vielä vähän aikaa saisi kasvaa ja vahvistua
Voin niin samaistua! Eilen ihan fiiliksissä puuhasteltiin 2veen kanssa koko päivä, ja vielä illalla kaiken päätteeksi jaksoi käydä kävelyllä, venytellä ja saunoa. Tänään taas ei sitten lähde yhtään. Ihan olisin sohvan oma, jos voisin. 😵😅
 
Meillä aika äitiyspolille rv 36+1 eli siis jo ensiviikon torstaina (tänään 35+0). Siellä ultraus ja synnytystapa-arvio. Vähän on alkanut tulla turvotteluja. Myös paino on nyt vihdoin saavuttanut alkupainon. Menihän tuo aika pitkään että se 9 kg tuli takaisin mitä lähti alkuraskaudessa pois. Nyt on tullu tuo oksentelu vähän herkemmin esille kun närästellyt.
 
Voin niin samaistua! Eilen ihan fiiliksissä puuhasteltiin 2veen kanssa koko päivä, ja vielä illalla kaiken päätteeksi jaksoi käydä kävelyllä, venytellä ja saunoa. Tänään taas ei sitten lähde yhtään. Ihan olisin sohvan oma, jos voisin.
Näin se näyttää menevän. Nimim. olin eilisen ahkerasti sohvalla, kun toissa päivänä olin hyvin reippaana. Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.
Viime yönä särki lonkkia. Nytkö se riesa alkoi.
Tällä viikolla neuvolassa käyty ja tyyppi oli rt:ssa. pikku tyyppi on kyllä niin kova liikkumaan, että epäilen, ettei siinä asennossa joka päivä ole. Onko teillä liikkuvaisia mahatyyppejä?
Sf-mittaa ei mitattu ollenkaan, koska ens viikolla taas käynti äippäpolilla ja siellä tehdään painoarvio. Mulle oikeastaan aika turhia nuo neuvolakäynnit, kun äippäpolilla on suht tiheä seuranta. Eikä tässä ole enää kuin kuukausi laskettuun aikaan! 😱❤
Hyviä vointeja kaikille!
 
Neuvolalääkäri eilen ja siellä se typy majaili pää alaspäin ❤ Sen kyllä tiesin itsekin, kun tulee kantapäitä puskee niin ahkerasti läpi mahaa tossa kylkiluiden alla 😄 Oli kyllä hyvä, että lääkäri teki sisätutkimuksen, kun mulla on ollu niin paljon kipeitä supistuksia viime aikoina. Paikat oli pehmenneet, mutta ei mitään normaalista poikkeavaa uudelleen synnyttäjälle - oma mieli keveni huomattavasti, kun ei tartte miettiä, tuleeko toi tyyppi jo huomenna ulos 🙈 Vähän laskeutunut, mutta senkin oon havainnut itse siitä, miten maha on yhtäkkiä alkanu roikkumaan… Mitään painoarviota neuvolasta ei saatu, mutta sitä en odottanukaan.
 
Samaistun tuohon energiatasojen vaihteluun! Kaipais todellakin vähintään joka toinen päivä enemmän lepoa mut eihän se aina onnistu. Onneksi pian loppuu nämä työt, nii on yksi fyysinen rasite vähemmän.😊

@KK86 On todellakin liikkuvainen, mutta vaan niin että heiluttelee pyllyään puolelta toiselle ja potkii kylkiluita. Ja painaa päällä rakkoon, ah mikä "ihana" tunne se aina on.🙈

@Pandi Oon kans havahtunu siihen että maha näyttää vähä roikkuvan jo. Esikoisesta se tapahtui muistaakseni joskus RV 38 tienoilla. Jännää, vaikkei se tietysti vielä mikään merkki mistään sen kummemmasta olekaan.😁
 
Samaistun tuohon energiatasojen vaihteluun! Kaipais todellakin vähintään joka toinen päivä enemmän lepoa mut eihän se aina onnistu. Onneksi pian loppuu nämä työt, nii on yksi fyysinen rasite vähemmän.

@KK86 On todellakin liikkuvainen, mutta vaan niin että heiluttelee pyllyään puolelta toiselle ja potkii kylkiluita. Ja painaa päällä rakkoon, ah mikä "ihana" tunne se aina on.

