Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta

Nukun nykyään taas huonommin, tuli nukuttua paremmin kun olin kipeämpi...mikä on itsessään jo ironista.
Nyt nään painajaisia ja herätessä olen väsyneempi kuin nukkumaan mennessä..epäilemättä euroopan tilanne ja epävarmuus tulevasta tuo omaa ikävää tunnetta uniin, mutta saa nähdä kuinka kauan tällasta taas jaksaa...pakkohan sitä on jaksaa, jotenkin.

Kurjaa! *halaa*

Painajisiin voi vaikuttaa sekin, ellei saa hengitettyä kunnolla. Siis vastaava kuin helposti selällään nukkuessa (kuorsatessa) iskevä unihalvaus.

Mut kokeile clipperin uniteetä. Ei maksa montaa euroa ellei siitä oo hyötyä mutta mua se ainakin rauhoittaa. Ni ja saa ihan s-marketista tai k-kaupastakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kurjaa! *halaa*

Painajisiin voi vaikuttaa sekin, ellei saa hengitettyä kunnolla. Siis vastaava kuin helposti selällään nukkuessa (kuorsatessa) iskevä unihalvaus.

Mut kokeile clipperin uniteetä. Ei maksa montaa euroa ellei siitä oo hyötyä mutta mua se ainakin rauhoittaa. Ni ja saa ihan s-marketista tai k-kaupastakin.
Kiitos, täytyy kokeilla.
Nukun tosin aina vasemmalla kyljellä, mutta toki astma (varsinkin jos on tukkoinen nenu) saa aikaan heikompaa hengittelyä.
 
Huomenta päivää taas tännekin.
Ja terveisiä TAYSistä.
Yrittvät kai siellä tehdä minusta teräsmiestä mutta kai niiltä loppui rosteri kesken kun ei riittänyt kuin yhden nikamavälin raudoiitukseen.
Nyt meni kyllä kevään ja kai kesänkin kuviot pahemman kerran uusiksi.

No voi!

Persiistä moinen, mutta toisaalta tulevat kesät sujunevat sit paremmin.

Pikaista paranemista toivottelen!
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes57
Huomenta päivää taas tännekin.
Ja terveisiä TAYSistä.
Yrittvät kai siellä tehdä minusta teräsmiestä mutta kai niiltä loppui rosteri kesken kun ei riittänyt kuin yhden nikamavälin raudoiitukseen.
Nyt meni kyllä kevään ja kai kesänkin kuviot pahemman kerran uusiksi.
mää oon muuten joskus nuoruuteni päivinä ollu tekemässä rosteria ja hapokasta

ei ollu mtn sipistelyä
 
Huomenet, tai paremminkin aamupäivät kaikille, tasapuolisesti!
Aurinko paistaa ja lumiset puut ja puskat hohtaa valkoisina niin että oikein pahaa tekee syntiselle sielulle.
Varsinkin, kun vuodenaika on mitä on.
Lunta tuli eilen sellaset parikymmentä senttiä.
Poika kävi ruokkimassa elukat ja olin vain aikomassa ja sulkemassa vetäjiä. Oli ne elukat virkkeen näköisiä, ihan kuin käveleviä lumipalloja. Kyljissä, mahan alla ja sarvissa riippui pitkiä jääpuikkoja ja selän päällä ja otsalla kymmensenttinen kinos
Ja siellä seassa vipelsi viisi pikkupalleroa ihmettelemässä tätä uutta ja outoa maailmaa..
 
Kivaa, kun joku vielä ajattelee kesää ja sen mukanaan tuomia ilojakin.
Nää maailmanlopun julistajat tympeine kauhukuvineen alkaa jo kyllästyttää.
Olen ajatellut kesää paljonkin!

Tänään, siis pullapuuhien lisäksi, on vuorossa makuualustojen vertailua. Ku mikään ei oo ikävämpää kuin se, ettei reissussa saa nukuttua kunnolla ja sit vielä koko seuraavan päivän selkää kolottaa.

Melko tyyriitä tuntuvat olevan. Väkisinkin menee parisataa per alusta. Mut toisaalta jos noilla on useamman vuoden takuu ni eipä samalla rahalla yöpyisi kuin kolme (yhteensä kuusi) yötä hotellissa ja nokipannukahvi peittooa kyllä mennen tullen hotelliaamupalan joten yritän vaientaa pihin puoleni :D
 
TuoteYhteensä
'DAMAUN' × 12,50€
24-alv
'HESTIA' × 12,20€
24-alv
ILTAHELOKKI × 12,50€
24-alv
Isoauringonkukka: ‘Velvet Queen’ UUTUUS × 12,50€
24-alv
Kesäkurpitsa 'SUNBURST' × 12,20€
24-alv
ROHTOSALKORUUSU × 12,20€
24-alv
’NECKARGOLD’ × 12,20€
24-alv
Välisumma:16,30€



Siemenostoksilla
Just juu. Istuta puu, jos uskot tulevaisuuteen...
Riivattu, kun ottaa päähän, kun päivittäinen ylhäälläoloaika rajoittuu jokuseen kymmenminuuttiseen.
Ehtiihän siinä hätpikaa käydä elukat tsekkaamassa, mutta mun olis vähän muutakin puuhastelua.
Mut ei voi mitään, näillä mennään tällä kertaa.
 
Just juu. Istuta puu, jos uskot tulevaisuuteen...
Riivattu, kun ottaa päähän, kun päivittäinen ylhäälläoloaika rajoittuu jokuseen kymmenminuuttiseen.
Ehtiihän siinä hätpikaa käydä elukat tsekkaamassa, mutta mun olis vähän muutakin puuhastelua.
Mut ei voi mitään, näillä mennään tällä kertaa.

Sun pitäisi saada sinne apuri joka tekee just niinko sä käsket.
Muinoin ku oltiin maaseutuoppilaitoksessa koulukaverin isä sairastui. Saatiin erikoislupa suorittaa kesän työharjoittelu siellä koska se oli tarpeen.
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes57
Moikkelis koikkelis

Tylsää on ja väsyttää, vaikka muuten olikin varsin ihana päivä.
Sen koronan jälkeen on muuten jäänyt riesaksi inha päänsärky, ei oikein mikään lääke edes auta tähän. Toivottavasti menee ohi, eikä jää pysyväksi vieraaksi!
 
Moikkelis koikkelis

Tylsää on ja väsyttää, vaikka muuten olikin varsin ihana päivä.
Sen koronan jälkeen on muuten jäänyt riesaksi inha päänsärky, ei oikein mikään lääke edes auta tähän. Toivottavasti menee ohi, eikä jää pysyväksi vieraaksi!
Tääll äkin tylsää muttei sentään päänsärkyä.

Mut sulla ois nyt hyvä hetki juoda väkeviä jos joka tapauksessa pää on aamulla kipeä!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
TuoteYhteensä
'DAMAUN' × 12,50€
24-alv
'HESTIA' × 12,20€
24-alv
ILTAHELOKKI × 12,50€
24-alv
Isoauringonkukka: ‘Velvet Queen’ UUTUUS × 12,50€
24-alv
Kesäkurpitsa 'SUNBURST' × 12,20€
24-alv
ROHTOSALKORUUSU × 12,20€
24-alv
’NECKARGOLD’ × 12,20€
24-alv
Välisumma:16,30€



Siemenostoksilla
Oletko useinkin kasvattanut maisseja? Minulta jääneet pari vuotta väliin, vaimo kun ei niitä oikein arvosta...
 
Oletko useinkin kasvattanut maisseja? Minulta jääneet pari vuotta väliin, vaimo kun ei niitä oikein arvosta...

En.

Mut piharempan jälkeen tontille jäi pari plänttiä, millä ei ole vielä keksitty järkevää (järkevämpää?) käyttöä, joten ajattelin tuikata ainakin toiseen intiaanien kolme sisarta-kumppanuuskasvisysteemin eli maissia, papua ja kurpitsan. Nii ja jotta vois vielä komiampi niin tuikkaan myös yhden vähemmän tunnetuista, neljännen sisaren eli auringonkukan sekaan.


Ja grillattu maissi voin kera on herkkua :p
 
En.

Mut piharempan jälkeen tontille jäi pari plänttiä, millä ei ole vielä keksitty järkevää (järkevämpää?) käyttöä, joten ajattelin tuikata ainakin toiseen intiaanien kolme sisarta-kumppanuuskasvisysteemin eli maissia, papua ja kurpitsan. Nii ja jotta vois vielä komiampi niin tuikkaan myös yhden vähemmän tunnetuista, neljännen sisaren eli auringonkukan sekaan.


Ja grillattu maissi voin kera on herkkua
Vaikka täälläpäin sanotaankin, että älä opeta isääs naimaan, muistutan kuitenkin, että maissit pölyttymisen vuoksi mieluummin ryhmään kuin riviin.
Itse olen saanut tasaisimman pölytyksen n 30 x 40 ruudutuksella.
Ja alkukasvatuksessa tuulensuja on tärkeä.
 
Vaikka täälläpäin sanotaankin, että älä opeta isääs naimaan, muistutan kuitenkin, että maissit pölyttymisen vuoksi mieluummin ryhmään kuin riviin.
Itse olen saanut tasaisimman pölytyksen n 30 x 40 ruudutuksella.
Ja alkukasvatuksessa tuulensuja on tärkeä.
Joudun muutoinkin (kesän hoitokoirien) vuoksi jotenkin aitaamaan alueen kunnes kasvavat tukeviksi niin siinä hoituu tuulensuojakin kun osaan sen nyt -kiitos!- tehdä korkeammaksi.

Ja siis sikinsokin. Kurpitsan ajattelin tuikata pohjoispuolelle kun se kuitenkin luikertaa etelään.
 
Joudun muutoinkin (kesän hoitokoirien) vuoksi jotenkin aitaamaan alueen kunnes kasvavat tukeviksi niin siinä hoituu tuulensuojakin kun osaan sen nyt -kiitos!- tehdä korkeammaksi.

Ja siis sikinsokin. Kurpitsan ajattelin tuikata pohjoispuolelle kun se kuitenkin luikertaa etelään.
Onko sulla muitakin kurpitsoita kuin tuo sunburst?
Se nimittäin on kessäkurpitsoiden tapaan pystykasvuinen, eikä siis tee rönsyjä.
Ja viihtyy paahteessakin, kunhan sää tarpeeksi vettä.
 
Onko sulla muitakin kurpitsoita kuin tuo sunburst?
Se nimittäin on kessäkurpitsoiden tapaan pystykasvuinen, eikä siis tee rönsyjä.
Ja viihtyy paahteessakin, kunhan sää tarpeeksi vettä.

Hei juu, ostan jonkun talvikurpitsan siemeniä kunhan sopivia näen. Noita sunbursteja ostaessani ajattelin enemmän työkämpän lavakaulusviljelmää. Sieltä ne tulevat pitkin kesää syödyksikin toisin kuin kotona ku teini ei suuremmin arvosta :D
 
Hei juu, ostan jonkun talvikurpitsan siemeniä kunhan sopivia näen. Noita sunbursteja ostaessani ajattelin enemmän työkämpän lavakaulusviljelmää. Sieltä ne tulevat pitkin kesää syödyksikin toisin kuin kotona ku teini ei suuremmin arvosta
Hokkaidot on hyviä. Ja tietysti öljykurpitsa Olga on ihan parasta,vaikka onkin melko tyyristä siementä ja pitkä kasvuaika.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä