Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lapista en paljoa muista, mutta itä-Suomessa mentiin semmoseen mökkikylään, jossa oli yhteissauna.
Saunottiin jonkun perheen kanssa, kysyin että kauanko ovat olleet siellä. "Viikon". Mä olin kade kun meillä oli vain 1 yö aikaa majoittua, ja aloitin siinä saunassa jo lähtösiivousta.

Saunan lattialla oli kakkaa, otin juuriharjan ja mietin että kiva pestä täällä tän perheen viikon sotkuja.
Hyiiiiii tuohan lähentelee jo painajaista, jos jouduitte samaan tilaan jonkun savolaiskakan kanssa:(
ItäSuomesta tulikin mieleen, jotta näikkös etes Ivanin ja söikkös etes venäläisiä suolakurkkuja?🤓
 
  • Haha
Reactions: Echo
Netistä unen tulkintaa.

Jos olit stressaantunut tai surullinen, tällainen uni voi paljastaa tyytymättömyytesi elämääsi ja halusi muuttaa jotain. Ehkä sinusta tuntuu, että tavoitteesi ja toiveesi ovat täysin erilaiset kuin missä olet tällä hetkellä elämässäsi.

Jos näin on, pidä tätä unta muistutuksena siitä, että sinun on mietittävä tavoitteitasi uudelleen ja yritettävä sovittaa todellisuutesi niihin. Seuraa toiveitasi ja yritä toteuttaa tavoitteesi.

Unta asemalle saapuvasta junasta – Jos olet havainnut junan saapuvan rautatieasemalle, tällainen uni on yleensä hyvä merkki. Tämä uni voi viitata siihen, että saat lähitulevaisuudessa mielenkiintoisia tarjouksia, joiden hyväksymistä kannattaa harkita tarkkaan. Saatat saada uuden työtarjouksen, ehdotuksen tai uusia uramahdollisuuksia.

Junaturmasta haaveileminen – Jos olet nähnyt unta junaonnettomuudesta tai olet ollut junaonnettomuudessa, tällainen uni on erittäin huono merkki, joka yleensä viittaa kaaokseen elämässäsi. Se voi olla merkki siitä, että joudut vaikeuksiin huolettoman ja ajattelemattoman käyttäytymisesi vuoksi. Saatat olla altis ottamaan tarpeettomia riskejä.

Ehkä epäilet kykyjäsi saavuttaa tavoitteesi ja toiveesi, tai tunnut olevan kykenemätön saattamaan loppuun sen, mitä olet suunnitellut.
 
Netistä unen tulkintaa.

Jos olit stressaantunut tai surullinen, tällainen uni voi paljastaa tyytymättömyytesi elämääsi ja halusi muuttaa jotain. Ehkä sinusta tuntuu, että tavoitteesi ja toiveesi ovat täysin erilaiset kuin missä olet tällä hetkellä elämässäsi.

Jos näin on, pidä tätä unta muistutuksena siitä, että sinun on mietittävä tavoitteitasi uudelleen ja yritettävä sovittaa todellisuutesi niihin. Seuraa toiveitasi ja yritä toteuttaa tavoitteesi.

Unta asemalle saapuvasta junasta – Jos olet havainnut junan saapuvan rautatieasemalle, tällainen uni on yleensä hyvä merkki. Tämä uni voi viitata siihen, että saat lähitulevaisuudessa mielenkiintoisia tarjouksia, joiden hyväksymistä kannattaa harkita tarkkaan. Saatat saada uuden työtarjouksen, ehdotuksen tai uusia uramahdollisuuksia.

Junaturmasta haaveileminen – Jos olet nähnyt unta junaonnettomuudesta tai olet ollut junaonnettomuudessa, tällainen uni on erittäin huono merkki, joka yleensä viittaa kaaokseen elämässäsi. Se voi olla merkki siitä, että joudut vaikeuksiin huolettoman ja ajattelemattoman käyttäytymisesi vuoksi. Saatat olla altis ottamaan tarpeettomia riskejä.

Ehkä epäilet kykyjäsi saavuttaa tavoitteesi ja toiveesi, tai tunnut olevan kykenemätön saattamaan loppuun sen, mitä olet suunnitellut.
Mun sillisalaatti öisin johtuu
-siitä mitä oon aatellu kuluneena päivänä
-mikä vaihe yötä on:alkuyöstä on painajaisia koska aivot pyrkivät prosessoimaan kuluneen päivän stressiä, loppuyöstä kroppa on jo rentoutuneempi ja unet on mukavampia
-stressi, mitä on syönyt ja juonut, onko syöny makeeta, onko uniapnea....

Mä näen joskus enneunia. Mut ei unet päänsääntöisesti mitään "tarkoita".
Unet on kuin laittais yöllä edellisen päivän syödyn karjalanpiirakan, piimän, chili con carnen ja vesimelonin tehosekottimeen ja kattois mitä sotkua tulee. :)
 
Mun sillisalaatti öisin johtuu
-siitä mitä oon aatellu kuluneena päivänä
-mikä vaihe yötä on:alkuyöstä on painajaisia koska aivot pyrkivät prosessoimaan kuluneen päivän stressiä, loppuyöstä kroppa on jo rentoutuneempi ja unet on mukavampia
-stressi, mitä on syönyt ja juonut, onko syöny makeeta, onko uniapnea....

Mä näen joskus enneunia. Mut ei unet päänsääntöisesti mitään "tarkoita".
Unet on kuin laittais yöllä edellisen päivän syödyn karjalanpiirakan, piimän, chili con carnen ja vesimelonin tehosekottimeen ja kattois mitä sotkua tulee. :)
Päivän tapahtumat vaikuttaa.
Mut tuo tulkinta pitää aika hyvin paikkansa.
 
Onko muut joskus väsyneitä Whatsapp-rinkeihin? Oon 9 ringissä mukana. Yhteen ei onneks tuu viestejä juuri koskaan, 1 on poistumassa mutta yhteen voi tulla 70-80 viestiä päivän aikana.

Ihania ihmisiä enkä oikein pysty enkä halua mistään ringistä irtautua, mutta joskus väsyttää. Toisaalta niissä on semmoista pulinaa ja tiedotusta, että ne viestit on tärkeitä lukea.

On tää palsta hyvä kun viestit ei hälytä kännykkään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Onko muut joskus väsyneitä Whatsapp-rinkeihin? Oon 9 ringissä mukana. Yhteen ei onneks tuu viestejä juuri koskaan, 1 on poistumassa mutta yhteen voi tulla 70-80 viestiä päivän aikana.

Ihania ihmisiä enkä oikein pysty enkä halua mistään ringistä irtautua, mutta joskus väsyttää. Toisaalta niissä on semmoista pulinaa ja tiedotusta, että ne viestit on tärkeitä lukea.

On tää palsta hyvä kun viestit ei hälytä kännykkään.
Mä niin tiedän mistä puhut!

Olen useassakin mutta pahimmat, joista olen lähtenyt menemään ovat kaverien tsittsät ringit!

Säilytin vain koiran ja lasten harrastusringit. Muuten soittelen tai yksäriviestaan. Ei siitä tuu yhtään mitään että viestejä voi päivässä tulla yli satakin (yhdessä ryhmässä) vaikka ei periaatteessa ole mitään aihetta, kuten esim. urheiluseuran tiedotukset yms. ovat aiheellisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kuka muistaa Oi ihana toukokuu? Brittiläinen lämminhenkinen sarja jossa Katariina Zetatsounssikin näytteli nuorena.

Nyt on tullun Areenalle uusi sarja Larkinin perhe joka on käytännössä sama sarja. Vaikuttaa mukavalta, eilen katsoin yhden osan.
Suosittelen!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis ja ruuttis

Yhteistyössä