Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jo vuodesta 1996 kun ei ole tarpeeksi pitkiä aikoja ollut ilman korvatulppia niin että molemmille puolille löytyisi pari. Hankalaa lkun ei ole, etsin en ymmärrä miksi joissain tapauksissa se on ihan normaalia elämää kun nämä sukulaiset soittelevat ja nyt on tullut ihmisille ja eläimille yhdistys.
 
Palsta on muuttunut, jäin miettimään, että euroopan tilanneko tätä ilmapiiriä on muuttanut vai mitä täällä tapahtuu.:(
Itsekin olen nykyään hiljempaa, ei huvita joutua kinastelujen keskelle kun mielessä on muitakin asioita. Tunnen yhtä äkkiä itseni kymmenen vuotta vanhemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Palsta on muuttunut, jäin miettimään, että euroopan tilanneko tätä ilmapiiriä on muuttanut vai mitä täällä tapahtuu.:(
Itsekin olen nykyään hiljempaa, ei huvita joutua kinastelujen keskelle kun mielessä on muitakin asioita. Tunnen yhtä äkkiä itseni kymmenen vuotta vanhemmaksi.
kait se muuttu ku boobsi laitto jonku ukonrohjakkeen
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mitä nyt? Yritin hihkua, että näin juuri kevään ensimmäisen sellaisen pörreän lentävän joka ei pistä mut modehaavi pyydysti sen. Repivät varmaan siivetkin irti. Raakalaiset!
Voi roosa, kyllä kimalainen pistää. 😔

KIMALAISEN PISTOS
Kimalaiset voivat pistää ihmistä käteen otettaessa tai puolustaessaan pesäänsä. Kimalaisten myrkkypistimessä ei ole väkäsiä toisin kuin kesymehiläisellä, ja ne voivatkin tuikata uhriaan useita kertoja. Pistos voi olla varsin kivulias
 
Voi roosa, kyllä kimalainen pistää.

KIMALAISEN PISTOS
Kimalaiset voivat pistää ihmistä käteen otettaessa tai puolustaessaan pesäänsä. Kimalaisten myrkkypistimessä ei ole väkäsiä toisin kuin kesymehiläisellä, ja ne voivatkin tuikata uhriaan useita kertoja. Pistos voi olla varsin kivulias
Ok, mutta tuleeko siitä jälkitautia niinkuin koronapiikistä???
 
Voi roosa, kyllä kimalainen pistää.

KIMALAISEN PISTOS
Kimalaiset voivat pistää ihmistä käteen otettaessa tai puolustaessaan pesäänsä. Kimalaisten myrkkypistimessä ei ole väkäsiä toisin kuin kesymehiläisellä, ja ne voivatkin tuikata uhriaan useita kertoja. Pistos voi olla varsin kivulias
Kimalaisen pistoksen saaminen edellyttää kyllä aktiivista yrittämistä tai sokeaa sähläämistä pesän kimpussa, se ei todellakaan pistä helposti. Minä olen kerran pistoksen käteeni saanut, kun kukkapenkkiä kitkiessäni rikoin pesän. Jälki oli pienempi kuin hyttysen jäljiltä.
Kimalaiset ovat todella tärkeitä pölyttäjiä meillä pohjoisessa ja niitä on turha pelätä tai hätyytellä.
 
Voi roosa, kyllä kimalainen pistää.

KIMALAISEN PISTOS
Kimalaiset voivat pistää ihmistä käteen otettaessa tai puolustaessaan pesäänsä. Kimalaisten myrkkypistimessä ei ole väkäsiä toisin kuin kesymehiläisellä, ja ne voivatkin tuikata uhriaan useita kertoja. Pistos voi olla varsin kivulias
Itse pelkään ampiaisia jne...niitä agressiivisempia, mutta kimalaisia en pelkää.
En kyllä mehiläisiäkään hirveästi.
 
Kimalaisen pistoksen saaminen edellyttää kyllä aktiivista yrittämistä tai sokeaa sähläämistä pesän kimpussa, se ei todellakaan pistä helposti. Minä olen kerran pistoksen käteeni saanut, kun kukkapenkkiä kitkiessäni rikoin pesän. Jälki oli pienempi kuin hyttysen jäljiltä.
Kimalaiset ovat todella tärkeitä pölyttäjiä meillä pohjoisessa ja niitä on turha pelätä tai hätyytellä.

Täällä meidän työkämpällä asustaa parkkipaikan reunassa vanhan puunjuuren alla maassa jotain kimalaisia. Mantukimalainen on ehkä eniten näköinen.

Siinä ne pörräävät koko kesän eivätkä välitä hippuakaan vaikka auton nokan ajaa (pakko) melkein pesän päälle. Ainoastaan syksyllä kun kelit viilenvät pörräävät ne sen verran ärhäkkäänloisesti etten kyseisessä sijainnissa lisäilisi konepellin alle lasinpesunestettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Son moro!
Hiukkasen parempi päivä taas tulossa. Vaikka piti toi aamukahvekupillinenkin hörppiä kolmessa osassa. Niettä emäntä vaan totes, että kyllähän tossa huilaamissansakin kahvitauot on paikallaan.
Mut joo, vähitellen alkaa taas liikkuminenkin sujumaan kun ei yritä liikoja yhdellä kertaa.
On siellä taas hieno keväinen päivä, aurinko paistaa ja mittari näyttää melkein seitsemää lämpöastetta.
Toissapäivänä täällä oli tupa täys virpojia, kehuivat tilanteen olevan sellanen, että kaikki keinot ja konstit pitää ottaa käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Palsta on muuttunut, jäin miettimään, että euroopan tilanneko tätä ilmapiiriä on muuttanut vai mitä täällä tapahtuu.
Itsekin olen nykyään hiljempaa, ei huvita joutua kinastelujen keskelle kun mielessä on muitakin asioita. Tunnen yhtä äkkiä itseni kymmenen vuotta vanhemmaksi.
Ehkä te populistit alatte pikkuhiljaa huomaamaan, että öyhötyksestä on negatiivisiakin seurauksia. Maailma ei kehity vain vihaamalla ja syyttämällä muita.
 
Ehkä te populistit alatte pikkuhiljaa huomaamaan, että öyhötyksestä on negatiivisiakin seurauksia. Maailma ei kehity vain vihaamalla ja syyttämällä muita.
Ehkä hiukan liioiteltu väite, kun muistaa sen tosiasian, että lähes kaikki merkittävimmät keksinnöt ovat syntyneet palvelemaan sotaa. Ihminen on siitä pirullinen otus, että sen luovuus kukoistaa parhaiten silloin, kun on kyse lajitoverien llistimisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä