Miten teillä meni ultra?
Meillä oli kaikki hyvin, vauvalla näytti kaikki siltä kuin pitikin eikä niskaturvotusta ollut merkittävästi. Ultraaja sanoi, että saatan silti saada kutsun NIPT-tutkimukseen ikäriskin takia. Kuulemma parin viikon sisällä pitäisi tulla seulan tulos.
Hän ei myöskään nähnyt mitään vuotokohtia kohdun sisällä, arveli niiden tulleen limakalvoilta tai ehkä kohdunkaulalta. Laskettu aika pysyi neuvolan mukaisesti 17.10., sikiö vastasi aivan tasan viikkoja 12+1.
Ultran jälkeen mulla oli vähän ylimääräistä aikaa ennen töitä, ja menin La Bunuelliin katsomaan kesävaatteita yhdelle lapsista, jolle ei ole sopivia varastossa. Hakusessa oli mekko, jossa olisi n. 3/4 hihat, ettei tarvitse aina laittaa aurinkorasvaa, ja joka olisi väljä ja 100% luonnonkuitua, sillä hänellä on aina kuuma noissa elastaanitrikoomekoissa, joita kaupat ovat pullollaan. Lisäksi olen etsinyt väljiä luonnonkuituisia kesähousuja samoista syistä. Eilen kiersin Kampissa, enkä löytänyt mitään. Tuolta sitten löytyi etsimäni kaltaisia vaatteita, mutta taisin olla ultrasta vielä niin pää pilvissä, etten hoksannut kysyä tuotteiden hintoja ennen kuin olin kassalla. Meinasin pyörtyä nähdessäni neljän vaatteen loppusumman, mutta maksoin kiltisti kuitenkin. Olen itse asiassa ostanut tosi vähän lastenvaatteita, kun olemme saaneet niitä niin paljon, joten kerrankos niihin voi laittaa vähän enemmän...