Haaveena vauva 2023

Testaamisesta ja oireista - mä kuvittelin vauvakuumeissani jo kierukkaa käyttäessä monet PMS oireet raskausoireiksi. Mutta jos ei muuta niin nyt on kattava lista asioista, jotka omalla kohdalla on selkeästi PMS oireita: maha menee sekaisin, huonon olon aallot, närästys, nännit kipeät (tai sitten ei), rinnat kipeät kokonaan, sivuilta tai sitten ei ollenkaan, vilunväristykset ja paleleminen, paljon valkovuotoa juuri ennen mekkoja, finnit ennen menkkoja jne. Tätä listaa voisi jatkaa! Ainut mikä muuttui kierrukan poistamisen jälkeen, että nyt oikeastaan menkkakivut tulee vasta ekana kiertopäivänä, kun aikaisemmin ne saattoi alkaa jo viikko aikaisemmin ja säteillä selkään ja lonkkiin. Mut joo, mä luulen, että koitan testata vasta jos menkat venyy kp 33 asti (32 päivää on vielä itsellä normaali).

Ovulaatiosta - mä en mun mielestä tunnista ovulaatiolimoja, joskaan en myöskään kovin niitä ole etsinyt / tarkkaillut. Ehkä joskus olen ollut erottavinani jotain erilaista. Mutta ovulaatiokipuja mulla on tai siksi niitä olen epäillyt. Välillä voi olla aika koviakin. Jos alkaa jossain vaiheessa testaamaan ovulaatiota niin pitää katsella osuuko omat tuntemukset ja tikut samaan . Ja niin, joskus ovulaation aikaan himot on olleet sellaisia, että hyvä, että en oo sinkkuna alkanut ahistelemaan sinkkuja kaverimiehiä, jos ollaan oltu reissussa tms. .

Muuten omaa napaa - meinaa rehellisesti sanottuna v*tuttaa.. Menkkojen jälkeen taas tulehdusoireet päällä. Oon ihan 100% varma, että tää eka kierto on ihan hukkaan heitetty ja yksikään siittiö ei selviydy näissä oloissa ja lisäksi seksi sattuu.. Ke gyne jälleen. Oon niin väsynyt tähän kierteeseen ja toivoisin löytäväni gynen, joka voisi seurata, että asiat tulee kuntoon.
Mulla oli täysin tuon sun listan kanssa samoja oireita "raskausoireina" 😅🙈 ja PMS-oireita olivat kaikki tyystin 😆
 
Mulla oli ihan hirveä raskaus ja sen takia onkin ristiriitaiset fiilikset tulevasta. Viime raskaudesta oksensin 6kk joka päivä monta kertaa, sitten tuli järkyttävät päänsäryt, hermosärky jalkaan, raskausajan diabetes. Viimeisenä kaiken päälle sain peräpukamia joista yksi jouduttiin puhkaisemaan päivystyksessä koska kipu oli sietämätön!

Toivon niin, että seuraavassa ja viimeisessä raskaudessa oksentaisin vain ekan kolmanneksen ja että pääsisin vähemmillä vaivoilla muutenkin! En tiedä miten pärjäisin jos olo olisi niin kamala kun esikoista odottaessa, silloin piti huolehtia vain itsestä ja nyt pitää samalla huolehtia taaperosta.
No just näin. Samat ajatukset, että nyt sois menevän helpommalla kun ois taaperokin sitten huollettavana.... Mut aikamoista on ollut sullakin :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123
Tuttuja nuo PMS oireet , ikää kun tullut lisää vaan pahentunut :( yksi ärsyttävin on herkistunyt hajuaisti sekä kipeät rinnat :/

Tänään kp18 nyt vasta enemmän rinnat kipeytynyt:/ Mietin jo tässä oliko ovis myöhemmin kun yleensä ja jos oli niin viimeisin talletus perjantaina:/

@Mamiks pahoittelut huonoista uutisista:(
 
Täällä kans tosi tutun kuuloisia esikoisen yrityksestä noi kaikki maailman pms oireet, joita luullut raskausoireeksi, kaikenlaista uutta tuli aina uudessa kierrossa ja sit nega/menkat 🤦‍♀️

@Wintersun mulla oli kans toi 24/7 darraolo viikolle 15 asti, mut oksensin onneks vaan jonkun 8 kertaa. Pelottaa niin paljon, jos tuliskin joku hyperemeesi tai muuten oksentelis päivittäin tai useasti päivässä 😰
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Mä oksensin esikoisesta viikolle 12 asti 24/7 :sick: Meni jopa niin pahaksi, että oksensin verta. Silti sitä jotenkin tuli oltua töissä eikä kukaan ainakaan myöntänyt huomanneensa mitään. Keskiraskaus meni ihan hyvin, loppuraskaudessa sain raskausdiabeteksen, rv 32 alkaen supisteli ihan hirveästi ja rv 35 raskausmyrkytys :whistle: Toivon, että mahdollinen seuraava raskaus olisi hieman inhimillisempi 😅

Nyt on kyllä hämmentävää. Mulla on siis perjantaille varattuna follikkeliultra mutta tänään bongasin jo ovislimoja :unsure: En tiedä pitäisikö sitä käydä ostamassa jo ovistestejä. Tuntuu kyllä oudolta jos ovis on jo tulossa. Aina ollut vasta kp 18-22. Tänään vasta kp 10.
 
Piti vielä kommentoida aiempien raskauksien vaivoista: eka raskaus meni kaikin puolin hyvin ilman suurimpia vaivoja, ihan lopuksi äityi iskias, jalka kramppaili.Myöhemmissä raskauksissa iskias vaivasi jo todella aikaisin, samoin närästys oli todella kurja vaiva heti plussaamisten jälkeen ihan loppuun asti:(Myös öiset suonenvedot oli jotain ihan kamalaa.Varmasti jos vielä raskautuisin niin iskias olisi närästyksen kanssa todella vahvasti läsnä :/

Täällä oli myös keskustelua epävarmuudesta haluaako vauvan sittenkään.Myös itse epäröinyt tämän yrityksen aikana etenkin olisiko vauva terve, tulisiko keskenmeno, entä jos syntyisi ennenaikasena, ollaanko liian vanhoja, kestääkö talous, mahdutaanko nykyiseen taloon :/ Mitä enemmän aikaa on kulunut niin sitä vahvempana on tunne ettei lapsiluku ole vielä täynnä ❤❤
 
@Mardolly mulla esikoisesta ainoa oire oli sellainen jännä nännikipu, vain siis nännit. Usein rinnat kipeytyy ennen kuukautisia, mut silloin vain tosiaan nuo nännit.
Tsemppiä ja tervetuloa!

Testaamisesta oli puhetta. Testaan sitten kun tuntuu 🤷 kierto, kun on aina niin epäsäännöllinen niin en oikein edes tiedä koska niiden pitäisi alkaa. Usein lasken kaks viikkoa siitä kun on tuntunut et oli ehkä ovis. Raskauden jälkeen on huomannut paremmin milloin se ehkä on.

Liitoskivuista oli puhetta. Erehdyin esikoista odottaessa äitiyslomalla menneen puoli juoksua bussipysäkille (ja myöhästyin bussista), joka oli virhe. Pari päivää ei meinannut millään pystyä kävelemään 😅
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
Epävarmuuksista - mulla taas ei epäilytä.. Mutta siis musta tuntuu, että kaiken järjen mukaan pitäisi epäilyttää, kunhan onhan lapsen saaminen niin iso elämänmuutos. Tai tuntuu kypsemmältä ja realistisemmalta, että vähän epäilyttää kuin tää mun huolettomuus 🙈 . Mutta en tiedä, koen olevani aika moneen ympäristöön sopeutuva ihminen ja aika nopea isoissa päätöksissä (ja hidas pienissä, ei mitään järkeä :D ). Monesti kirjaimellisesti yön yli nukkuminen on riittänyt isoihin päätöksiin (ulkomaille muutto moneksi vuodeksi, työvastuiden vaihtaminen jne.). Mun elämänfilosofia on muutenkin ehkä vähän sellainen, että elämää on mahdotonta optimoida ja todennäköisesi valitsit niin tai näin niin voi olla onnellinen ja hyviä juttuja tulee varmaan vastaan :) .
 
@Nemily, Oi onpa jännää, että meillä pitäisi alkaa samana päivänä kuukautiset! (toivottavasti jäävät väliin!.) Mulla tuntuu vieläkin alavatsalla ja edelleen puuttuu kipu rinnoista. Tosi erikoista! Mulla ei ole ikinä jäänyt väliin rintojen kipuilu/arkuus. Yritän pitää kuitenkin pään kylmänä 🙈

@Owlet, oispa mullakin tämä nännien arkuus sitä! Pahoin pelkään, että saan pettyä ja taas on vaan muuttunut tämä kuukautisia edeltävä ”oireilu”. Tosin tällaista ei ole ollut ikinä aikaisemmin.

Mulla on tänään ollut flunssainen olo, mutta lämpöä ei oikeastaan ole. Normaalisti mulla on 36,6 ja tänään ollut 36,7. Ollut sellainen tosi kylmä koko ajan. Tosin luulen, että tämä on vaan sieltä kyläpaikasta tullutta. Illalla kuumottanut poskia. Väsynytkin oon ollut, mutta se voi tietenkin liittyä ihan vaan flunssaan/lähestyviin kuukautisiin. Mies heräsi tänään klo 5 lähteäkseen työmatkalle, nousin samalla juomaan kahvit ja syömään hieman aamupalaa. Menin kuuden jälkeen takaisin nukkumaan ja nukuin puoli yhdeksään. Silti tuntui ettei sekään riittänyt. Nännit edelleen arat, mutta toinen on selkeästi kipeämpi. Vatsa vieläkin turvonnut!
 
Emilydia
Kauheena viestejä täällä kun ei ole käynyt lukemassa 😁 Täällä mennään KP 5. Menkat oli "myöhässä" 40pv. Odotellaan mahdollista ovista, koitan olla ajattelematta koko asiaa niin ei stressaisi.. Välillä on ristiriitaiset tuntemukset kun pääsee jo niin helpolla näiden kahden koululaisen kanssa mutta silti tuntuu että jos vielä kerran..😆♥ Sisko sanoi ettei kai enää kannata lasta tehdä kun selkä ei kestä 🙄 Mulla välillä kipeytyy alaselkä ja on jonkun päivän kipeenä.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

26.4.2022 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2022 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Tähti123 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 syksyllä PAS?
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 48/?
@senya kp 39/28-30
@Marilainen kp 31/30-31
@K3rttuli kp 28/28-35
@Kirahvi-Koo kp 26/30
@Nemily kp 25/29
@nobelius kp 23/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 23/28-30
@Eadni1992 kp 21/26-28
@tätimoonika kp 19/25-29
@3milia kp 17/27-28
@Mamiks kp 15/24-28
@Meimierika kp 14/27-31
@Selis kp 11/28
@Yksinmatkassa kp 11/32
@Laurenzia kp 10/31
@Hopeanopea kp 9/30
@Wintersun kp 6/?
@mimmi92 kp 6/26-32
@Tähti123 kp 5/30-32
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@Marilainen DPO 13
@vauvakuume7 DPO 9
@_pähkinätimantti_ DPO 9
@Kirahvi-Koo DPO 7
@Sipiriina DPO 7
@tätimoonika DPO 5
@3milia DPO 3
@Mamiks DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
@Lumihiutale_ 11/2021 4. 4/2022
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kirjoitellaan niin paljon ettei pysty mukana xD 😄

Mulla esikoisesta muistan, että vasta oletettujen kk aikaan poltti yöllä vatsaa vahvasti ja luuli et menkat alkaa. Tämän jälkeen alkoi armoton valkovuoto.. ja siis aika vahvan plussan olin tehnyt pari päivää aiemmin. Sitten koko raskausaikana oli tosi oireeton ja kaikki meni hyvin. Synnytystä ennen juoksin mäkeä. Tosin synnytyksestä pienet traumat😅 Jos ja kun vielä raskaana aion levätä loppuraskauden ❤

Sitä oon nyt pohtinut (näin dpo12), että eikö ne vatsakivut pitäisi tuntua juuri tuolla keskellä. Tänäänkin heräsin menkkakipuun, mutta tuntuu juuri tuolla sivuilla. Valitettavasti olo on vahvasti ollut sieltä oviksesta asti että menkat alkaa.
 
Täällä kirjoitellaan niin paljon ettei pysty mukana xD

Mulla esikoisesta muistan, että vasta oletettujen kk aikaan poltti yöllä vatsaa vahvasti ja luuli et menkat alkaa. Tämän jälkeen alkoi armoton valkovuoto.. ja siis aika vahvan plussan olin tehnyt pari päivää aiemmin. Sitten koko raskausaikana oli tosi oireeton ja kaikki meni hyvin. Synnytystä ennen juoksin mäkeä. Tosin synnytyksestä pienet traumat Jos ja kun vielä raskaana aion levätä loppuraskauden

Sitä oon nyt pohtinut (näin dpo12), että eikö ne vatsakivut pitäisi tuntua juuri tuolla keskellä. Tänäänkin heräsin menkkakipuun, mutta tuntuu juuri tuolla sivuilla. Valitettavasti olo on vahvasti ollut sieltä oviksesta asti että menkat alkaa.
Mulla ainakin tuntu kiinnittymisen jälkeen kohdun lisäks myös nivusissa ja munasarjojen kohdalla. Toivottavasti ei ala menkat 🙏😍

Täällä tuntu eilen sitä samanlaista tuikkailua, kun esikoisen plussakierrossa, mut eipä nyt voi sitä olla vielä kun eilen oli dpo2:LOL: Ai vitsi, miks pitää niin tarkkaan seurailla oireita🙈
 
Mulle voi siis päivittää , tänään Dpo 0, lähti pari päivää. Eilen sittenkin se plussa 😅

Eilen sain mutkien kautta sitten varattua aava klinikalle aikaa. 13.5. olisi sitten käynti siellä. Nämä kaksi aikaisempaa lekuria, sain siis eilen vielä felicitaksen päähän lääkärin joka sano että ei ole kokemusta näin pitkästä korvaushoidosta, ja lapsenyrityksestä. Toivottavasti seuraava paikka tuo meille apua.
 
Mulla ainakin tuntu kiinnittymisen jälkeen kohdun lisäks myös nivusissa ja munasarjojen kohdalla. Toivottavasti ei ala menkat

Täällä tuntu eilen sitä samanlaista tuikkailua, kun esikoisen plussakierrossa, mut eipä nyt voi sitä olla vielä kun eilen oli dpo2 Ai vitsi, miks pitää niin tarkkaan seurailla oireita
Ihana kun saa pienen toivonkipinän kun joku täällä sanoo että "toivoa on" 😊💕 Ainakin saa jännittää menkkoihin asti ja sittenhän se ovis kohta taas seuraavalla viikolla on... Luulen vaan tuntevani kehon niin hyvin että menkka-olot nää on 😪

Silti on ihana kun joku tsemppaa 💕
 
Testasin tänään pregcheckilla negan. Piti alkujaan vasta huomenna testata, mutta kun ei hätähousuna voinu mitään. :D

Eilen ei enää ollut niitä menkkakipuja, eli kesti vain sen dpo 6-7. Kokoaika tulee tosi lirua valkovuotoa paljon, ja ramppaan vessassa menkkojen pelossa. Jännittää, toivo on korkealla, mutta samalla pelkään tippuvani sieltä ja kovaa.
 
@Mamiks eiköhän sieltä löydy teille oikea ekspertti! En tiedä oletko maininnut tai haluatko edes, mutta miten sun miehellä huomattiin testosteronin(?) puute? (vai oliko se joku muu). Tsemppiä piinapäiviin

@Selis joskus on ihan hyvä pitää etäisyyttä! Onko sulla aina ovis suurinpiirtein samaan aikaan?

Mulla oli vähän samaa kuin @Tibitii mainitsi. Hirveät menkkakivut ihan alussa, aika pian plussan (dpo9) jälkeen. Olin niin varma, että menkat alkaa, muttei alkanut!
Mulla muistaakseni jomotteli paljon munasarjoja, mut voi syynä olla sekin, että oli punktioitu 10 munasolua ja siellä sitten oli se 10 keltarauhasta(jos oon ymmärtänyt oikein, että kaikkien munasolujen tilalle se keltarauhanen kasvaa.. Kaiketi?).

Oi @3milia kuinka lupaavaa!
Mulla oli ensimmäinen "oire" dpo6, tosi kova vihlaisu ja silloin mietin oisko kiinnittymistä. Toki on voinut olla sattumaakin.

Kp 6... Oon testaillut siis ovistesteillä kp 1 lähtien (en joka päivä vielä) halusin tän ekan kierron testata niin että näen milloin rupee lähenee + lämpöjen mittaus kunhan siihen tarkoitettu mittari tulee. Ja ne halvemmat testit.. Nää pregcheckit on muuten hyvä, mutta mulle liian herkkiä kun tulee tosi vahvaa viivaa jo alusta asti, muilla vasta oviksen lähestyessä (mutta niillä en usein saa kunnon plussaa..)
Mä en vissiin ole avannut asiaa, muistaakseni. Meidän nuorimman (-13) jälkeen miehellä alkoi tulla masennuksen kaltaisia oireita ja loppujen lopuksi makas 6kk kirjaimellisesti sängyssä. Oireet oli pahimmillaan vaikean masennuksen kaltaiset, ja lääkärissä kokeiltiin masennuslöäkkeitä jotka pahensi oloa. Hän on treenannut salilla nuoresta asti ja jotenkin sitten huomasi että hänen oireet sopi hyvin testosteronin puutoksen ja yrittikin kunnallisen kautta saada lähetettä verikokeisiin. Ne ei suostunut laittaa vaan ensin lääkärille aikaa odottaa. Mä sanoin että nyt ei muuten enää odoteta että ei se niin kallis voi olla ja mentiin yksityiselle. Arvot oli alle alarajan ja yksityinen lääkäri aloitti testosteronikorvaushoidon. Ja sillä tiellä ollaan. 2kk ton jälkeen tuli kunnallisella kutsu lääkäriin, eikä varmaan sillonkaan olis saatu muutaku uutta reseptiä taas kouraan, ja se verikoe ei todellakaan ole kallis. Sen jälkeen ei tätä asiaa ole kunnallisella puitu, ne ei ole kyllä kartalla ollenkaan. Haittavaikutuksia toki on, ja niiden kanssa pitää pelittää, esim veri alkaa paksuuntuu ja nyt ferritiinikin tosikorkea. Kuppauksessa on kerran käyty ja just tänään mies käy tsekkaa uudet arvot ferritiiniin. Tuon pregnylin aloituksen jälkeen muutama viikko, silloin jätettiin testo kokonaan pois, mies todennut ettei haluaisi enää palata siihen testoon, on kuulemma parempi olo näin, mutta ilman testonkaan ei voi olla jos kivekset ei sitä tuota. Diagnoosi silloin kivesten vajaatoiminta. Nyt toivotaan että saadaan tähänkin apua jatkossa jos vaiva saataisiin ensin alulle, että mites jatko, millä sais pidettyä testot sillä tasolla että pystyy töitä tekemään.

Omasta iästä sen verran, olen ajatellut mitäköhän muut sanoo jos me vielä vauva saataisiin? Oon 38 ja mies kohta kans sama. Siltikin, ympärillä tehdään vielä vauvoja mua vanhemmatkin, ja olen niin iloinen heidän puolestaan. Itse ennen kuvitellut että vahinkoja varmaan sattunut, jollei siis ole vaikka uuden kumppanin kanssa yhteistä lasta halunnut vielä. Miks ihmeessä mä noin olen miettinyt?! Herranjesta ku tyhmää. Tuntuu kauheeta edes sanoa se ääneen. Ja nyt itse tässä pohtinut, että perhana, kerran me vaan eletään, että jos mä vielä sen nyytin haluan, niin hitto mitäs mä sitä ihmettelen sen enempää. Hommiin vaan.

Tässä näiden hidasteiden tullessa ilmi, on pelottanut, mitäs mies tuumaa, julkiselle ei päästä(alue hus, oonko väärässä? Kaksi yhteistä lasta syy? ) että yksityisellä, jos siittiöt ei palaudu ja joutuu kivesbiopsiaan, lasku tulee olemaan 5t luokkaa 😱 Koska tavallinen ivf ei ilmeisesti onnistu, jos siittiöitä ei löydy siemennesteestä. Voin olla väärässä. Saatoin mainita asiasta, tokaisi että pitää yrittää saada lainaa sit jotenkin, mutta hän ei usko että joudutaan siihen tilanteeseen. 😍Mun mies joka ajattelee kaikesta yleensä ensin negatiivisesti 😅🥰 !

oh no, romaani melkein 😂😂😂

Aurinkoista päivää🌸 Piinaviikot is on 💪😘
 
Tuo on niin tylsää että (usein julkisella) annetaan vaan masennuslääkkeet, jos sen kaltaisia oireita (esim kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa samaa, samoin alhainen ferritiini) eikä tutkita ensin kunnolla! Hyvä että pääsitte hoitoon!

Joo, julkisella on se 2 yhteistä lasta rajana lapsettomuushoitoihin ja oikeassa olet, eli jos siemennesteessä ei ole siittiöitä niin ne pitää biopsialla ottaa (jos sieltä löytyy). Biopsiassa ne siittiöt otetana ja pakastetaan ja voidaan sitten käyttää joko inssissä tai ivf:ssä
Eli siis jos kiveksestä löytyy siittiöitä, niin ei tarvitse välttämättä sitä kalleinta micro jotain? Tutkitaanko niitä ollenkaan?

Joo mulla itsellä on vajaatoiminta ja verikokeesta nyt yli vuosi, koska oon unohtanut. No vajaalle lipsahtanut, nyt en oo saanu lääkäriä vastaamaan, mutta nostanut vähän annosta itsenäisesti. Onkin ollut tosi aikaansaamaton olo, väkisin pitää itteni laittaa tekemään. Ja väsyttäääää.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Onpas tänne tullu paljo viestejä 😊
Ovistestissä plussa aamulla, ei keretä tallettelemaan kun vasta tänään. Toivottavasti se riittää jos on tärpätäkseen.

Nyt 9 kierrossa oviksen jälkeen rinnat kipeyty ja turposi, oikealla munasarjoissa(?) vihloi, iltasin paleli hillittömästi kp1 asti...viimeiset 2 kiertoa on olleet oviksen jälkeen täysin oireettomat. Jälleen voi taas ihmetellä tätä naisen kroppaa 😅

Miehen kans on ollu puhetta että nyt jos ei tästä Yk12 tule tärppiä niin varaan ajan yksityiselle. Josko ultraamalla selviäisi onko esim. sektioarvessa jotain.. 🤔
 
@Pirpanen Tervetuloa! Onpa samankaltaiset ajatukset, itse myös tässä muutaman vuoden oon prosessoinut elämää ja henkistä kasvua: kriiseillyt elämän tarkoitusta jne oon "suorittanut" elämää ja koin tyytymättömyyttä vaikka saavutin paljon. Nytpä (no, melkein vuosi sitten ) oon tullut lopputulokseen että ei, ulkonäkö, salitreenit tai työn tekeminen ja materia oo niitä mitkä tekee mut onnelliseksi. Ne on nuo mun lapset, ja mielenrauha. Oman näköinen elämä
Ja on sallittua olla useamman lapsen äiti kuin vain sen trendikkäät 2 lasta - ja vieläpä (toivottavasti) osaksi itsellisenä saa elää omanlaista elämää eikä mene enää tunteisiin toisten sanomiset siitä, kuinka kannattaisi elää
Se on just näin! Mä muistelen miten raskaus ja lasten syntymä muutti mua ihmisenä. Olin hyväksyvämpi ja lempeämpi itseäni ja kaikkia kohtaan. Nyt kun on antanu itselleen luvan taas haaveilla raskaudesta se muistikuva on palannut pätkittäin.

Liitoskivuista; itselläni tosi kurjia kokemuksia niistä, Voi kunpa joku keksisi jonkun loistavan tukivyön! Ne mitä olen kokeillut vain pahensivat kipuja

PMS vs. raskausoireet. Aah, tämä on maailman viihdyttävintä spekulointia! Teillä kaikilla on niin ihanan lupaavia oireita! Meillä on pienen pieni mahdollisuus että voisi tässä kierrossa tärpätä koska "vahingossa" (luulin siis itse että ovis oli jo mennyt kun mies oli reissussa) peitot heiluivat juuri ennen ovista, Eilen olikin sitten dpo3 ja päivän tapahtumat etenivät näin: migreeni -->kova mahakipu --> maha totaalisen sekaisin --> oksettava olo. Selkeästi joku hormonipiikki jollaista ei kyllä ole ennen ollut normi-kierroissa. EIKS NI :D
 
Omasta iästä sen verran, olen ajatellut mitäköhän muut sanoo jos me vielä vauva saataisiin? Oon 38 ja mies kohta kans sama. Siltikin, ympärillä tehdään vielä vauvoja mua vanhemmatkin, ja olen niin iloinen heidän puolestaan. Itse ennen kuvitellut että vahinkoja varmaan sattunut, jollei siis ole vaikka uuden kumppanin kanssa yhteistä lasta halunnut vielä. Miks ihmeessä mä noin olen miettinyt?! Herranjesta ku tyhmää. Tuntuu kauheeta edes sanoa se ääneen. Ja nyt itse tässä pohtinut, että perhana, kerran me vaan eletään, että jos mä vielä sen nyytin haluan, niin hitto mitäs mä sitä ihmettelen sen enempää. Hommiin vaan.
Pidetään toistemme nenät pinnalla ja tsempataan että pysytään optimistisena? Huomaan itse että vaikka järki sanoo että on monia syitä mikä vaikuttaa ja vaikeuttaa raskautumista (ihan nuorellakin iällä) niin kyllä se on jännä miten alitajunnasta juurikin tuo ikä tuntuu tuovan eniten stressiä touhuun. Mua harmittaa kun tuntuu että välillä synkistelen oikein kunnolla ja ajattelen että taas kuukauden verran lähempänä sitä että vauvaa ei enää tule. Ja siitä stressistähän ei taas ole mitään muuta kuin haittaa. Huokaus.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mamiks ja Wintersun
Mitä testejä porukka käyttää? Mulla on vielä yksi one stepin r-testi jäljellä... säästän sen huomiseen, jos ei sitä ennen menkat ala mut pitäisi tilata lisää.

Onko kellään kokemusta noista first response-testeistä? On tietty suht tyyriitä mutta pitäisi vissiin olla myös todella herkkiä...
 

Yhteistyössä