KYSY LISPETILTÄ

Tosi hyvä selostus siitä, miksi venäläiset on semmosia kun ne ny on

Yli puolen välin jo olen katsonut, jotakin uuttakin ehkä ollut.
Voin vahvistaa tähän mennessä katsomastani kaiken. Ihan normaalielämässä tämä näkyi tosi hyvin jopa ex-anoppini ajattelutavassa ja teoissa.
Onneksi uudella sukupolvella on internet. Venäjän pahin virhe oli se, että sallivat WWW:n. Uusi sukupolvi ei malta uskoa ihan kaikkea propagandaa.

Tämän sinun linkkaaman videon hyväksi kaveriksi sopii tämä, jonka linkkasin myös YT ketjuuni pari päivää sitten:
(In action)
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Alexander Stubb puhui A-studiossa samoja asioita Venäjän historiasta kuin tuossa videossa.
Venäjä on ristiriitainen maa ja kulttuuri.
Yle Areenalla oli joku aika sitten brittinäyttelijän matkakertomus.
Todella upeeta TV-sarjan naisnäyttelijä teki junamatkan Venäjällä.
Ukrainan kriisistä seuraa jotain hyvää. Sodat ovat niin last season kuin vain voi olla tässä maailmassa.
Putin elää menneisyydessä. Hänen aikuiset tyttäret toivottavasti takovat järkeä päähän isälleen.
 
vierailija
Yli puolen välin jo olen katsonut, jotakin uuttakin ehkä ollut.
Voin vahvistaa tähän mennessä katsomastani kaiken. Ihan normaalielämässä tämä näkyi tosi hyvin jopa ex-anoppini ajattelutavassa ja teoissa.
Onneksi uudella sukupolvella on internet. Venäjän pahin virhe oli se, että sallivat WWW:n. Uusi sukupolvi ei malta uskoa ihan kaikkea propagandaa.

Tämän sinun linkkaaman videon hyväksi kaveriksi sopii tämä, jonka linkkasin myös YT ketjuuni pari päivää sitten:
(In action)
tossa oli hyvin löydetty pääkohdat, erikoisesti tykkäsin siitä että mustallamerellä olevan kaasun merkitys oli huomattu

jos käy niin että vihreä siirtymä onnistuu ja kaasua ei enää tarvita niin venäjän talous supistuu lilliputtiluokkaan
 
tossa oli hyvin löydetty pääkohdat, erikoisesti tykkäsin siitä että mustallamerellä olevan kaasun merkitys oli huomattu

jos käy niin että vihreä siirtymä onnistuu ja kaasua ei enää tarvita niin venäjän talous supistuu lilliputtiluokkaan
Juu, hyvät videot. Näitä voi oikein hyvin katsoa.
En jaksa sellaista sentimentaalista kouhkaamista, mitä joka paikka on pullollaan.

Niin, kyllähän me tästä ollaan vuositolkulla puhuttu, täälläkin, että miks me ollaan persepystyssä Venäjälle - mitä järkeä!

Vihreästä puheenollen. Mitä mieltä olet tästä:

Tekeillä uusi turvetta korvaava bisnes: Ravinteikkaita ruovikkoja korjataan kasvualustaksi”


VS:

”Jos norjalaisilta kysyttäisiin neuvoa, niin aika varma olen, että he suosittelisivat turpeen määrittelemistä uusiutuvaksi polttoaineeksi ja sen vuotuisen lisäkasvun ottamista maan hiilitaseeseen.

Onneksi Suomen kymmenen miljoonan hehtaarin suoalueet eivät sijaitse Norjassa! He laittaisivat koneet laulamaan ja perustaisivat useita aktiivihiilitehtaita vientiä varten.”

 
Ootko sä oikeasti sitä mieltä, että ketjujen aiheet jäävät varjoosi?
Kyllä todellakin, minulla on täällä oma fanilauma ja he voivat käydä täällä ketjussa tykkäilemässä ja tökkäilemässä minun juttuja! Näin me (MINÄ) ei viedä huomiota joka ketjulta.😎





Tietenkin provosin. 😁
Minusta alkoi olla jo niin hurjia analyysejä liikenteessä, että näin tällaiselle ketjulle markkinaraon.
 
vierailija
Juu, hyvät videot. Näitä voi oikein hyvin katsoa.
En jaksa sellaista sentimentaalista kouhkaamista, mitä joka paikka on pullollaan.