@Pandi Oon kans havahtunu siihen että maha näyttää vähä roikkuvan jo. Esikoisesta se tapahtui muistaakseni joskus RV 38 tienoilla. Jännää, vaikkei se tietysti vielä mikään merkki mistään sen kummemmasta olekaan.
Mulla taas mahan ”tipahtaminen” on molempien lasten kohdalla tarkottanu lähetyvää synnytystä: muutama päivä mahan tipahtamisesta on limatulppa lähtenyt, vedet alkaneet tihkua ja synnytys käynnistynyt ❤ Mutta tämän kohdalla toivon mukaan näin ei kuitenkaan ole, vaikka lääkärin mukaan vauva oli tullut alaspäin. Kiinnittynyt ei ollut vielä, mutta kuopuskaan ei ollut kiinnittynyt edes 12h ennen syntymäänsä… 😄
 
Mulla taas mahan ”tipahtaminen” on molempien lasten kohdalla tarkottanu lähetyvää synnytystä: muutama päivä mahan tipahtamisesta on limatulppa lähtenyt, vedet alkaneet tihkua ja synnytys käynnistynyt ❤ Mutta tämän kohdalla toivon mukaan näin ei kuitenkaan ole, vaikka lääkärin mukaan vauva oli tullut alaspäin. Kiinnittynyt ei ollut vielä, mutta kuopuskaan ei ollut kiinnittynyt edes 12h ennen syntymäänsä… 😄

Totta, voihan se tietysti ennustaakin. Mistäpä näistä tietää kun ei vieläkään tarkkaan tiedetä että mikä synnytyksen lopulta käynnistää.😁 Mut mulla tosiaan esikoisesta mahan laskeutumista seurasi vielä kuukauden odotus, joten en pidätä hengitystä. Jännittäviä viikkoja alkaa silti olla. Jos nyt vielä kolme viikon verran pysyis kasvamassa nii sitte saa syntyä minun puolesta.😊
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja KK86
Näin se näyttää menevän. Nimim. olin eilisen ahkerasti sohvalla, kun toissa päivänä olin hyvin reippaana. Saas nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.
Viime yönä särki lonkkia. Nytkö se riesa alkoi.
Tällä viikolla neuvolassa käyty ja tyyppi oli rt:ssa. pikku tyyppi on kyllä niin kova liikkumaan, että epäilen, ettei siinä asennossa joka päivä ole. Onko teillä liikkuvaisia mahatyyppejä?
Sf-mittaa ei mitattu ollenkaan, koska ens viikolla taas käynti äippäpolilla ja siellä tehdään painoarvio. Mulle oikeastaan aika turhia nuo neuvolakäynnit, kun äippäpolilla on suht tiheä seuranta. Eikä tässä ole enää kuin kuukausi laskettuun aikaan!
Hyviä vointeja kaikille!
Täällä on yksi aktiivinen hikkaaja 😄🙈❤ Esikoinen oli myös, hän hikkaili paljon myös vauvana. Kuopus taas ei musta hikkaillut läheskään yhtä paljon!
 
  • Tykkää
Reactions: Pampula3 ja KK86
Totta, voihan se tietysti ennustaakin. Mistäpä näistä tietää kun ei vieläkään tarkkaan tiedetä että mikä synnytyksen lopulta käynnistää. Mut mulla tosiaan esikoisesta mahan laskeutumista seurasi vielä kuukauden odotus, joten en pidätä hengitystä. Jännittäviä viikkoja alkaa silti olla. Jos nyt vielä kolme viikon verran pysyis kasvamassa nii sitte saa syntyä minun puolesta.
Niinhän se on ja tää on tosi yksilöllistä, kuten raskaus muutenkin. Esim. Joillakin irtoaa limatulppaa tosi varhain eikä sekään välttämättä tarkota synnytystä, kun taas omalla kohdalla joudun olee aika valpas limatulpan irtoomisen jälkeen, kun nyt jo kahdesti on tulleet lapsivedet heti perässä 😬 Meillä on myös molemmat lapset tulleet reippaasti ennen LA, mutta jos päästäs tämänkin kanssa viikolle 37+0 kuitenkin ❤🙏🏻 Eli kaksi viikkoa olis pysyttävä mahassa 😄
 
Hei onko jollain kokemusta vauvan kantorepuista, eli mikä merkki olisi hyvä? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan 🙏🏻🥰 Oman lisähaasteensa tälle hankinnalle tuo se että koitan käytettynä ja suht edullisesti löytää, koska en tiedä tuleeko sitten kuitenkaan tarvetta koko repulle. Isompien kanssa ei tullut tarvetta, mut nyt kun on isompi perhe ja sitä myöten paljon puuhaa (ehkä syksyllä myös rakennusprojekti alkamassa) niin voisin kuvitella että vois olla kätevä, sais vauvan lähelle mutta kädet vapaaksi, ainakin jos ei olekkaan niin tyytyväinen vauva.

