Minä luulen, että sai koronansai bannia
Huomenta/aamupäivää.
Takatalvi tuli,lunta ja pakkasta ja taitaa jatkua ensi viikollakin vielä. Aamupuuro ja kahvia, kotitöitä.
Vapaapäivä.
Mitä taimia sulla on?Hyytävä on keli täälläkin. Auringossa, tuulensuojassa on toki lämmin, mutta muutoin saa palella. Mullakin siis vapaapäivä. Maa on jäässä.
Tänään koulin taimia isompiin ruukkuihin ja kylvän jokusen siemenen.
Mitä taimia sulla on?
Näkyykö profiilissa jos on bannattu?sai bannia
Mä en oo muuten nähnyt suolia kaupassa. Siis mitä haittaa jos se vähän hajoaa? Ja mitä tarkoitat sillä hajoamisella? Siis tarkoititko räjähtämisellä et se vähän aukeaa siellä uunissa? Oisko foliossa uuniin hyvä?@9MM
Niin se makkaranteko. Hanakaa ei siis oo sen massan tekeminen ku lihamyllyhän sen hoitaa.
Mut pitää metsästää kaupasta suolia. Sit yrittää saada se massa pursotettua suoleen ilman että se hajoaa. Ja sit vielä paistaa makkarat ilman että koko tuotos räjähtää uuniin/kattilaan.
Useimmiten koko juttu tyssää sihen ettei suoli saa joten tosi harvoin tulee tehty.
Mä en oo muuten nähnyt suolia kaupassa. Siis mitä haittaa jos se vähän hajoaa? Ja mitä tarkoitat sillä hajoamisella? Siis tarkoititko räjähtämisellä et se vähän aukeaa siellä uunissa? Oisko foliossa uuniin hyvä?
Kiva että täällä ketjussa taas jutellaan, eilen oli aika hiljaista. Mukavaa päivää kaikille!
Haha joo mä aattelin et tarkotit jos täytteisiin tulee väli siellä suolessa . Mut ei niitä saisi suoraaan tiloilta teurastmoilta hommattua? Tai eiks sitä isompaa köntsää just voi ostaa itelle pakkaseen? Vai onko huonosti säilyvää?Just niin. Niitä saa vain suurista marketeista ja usein ovat pakastealtaassa ja määrä on liian suuri yhden perheen makkarantekoon.
Ja jos suoli repeää täyttövaiheessa ni se täytehän valuu ulos. Sotkuista puuhaa mut suurin ongelma oikeasti on suolien saatavuus.
Haha joo mä aattelin et tarkotit jos täytteisiin tulee väli siellä suolessa . Mut ei niitä saisi suoraaan tiloilta teurastmoilta hommattua? Tai eiks sitä isompaa köntsää just voi ostaa itelle pakkaseen? Vai onko huonosti säilyvää?
Mulla on myös tomaatin taimia kasvamassa kuivatun chilin siemenet ei tainu lähtee kasvamaan.Pari chiliä ja jokunen tomaatti. Salaattejakin mut niitä ei tarvitse istutella uusdelleen.
Mut eikö niitä voi jaotella eri laatikoihin? Sillonkun ostat kaupasta sen köntsän jos siinä on tyyliin 100kpl ni jaottelet ne kymmenittäin eri lootiin? Ni sit ei tarvis sulatella ja takas boksiin. Vaan olisi se kymmenen vaan kiinni toisessa tyyliin?Ku se köntsä pitää sit sulattaa jotta saa osan suolista irroitettua ja sit taas pakastaa loppu. Ja sulatettua elintarvikettahan ei saisi pakastaa uudelleen. Hankalaa!
Saa niitä tilattua. Mut ei se toimi, ku jos makkarantekohimo tulee ni se on NYT eikä ensi viikolla kun posti tuo (jos tuuo, usein se hukkaa kaiken) suolet perille.
Kiitos!Mukavaa päivää sinullekin!
Ne voi olla hitaita. Ja tykkäävät itää parhaiten lämpimässä.Mulla on myös tomaatin taimia kasvamassa kuivatun chilin siemenet ei tainu lähtee kasvamaan.
Mut eikö niitä voi jaotella eri laatikoihin? Sillonkun ostat kaupasta sen köntsän jos siinä on tyyliin 100kpl ni jaottelet ne kymmenittäin eri lootiin? Ni sit ei tarvis sulatella ja takas boksiin. Vaan olisi se kymmenen vaan kiinni toisessa tyyliin?
mä oon saanu suolta sillai, että oon menny lihatiskille ja pyytänyt että ne hommaa suolta
ylihuomenna saa hakea
Niin mut jos kerran väjän sulaa ni voi irrotella ne. Mut krutilta tuli paras ideaMeilläpäin sitä on ollut myynnissä vain valmiina pakasteena.