Niin, kyllähän me tästä ollaan vuositolkulla puhuttu, täälläkin, että miks me ollaan persepystyssä Venäjälle - mitä järkeä!

Vihreästä puheenollen. Mitä mieltä olet tästä:

Tekeillä uusi turvetta korvaava bisnes: Ravinteikkaita ruovikkoja korjataan kasvualustaksi”


VS:

”Jos norjalaisilta kysyttäisiin neuvoa, niin aika varma olen, että he suosittelisivat turpeen määrittelemistä uusiutuvaksi polttoaineeksi ja sen vuotuisen lisäkasvun ottamista maan hiilitaseeseen.

Onneksi Suomen kymmenen miljoonan hehtaarin suoalueet eivät sijaitse Norjassa! He laittaisivat koneet laulamaan ja perustaisivat useita aktiivihiilitehtaita vientiä varten.”

tuo ruovikkojen korjuu olis tosi hyvää hommaa mutta varmaan joku ituhippi hoksaa pian että se vähentää luonnon monimuotoisuutta

turpeen määritteleminen uusiutuvaksi ei taida enää olla mahdollista ja vaikka olisikin niin ituhipit ulisis silti päästöistä vesistöihin ja luonnon monimuotoisuuden kaventumisesta
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
tuo ruovikkojen korjuu olis tosi hyvää hommaa mutta varmaan joku ituhippi hoksaa pian että se vähentää luonnon monimuotoisuutta

turpeen määritteleminen uusiutuvaksi ei taida enää olla mahdollista ja vaikka olisikin niin ituhipit ulisis silti päästöistä vesistöihin ja luonnon monimuotoisuuden kaventumisesta
Ja kohta loppuu puurakentaminenkin!😠

Oon vähän pihalla, mulla on sivistyksessä aukko!
Enerzi-inssinä osaisit varmaan kertoa pähkinänkuoressa, että mikä noissa meidän ydinvoimaloissa on pössis. Myydäänkö me sähköt niistä ulos ja ihmiset ostelee pörssisähköä ja jotain…mä en tajuu.
Riittäiskö Suomelle nuo voimalat kattamaan meidän energiatarpeen?

mikä tää himmeli on…
 
Entäs tietäisitkö jotain oikeasti erähenkistä kohdetta jota vuokrataan Uudenmaan suunnilla? Silleen että ois joku, laavu, kota, sauna, pieni tupa tma. sateen varalta. Nuotio/tulipaikka ois pakollinen, samoin ulkohuussi ja auto pitää saada puolenkilsan säteelle.

*haaveilee korpihäistä mut mutsi huomauttelee sateen mahdollisuudesta*


Mitäs sanoit että "kysy Lispeltiltä"!
 
enerzi
Ja kohta loppuu puurakentaminenkin!😠

Oon vähän pihalla, mulla on sivistyksessä aukko!
Enerzi-inssinä osaisit varmaan kertoa pähkinänkuoressa, että mikä noissa meidän ydinvoimaloissa on pössis. Myydäänkö me sähköt niistä ulos ja ihmiset ostelee pörssisähköä ja jotain…mä en tajuu.
Riittäiskö Suomelle nuo voimalat kattamaan meidän energiatarpeen?

mikä tää himmeli on…
Suomen atomimiilut paahtaa wirtaskaa täydellä teholla ja ne on hyvässä iskussa. Tänään oli uutisissa että Fortum anoo Loviisan miiluille jatkoaikaa ja aikoo investoida niihin miljardin että niiden tuotanto varmistuu pitkälle tulevaisuuteen. Olkiluoto 1&2 on täydessä työn touhussa ja kolmonen saataneen tuotantoon tämän vuoden kesällä. Fennon hanke jäänee jäähylle toistaiseksi.

Sähkömarkkina pelaa niin, että voimalat myy sähkön pörssiin ja sähkön vähittäismyyjät ostaa sitä niiltä sitä mukaa kun niillä on asiakkaita. 8% suomalaisista ostaa sähkönsä pörssihinnoin ja lähes muut loput ostaa määräaikaan sidotulla hinnalla. Toistaiseksi voimassa olevalla wanahanajan tariffilla ostaa ehkä jotain 25.% mutta niiden ostamat määrät on tosi pieniä.

Kun OL3 on täydessä tuotannossa niin Suomi on suunnilleen omavarainen sähkön suhteen mutta vientiin riittää vain ajoittain.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Entäs tietäisitkö jotain oikeasti erähenkistä kohdetta jota vuokrataan Uudenmaan suunnilla? Silleen että ois joku, laavu, kota, sauna, pieni tupa tma. sateen varalta. Nuotio/tulipaikka ois pakollinen, samoin ulkohuussi ja auto pitää saada puolenkilsan säteelle.

*haaveilee korpihäistä mut mutsi huomauttelee sateen mahdollisuudesta*


Mitäs sanoit että "kysy Lispeltiltä"!
Ai kohta korpikellot kajahtaa!!!!!😱🤩😍
Voi jee voi jee!!!!❤

Emmää muuta kekkaile kuin antaa tän ja toivottaa onnea ja sateetonta aikaa.❤

 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Suomen atomimiilut paahtaa wirtaskaa täydellä teholla ja ne on hyvässä iskussa. Tänään oli uutisissa että Fortum anoo Loviisan miiluille jatkoaikaa ja aikoo investoida niihin miljardin että niiden tuotanto varmistuu pitkälle tulevaisuuteen. Olkiluoto 1&2 on täydessä työn touhussa ja kolmonen saataneen tuotantoon tämän vuoden kesällä. Fennon hanke jäänee jäähylle toistaiseksi.

Sähkömarkkina pelaa niin, että voimalat myy sähkön pörssiin ja sähkön vähittäismyyjät ostaa sitä niiltä sitä mukaa kun niillä on asiakkaita. 8% suomalaisista ostaa sähkönsä pörssihinnoin ja lähes muut loput ostaa määräaikaan sidotulla hinnalla. Toistaiseksi voimassa olevalla wanahanajan tariffilla ostaa ehkä jotain 25.% mutta niiden ostamat määrät on tosi pieniä.

Kun OL3 on täydessä tuotannossa niin Suomi on suunnilleen omavarainen sähkön suhteen mutta vientiin riittää vain ajoittain.
Kiitos. Oot ihan super!
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Miksi Lispe ei vastaa etu vai taka *illu kysymykseen, johtuu siitä, ettei hän tiedä, koska on mies! Niin hankalaan ja yllättävän kysymykseen ei ole trollitehtaalla varauduttu :D
 
Hyvä kun sentään tuomitset!

Selitä miten voit ymmärtää Venäjän toiminnan??? Hehän ovat tunkeutuneet laittomasti ja väkivaltaisesti v. 2014 itsenäisen valtion maaperälle itäosiin.



(viimeiseen kommenttiin tuli vaan nauruhymiö)
Parikin kertaa tuli pyydettyä vastausta samaan kysymykseen, mutta kun ei niin ei osannut/kehdannut putinistina raukka perustella

ap
Vastaan toki siinä aikatalussa mikä mikä minulle sopii.

Kun lukee Venäjän historiaa, tutustuu venäläiseen ajatusmaailmaan ja seuraa heidän toimintastrategioita niin voi ymmärtää miksi Venäjä hyökkäsi.

Se on monia hämmentänyt, miten lähes yhtä korruptoitunut samoin ajatteleva Ukraina ei osannut odottaa hyökkäystä…
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Metsässä istun kannon päällä ajattelemassa syntyjä syviä ja juon termarista kahvia. Koira viuhtoo menemään tuossa ihan kuin päätön kana.

Ajatukset kulkee turvallisuuden ja luonnon suojelun ympärillä.

Absurdia miten näin ollaan päästetty käymään missä tilanteessa ollaan nyt.
taasko se kiinnipitosäöntö umohtu
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: m1es ja Lispetti

Yhteistyössä