Täällä tänään rv 35+0 😊 Jännä muuten et tässä kohtaa se parinkin viikon ero raskausviikoissa tuntuu niin isolta, eli kun osa täällä on jo rv 37 niin tuntuu että hurja ero 😅 eli toisaalta jotenkin pitkiä on viikot tässä kohtaa. Tulkaa laittaa taas kuulumisia ja tosiaan jos jollain on vinkkejä noista repuista. Saa nähdä koska ekat vauvat jo syntyy tähän ryhmään 😍 Mä toivon että omalla kohdalla vielä 2 viikkoa saisi kasvaa kohdussa, sitten kun 37 rv on täynnä, on varmaan jokseenkin turvallista tulla, mutta katsotaan mitä polilla arvioidaan kohdun tilanteesta ensi viikolla. Odotan jo innolla ja jännityksellä.
 
Hei onko jollain kokemusta vauvan kantorepuista, eli mikä merkki olisi hyvä? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan Oman lisähaasteensa tälle hankinnalle tuo se että koitan käytettynä ja suht edullisesti löytää, koska en tiedä tuleeko sitten kuitenkaan tarvetta koko repulle. Isompien kanssa ei tullut tarvetta, mut nyt kun on isompi perhe ja sitä myöten paljon puuhaa (ehkä syksyllä myös rakennusprojekti alkamassa) niin voisin kuvitella että vois olla kätevä, sais vauvan lähelle mutta kädet vapaaksi, ainakin jos ei olekkaan niin tyytyväinen vauva.

Täällä tänään rv 35+0 Jännä muuten et tässä kohtaa se parinkin viikon ero raskausviikoissa tuntuu niin isolta, eli kun osa täällä on jo rv 37 niin tuntuu että hurja ero eli toisaalta jotenkin pitkiä on viikot tässä kohtaa. Tulkaa laittaa taas kuulumisia ja tosiaan jos jollain on vinkkejä noista repuista. Saa nähdä koska ekat vauvat jo syntyy tähän ryhmään Mä toivon että omalla kohdalla vielä 2 viikkoa saisi kasvaa kohdussa, sitten kun 37 rv on täynnä, on varmaan jokseenkin turvallista tulla, mutta katsotaan mitä polilla arvioidaan kohdun tilanteesta ensi viikolla. Odotan jo innolla ja jännityksellä.
Kohtahan ekoja vauvoja voikin tosiaan jo odotella! 😍

Mä oon nyt haaveillu Tulan Free to Growsta, kun niitä moni kehuu ja voisi kantaa pienempääkin tyyppiä ❤ Ne on kankaisia niin kivempi sisälläkin! Ne on kovissa hinnoissa uutena, mutta käytettynä liikkuu paljon! Ja saa varmasti myös eteenpäin helposti 👌🏻
 
@Pampula3 Meillä oli esikoisen kanssa käytössä Stokken mycarrier 3 in 1. Ihan tyytyväinen olin siihen. Kaikki kolme kantomuotoa (edessä kantajaan päin, edessä kasvot menosuuntaan ja selässä) testattu ko. repulla toimiviksi, kun hän on monet ulkoilut ja patikkareissut ollut repun kyydissä aina lähes 2-vuotiaaksi asti. Sitten alkoi tulla paino vastaan. Siis siinä mielessä, että ei enää tuntunut repun kantaminen olkapäissä miellyttävältä. Ja toki myös se, että tulin uudelleen raskaaksi, niin ei enää voinut mahan päälle vöitä kiristellä. Vauva-aikana reppu oli käytössä paljon myös kotona sisällä, kun ei viihtynyt muualla kuin sylissä. Ainoa miinus repussa se, että se tuntui alkuun isolta pienelle vauvalle. Esikoinen syntyi vähän yli parikiloisena, joten jouduttiin odottelemaan repun käyttöönottoa jonkin aikaa, että saavutti tarvittavan 3kg painorajan. Silloinkin reppu tuntui säädöistä huolimatta jonkin aikaa "liian tilavalta". Jos syntymäkoko on suurempi, niin silloin ei toki varmasti tätä ongelmaa olisi. 🙂

Tulasta kans itse haaveilen kuten @Pandi , mutta en ala nyt toiselle sellaista hankkimaan, kun tämö Stokke jo entuudestaaan on, ja se on kuitenkin ihan kelpo reppu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä